Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afvallen....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Afvallen....

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn Sam is sinds vandaag weer thuis....lang verhaal dus, maar heb hem opgehaald uiteen Belgisch asiel.Hij is zo'n 5 tot 6 kilo te zwaar,absoluut geen conditie of spieren, hij lag na een rondje van een kwartiertje al op apegapen...

Ik voer de honden Proplan, zalm en rijst, en tee tot drie dagen in de week Carnibest of Energique.Ik ben niet zo van de grammen, voer op het oog,gevoel en hoeveelheid beweging....
Hoe krijg ik Sam wat meer in conditie, en hoeveel zou ik hem ongeveer kunnen voeren?
Dom he, na al die jaren nog zo'n vraag te moeten stellen....DA begon ook al te lachen,doe maar wat jouw honden zijn altijd mooi op gewicht....tja dat schiet op he :wink:

Hij zal nog wel veel lekkers tussendoor krijgen om het allemaal zo positief mogelijk te laten verlopen, jochie heeft nogal wat achter de kiezen, letterlijk en figuurlijk...maar dat houden we dan op doormiddengebroken ieniemieniekoekies.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Afvallen....

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Gefeliciteerd Sam en jullie met zijn thuiskomst :cheer: .

En ik denk dat je DA wel een beetje gelijk heeft. Als je via jouw methode voert weet je (denk ik) zelf best hoe je het aan moet pakken.
Succes met de kerel(s) :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb Gina af laten vallen door haar een paar weken alleen op de vuile pens te houden.
Toevallig is haar bloed gecontroleerd net na die weken en alle waarden waren prima, dus het lijkt me niet dat het kwaad kan.
Misschien is dit ook wel een idee voor Sammie, samen met wat extra beweging natuurlijk?

Ik vond het grote voordeel hiervan dat ze veel minder honger had dan wanneer ik haar op een half handje brokjes gezet had.
Dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen, haar met zo'n hongergevoel rond te laten lopen :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ellepel
Zeer actief

Tja zoiets had ik zelf ook al....hij zal in elk geval meer beweging krijgen dan waar ie het laatste half jaar zat...voorlopig dezelfde hoeveelheden maar es als zijn zus, en met de tussendoortjes maar es aankijken hoe dat gaat.

En lekker nog een hele week vakantie, dus wandelen zal ie!! :mrgreen:
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik zou het in ieder geval allemaal niet te snel doen, hij heeft al genoeg te verwerken.
En 2 wkn alleen op vlees, kan zijn lichaam goed ontgiften, dat zal nodig zijn.

Ik zou kiezen voor normale voedings hoeveelheid en , opbouwende, meer beweging.
Maar in het begin gebeurd dat misschien al wel door spelen met je andere honden.

Ik zou me niet te druk maken om dat overgewicht nu, eerst maar eens tot rust komen.

Succes met je kerel en ik hoop dat de schade mee valt bij hem.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

tsja ik weeg dus wel altijd alles af.
Als je hem veel wil belonen kan je misschien
de hoeveelheid brokjes die hij op 1 dag krijgt afwegen
en dan met de brokjes belonen.
Dan krijgt hij dus minder brokken bij de maaltijd,
maar je kan hem wel de hele dag belonen. :idea:
Zo hoef je hem ws niet minder te geven dan zijn zus.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als zijn conditie zo slecht is denk ik dat je met meer beweging al heel veel bereikt... en dat zou ik een maand of 2/3 even aankijken en dan kan je altijd nog minder voer gaan geven, maar als je andere honden erg goed uitzien zou ik hem hetzelfde geven.
Meer beweging zal bij hem al veel schelen.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Geven wat hij zou krijgen als hij wel op gewicht was, dan komt het vanzelf.
En die beweging krijgt ie al, dus dat schiet gewoon lekker op dan ;)

Ben benieuwd hoe hij straks is.
Je laat zijn haar weer groeien neem ik aan?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ellepel
Zeer actief

Sam heeft vanmorgen zijn eerste Carnibest gehad....slurp weg.
Ondertussen loopt ie lekker mee, een half uurtje is wel het maximum, dan wordt ie echt moe.
Ondertussen kwamen we erachter dat de weegschaal het heeft begeven, dus maandag maar naar de DA om te wegen, en dan serieus op dieet.We hebben het nu nog maar niet zo strak gedaan, heeft idd al genoeg te verwerken en dat gaat gelukkig goed, erg goed.Koekjes hebben we al wat verminderd, voor een dikke knuffel doet ie ook veel.Of een flintertje kaas...

Dank voor de adviezen, was toch wat onzeker....
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Succes emee! Mooi dat ie een goed thuis heeft nu.
Wat ziet ie er anders uit dan zijn langharige roedelgenoten! Van wie is hij een broer op de foto? Zo lijkt ie op mijn hond, die een mix shih tzu moet zijn, maar volgens andere zit er zeker een Tibetaan in...

Ik denk er aan alleen pens te gaan geven, mijn hondje moet zeker 800 gram afvallen :jank: woog vorige zomer 11,7 en nu 12,8 en dat is echt niet goed, de conditie wordt er echt slechter op en dat wil ik niet.

Renee, hoeveel gaf je jouw hond per dag en hoeveel kg was ie en is ie afgevallen? Ik vindt hem laten hongeren ook geen optie. Nu krijgt ie sperciebonen met een beetje vlees of brokjes. Dat werkt ook, met pens gaat het wellicht nog harder..
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Hallo

Ik zit hier met een lab die gecastreerd is. Nu is hij langzaam aan dikker aan het worden.
Hij krijgt veel beweging. Elke dag naar de bossen en dan rent en speelt hij.

Toch blijft hij aankomen.
Wat kan ik het beste doen??

Ik hoor en lees een beetje brokjes en dan spreciebonen.
Ook lees ik dieetvoer. Maar tja er zijn zoveel dieetvoeren (brokjes) welke moet ik dan nemen.

heeft iemand tips voor mij???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

gewoon minder voeren. De gemiddelde dieetbrok is gebaseerd op pindaschroot. Daar wil je toch niet voor betalen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Idd wat Rosita zegt.

Leia (oude border collie teef) is hier ook bijna 10 kg af gevallen. Gewoon door elke dag haar brokjes af te wegen en geen tussendoortjes meer te geven.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Marina
Zeer actief

Bij de da willen ze me maar van die dieetbrokken aansmeren die dus niet doen????

Gewoon brokken en mag ik als aanvulling wel wat sperciebonen geven. Hij schooit zo van de honger
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

sperciebonen is idd alleen maar maagvulling dus dat kan geen kwaad....
Dieetbrokken zou ik zeker niet doen, gewoon minder geven van de normale brok en elke dag braaf afwegen.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Marina schreef:Bij de da willen ze me maar van die dieetbrokken aansmeren die dus niet doen????
Tuurlijk willen ze dat, want jij mag daar lekker de hoofdprijs voor betalen. :wink:

Leia woog toen ze 8,5 jaar was bijna 30 kilo, en dat voor een Border Collie! :N:
Met veel geduld, een hart van staal en 2 keer 90 gram farmfood brokken op een dag, weegt ze nu nog 'maar' 21 kg. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Marina
Zeer actief

maar hoe bepaal ik dat ik niet teveel of teweinig geef ik dit geval????
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

je moeten even wegen wat je nu geeft en daar minimaal 15% vanaf halen.. dat voer je dat een tijdje en dan zie je vanzelf wel of de hond afvalt of niet en dan kan je mss nog minder geven of juist wat meer omdat de hond tesnel afvalt...
beetje op het oog voeren.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En je moet dus geven voor het gewicht dat je hond hoort te wegen.
Niet voor wat hij nu weegt.

En brokjes tussendoor van de dagelijkse portie afhalen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ellepel
Zeer actief

Onze Sam is door een streng dieet, veel beweging en idd een stalen hart zeker 6 kilo afgevallen....hier, maar ook bij zijn nieuwe baasjes eet hij Carnibest Light.Deden wij het hier in het begin met koekies, later deed hij alles voor een Yess of een dikke knuffel.
De dieetbrokken lustte hij geeneens....afvalen staat altijd nog voor minder eten, meer beweging en consequent volhouden(net als bij mensen :mrgreen: ).
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Sperciebonen, bv van Euroshopper diepvries bonen van AH, of eigen merk C1000, diepvries koken, zeker 10 minuten zodat ze flink mals zijn en zonder zout, werkt erg goed naast de beetje brokjes. Het vult en je hond is tevreden.
Ik vind het naar als ie steeds honger heeft, dus doe dat.
's avonds krijgt ie soms enkele dagen alleen bonen met echt maar een paar brokjes, bv warm water erover dan ruikt alles lekker en dan valt ie flink af. :ok:

Bonen vullen niet alleen maar er schijnt ook een stofje in te zetten wat helpt bij sneller afvallen, voor de hond dan, zei mijn dierenarts.
Marina
Zeer actief

Dank jullie wel allemaal.

Nu mag hij geen extra's meer hebben. geen koekjes etc etc. Dat is ook zielig want de andere zitten niet aan de lijn en die willen ook graag koekies.

Kan ik kipfilet koken en hem daar elke keer kleine beetjes van geven??? Daar zit toch ok niks in???
En dat zal hij wel lekker vinden en dan krijgen ze dat als tussendoortje(dan bedoel ik net voor het slapen gaan.)
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Als je gewoon een klein stukje magere kipfilet geeft lijkt me dat toch geen probleem.
Koekjes zijn het ergst is mijn ervaring, koolhydraten dus.
renee-uk
Zeer actief

AnneMarie schreef:Succes emee! Mooi dat ie een goed thuis heeft nu.
Wat ziet ie er anders uit dan zijn langharige roedelgenoten! Van wie is hij een broer op de foto? Zo lijkt ie op mijn hond, die een mix shih tzu moet zijn, maar volgens andere zit er zeker een Tibetaan in...

Ik denk er aan alleen pens te gaan geven, mijn hondje moet zeker 800 gram afvallen :jank: woog vorige zomer 11,7 en nu 12,8 en dat is echt niet goed, de conditie wordt er echt slechter op en dat wil ik niet.

Renee, hoeveel gaf je jouw hond per dag en hoeveel kg was ie en is ie afgevallen? Ik vindt hem laten hongeren ook geen optie. Nu krijgt ie sperciebonen met een beetje vlees of brokjes. Dat werkt ook, met pens gaat het wellicht nog harder..
Ik had dit helemaal niet meer gezien, sorry Anne Marie :?
Gina is ongeveer 5 kilo afgevallen toen: van 35 naar 30 kilo.
Ze is nog wat te dik 27-28 kg zou beter zijn, maar daar krijg ik haar niet op behalve als ik haar echt laat hongeren en dat doe ik niet, ze is inmiddels bijna 9 en dan mag ze wel iets aan de dikke kant zijn van me.
Het is ook niet echt een actief hondje, dat speelt ook mee vrees ik.
Maar die 5 kilo is ze afgevallen door van de brok naar de pens te gaan.
Ze heeft toen een paar weken alleen maar 400 gram vuile pens per dag gehad en 1 boterham.
's morgens kreeg ze een halve boterham omdat ze gal spuugt op een lege maag en 's avonds voor het slapen gaan kreeg ze de andere helft.
Ik ben nooit meer teruggegaan naar brokken hierna, voor een deel omdat ze dan weer maar een half handje voer mag en de hele dag loopt te gieren van de honger en voor het andere deel omdat ze het op vers toch net iets beter doen dan op brokken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
AnneMarie
Zeer actief

Pens is toch niet volwaardig? Ik zou dat wel enkele dagen geven maar weken..
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Alleen pens dan krijgt de hond wel tekorten :hmmm:

Dat kan toch nooit goed zijn.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Dondersteen schreef:Alleen pens dan krijgt de hond wel tekorten :hmmm:

Dat kan toch nooit goed zijn.
tja zoals ik al zei is na die dieetweken haar bloed gecontroleerd en dat was helemaal in orde, dus zo slecht zal het toch echt niet geweest zijn.
Het was wel een volwassen hond he geen pup, daar zou ik het ook niet bij doen.
En ter vergelijking denk ik dat een hond die wekenlang slechts een half handje brokjes en een berg sperciebonen per dag te eten krijgt ook niet alle voedingswaarden binnenkrijgt......
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”