Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buddha moet eraan geloven..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Re: buddha moet eraan geloven..

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

ONGELOOFELIJK.

Ik krijg de indruk dat er jullie er een hobby van maken om mensen de grond in te boren, een slecht gevoel te geven, ....

het is haar hond, haar keus..en ik geef ze nog gelijk ook! beter dit dan binnen X aantal tijd een nieuwe post te plaatsen 'pretnestje...met problemen, wat moet ik doen?'..

Overal hebben jullie commentaar op.als er iemand een post maakt met 'ik heb een onverwacht nestje' worden ze daar ook gelijk gemaakt met de grond. wat willen jullie nu??? niets casteren, sterilliseren en zet de pups maar op de wereld, we zorgen er wel voor???

denk eens na eer jullie iets schrijven!

het was een mededeling van haar. ze vroeg geen mening.
heb je wel een mening, hou deze dan voor jezelf!

en dat is mijn mening!
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

al die arme katers die altijd maar zonder enige vorm van verdediging gecastreerd worden, wat een mishandeling....... o nee want die pis stinkt en dat is hinder die niemand wil.
Kan helemaal geen kwaad hoor, lekker doen waar jezelf in gelooft
en iedereen die er anders over denkt moet het lekker niet doen,
maar zeur toch niet tegen mensen die wel castreren, dat zijn heus geen misdadigers. :roll:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

ZinoJinx schreef: wat willen jullie nu??? niets casteren, sterilliseren en zet de pups maar op de wereld, we zorgen er wel voor???

en dat is mijn mening!
Tussen niet castreren en pups op de wereld zetten, zitten gelukkig nog andere keuzes hoor. Het is niet het één of het ander. Gelukkig maar.

En op een forum kan je zulke reacties verwachten. Op een forum mag je je mening geven.
Jij geeft jouwe toch ook hierboven? ;)
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Job schreef:al die arme katers die altijd maar zonder enige vorm van verdediging gecastreerd worden, wat een mishandeling....... o nee want die pis stinkt en dat is hinder die niemand wil.
Kan helemaal geen kwaad hoor, lekker doen waar jezelf in gelooft
en iedereen die er anders over denkt moet het lekker niet doen,
maar zeur toch niet tegen mensen die wel castreren, dat zijn heus geen misdadigers. :roll:
Mijn twee katers zijn pas met drie jaar oud gecastreerd, en dat alleen vanwege het risico van FIV. Voor en na hun castratie hebben ze nog nooit in huis gesproeid.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

ZinoJinx schreef:ONGELOOFELIJK.

Ik krijg de indruk dat er jullie er een hobby van maken om mensen de grond in te boren, een slecht gevoel te geven, ....

het is haar hond, haar keus..en ik geef ze nog gelijk ook! beter dit dan binnen X aantal tijd een nieuwe post te plaatsen 'pretnestje...met problemen, wat moet ik doen?'..

Overal hebben jullie commentaar op.als er iemand een post maakt met 'ik heb een onverwacht nestje' worden ze daar ook gelijk gemaakt met de grond. wat willen jullie nu??? niets casteren, sterilliseren en zet de pups maar op de wereld, we zorgen er wel voor???

en dat is mijn mening!
Wie zegt dat we dat niet doen? TS kiest ervoor een pup te castreren. Beestje is amper zes maanden oud.
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

er is een verschil tussen en mening geven en iemand de grond inboren.

ik hou het hier voor bekeken. er zitten een paar goede zielen tussen maar weegt niet op tegen die paar die hier het forum verzieken!
en een forum dient mijn inziens niet om mensen een slecht gevoel te geven.het zijn hier allemaal hondenliefhebbers en iedereen (be)handelt zijn beste vriend zoals ze het zelf willen. sommige willen hier zaken delen, laten weten wat ze gaan doen, hoe het gaat..en wat krijgen ze als reactie?
een goed gevoel houden ze er meestal niet aan over.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ZinoJinx schreef:er is een verschil tussen en mening geven en iemand de grond inboren.

ik hou het hier voor bekeken. er zitten een paar goede zielen tussen maar weegt niet op tegen die paar die hier het forum verzieken!
en een forum dient mijn inziens niet om mensen een slecht gevoel te geven.het zijn hier allemaal hondenliefhebbers en iedereen (be)handelt zijn beste vriend zoals ze het zelf willen. sommige willen hier zaken delen, laten weten wat ze gaan doen, hoe het gaat..en wat krijgen ze als reactie?
zou jij je beste vriend laten castreren dan, :F: dit vind ik nu eng
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ZinoJinx schreef:er is een verschil tussen en mening geven en iemand de grond inboren.

iemand die het mes laat zetten in een 5,5 mnd oud hondje, puur omdat diegene te lui is om op te voeden en de oren laat hangen naar spook en onzin verhalen, noem ik niet iemand die het beste voor heeft met zijn/haar hond...

maar hey.... houdoe :zwaai
pukkiepower
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising chihuahua

Ongelezen bericht door pukkiepower »

:roll: verschil tussen honden en kinderen weet ik heus wel :roll:
en wou dit gewoon melden, want het stond bij koffie kamer en niet bij medisch..
rot opmerkingen of zelfs kinderachtige opmerkingen heb ik niet nodig, de normale info heb ik goed doorgelezen..
maar goed dit mag gesloten voor mij , of voor mij in ieder geval is het af gesloten
buddha is geholpen en het gaat hem goed af en heeft weinig last ervan.
als mensen dan ook nog beweren dat ik slecht ben voor mijn honden terwijl je me niet kent..
tja goed.. het zal het er hier toch iet gezelliger opworden en net zo happerig als andere fora's (uitzonderingen daar gelaten).

ik wens jullie allemaal veel plezier verder op het forum
AfbeeldingAfbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik had er persoonlijk ook voor gekozen om de teef te laten castreren en niet de reu...

ik hoop dat je je goed ingelezen hebt en genoeg info hebt.. en niet alleen van de dierenarts..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou eerlijk gezegd interesseert het me bitter weinig of ik al dan niet tegen je schenen geschopt heb, een hondje van 5,5 maand castreren doe je gewoon niet.
Punt!
Uit!
Klaar!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Hahaha, mijn zoontje (5 jaar) zijn favoriete uitdrukking...Punt! Uit! Klaar!

Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven. Als je er niet tegen kan dat er mensen zijn die fel tegen je ingaan dan moet je niet op het forum posten.
En als jij zelf 100% achter je beslissing staat, waarom trek je je het commentaar van anderen dan zo aan?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

ZinoJinx schreef:ONGELOOFELIJK.

Dat pretnestje met problemen kan alsnog hoor. Hondje is voorlopig nog vruchtbaar.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

pukkiepower schreef:hij is al uit gegroeid althans chihuahua's worden niet zo groot en hij groeit dus niet in lengte of breedte meer en ook niet in gewicht.
Ik denk niet dat Buddha helemaal uit gegroeid is. Mijn Chihuahua was pas na dik 1 jaar compleet uitgegroeid. Heb haar op 1,5 jarige leeftijd laten castereren (steriliseren). Ze weegt nu 2,3 kg (was eerst iets te dik, nu weer op goed gewicht).

Ik vind dat je moet doen met je hond dat je zelf het beste vind en waar je een goed gevoel bij hebt. Heb ook al vaker gehoord dat ze puppy's op jonge leeftijd doen castereren. Heb daar zelf bewust niet voor gekozen. Maar als jij vindt dat, dat het beste is heb jij het volste recht om dit te laten doen. Wat er ook gezegd wordt. Trek het je niet aan, doe waar je zelf achter staat.
S@ndr@
Zeer actief

Botervrouwtje schreef:Hahaha, mijn zoontje (5 jaar) zijn favoriete uitdrukking...Punt! Uit! Klaar!

Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven. Als je er niet tegen kan dat er mensen zijn die fel tegen je ingaan dan moet je niet op het forum posten.
En als jij zelf 100% achter je beslissing staat, waarom trek je je het commentaar van anderen dan zo aan?
:pop: :W: :cheer:
renee-uk
Zeer actief

Kimsjen schreef:
pukkiepower schreef:hij is al uit gegroeid althans chihuahua's worden niet zo groot en hij groeit dus niet in lengte of breedte meer en ook niet in gewicht.
Ik denk niet dat Buddha helemaal uit gegroeid is. Mijn Chihuahua was pas na dik 1 jaar compleet uitgegroeid. Heb haar op 1,5 jarige leeftijd laten castereren (steriliseren). Ze weegt nu 2,3 kg (was eerst iets te dik, nu weer op goed gewicht).

Ik vind dat je moet doen met je hond dat je zelf het beste vind en waar je een goed gevoel bij hebt. Heb ook al vaker gehoord dat ze puppy's op jonge leeftijd doen castereren. Heb daar zelf bewust niet voor gekozen. Maar als jij vindt dat, dat het beste is heb jij het volste recht om dit te laten doen. Wat er ook gezegd wordt. Trek het je niet aan, doe waar je zelf achter staat.
Tuurlijk en als je je hond voor een vergrijp kompleet in elkaar trapt moet je dat ook zelf weten, het is immers jouw hond en jij vindt dat dat het beste is :roll:
Ben trouwens benieuwd hoe dat verder gaat als kastratie toch geen remedie tegen een bij het plassen poot optillende reu blijkt te zijn. Poten amputeren dan maar of zn piemel er helemaal af?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Botervrouwtje
Actief

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

renee-uk schreef:Tuurlijk en als je je hond voor een vergrijp kompleet in elkaar trapt moet je dat ook zelf weten, het is immers jouw hond en jij vindt dat dat het beste is :roll:
Ben trouwens benieuwd hoe dat verder gaat als kastratie toch geen remedie tegen een bij het plassen poot optillende reu blijkt te zijn. Poten amputeren dan maar of zn piemel er helemaal af?
Dat gaat ook wel een beetje ver, vind je niet?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Kimsjen schreef:
renee-uk schreef:Tuurlijk en als je je hond voor een vergrijp kompleet in elkaar trapt moet je dat ook zelf weten, het is immers jouw hond en jij vindt dat dat het beste is :roll:
Ja dit gaat wel een beetje ver maar ze heeft eigenlijk wel gelijk. Het is haar hond en ze mag zelf weten wat ze er mee doet. :19:
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

blacky schreef:
Kimsjen schreef:
Ja dit gaat wel een beetje ver maar ze heeft eigenlijk wel gelijk. Het is haar hond en ze mag zelf weten wat ze er mee doet. :19:
tja maar dan niet zo sentimenteel doen van ach mijn arme mannetje ik wou dat hij weer thuis was terwijl je zelf gewoon te werk gaat.
en in je hond laat snijden terwijl het niet nodig is :lol: , ik wordt er een beetje iebelig van , wie wil je voor de gek houden dan
Botervrouwtje
Actief

iebelig......eeeehhhh was da? Hoe voelt dat?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:lekkerpuh: zoiets :oeps:
van houdt je moeder voor de gek en geloof het zelluf
Botervrouwtje
Actief

Oooo oke...dank je wel voor de uitleg :lol1:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ze houd zichzelf voor de gek. En dan natuurlijk waarom wachten als het ook nu kan. En ik begreep eigenlijk een beetje dat het een verzekerings zaakje was.(ook her is castratie iets dat wordt vergoed) En loopt haar verzekering volgende maand af? Vandaar ook andere DA?
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

Doe dan gewoon zoals je je voelt , wees en laat die jank smylies achterwege, zg gewoon dat je geen hond wilt die zich als een echt reu gedraagt, en dat daarom zijn ballen eraf moeten.
waarom je dan een reu neemt, geen idee :denken: , misschien was een teef handiger geweest. had haar in ieder geval de operatie bespaard, en misschien had dit hondje ergens anders gewoon zichzelf mogen worden/zijn :19:
Job
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
blacky schreef:
tja maar dan niet zo sentimenteel doen van ach mijn arme mannetje ik wou dat hij weer thuis was terwijl je zelf gewoon te werk gaat.
en in je hond laat snijden terwijl het niet nodig is :lol: , ik wordt er een beetje iebelig van , wie wil je voor de gek houden dan
Dan dus ook maar geen medeleven met een fokker waar het slecht gaat met teef of pups want hé dat is nu eenmaal het risico wat je neemt als je fokt? :U:
Nee ik kan het niet met je eens zijn
en leef zowel met ts als met een fokker met ellende mee.
Al zal jij dat ws 2 heeeeeeeeel verschillende zaken vinden.
S@ndr@
Zeer actief

Job schreef:
S@ndr@ schreef:
blacky schreef:
Dan dus ook maar geen medeleven met een fokker waar het slecht gaat met teef of pups want hé dat is nu eenmaal het risico wat je neemt als je fokt? :U:
Nee ik kan het niet met je eens zijn
en leef zowel met ts als met een fokker met ellende mee.
Al zal jij dat ws 2 heeeeeeeeel verschillende zaken vinden.
toch nog ergens waar we het over eens zijn ja, er is verschil, als het t 5 de nest is zeg ik precies hetzelfde, je kunt op een gegeven moment op je vingers natellen dat als je een risico neemt dat het fout kan gaan
ik zal ook nooit fokken want ik heb er de zenuwen niet voor.
en fokken is gokken, jazeker, vraag maar na.
als jij een piersing wilt nemen en je gaat lopen janken van ik wou dat het alvast maar over was want daar heb ik geen sympathie voor
je hoeft hem niet te nemen
bezint eer gij begint.
Job
Zeer actief

fokken kan ook bij het eerste nest fout gaan,
elke fokker neemt onnodig risico door een teef een nest te laten krijgen.
Toch vind ik dat hun besluit en als het fout gaat leef ik met hen mee
al hebben ze dat risico heel bewust genomen.
S@ndr@
Zeer actief

Job schreef:fokken kan ook bij het eerste nest fout gaan,
elke fokker neemt onnodig risico door een teef een nest te laten krijgen.
Toch vind ik dat hun besluit en als het fout gaat leef ik met hen mee
al hebben ze dat risico heel bewust genomen.
klopt, en toch vind ik ook daar weer verschil in zitten ,
ergens zullen er pups geboren moeten worden, dus is het op zich best noodzakelijk dat het gebeurt,
Als wij met zijn alle honden willen hebben.
iemand die zijn teef voor de 5 de keer laat werpen vind ik dan weer niet goed bezig,
en heeft in mijn ogen een stuk minder sympathie als het fout gaat dan degene die het goed probeert te doen.
probleem vind ik ook als het fout gaat met dieren dat die de klos zijn en niet de eigenaar.
ik heb het op het CC forum afgelopen jaren een paar keer voorbij zien komen door allerlei oorzaken dat een teef overlijdt,
en dat is altijd drama.
ik heb het vorig jaar ook in de mensen wereld voor bij zien komen dat er een moeder tijdens de bevalling overlijd,
en dat is ook een drama.
Castratie vind ik van een andere orde
renee-uk
Zeer actief

appels met peren vergelijken Job, daar ben je de laatste tijd wel erg goed in vind ik. Jammer hoor!

nee ik heb geen meelij met TS erger nog ik walg van zulke mensen en als een fokker tegen beter weten in bezig gaat met vermeerderen heb ik met die fokker ook geen meelij.
Wel met de hondjes van zo'n fokker, net zo goed als het hondje van TS me verschrikkelijk aan het hart gaat.

Gewoon maar zo een fokker over één kam scheren met iemand die een onvolgroeide hond laat castreren omdat ze geen reuengedrag wil zien bij het beest gaat me toch echt enkele bruggen te ver.
Dan zul je moeten specificeren om wat voor een fokker het gaat want op deze manier kun je niet vergelijken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”