Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

huisstofmijt allergie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dorien83
Actief

huisstofmijt allergie

Ongelezen bericht door dorien83 »

Hoi,

Ik ben nou al een tijdje aan het rond neuzen over huisstofmijt allegie. maar er is een hoop info en ik ben het een beetje kwijt.
mijn hond is allergisch voor huis stof mijt, vlooien en gras pollen.
we zijn bezig met de-sensibilisren. maar helaas nog veel jeuk.
nou wilde ik wat doen aan de huisstofmijt.

ik las dat ik meer moest stofzuigen. maar nou is mijn probleem. ik heb een stoffen bank. en :19: schaam me diep maar ze slaapt ook bij mij in bed en walhalla voor de huisstof mijt.

heeft iemand nog tips. ik heb spul gezien wat je op de bank kan spuiten maar helpt dat ook echt. en ook zag ik speciale dekbed hoezen etc.maar ik heb een twee persoonsbed en helaas geen geldboom.

zijn er andere dingen die ik kan doen ?
dat ze niet meer bij mij in bed slaapt is een goed begin. maar ja dan slaapt ze op de bank.

heeft iemand misschien ervaring en wat tips voor me ?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Re: huisstofmijt allergie

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn Golden is allergies voor huismijt en voermijt.
Wij zijn ook bezig met de spuitjes.
Huismijt krijg je niet weg, daar is volgens de DA niets aan te doen, want dat zit gewoon overal, zelfs op gladde vloeren.
Volgens de DA kan de jeuk eerst erger worden, omdat de hond nu in gespoten wordt met het spul waar hij allergies voor is.
Ik zei tegen de DA dat ik zelfs mijn vloerbedekking eruit wilde gooien, en dan van dat dikke niet zo gladde zeil, geen laminaat want dat is veel te glad en schuift de hond op uit.
Maar de DA zei dat het niet helpt als ik dat doe, omdat het ook op gladde vloeren zit.
Mijn Golden heeft tot nu toe twee spuitjes gehad, iedere keer op de vrijdag. Zijn pas bezig.
We hebben nog een lange weg te gaan.
Dus ik geef je weinig kans dat je de huismijt uit kunt roeien.
Mijn hond slaapt niet op mijn bed, want die durft de trap niet op, heeft hij nog nooit gedaan, en hij is nu 7 jaar, heb hem vanaf dat ie pup was van bijna 9 weken.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ook onze da gaf aan dat je in huis weinig kan doen. ja, goed schoonhouden, maar vloerbedekking eruit en of andere bank had volgens hem ook weinig zin.

Hier slapen ze overigens op een eigen bed wat ik gemaakt heb. de matras hoezen wissel ik om de dag en was ze op 90 graden.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
viola
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door viola »

Hier ook een hond met huisstofmijt allergie. De desensibilisatiekuur is nu een paar maanden geleden afgelopen en tot nu toe heeft het redelijk goed geholpen. Ze jeukt nog wel wat maar je ziet het niet meer aan haar lijf. Voorheen was ze echt helemaal rood en had geiriteerde plekken.
Het duurde wel een hele tijd vanaf het begin van de kuur voordat ik verschil begon te merken hoor. Ik geloof dat ik echt wel op de helft was toen ik kon zeggen dat ik dacht dat er wel iets gebeurde.

Als je even googled vind je ook een heleboel tips tegen huisstofmijt, er zijn ook mensen met deze allergie. Goed ventileren en verwarmen helpt ook, huisstofmijt houdt niet van droge lucht.
Mandjes en kleedjes en m'n eigen beddengoed (hond slaapt ook weleens in bed) was ik om de zoveel tijd (ongeveer 2 maanden) op 60 graden. M'n bed laat sla ik altijd open zodat het heel de dag kan luchten. Mandjes komen dan weleens een stukje kleiner uit de wasmachine, maar das dan jammer, de mandjes en dekens die dat wel aankunnen blijven vanzelf over.
Groetjes Viola.
*http://www.visitlavie.tk
dorien83
Actief

bedankt voor de informatie.

we zijn inmiddels al zeker een lange tijd bezig, ik zal eens na vragen hoe ver we zijn.
maar ik dacht nou moet ik van alles aanschaffen tegen de mijt. gelukkig valt dat mee als ik het zo lees.

ik heb nu wel katoenen stof gekocht om kleden voor haar te maken waar alleen zij op mag liggen die ik dan wat vaker kan wassen. hopelijk scheelt dat ook iets.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Bij Odin heeft het niet geholpen de desensibilisatie. Hij krijgt prednison.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
dorien83
Actief

ik moest stoppen met de prednison omdat shaila er juist door ging krabben.

vandaar dat ik nu met die prikken bezig ben. anders zat ze voor de rest van haar leven op een kleine dosis. maar ja het hielp niet hopelijk gaat dit nu wel werken
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dorien83 schreef:ik moest stoppen met de prednison omdat shaila er juist door ging krabben.

vandaar dat ik nu met die prikken bezig ben. anders zat ze voor de rest van haar leven op een kleine dosis. maar ja het hielp niet hopelijk gaat dit nu wel werken
Leg eens uit? Waarom de rest van haar leven een kleine dosis als ze er van gaat krabben? Allergische honden, voor wat dan ook, zou ik beginnen met hun weerstand zo hoog mogelijk op te krikken. Onder andere door vers voer en door een doordacht vaccinatiebeleid.
dorien83
Actief

nou ik ben al vijf jaar bezig om shaila goed te krijgen, niet meer krabben en wondjes etc.
ze krijgt vers vlees en wordt op het moment niet meer ingeent. ik doe eens in de zoveel tijd een tieter bepaling om te kijken hoe het met de anti stoffen zit.
ze had toen ze 1,5 was lichte vorm van hd door het krabben is dat verergerd. toen die tijd is ze ook geopereerd aan haar knie ze had een patella luxatie. helaas is die knie niet helemaal goed gekomen ook door het krabben. en haar andere knie is ook niet meer goed.
ze was door de homeopatie er helemaal weer boven op. ze is namelijk een aantal keren kaal geweest. en we dachten dat we het weer goed hadden en plots toch weer kaal.
na zoveel dokter bezoeken en medicijnen leek prednison de enige oplossing. dit ging een lange tijd goed. ze had een lage dosis. ik hoopte dat ze daarmee oud kon worden. maar helaas alle elende begon op nieuw.
weer over gestapt naar een andere dierenarts want ze wisten het niet meer.
toen weer alle testen door staan. en daaruit bleek dat ze allergisch was voor huisstofmijt, vlooien en gras. dit was de eerste keer dat ik dat liet testen. eerst werd me verteld dat het toch geen zin had. achteraf heb ik daar wel spijt van ik had haar veel eerder moeten testen. maar ja tijd kun je niet meer terug draaien.

op dit moment krijgt ze weer antibiotica omdat ze teveel wondjes kreeg. ik denk iedere keer dat ik wel verbtering zie maar dat is natuurlijk ook omdat ik dat hoop.
want naast al deze ellende is ze nog steeds een super blij hondje en ben ik nog steeds erg gek op haar.
dat laatste schrijf ik omdat veel mensen me gevraagd en vooral ongevraagd adviseren om haar af te laten maken( hun woorden ). zolang ze geen pijn heeft en nog steeds een waardig bestaan heeft hou ik haar graag bij me.

dit is vijf jaar in het kort op geschreven. hopelijk is het wel duidelijk. maar ze krijgt dus geen prednison meer. idd juist omdat ze er door ging krabben.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

http://www.bioresonantie.nl/index_therapeuten.php?id=25" onclick="window.open(this.href);return false;

Een collega van me had ook heel veel last van hooikoorts, huisstofmijt etc. Hij is naar Dr. Polling (ja, je gelooft de naam niet maar het is dus een pollendokter :mrgreen:) en die heeft hem behandelt met bioresonantie. Hij is na een paar sessies helemaal van de allergieën af.
De link is een lijst van bioresonantie-therapeuten per provincie, staat er een pootje bij dan behandelen ze ook dieren. Helaas in NH geen therapeut op de lijst. Kijk maar even... succes!
Groet, Janine
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”