Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duivelsklauw

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Duivelsklauw

Ongelezen bericht door nathalie »

Zijn er hier mensen die duivelsklauw aan hun hond geven? En zijn jullie tevreden?

Ik geef het sinds van de week aan Bowie en denk dat ik wel verbetering zie. Ik heb ook wel reguliere pijnstilling in huis voor hem (Carprodyl), maar wil dat niet te vaak geven ivm zijn lever en nieren.
Hij krijgt dat overigens wel als ik denk dat ik zie dat hij pijn heeft. Kan dat dan in combinatie met de duivelsklauw of beter van niet?

Kan het overigens kwaad om hem iets "over te doseren"? Op het potje staat, 3x daags 1 capsule (voor een volwassen persoon). Bowie weeg zo'n 23 kilo, dus eigenlijk mag hij dan maar 1 capsule. Nu heb ik hem er iedere dag twee gegeven.
Kan ik de capsules open maken en de poeder over zijn vlees geven, of zit het niet voor niks in een capsule? Dan zou ik hem er bv. 's morgens 1,5 kunnen geven en 's avonds ook.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Duivelsklauw

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb het vrij lang aan Fangio en Chira gegeven, ik vond het heel goed helpen. Ik heb de No-Bute gegeven dus de vloeibare variant i.c.m. pijncompositum van de Groene Os maar ook wel eens gewoon de Rimadyl erbij moeten geven.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pijncompositum heb ik ook aan gedacht, maar ik denk dat Bowie niet zo heel erg veel pijn heeft. Ik kijk nu even of die duivelsklauw goed blijft werken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Aidan weegt 40 kilo en krijgt twee capsules duivelsklauw die ik openmaak en over zijn eten uitstrooi. Dat laatste doe ik omdat hij er anders gegarandeerd omheen eet. :mrgreen: Tegenwoordig doe ik er ook wel brandnetelcapsules bij die ik ook openmaak en door het eten meng.

Op veel van je vragen kan ik niet antwoorden omdat ik geen DA ben. Ik doe het op deze manier, combineer het dus ook wel eens met Novacam zo, en merk alleen dat Aidan hierdoor minder pijn heeft.

Zelf geef ik ook zo min mogelijk Novacam en ik merk dat hij op veel dagen het met twee capsules Duivelsklauw en twee capsules brandnetel het heel goed doet. Ik geef dat dus wel maar één keer per dag.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik geef het sinds kort weer en denk dat het te kort is om er wat over te zeggen, hij is vooral in de avond wat stram en heeft wat moeite met opstaan. Beau weegt maar rond de 10 kilo dus hij krijgt een halve, ik breek de capsule open en doe de helft door zijn eten of in een stukje worst. Ik geef het nu in combinatie met Sashas blend maar mocht hij een mindere dag hebben geef ik er Metacam bij.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”