Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
asiel aangeven????
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
asiel aangeven????
Hoi hoi,
IK ben sinds een week weer de trotse eigenaar van een golden retriever.
Het asiel waar ik de hond heb gehaald, was alles behalve netjes.
Kleine donkere schuurtjes met donkere, vieze hokken.
Toen ik "mijn" hond zag, zat hij onder de teken (15 stuks!!), onder de uitwerpselen en was zijn vacht helemaal vervilt.
De eigenaresse gaf toe bij de vraag of hij zindelijk was, het niet te weten, omdat ze nooit uitgelaten worden.
Ik moest (helaas) naar de w.c. en ging toen het verkeerde oude schuurtje in, waar een grote speciekuip met stinkend vlees stond.
Toen ik hem ging afrekenen, zei ze dat hij nog gechiped moest worden. Dit deed ze zelf!!!!
Mag dit????
Het was niet het meest betrouwbare adres, maar toen Boy zich zo tegen me aandrukte, wist ik dat ik hem moest redden. Thuis lekker in bad gedaan en 3 uur!! moeten borstelen en knippen voor hij er weer fatsoenlijk uitzag. Zijn oren zaten ook helemaal onder de oorsmeer.
Hij liep ook heel erg stijf, wat nu al minder wordt.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat een asiel zo voor zijn dieren kan zorgen, of beter gezegd, niet zorgen. Een asiel krijgt toch geld en middelen van de gemeente om voor de dieren te zorgen??
Kan ik dit ergens aankaarten??
Groetjes, Esther en Boy 2
IK ben sinds een week weer de trotse eigenaar van een golden retriever.
Het asiel waar ik de hond heb gehaald, was alles behalve netjes.
Kleine donkere schuurtjes met donkere, vieze hokken.
Toen ik "mijn" hond zag, zat hij onder de teken (15 stuks!!), onder de uitwerpselen en was zijn vacht helemaal vervilt.
De eigenaresse gaf toe bij de vraag of hij zindelijk was, het niet te weten, omdat ze nooit uitgelaten worden.
Ik moest (helaas) naar de w.c. en ging toen het verkeerde oude schuurtje in, waar een grote speciekuip met stinkend vlees stond.
Toen ik hem ging afrekenen, zei ze dat hij nog gechiped moest worden. Dit deed ze zelf!!!!
Mag dit????
Het was niet het meest betrouwbare adres, maar toen Boy zich zo tegen me aandrukte, wist ik dat ik hem moest redden. Thuis lekker in bad gedaan en 3 uur!! moeten borstelen en knippen voor hij er weer fatsoenlijk uitzag. Zijn oren zaten ook helemaal onder de oorsmeer.
Hij liep ook heel erg stijf, wat nu al minder wordt.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat een asiel zo voor zijn dieren kan zorgen, of beter gezegd, niet zorgen. Een asiel krijgt toch geld en middelen van de gemeente om voor de dieren te zorgen??
Kan ik dit ergens aankaarten??
Groetjes, Esther en Boy 2
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: asiel aangeven????
Dat klinkt niet echt als een asiel, maar als een broodfokker....
Waar komt hij vandaan? Ik zou de dierenbescherming inschakelen denk ik.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja, in Frieslandmarye schreef:Is het in nederland?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik kan bijna niet geloven dat dit een asiel betreft meer een handelaar die zich voordoet alsof het een asiel is. Waren er bijvoorbeeld specifieke rassen aanwezig of echt vanalles wat ?
Sandra

-
- Zeer actief
Redelijk bizar... ik had de hond waarschijnlijk daar gelaten met het idee dat hij wel ik weet niet WAT aan ziektes bij zich kon dragen... ondanks mijn medelijden ;-(
Ik zou zeker de dierenbescherming of hondenbescherming inschakelen.
Suzanne
Ik zou zeker de dierenbescherming of hondenbescherming inschakelen.
Suzanne
Ik gok dat deze het is.
Het is een prive instelling overigens
http://www.hondenpensionfryskelan.nl/asiel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een prive instelling overigens

http://www.hondenpensionfryskelan.nl/asiel/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Zeer actief
Ja, dat is hem! Hoe weet je dat?? Ook ervaringen??tineke schreef:Ik gok dat deze het is.
Het is een prive instelling overigens![]()
En dan staat er op de site dat ze zo hygiënisch zijn etc...bah..bah..
Kan ik er iets tegen doen als het een prive instelling betreft??
Omdat er pas een gr genaamd Boy geplaatst isjoe schreef:Ja, dat is hem! Hoe weet je dat?? Ook ervaringen??tineke schreef:Ik gok dat deze het is.
Het is een prive instelling overigens![]()
En dan staat er op de site dat ze zo hygiënisch zijn etc...bah..bah..
Kan ik er iets tegen doen als het een prive instelling betreft??

- Annet
- Zeer actief
Je kunt het bij de gemeente Achtkarspelen melden, aangezien zij ervoor betalen. Alhoewel ik denk dat ze het daar bij de gemeente ook wel weten, aangezien het zo ongeveer in half Friesland bekend is.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Op zich is de gemeente verantwoordelijk voor een fatsoenlijke opvang van in ieder geval de zwerfhonden. In die zin zouden ze zeker aangesproken kunnen worden op een asiel dat het niet allemaal voor elkaar heeft (duidelijk). Maar de Dierenbescherming inlichten of de Landelijke InspectieDienst (LID, zie plaatselijke site Dierenbescherming) kan ook prima. Ik zou dat zeker doen.
Ondertussen: veel plezier met Boy!
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik zou het inderdaad bij de gemeente of milieupolitie melden. Ik dacht trouwens ook direct dat het om deze ging. Volgens mij wel vaker minder goede berichten over gelezen.
-
- Zeer actief
Ga ik doen! Dank jullie voor de info.DebbieZ schreef:Op zich is de gemeente verantwoordelijk voor een fatsoenlijke opvang van in ieder geval de zwerfhonden. In die zin zouden ze zeker aangesproken kunnen worden op een asiel dat het niet allemaal voor elkaar heeft (duidelijk). Maar de Dierenbescherming inlichten of de Landelijke InspectieDienst (LID, zie plaatselijke site Dierenbescherming) kan ook prima. Ik zou dat zeker doen.
Ik hoop dat er echt iets veranderd. Ik snap ook niet dat er niet meer vrijwilligers zijn die de dieren goed verzorgen.
Het asiel bij ons in Bergen op Zoom (honderdak) heeft tal van vrijwilligers, die de hele dag in touw zijn om de beestjes te verzorgen en vertroetelen.
Nu was het ook niet echt een mensvriendelijke omgeving (niet gastvrij, heel erg vies, echt gore w.c..ik heb er boven gehangen zonder iets aan te raken (zelf niet doorgetrokken omdat het er zo vies uitzag.)
Maar ja, als ik tijd over had, zou ik toch voor de dieren wel vrijwilliger willen zijn.
- DebbieZ
- Zeer actief
Tja, een goed vrijwilligersbeleid moet toch ook gedaan worden door diezelfde mensen die dat asiel beheren. Dus dat zal dan heel goed in dezelfde staat kunnen zijn helaas.
-
- Zeer actief
IK heb gezocht bij de zoekfunctie (was wel benieuwd) maar heb geen andere topics over dit asiel kunnen vinden. Ook niet bij google.
Ik had van te voren ook gegoogled op internet en kon niets negatiefs vinden over dit asiel, dus daarom ben ik er ook naartoe gereden. Het was 3,5 uur rijden!!
Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang) is het een schat van een beest. Met de poezen gaat het goed, met andere honden, paarden en kinderen.
Hij is ook erg aanhankelijk en ligt altijd in de buurt.
Hij is zindelijk en loopt goed mee in het bos. Hij let op mij i.p.v. ik op hem (dat was bij de andere Boy, die had een groot vluchttrauma).
Nog wel 1 probleem: Hij durft niet over de tegels bij ons in huis te lopen.
Ik heb nu matjes naar de voerbakken en naar de deur gelegd, zodat hij zich eniogszins kan verplaatsen, maar hij gaat er niet af...hopelijk gaat het nog komen anders is hij wel erg beperkt in zijn bewegingsruimte.
Ik ga trouwens wel vrijdag een kleed kopen voor onder de tafel, zodat hij daar ook op kan, maar ik wil natuurlijk dat hij gewoon op de tegels loopt.
Hij liep er een keer overheen zonder het te weten en het ging goed. Hij heeft er gewoon angst voor.
Nu zei de mevrouw in het asiel het ook dat hij niet over de tegels wilde, maar ja die waren daar zeiknat en spekglad. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
Of hij heeft toch last van zijn heupjes, omdat hij ook in de telgang loopt??
Hij kan nog wel goed lopen hoor! Ik loop (buiten de kleine ommetjes) 2 maal daags 3 kwartier en hij is niet moeilijker gaan lopen. En hij rent wat af, zo blij is hij. Hij heeft ook weer helemaal moeten leren snuffelen en plassen. Hij plastte ook als een vrouwtje. De poephouding lukte in het begin ook niet, nu beter.
Het is wat, maar ik ben blij dat ik hem een goed huisje kan geven! Hij is zichtbaar dankbaar!!
Ik had van te voren ook gegoogled op internet en kon niets negatiefs vinden over dit asiel, dus daarom ben ik er ook naartoe gereden. Het was 3,5 uur rijden!!
Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang) is het een schat van een beest. Met de poezen gaat het goed, met andere honden, paarden en kinderen.
Hij is ook erg aanhankelijk en ligt altijd in de buurt.
Hij is zindelijk en loopt goed mee in het bos. Hij let op mij i.p.v. ik op hem (dat was bij de andere Boy, die had een groot vluchttrauma).
Nog wel 1 probleem: Hij durft niet over de tegels bij ons in huis te lopen.
Ik heb nu matjes naar de voerbakken en naar de deur gelegd, zodat hij zich eniogszins kan verplaatsen, maar hij gaat er niet af...hopelijk gaat het nog komen anders is hij wel erg beperkt in zijn bewegingsruimte.
Ik ga trouwens wel vrijdag een kleed kopen voor onder de tafel, zodat hij daar ook op kan, maar ik wil natuurlijk dat hij gewoon op de tegels loopt.
Hij liep er een keer overheen zonder het te weten en het ging goed. Hij heeft er gewoon angst voor.
Nu zei de mevrouw in het asiel het ook dat hij niet over de tegels wilde, maar ja die waren daar zeiknat en spekglad. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
Of hij heeft toch last van zijn heupjes, omdat hij ook in de telgang loopt??
Hij kan nog wel goed lopen hoor! Ik loop (buiten de kleine ommetjes) 2 maal daags 3 kwartier en hij is niet moeilijker gaan lopen. En hij rent wat af, zo blij is hij. Hij heeft ook weer helemaal moeten leren snuffelen en plassen. Hij plastte ook als een vrouwtje. De poephouding lukte in het begin ook niet, nu beter.
Het is wat, maar ik ben blij dat ik hem een goed huisje kan geven! Hij is zichtbaar dankbaar!!
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik heb niet de 8 pagina's gelezen, ervaringen klik hier.joe schreef:IK heb gezocht bij de zoekfunctie (was wel benieuwd) maar heb geen andere topics over dit asiel kunnen vinden. Ook niet bij google.
Trouwens, gefeliciteerd met je hondje!
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): old english bulldog
ja idd mijn idee!-Gaby- schreef:Dat klinkt niet echt als een asiel, maar als een broodfokker....Waar komt hij vandaan? Ik zou de dierenbescherming inschakelen denk ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Telgang is niks mis mee, is vaak iets voor 'luie' honden...joe schreef: Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dierbescherming kan er als het goed is wat aan doen. Absoluut werk van maken!
-
- Zeer actief
Boy is niet lui, hij wil wel, maar heeft niet zo'n conditie. Kan dit ook?malinois schreef:Telgang is niks mis mee, is vaak iets voor 'luie' honden...joe schreef: Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang)
Of omdat hij ouder is (10) en het zich makkelijker wil maken?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
ach en ik zag dat er ook nog een heel jong jack russeltje zit.. arme beestjes. zeker een melding van maken.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat kan, een beetje hetzelfde idee...joe schreef:Boy is niet lui, hij wil wel, maar heeft niet zo'n conditie. Kan dit ook?malinois schreef:Telgang is niks mis mee, is vaak iets voor 'luie' honden...joe schreef: Maar wel de moeite waard, want alhoewel Boy niet helemaal goed loopt (hij loopt in de telgang)
Of omdat hij ouder is (10) en het zich makkelijker wil maken?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dit is inderdaad een onofficieel asiel. Achtkarspelen valt volgens mij onder het officiele beheer van het dierenasiel in Drachten (maar weet niet hoe dat momenteel zit, omdat het een soort flikkerlichtrelatie is met die gemeente, dan weer wel en dan weer niet, laatste wat ik gehoord heb was het namelijk weer van Drachten. Dat is overigens een heel ander asiel dan waar jij gewend bent. Die is wel van de dierenbescherming en krijg dan denk ik een klein bedrag van de gemeentes....

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Als ze bedrijfsmatig honden opvangen, zullen ze moeten voldoen aan de voorwaarden van het Honden- en Kattenbesluit. Ik zou dit melden bij AID of LID.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Walgelijk!Ik zou niet de db maar de AID of de LID inschakelen.
De db heeft te weinig inspecteurs en ik denk dat de anderen sneller werken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Wat is de AID en LID?marian* schreef:Walgelijk!Ik zou niet de db maar de AID of de LID inschakelen.
PS: Ga morgen met Boy naar de DA. Ben benieuwd wat hij zegt.
Laat het jullie nog weten!!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
http://www.aid.nl/bereikbaarheid.htm" onclick="window.open(this.href);return false;joe schreef:Wat is de AID en LID?marian* schreef:Walgelijk!Ik zou niet de db maar de AID of de LID inschakelen.
http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou toch de eerste maar bellen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Nou, ik heb gebeld. Ze verwezen mij eerst door naar de db. Ik heb hen toen gemeld dat het onder hen ministerie viel en ik het daarom ook bij hen wilde melden. De man was vrij laconiek. "Maar was het alleen uw hond of waren de andere hokken ook vies?". Net of ik mezelf aanstelde. Was niet zo prettig. Ik heb ook gemeld dat er op de website een stuk staat over hoe schadelijk teken kunnen zijn en Boy er alleen al op zijn kop 10 had zitten. Hopelijk gaan ze actie ondernemen, maar ik heb zo mijn twijfels..marian* schreef:http://www.aid.nl/bereikbaarheid.htm" onclick="window.open(this.href);return false;joe schreef:Wat is de AID en LID?marian* schreef:Walgelijk!Ik zou niet de db maar de AID of de LID inschakelen.
http://inspectiedienst.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou toch de eerste maar bellen.
- DebbieZ
- Zeer actief
Dat is op zich niet zo heel raar (helaas). Er is wetgeving voor hoe iets eruit moet zien en als die wetten niet overtreden worden, kunnen ze er ook geen rambam aan doen. Alleen het huisvesten van een vieze hond is geen overtreding en die 10 teken ook niet. Wel als die oorontsteking een verwaarloosde was misschien. Eigenlijk moet je even hopen dat hun andere kennels ook erg vies zijn, want dan is er iets aan te doen. Maar eerlijk gezegd, als dit al zo lang zo bestaat, denk ik niet dat ze er wat aan gaan of kunnen doen. Wel heel goed dat je het gemeld hebt, want dat helpt toch echt wel, al is het aan dossieropbouw.
- Jolande1961
- Zeer actief
Je zou het kunnen aankaarten bij de hondenbescherming Nederland, hierbij de link met de lijst van inspecteurs.
http://www.hondenbescherming.nl/hond/ho ... hondenleed" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenbescherming.nl/hond/ho ... hondenleed" onclick="window.open(this.href);return false;