Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
4 uur of 8 uur werken?
Moderator: moderatorteam
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Re: 4 uur of 8 uur werken?
Ik zit me net te bedenken dat Jola het volgens mij helemaal geen ramp vind als ik er niet zou zijn. Los van dat ze beide bijna alleen maar liggen te maffen gaat ze ook meestal in een andere kamer liggen
(misschien vind ze me wel helemaal niet leuk
) Dus ik zie haar amper. Odin ligt altijd aan mn voeten dus die vind het wel erg gezellig als ik er wel ben.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb trouwens ook zo'n slaaphond...
Na zn wandeling s morgens slaapt hij eker 3 uur, dan 2 uurtjes wakker en dan weer slapen. Vervolgens is hij aan het begin van de avond nog 3 uurtjes wakker en dan ploft hij neer om niet meer op te staan tot de volgende ochtend...
Ik denk dat Luca eker 17 uur per dag slaapt...
Na zn wandeling s morgens slaapt hij eker 3 uur, dan 2 uurtjes wakker en dan weer slapen. Vervolgens is hij aan het begin van de avond nog 3 uurtjes wakker en dan ploft hij neer om niet meer op te staan tot de volgende ochtend...
Ik denk dat Luca eker 17 uur per dag slaapt...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat herken ik dan weer wel. Als Bram gaat slapen, gaat hij ook echt slapen, er kan een kanon afgaan. Izzie ligt altijd in de buurt.corason del perro schreef:Ik zit me net te bedenken dat Jola het volgens mij helemaal geen ramp vind als ik er niet zou zijn. Los van dat ze beide bijna alleen maar liggen te maffen gaat ze ook meestal in een andere kamer liggen(misschien vind ze me wel helemaal niet leuk
) Dus ik zie haar amper. Odin ligt altijd aan mn voeten dus die vind het wel erg gezellig als ik er wel ben.

Linda, Izzie en Bram
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik denk als ik later een hond heb en ik moet fulltime werken waarbij ik in de pauze niet naar huis kan dat ik een dagopvang of uitlaatservice regel, als ik niet een oppas kan vinden die met de hond wil lopen.
Kost wat, maar zit de hond niet veels te lang alleen.
Maar stel dat ik nu de thuiszorg wel door kan doen voor de 1e paar jaar heb ik tussendoor een uur pauze, dus dat zou zat willen. Plus dat je dan een uur eerder vrij ben (4 uur).
Maar stel dat ik nu de thuiszorg wel door kan doen voor de 1e paar jaar heb ik tussendoor een uur pauze, dus dat zou zat willen. Plus dat je dan een uur eerder vrij ben (4 uur).
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb wel het voordeel dat ik om 6u in de ochtend al begin met werken.
En onze honden zijn echt géén ochtend dieren.
Die willen niet eens wakker worden.
Als ik weg ga dan gaan ze meteen weer slapen.
Als ik dan om 15u thuis kom willen ze wel graag wandelen, en dan maak ik een lange wandeling waarbij ze soms los mogen op een bepaalde plek.
Op de dagen dat ik vrij ben ga ik in de ochtend lekker lang wandelen, vinden ze heerlijk zolang het niet donker is.
Ik vind het wel schelen dat ik op woensdag vrij ben.
Dan is het niet de hele week dat ze alleen zitten, en zo'n dag tussendoor is ook wel fijn voor ze.
En onze honden zijn echt géén ochtend dieren.
Die willen niet eens wakker worden.
Als ik weg ga dan gaan ze meteen weer slapen.
Als ik dan om 15u thuis kom willen ze wel graag wandelen, en dan maak ik een lange wandeling waarbij ze soms los mogen op een bepaalde plek.
Op de dagen dat ik vrij ben ga ik in de ochtend lekker lang wandelen, vinden ze heerlijk zolang het niet donker is.
Ik vind het wel schelen dat ik op woensdag vrij ben.
Dan is het niet de hele week dat ze alleen zitten, en zo'n dag tussendoor is ook wel fijn voor ze.

- Moos
- Zeer actief
Hier vinden ze dat ook geen probleem. Vera heeft het juist wel nodig om tussendoor even te kunnen rennen. Soms is dat een uur, soms 20 min, en dat maakt ze verder ook niet uit.Zoek stok! schreef:Dat vinden die van mij dan weer geen probleem, twee keer alleen gelaten worden. Ik ben vanmiddag naar huis gegaan. Stuk lopen, balletje gooien en weer naar het werk. Als Izzie wat ouder is, laat ik ze wellicht de hele dag thuis zonder uit te laten, nu vind ik haar daar nog te jong voor.tekkel schreef: Ja, dat vind ik ook het nadeel van m'n hondje tussendoor laten uitlaten. Een vriendin die hier vlakbij woont wil dat wel voor me doen, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van. Dan wordt Eeb twéé keer op zo'n dag alleen gelaten. En voor de beweging en de blaas hoeft ze er niet tussendoor uit. Ze weet volgens mij het verschil ook niet tussen 4 uur alleen en 8 uur
Ik vind tussen de middag naar huis gaan zelf niet zo fijn namelijk. Wat een gedoe.
Dan kunnen ze prima een werkdag 'alleen' zijn. In plaats van twee keer 4 uur, 1 keer 8 uur zouden ze lastiger vinden.
Het zijn verder wel slapers in huis, ook als ik thuis ben. Er wordt wel wat gespeeld samen, maar de rest van de tijd liggen ze te dutten.

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja nu is t niet nodig maar een dagopvang zou hier ook de voorkeur hebben maar toen ik de laatste keer zocht hadden ze dat hier nog nergens.....LéonieHonden schreef:Ik denk als ik later een hond heb en ik moet fulltime werken waarbij ik in de pauze niet naar huis kan dat ik een dagopvang of uitlaatservice regel, als ik niet een oppas kan vinden die met de hond wil lopen.![]()
- _Leonie
- Zeer actief
Nee dat is natuurlijk balen. Hier in de buurt heb ik wel genoeg mogelijkheden gelukkig, plus het feit dat er nog een uitlaatservice is, 2 zelfs.corason del perro schreef:Ja nu is t niet nodig maar een dagopvang zou hier ook de voorkeur hebben maar toen ik de laatste keer zocht hadden ze dat hier nog nergens.....LéonieHonden schreef:Ik denk als ik later een hond heb en ik moet fulltime werken waarbij ik in de pauze niet naar huis kan dat ik een dagopvang of uitlaatservice regel, als ik niet een oppas kan vinden die met de hond wil lopen.![]()
Tja, waarom heb ik geen hond haha! Ouders.
Gelukkig word het wel steeds populairder dus wie weet heb je er binnenkort één bij je in de buurt!
-
Marion.
Hebben wij hier ook geprobeerd. Gewoon geen goed plan dus. Dan kunnen ze beter 8 uur lekker slapen in hun eigen huisje.massam schreef:ik ben dus een tijd tussen de middag naar huis gekomen. gevolg: waar ik eerst 2 relaxte honden had die rustig waren tot pascal thuis kwam had ik nu de buurman aan de telefoon: uhm mas, het maakt me niet uit hoor, maar de honden blaffen vanaf dat jij weer weg bent tot pascal thuis is...
toen ben ik dus niet meer tussen de middag naar huis gegaan, beessies werden er gek van. komt ze weer, gaat ze weer...
-
Sita
- Zeer actief
Ik werk 4 dagen en Jeroen fulltime. Maar we hebben de tijden wel op elkaar afgestemd. Ik ga laat weg en Jeroen gaat heel vroeg. Dan zijn ze maximaal 6 uur alleen. Dit is maar één dag in de week en de overige drie dagen past mijn schoonmoeder op ze. Dan zijn ze max 3 uurtje alleen.
Verder slapen ze hier ook overdag en is de ochtend en de avond om te spelen en te knuffelen. Alhoewel Taro wel altijd dichtbij ligt te slapen, liefst op schoot.
Verder slapen ze hier ook overdag en is de ochtend en de avond om te spelen en te knuffelen. Alhoewel Taro wel altijd dichtbij ligt te slapen, liefst op schoot.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
Hoe gaat dat dan? Ik kan me niet voorstellen dat iemand een hond meeneemt...
Mag dat zomaar, en laat je dan in je pauze de hond uit ofzo? En waar blijft de hond dan, in een speciale honden kamer oid?
Doen collega's dat dan ook? Ik vind het nogal vreemd want ik ken niemand die dat doet
Ik heb zelf nog geen hond, maar mijn vriend werkt veel weekends en nachten. Zelf ga ik nog enkele jaren studeren dus dan heb ik ook halve dagen vrij. De toekomstige hond zou dan hopelijk maar enkele uurtjes alleen zijn, en ook niet alle dagen.
De hond van mijn ouders zit nooit langer dan een uur of 5 alleen, en ze kan het ook prima! Niks kapot bijten, niet blaffen. Slaapt gewoon lekker uit tot er iemand thuis is.
Mag dat zomaar, en laat je dan in je pauze de hond uit ofzo? En waar blijft de hond dan, in een speciale honden kamer oid?
Doen collega's dat dan ook? Ik vind het nogal vreemd want ik ken niemand die dat doet
Ik heb zelf nog geen hond, maar mijn vriend werkt veel weekends en nachten. Zelf ga ik nog enkele jaren studeren dus dan heb ik ook halve dagen vrij. De toekomstige hond zou dan hopelijk maar enkele uurtjes alleen zijn, en ook niet alle dagen.
De hond van mijn ouders zit nooit langer dan een uur of 5 alleen, en ze kan het ook prima! Niks kapot bijten, niet blaffen. Slaapt gewoon lekker uit tot er iemand thuis is.
- _Leonie
- Zeer actief
Als je in een asiel of pension ofzo werkt.. Waarom niet.. Of als je een apart kantoortje hebt waarbij dat mag? Waarom niet? Ideaal toch!sTefaniA schreef:Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
Doen collega's dat dan ook? Ik vind het nogal vreemd want ik ken niemand die dat doet![]()
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Toen we Maddox in huis namen had ik mijn moeder als oppas geregeld.
Ze kwam dan elke middag naar mijn huis om hem uit te laten of ze nam hem mee naar hun huis.
Super geregeld toch?
Alleen Maddox wilde met niemand mee behalve met mij. Niet met mijn moeder, niet met Sam, niet met mijn vader, hij wilde wachten op mij. Maddox zat toen onder de trap in de gang, terwijl de woonkamer boven was, dus echt alleen. Dus soms kun je het nog zo goed regelen, maar dan lukt het nog niet.
Ze kwam dan elke middag naar mijn huis om hem uit te laten of ze nam hem mee naar hun huis.
Super geregeld toch?
Alleen Maddox wilde met niemand mee behalve met mij. Niet met mijn moeder, niet met Sam, niet met mijn vader, hij wilde wachten op mij. Maddox zat toen onder de trap in de gang, terwijl de woonkamer boven was, dus echt alleen. Dus soms kun je het nog zo goed regelen, maar dan lukt het nog niet.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
ik werk 32 uur maar woon samen met mijn vader in een huis en mijn vader is de hele dag thuis
dus ze zitten weinig alleen
dus ze zitten weinig alleen
- Youp
- Zeer actief
Ik heb maar 5 min reistijd dus dat tel ik niet mee.
Op maandag zijn ze alleen van 9 tot 13 uur. Dan kom ik de kinderen thuis brengen, honden uitlaten en dan komt de oppas.
Op dinsdag ben ik 's ochtends vrij en komt de oppas ;s middags.
Op woensdag zijn ze alleen van 9 tot 13.
Op donderdag zijn ze alleen van 9 tot 16, met tussendoor een wandeling van een half uur.
Op vrijdag de ene week zoals op de donderdag, de andere week ben ik vrij.
Op zaterdag werk ik ook, maar dan is Ralf thuis.
's Avonds is er altijd iemand thuis. Verjaardagen gaat 1 van ons alleen naartoe.
Ze zijn hier dus tussen de 15 en 22 uur alleen thuis per week. Ik werk 32 uur en Ralf 40. Dat vind ik acceptabel. Daarbij zijn ze altijd samen en hebben ze de hele beneden verdieping en de tuin (vanaf een graad of 12/13) ter beschikking. 's Avonds liggen ze bij ons op de bank.
Op maandag zijn ze alleen van 9 tot 13 uur. Dan kom ik de kinderen thuis brengen, honden uitlaten en dan komt de oppas.
Op dinsdag ben ik 's ochtends vrij en komt de oppas ;s middags.
Op woensdag zijn ze alleen van 9 tot 13.
Op donderdag zijn ze alleen van 9 tot 16, met tussendoor een wandeling van een half uur.
Op vrijdag de ene week zoals op de donderdag, de andere week ben ik vrij.
Op zaterdag werk ik ook, maar dan is Ralf thuis.
's Avonds is er altijd iemand thuis. Verjaardagen gaat 1 van ons alleen naartoe.
Ze zijn hier dus tussen de 15 en 22 uur alleen thuis per week. Ik werk 32 uur en Ralf 40. Dat vind ik acceptabel. Daarbij zijn ze altijd samen en hebben ze de hele beneden verdieping en de tuin (vanaf een graad of 12/13) ter beschikking. 's Avonds liggen ze bij ons op de bank.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
Angelique.
Ik werk niet, ben heel bewust thuis voor de honden, manlief werkt 40 tot soms wel 60 uur in de week.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
sTefaniA schreef:Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
Doen collega's dat dan ook? Ik vind het nogal vreemd want ik ken niemand die dat doet![]()
Caja gaat inderdaad mee.
Ze banjert gewoon door kantoor en ligt het grootste gedeelte van de dag te dutten. In mijn middagpauze laat ik haar uit.

-
Marion.
Ik had een eigen kamer. Ik nam de honden mee op dagen dat er weinig mensen waren en er geen visite kwam. De weinige personeelsleden die aanwezig waren geinstrueerd dat ze gewoon een spijkerbroek aan zouden doen (en sowieso deed ik het alleen als er alleen mensen waren die honden leuk vonden).sTefaniA schreef:Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
En dan kon ik inderdaad tussen de middag gewoon lekker een eindje hobbelen. Véél leuker dan in je eentje een blokje lucht happen met je boterham in je hand.
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Hoi, ik heb een siamees en een oosters korthaar, ik wil gewoon even zeggen dat deze dieren ook niet zo lang alleen kunnen zitten, het zijn praters en zeer gehecht aan het gezin, maar idd als je er EEN PAAR neemt kunnen zij zich wel even bezig houden met streken en spelen mits een groot aantal speelgoed en een grote krabpaalNanna schreef:Ik werk alleen weekenden. Manlief gewoon kantooruren. Hier is dus altijd iemand thuis voor de honden.
Als ik alleen zou wonen en 8 uur per dag zou moeten werken, dan had ik geen honden. Ik zou er de zenuwen van krijgen dat die beesten dan zo lang alleen zouden moeten zitten.
Dan nam ik een paar leuke Siamezen.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik ken er zat dus zo vreemd is t niet. Anne en Fenna gaan ook mee, we hebben kennels op t werk en als t rustiger is gaan ze wel eens mee naar mn kantoor.sTefaniA schreef:Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
.
-
Marion.
Ik nam dan dus gewoon niets. Moet er niet aan denken dat ik èn voor een lange dag werken, èn daarna nog uren met huisdieren bezig moet. Ik heb ze ontzettend graag om me heen, maar wel graag samen met iemand. Was ik alleen, dan had ik geen honden. En al zeker geen Siamezen.Nanna schreef:Ik werk alleen weekenden. Manlief gewoon kantooruren. Hier is dus altijd iemand thuis voor de honden.
Als ik alleen zou wonen en 8 uur per dag zou moeten werken, dan had ik geen honden. Ik zou er de zenuwen van krijgen dat die beesten dan zo lang alleen zouden moeten zitten.
Dan nam ik een paar leuke Siamezen.
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Hier zijn ze nooit alleen, ik werk met de nacht men vriend gewoon kantooruren, in de weekends zijn we beide thuis, meestal gaat dan 1 van beide naar de winkel, als we ergens een paar dagen heen moeten, ook geen probleem, zijn ouders wonen naast ons en nemen ze dan bij hun, dat geldt ook voor de katten dus 
Met andere woorden, een zalig leventje voor ons en de dieren des huizes
Met andere woorden, een zalig leventje voor ons en de dieren des huizes

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
En wat voor werk doe je dan? Op een kantoorjob lijkt me dat toch echt niet te doen om je hond onder het bureau in een mandje te leggenAnne&Taar schreef:Ik ken er zat dus zo vreemd is t niet. Anne en Fenna gaan ook mee, we hebben kennels op t werk en als t rustiger is gaan ze wel eens mee naar mn kantoor.sTefaniA schreef:Ik lees hier veel dat mensen hun hond meenemen naar het werk?
.
Ik zou het zelf ook doen maar ik ken echt niemand die dat mag en ik heb er ook nog nooit van gehoord!
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
- Aantal honden: 2
Ik werk 28 uur in de thuiszorg en manlief werkt 40 uur.
Door de week zijn ze s'morgens ongeveer 4 a 4,5 uur alleen, en dat is 3 a 4 ochtenden. Dan nog 1 a 2 middagen van 3 uur. Tussen de middag ben ik minimaal 2.5 uur thuis en loop ik ruim een uur met ze. En als ik in het weekend werk is mijn man thuis.
Door de week zijn ze s'morgens ongeveer 4 a 4,5 uur alleen, en dat is 3 a 4 ochtenden. Dan nog 1 a 2 middagen van 3 uur. Tussen de middag ben ik minimaal 2.5 uur thuis en loop ik ruim een uur met ze. En als ik in het weekend werk is mijn man thuis.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
wij werken beide fulltime
jan is om 6 uur weg en dan ga ik steppen, eerst met Shadow (die ik eerst kan wakker maken) en dan met Darko, Guapa en Zena (waarvan ik Guapa ook nog ff kan wakker maken)
na het steppen gaat Shadow terug naar binnen en de andere 3 terug in hun ren, dan maak ik me klaar en vertrek rond half 8 naar het werk, om 5 uur ben ik weer thuis (ben dan ook ff aan de winkel gestopt indien nodig) ga ik weer met Shadow steppen, zet hem terug binnen, geef hem eten en ga ik met de andere 3 steppen/lopen/wandelen (hangt van de dag af)
tegen dan is het bijna half 7 en maak ik het eten klaar, terwijl de pataten koken, ga ik nog ff naar buiten (erop staan kijken is ook niet alles) me eigen wat amuseren met Darko, Guapa en Zena tot de patatten bijna klaar zijn, dan krijgen ze eten en gaan wij eten
rond een uur of 9 gaat Shadow nog ff buiten en maak ik Guapa nog ff extra moe (zij word enorm irritant (blaffen) als ze niet al haar energie kwijt is)
soms ben ik vrijdags thuis en dan doe ik eigenlijk hetzelfde als in de week, alleen wat later qua uren, in het weekend ben ik thuis en zaterdags werkt mijn vriend nog
ik kan in principe tijdens de middag over huis, maar omdat ik maar een half uurtje heb (-10min reistijd) vind ik dat zelf te kort en Shadow heeft er geen probleem mee om niet uit te kunnen, als ik het wel eens doe, kijkt hij me aan alsof ik gek ben geworden smiddags thuis komen
jan is om 6 uur weg en dan ga ik steppen, eerst met Shadow (die ik eerst kan wakker maken) en dan met Darko, Guapa en Zena (waarvan ik Guapa ook nog ff kan wakker maken)
na het steppen gaat Shadow terug naar binnen en de andere 3 terug in hun ren, dan maak ik me klaar en vertrek rond half 8 naar het werk, om 5 uur ben ik weer thuis (ben dan ook ff aan de winkel gestopt indien nodig) ga ik weer met Shadow steppen, zet hem terug binnen, geef hem eten en ga ik met de andere 3 steppen/lopen/wandelen (hangt van de dag af)
tegen dan is het bijna half 7 en maak ik het eten klaar, terwijl de pataten koken, ga ik nog ff naar buiten (erop staan kijken is ook niet alles) me eigen wat amuseren met Darko, Guapa en Zena tot de patatten bijna klaar zijn, dan krijgen ze eten en gaan wij eten
rond een uur of 9 gaat Shadow nog ff buiten en maak ik Guapa nog ff extra moe (zij word enorm irritant (blaffen) als ze niet al haar energie kwijt is)
soms ben ik vrijdags thuis en dan doe ik eigenlijk hetzelfde als in de week, alleen wat later qua uren, in het weekend ben ik thuis en zaterdags werkt mijn vriend nog
ik kan in principe tijdens de middag over huis, maar omdat ik maar een half uurtje heb (-10min reistijd) vind ik dat zelf te kort en Shadow heeft er geen probleem mee om niet uit te kunnen, als ik het wel eens doe, kijkt hij me aan alsof ik gek ben geworden smiddags thuis komen
-
Neeltje
Ik heb bij Tirsa er altijd voor geprobeerd om maar 1 keer per dag weg te gaan. Liever dan inderdaad 8,5 uur dan tussen de middag thuis komen. Of ook op zaterdag als ik 'n boodschap moest. Het zo draaien dat het in één keer kon. Maar als ik 's avonds weg ging, dan geen boodschappen. Voor mijn gevoel is dat beter voor 'n hond dan tig keer even. Nu ja, Tirsa vond gewoon dat ze bij de tweede keer altijd mee mocht.....tekkel schreef:Ja, dat vind ik ook het nadeel van m'n hondje tussendoor laten uitlaten. Een vriendin die hier vlakbij woont wil dat wel voor me doen, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van. Dan wordt Eeb twéé keer op zo'n dag alleen gelaten. En voor de beweging en de blaas hoeft ze er niet tussendoor uit. Ze weet volgens mij het verschil ook niet tussen 4 uur alleen en 8 uurmassam schreef:ik ben dus een tijd tussen de middag naar huis gekomen. gevolg: waar ik eerst 2 relaxte honden had die rustig waren tot pascal thuis kwam had ik nu de buurman aan de telefoon: uhm mas, het maakt me niet uit hoor, maar de honden blaffen vanaf dat jij weer weg bent tot pascal thuis is...
toen ben ik dus niet meer tussen de middag naar huis gegaan, beessies werden er gek van. komt ze weer, gaat ze weer...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik kreeg Eebje pas toen ze al vijf was. Toen heb ik voorzichtig uitgeprobeerd of en hoelang ze alleen kon blijven. Vanaf het begin heeft ze er nooit een punt van gemaakt (gelukkig).Zoek stok! schreef:Dat vinden die van mij dan weer geen probleem, twee keer alleen gelaten worden. Ik ben vanmiddag naar huis gegaan. Stuk lopen, balletje gooien en weer naar het werk. Als Izzie wat ouder is, laat ik ze wellicht de hele dag thuis zonder uit te laten, nu vind ik haar daar nog te jong voor.tekkel schreef: Ja, dat vind ik ook het nadeel van m'n hondje tussendoor laten uitlaten. Een vriendin die hier vlakbij woont wil dat wel voor me doen, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van. Dan wordt Eeb twéé keer op zo'n dag alleen gelaten. En voor de beweging en de blaas hoeft ze er niet tussendoor uit. Ze weet volgens mij het verschil ook niet tussen 4 uur alleen en 8 uur
Ik vind tussen de middag naar huis gaan zelf niet zo fijn namelijk. Wat een gedoe.
Jij hebt je honden van pup af aan: misschien was het voor Eeber toen ze jonger was ook beter om tussendoor even de poten te strekken. Voor zo'n jonge hond als Izzy is het waarschijnlijk wel fijn om even wat energie kwijt te kunnen op zo'n lange dag.
Het lijkt mij ook niet ideaal om tussendoor naar huis te moeten racen enz. Het zou bij mij ook niet kunnen, ik heb geen lunchpauze
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Neeltje
Ik heb het bij Tirsa toen even gedaan toen ik weer ging werken, maar fijn was het zeer zeker niet. het is een gesjees, en het werd een langere dag, want moest extra werk om 'n uur pauze te kunnen nemen.tekkel schreef:Ik kreeg Eebje pas toen ze al vijf was. Toen heb ik voorzichtig uitgeprobeerd of en hoelang ze alleen kon blijven. Vanaf het begin heeft ze er nooit een punt van gemaakt (gelukkig).Zoek stok! schreef:Dat vinden die van mij dan weer geen probleem, twee keer alleen gelaten worden. Ik ben vanmiddag naar huis gegaan. Stuk lopen, balletje gooien en weer naar het werk. Als Izzie wat ouder is, laat ik ze wellicht de hele dag thuis zonder uit te laten, nu vind ik haar daar nog te jong voor.tekkel schreef: Ja, dat vind ik ook het nadeel van m'n hondje tussendoor laten uitlaten. Een vriendin die hier vlakbij woont wil dat wel voor me doen, maar ik ben daar niet zo'n voorstander van. Dan wordt Eeb twéé keer op zo'n dag alleen gelaten. En voor de beweging en de blaas hoeft ze er niet tussendoor uit. Ze weet volgens mij het verschil ook niet tussen 4 uur alleen en 8 uur
Jij hebt je honden van pup af aan: misschien was het voor Eeber toen ze jonger was ook beter om tussendoor even de poten te strekken. Voor zo'n jonge hond als Izzy is het waarschijnlijk wel fijn om even wat energie kwijt te kunnen op zo'n lange dag.
Het lijkt mij ook niet ideaal om tussendoor naar huis te moeten racen enz. Het zou bij mij ook niet kunnen, ik heb geen lunchpauze
- Youp
- Zeer actief
Toen Diesel nog alleen was ging hij ook mee naar mijn werk. Eigen familiebedrijf (caravanhandel) en alle honden gingen mee. Heel gezellig en de meeste klanten vinden het ook heel leuk. Je hebt meteen gesprekstof 
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik woon alleen en werk 5 ochtenden, Baco mocht altijd mee te werk, maar we hebben nu een nieuw kantoor en moeten even een nieuwe buitenplekje voor hem zoeken, maar ik ben s'middags ook wel weg te foto's nemen en soms mag Baco mee , soms ook niet, ook moet ik wel eens op verjaardag of naar de kroeg.
Ze vinden dat geen probleem, Freek al helemaal niet, als ik maar met etenstijd thuis ben
Baco is meestal buiten als ik weg ben en Freek in huis, met mooi weer is Freek ook buiten, maar het komt regelmatig voor als ik te werk ga en Baco roep, die ligt boven, dat hij niet komt voor eten of uit en dan roep ik hem om 1 uur als ik thuis ben van mijn werk
Ze zijn gewend dat ik in en uit het huis race en het maakt ze eigenlijk niet veel uit, ze vinden het wel gezellig hoor als ik er weer ben, hoop ik dan maar
Ze vinden dat geen probleem, Freek al helemaal niet, als ik maar met etenstijd thuis ben
Baco is meestal buiten als ik weg ben en Freek in huis, met mooi weer is Freek ook buiten, maar het komt regelmatig voor als ik te werk ga en Baco roep, die ligt boven, dat hij niet komt voor eten of uit en dan roep ik hem om 1 uur als ik thuis ben van mijn werk
Ze zijn gewend dat ik in en uit het huis race en het maakt ze eigenlijk niet veel uit, ze vinden het wel gezellig hoor als ik er weer ben, hoop ik dan maar