Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonna laten wennen aan het pension?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Jonna laten wennen aan het pension?

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Jonna gaat in de zomervakantie twee weken naar een pension waar we goede berichten over hebben gehoord.
Nu is ze nog nooit in een pension geweest en vraag ik me af of het niet beter is haar er een paar keer naar toe te brengen om te laten wennen. Ik ben bang dat het anders zo'n grote overgang voor haar is.
Vorig jaar ging ze naar een oppas waar ze thuis was, maar die heeft twee grote honden waar Jonna nogal bang voor is dus dat is dit jaar geen optie meer. Eigenlijk zie ik er vreselijk tegenop om haar in een pension achter te laten maar ik weet ook niet wat ik anders moet, zomaar naar iemand toe brengen die we niet kennen vind ik ook niks. En meenemen kan wel maar we gaan naar Frankrijk en ik weet niet of zo'n lange reis wel leuk voor haar zal zijn.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Jonna laten wennen aan het pension?

Ongelezen bericht door Ellen. »

Wat Nanna zegt. En ik denk dat ze het dan toch niet snapt, dat ze er een paar keer heen gebracht wordt puur om te wennen. Dat maakt het er natuurlijk niet minder vreemd op. Ik zou haar ook gewoon naar het pension doen wanner jullie op vakantie gaan. Ze zal beter zichzelf aanpassen wanner ze er wat langer is dan een paar keer 1 dagje.. :ok:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

krijg deze vraag opok regelmatig van mensen die hun hond hier in de opvang brengen,
ik adviseer het niet te doen.
Wel samen komen kijken, allebei (en alle honden) tevreden dan gewoon doen,
honden hebben zo'n oefenweekend helemaal niet nodig is mijn ervaring.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij adviseren het wel, 2 nachtjes is vaak al genoeg om een goed beeld te kunnen krijgen van hoe en wat.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kan je zo'n maltesertje echt niet ergens anders kwijt zodat ze niet in een pension hoeft? Ik zou een wat onzeker klein hondje echt niet in een pension gooien, daar moet je toch zat gezellige logeeradressen voor kunnen vinden?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou het als hond minder erg vinden wat langer in de auto te zitten en mee te mogen dan de hele tijd in een pension te moeten zitten.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik zou haar gewoon meenemen als dat kan en mag waar je heen gaat.
Wij hebben onze honden ook altijd meegenomen naar Frankrijk of waar dan ook heen en ze vonden het geweldig.
Het grootste deel van de reis lagen ze gewoon lekker te slapen of rustig om zich heen te kijken, geen probleem.
Ik zou geen fijne vakantie hebben als ik niet heel zeker wist dat mijn honden het naar hun zin hadden.
Groetjes, Marjan
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wij nemen ze ook mee. Vorig jaar kon dat door omstandigheden niet en zijn ze 1 week in pension geweest. Gekeken hoe het er uit zag en weg gebracht. Achteraf had ik ze veel liever mee genomen, maar dat was gewoon mijn eigen idee. De honden heeft die week daar echt geen kwaad gedaan.
Afbeelding
gevni havanezers
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Er gaan zoveel mensen met de hond naar Frankrijk als je dat goed voorbereidt gaat ze dat heus wel leuk vinden, zoveel ruimte neemt ze niet in... koelmatje kopen als je geen airco hebt zodat ze lekker koel blijft als het erg warm is... goede tekenband... ik zou dr lekker meenemen als je dr niet graag in een pension achter laat.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Er zijn genoeg mensen die de hond meenemen naar Frankrijk. Als jij geen goed gevoel hebt om je hondje in pension te doen, je thuisfront staat er achter dat ze meegaat en je gaat de juiste voorbereidingen treffen (zoals koelmatje, scalibor band en tijdens de reis er een keer extra uit), dan zou ik haar meenemen :ok:.
annelies661
Actief

Ongelezen bericht door annelies661 »

Waar woon je?
Ik vind het echt geen probleem om voor een hondje te zorgen tijdens een vakantie. Beter dan in een pension. (ik ga bij voorbaat niet op vakantie als ik weet dan mijn hond in een pension zit...)
We hebben 2 rustige hondjes..
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
Job
Zeer actief

er zijn ook genoeg honden die in een pension verblijven en het daar prima naar de zin hebben.
Ik zou ze er zelf ook liever nioet heenbrengen,
maar in hoeverre dat mijn gevoel is of in hoeverre mijn honden er ongelukkig zouden zijn dat zou nog een heel verschil kunnen zijn.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je al leest dat het hondje helemaal over de zeik van de trimsters af komt.
Dan zou ik het hondje niet in een pension doen.
Kan natuurlijk ook goed voor hem zijn om weer even alleen hond te zijn.
Maar voor het zelfde gelds niet.
Alleen begrijp ik niet dat je hem moeilijker naar een bekende brengt dan naar een pension.??
Pension houder ken je ook niet.
Zoek een leuke huis opvang.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
annelies661
Actief

Jij omschrijft het mooi maar aan het eind van de dag zitten ze met z'n allen in een hokkie alleen zonder de gezelligheid en de mensen van thuis.
Mijn hond is op zichzelf en is liever bij mensen in de buurt dan bij honden.
Hij zou zich de hele dag afvragen wanneer we toch weer terug zouden komen.
Gelukkig kunnen ze bij ons altijd naar de overburen en daar heeft hij het super naar zijn zin. Hoeft ook bij hun niet aan de riem met uitlaten.
Mocht er echt geen oplossing zijn dan zou hij meegaan op vakantie of we gingen gewoon niet op vakantie.
Ik moet kunnen genieten van mijn vakantie en dat kan alleen als ik weet dat ik mijn hond goed heb achtergelaten.
annelies661
Actief

Jij kan dus duidelijk vakantie vieren en genieten terwijl je weet dat je hond dat ws niet kan. Het is voor iedereen verschillend maar voor mij werkt dat niet.
Hoe kan ik genieten als ik mijn schat van een hond moet dumpen in een pension waarvan ik weet dat ie het niks vind... :19:
Laatst gewijzigd door annelies661 op 10 mei 2010 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Zeer actief

Nanna schreef: "Mijn hond vindt uit logeren gaan vreselijk" zit meer tussen de oren van de baas dan tussen die van de hond, neem dat maar van me aan ;-)
Maar goed, als jij geen leuke vakantie hebt zonder je hond moet je het natuurlijk niet doen. De mijne gaan ook altijd met me mee, maar niet omdat ik ze persé niet in een pension wil hebben hoor.
dat zeg ik... en nee ik breng ze dus ook niet naar een pension.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Alhoewel ik mijn honden twee dagen in de week naar een pension breng, zeg ik altijd dat ik een hond die dat nog nooit gedaan heeft niet zomaar twee weken in een pension zal stoppen. Het zal vast gevoelig liggen, maar ik zie dus wel honden die het niet naar hun zin hebben. Die zijn een thuissituatie gewend en gaan ineens in hoogseizoen naar een supervol pension. Bij een type als Bram (die op honden gericht is) gaat dat prima, maar een Izzie? Die zou niet weten wat haar overkomt. Natuurlijk overleeft zo'n type dat ook wel, maar ik zou niet lekker op vakantie gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik heb een camper waardoor het voor mij heel makkelijk is om altijd mijn honden mee te nemen....ik geniet hier ook van :D
maar ik zie niet in wat er mis mee is als mensen zonder hun hond op vakantie gaan :19: voor veel mensen is het heel ontspannend om even los te kunnn zijn van verantwoordelijkheid en zorg.

natuurlijk is het wel van belang dat de hond naar een veilig en prettige logeerplek gaat.
ik weet nog dat mijn ouders vroeger een keer de hond naar een pension hebben gebracht, de hond kwam zonder stem en getraumatiseerd terug :(
Laatst gewijzigd door mariaa op 10 mei 2010 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Job
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef: Wat is er hysterisch aan om op te merken dat mensen fekansie belangrijker vinden dan hun hond bij zich hebben?
Dat is toch zo klaar als een klontje? Anders doe je dat toch gewoon niet?
Het zal me trouwens roesten of jij het pas vind geven of niet. Sinds wanneer moet ik daar rekening mee houden?
Je hoeft er helemaal geen rekening mee te houden hoor ;-) Dat vraag ik ook niet.
Ik vind het alleen raar om te gaan krijsen dat mensen hun hond zeker niet belangrijk vinden als ze hem 14 dagen naar een prima pension brengen, that's all.
Hier sluit ik me bij aan.
Zoek stok!
Zeer actief

mariaa schreef:ik heb een camper waardoor het voor mij heel makkelijk is om altijd mijn honden mee te nemen....ik geniet hier ook van :D
maar ik zie niet in wat er mis mee is als mensen zonder hun hond op vakantie gaan :19: voor veel mensen is het heel ontspannend om even los te kunnn zijn van verantwoordelijkheid en zorg.
Daar is ook niks mis mee, vind ik. Maar....jij zou Buck volgens mij ook niet zomaar even wegbrengen naar een pension en twee weken later terugkomen, toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mariaa
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
mariaa schreef:ik heb een camper waardoor het voor mij heel makkelijk is om altijd mijn honden mee te nemen....ik geniet hier ook van :D
Daar is ook niks mis mee, vind ik. Maar....jij zou Buck volgens mij ook niet zomaar even wegbrengen naar een pension en twee weken later terugkomen, toch?
nee never nooit :pffff:
maar er zijn ook honden die het prima vinden in een goed pension of logeeradres....als je zo'n hond hebt dan vind ik wel dat je zonder schuldgevoel een keer op vakantie kunt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

mariaa schreef:
maar er zijn ook honden die het prima vinden in een goed pension of logeeradres....als je zo'n hond hebt dan vind ik wel dat je zonder schuldgevoel een keer op vakantie kunt.
Uiteraard, dat vind ik ook. Ooit ga ik weer eens op verre vakantie en laat ik Bram en Izzie in het pension. Echt hoor :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zou de hond lekker meenemen.

Ik zou mijn eigen honden nooit in een pension doen. James houd niet van die drukte, allemaal vreemde honden en vreemde mensen. Dat gaat voor hem niet werken en wil ik hem ook niet aandoen. Vakantie vind ik gelukkig niet belangrijk, dus ik blijf lekker thuis met mn hondjes. En als ik wel zou gaan, zou ik ze naar iemand brengen die ze al kennen.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
mariaa schreef:
Uiteraard, dat vind ik ook. Ooit ga ik weer eens op verre vakantie en laat ik Bram en Izzie in het pension. Echt hoor :wink:
ooit :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ik zou de hond meenemen. Goede voorzorgsmaatregelen en het gaat perfect.

Ik ga niet zonder mijn honden weg. Soms een paar dagen(2 overnachtingen, langer niet) maar dan zijn mijn ouders in huis Ik ga ze niet in een pension doen. Heb ik 1 keer gedaan en ik vond er niks aan. Dikke ogen van het huilen voordat we op vakantie gingen. Toen elke dag naar het pension gebeld om te vragen hoe het ging en nog zat ik niet op mijn gemak. Dus NEE voor mij NOOIT meer.

Wij blijven liever thuis of ergens heen waar de honden mee kunnen. Wij staan ergens op een camping het gehele jaar door, dus we kunnen gaan wanneer we willen en de dogs mogen mee. Dan pas heb ik vakantie.

En daarbij hebben we vaak hondjes op vakantie omdat de eigenaren weg gaan en dat vind ik ook superrrr.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik neem de hond(en) ook niet altijd mee op vakantie. Inderdaad omdat ik sporadisch die behoefte voel om heerlijk op een camping te zitten, door hete steden te banjeren en kerkjes of musea te bezoeken of dingen te doen waarbij ik nu eens 2 weken niet wil nadenken 'of Sophie dat wel kan, wil of mag'. Vaak genoeg gaan we speciaal naar gebieden waar veel te wandelen valt en gaat ze mee, maar soms niet. En dan gaat ze naar een fijne oppas en ben ik echt niet 2 weken bezig met haar geestestoestand. Gemeen he?! :F:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik snap niet zo waar het toch altijd vandaan komt dat een hond het zo zielig heeft
als het niet bij de baas is. Een hond kan ook lol hebben zonder de baas, en ook in een pension. :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef:Ik snap niet zo waar het toch altijd vandaan komt dat een hond het zo zielig heeft
als het niet bij de baas is. Een hond kan ook lol hebben zonder de baas, en ook in een pension. :19:
dat geldt niet voor alle honden. ik hoef kiefer echt niet in een pension te stoppen, die kan er al slecht tegen als hij thuis is als ik voor langere tijd er niet ben, lijfje daarentegen maakt het geen bal uit, zolang er maar vreten is :smile: .
Afbeelding
scooby1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door scooby1 »

wij zijn verleden week een week naar Griekenland gegaan en heb allebei de honden naar een pension gebracht.
Scooby zit thuis al in een bench dus die vindt het niet erg.
Spike houd helemaal niet van een bench of kennel. Maar ja, het is maar voor 1 week. Ze zitten bij elkaar in 1 kennel.
Ik vind het ook niet leuk om ze weg te brengen,maar helaas kan ik ze niet onderbrengen bij iemand.
Mijn gezin en mijn vakantie gaan dan wel even voor .
Ook al zijn mijn honden mijn alles.
De rest van het jaar krijgen ze weer alle aandacht en worden ze weer lekker verwent. Dus die ene week maakt dan niet uit.
Willeke, Scooby & Spike

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Aimee schreef:Ik snap niet zo waar het toch altijd vandaan komt dat een hond het zo zielig heeft
Ja, dat kan. maar als die hond bang is voor vreemde mensen en die drukte niet aankan met al dat blaffen en allemaal vreemde honden.. dan denk ik niet echt dat mijn hond "lol" heeft. + ik zou zelf geen leuke vakantie hebben als ik weet dat die 3 honden in zon hok zitten. Vakantie is voor mij pas vakantie als ik het samen met de honden kan vieren, lekker erop uit gaan met ze.
Laatst gewijzigd door _Jules_ op 10 mei 2010 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”