Weet ik het nu ook. Zijn er ergens foto's ofzo?massam schreef:Irisz schreef:Heb je een derde hond?? Nooit geweten, haha!heidie schreef:Beau: haar koppige bullen gedrag
ik wist dat ook niet hoor, tot ik met hen ging wandelen en het dametje er ineens tussenliep
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het grootste nadeel van jouw hond(en)
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Het grootste nadeel van jouw hond(en)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ze hebben wel dingen die ik liever anders gezien had, maar ik kan dat dan weer niet als nadeel omschrijven. Het hoort bij ze.. 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ze hebben wel dingen die ik liever anders gezien had, maar ik kan dat dan weer niet als nadeel omschrijven. Het hoort bij ze.. 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Uhm als Baily gedronken heeft binnen dan is mijn helemaal huiskamer een grote maas
ik kan dus iedere keer met een dweil achter Baily aangaan wanneer ze gedronken heeft.
Luna geen nadelen
of ja, ze kan weleens bitcherig doen tegen andere honden 
ik kan dus iedere keer met een dweil achter Baily aangaan wanneer ze gedronken heeft.
Luna geen nadelen
- Jacintha
- Zeer actief
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Anouk: Haar angst voor onweer en vuurwerk. Ze is daar echt panisch voor.
En ze kan niet met alle honden, honden die groter zijn dan zij is vind ze eng (vooral doggen) en honden zoals Chow's vind ze eng (we hebben een valse Chow hierachter wonen waar ze een aantal keer door gegrepen is). Kinderen vind ze ook niet geweldig, in het begin was ze er echt bang voor en daardoor angst agressief, inmddels gaat het beter, al moet ik haar wel aanlijnen (om ongelukken te voorkomen, ze kan soms nog wel eens opeens chagrijnig reageren) als ik een kindje zie op bijvoorbeeld een driewieler of op rolschaatsen of een rennend kind.
Yoda: Zijn enorme hoeveelheid bananen in zijn oren op het moment.
En ze kan niet met alle honden, honden die groter zijn dan zij is vind ze eng (vooral doggen) en honden zoals Chow's vind ze eng (we hebben een valse Chow hierachter wonen waar ze een aantal keer door gegrepen is). Kinderen vind ze ook niet geweldig, in het begin was ze er echt bang voor en daardoor angst agressief, inmddels gaat het beter, al moet ik haar wel aanlijnen (om ongelukken te voorkomen, ze kan soms nog wel eens opeens chagrijnig reageren) als ik een kindje zie op bijvoorbeeld een driewieler of op rolschaatsen of een rennend kind.
Yoda: Zijn enorme hoeveelheid bananen in zijn oren op het moment.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ameno kan nogal hard en veel blaffen, dat is onhandig soms maar het is ook het echt het enige wat ik kan verzinnen.
Al dat witte haar, zand en modder op de vloer merken we al niet eens meer
Al dat witte haar, zand en modder op de vloer merken we al niet eens meer

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Miura, dat ze soms superchagerijnig kan zijn naar andere honden.
Fenja, haar hypergevoeligheid. Ik vind het voor me zelf niet erg meer voor haarzelf.
Fenja, haar hypergevoeligheid. Ik vind het voor me zelf niet erg meer voor haarzelf.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Gina: haar irritante gedrag naar kleine hondjes en katten.
Jan: helemaal niks
Jan: helemaal niks

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jackira
- Zeer actief
Een paar jaar geleden zou ik een aantal nadelen op kunnen noemen, maar nu zijn het meer dingen geworden waar ik automatisch rekening mee houdt, en daardoor zie ik het niet meer als nadelen.
Balou blaft graag en veel, maar dat is onder controle want ze luisterd prima als ze stil moet zijn. Dino en de konijnen is wel iets wat ik graag anders zou willen zien maar dat is nu eenmaal zo en nu ook prima te behappen. Beer is een schatje, geen vervelende dingen buiten het feit dat hij bejaarden en mensen met oranje hesjes aanblaft. Maar ook dat is prima op te lossen.
Buck heeft ook zo zijn bewerkelijkheden maar daar is ook prima mee om te gaan. De problemen die er ontstaan komen door situaties die door anderen gecreeerd worden. Niet dat ik anderen de schuld wil geven want het gedrag van Buck speelt daarin de grootste rol, maar dat zijn wel de momenten dat er een probleem zou kunnen ontstaan als ik niet ingrijp. En dan nog treft je een hoop onbegrip. Dus dat zou je een nadeel kunnen noemen. Maar niet een nadeel van Buck zelf.
Balou blaft graag en veel, maar dat is onder controle want ze luisterd prima als ze stil moet zijn. Dino en de konijnen is wel iets wat ik graag anders zou willen zien maar dat is nu eenmaal zo en nu ook prima te behappen. Beer is een schatje, geen vervelende dingen buiten het feit dat hij bejaarden en mensen met oranje hesjes aanblaft. Maar ook dat is prima op te lossen.
Buck heeft ook zo zijn bewerkelijkheden maar daar is ook prima mee om te gaan. De problemen die er ontstaan komen door situaties die door anderen gecreeerd worden. Niet dat ik anderen de schuld wil geven want het gedrag van Buck speelt daarin de grootste rol, maar dat zijn wel de momenten dat er een probleem zou kunnen ontstaan als ik niet ingrijp. En dan nog treft je een hoop onbegrip. Dus dat zou je een nadeel kunnen noemen. Maar niet een nadeel van Buck zelf.
-
*Jolanda*
Magic: dat ze zo heftig reageert op dieren die op tv zijn. Ze sloopt dan bijna mijn tv van de tv kast af.
Timber: Dat hij zo ontzettend zijn eigen mening heeft en als hij iets niet wil dan gebeurt het ook niet. (maar dat vind ik stiekem ook wel weer zijn charme)
Timber: Dat hij zo ontzettend zijn eigen mening heeft en als hij iets niet wil dan gebeurt het ook niet. (maar dat vind ik stiekem ook wel weer zijn charme)
- pammetje
- Zeer actief
de dingen die ik op voorhand wist, voordat ik mn honden kocht
kan ik niet als nadeel opschrijven
want dan had ik het ras niet moeten nemen
bob: zn rug en slechte poten
baukje: dr angststoornis
bente: dr luiheid
kan ik niet als nadeel opschrijven
want dan had ik het ras niet moeten nemen
bob: zn rug en slechte poten
baukje: dr angststoornis
bente: dr luiheid

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Het enige nadeel dat ik zo gauw kan bedenken is dat Jagger in huis altijd denkt dat ik honing aan mijn kont heb.
Althans, zodra ik een stap richting keuken zet.
Althans, zodra ik een stap richting keuken zet.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
BobbyDinoAmber
Bobby: Hij rent in het bos achter fietsers aan.
Dino: Soms is hij wat te druk op het verkeerde moment.
Amber: Ze is nog al lomp en als ze dan rent in het bos let ze niet op waar ze rent(Zo heeft ze ook een keer mijn moeder ondersteboven gerend, maar dat was de 1e keer in het bos.. Dus nu letten we beter op!)
Dino: Soms is hij wat te druk op het verkeerde moment.
Amber: Ze is nog al lomp en als ze dan rent in het bos let ze niet op waar ze rent(Zo heeft ze ook een keer mijn moeder ondersteboven gerend, maar dat was de 1e keer in het bos.. Dus nu letten we beter op!)
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
dolly is een beetje jaloers als de aandacht naar buck gaat
buck bijt visite weleens stiekum in de hakken, gelukkig wel zachtjes
buck heeft ruim één jaar lang niet los gekunnen in de buurt van vreemde honden maar dit gedrag is helemaal bijgetrokken
buck bijt visite weleens stiekum in de hakken, gelukkig wel zachtjes
buck heeft ruim één jaar lang niet los gekunnen in de buurt van vreemde honden maar dit gedrag is helemaal bijgetrokken

-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Nina heeft als grote nadeel dat ze ineens poept. Ze heeft dus niet geleerd netjes in de bosjes of in de goot bij haar vorige baasjes. Ze gaat ook niet eerst draaien ofzo, als ze moet, staat ze ineens stil en gaat poepen.
Dazzle heeft als nadeel dat hij niet echt blaft maar meer gilt als de bel gaat of de telefoon. Je kan dan niets meer horen en gaat te lang door en is dan helemaal over de zeik. Na 5 jaar van alles proberen ben ik aan een blafband gegaan en het is nu eindelijk rustig in huis. Hij had het snel door, en ik ga binnen enkele dagen zonder proberen.
Dazzle heeft als nadeel dat hij niet echt blaft maar meer gilt als de bel gaat of de telefoon. Je kan dan niets meer horen en gaat te lang door en is dan helemaal over de zeik. Na 5 jaar van alles proberen ben ik aan een blafband gegaan en het is nu eindelijk rustig in huis. Hij had het snel door, en ik ga binnen enkele dagen zonder proberen.
- Moos
- Zeer actief
Saartje, ach tja, dat ze bang is voor onweer (en vuurwerk) vind ik heel vervelend voor haarzelf. Maar om dat nou echt onder 'nadeel' te scharen?
Verder is Saar eigenlijk gewoon een ideaal hondje, beetje type Bart Smit: ze is nooit opdringerig aanwezig, let altijd op de baas, is tegen alles en iedereen lief en vriendelijk op een hele beschaafde manier, en ze is bijna overdreven tolerant. Ik zou het zelf leuk gevonden hebben als ze wat meer te porren was voor spelletjes met mij. Ze kan met Vera compleet los gaan, en ook echt sjorren met speeltjes enzo, maar met mij spelen doet ze eigenlijk niet.
Vera kan wat druk in d'r koppie zijn, wat ik opzich helemaal niet een nadeel vind verder als ik de enige zou zijn waarbij ze dat zou tonen, maar het combineert dus soms wat onhandig met haar voorliefde voor alles op 2 benen. Als ze zo druk in d'r kop is wil ze dat het liefste uiten door aan iedereen te laten zien hoe dol ze op ze is "leuk dat ik er ook ben he?
". Ze luistert heel goed en blijft altijd te bereiken verder, dus daar is prima mee om te gaan. Maar als ik dan een nadeel moet noemen, dan dat maar. Verder kan ik niks bedenken 
Verder is Saar eigenlijk gewoon een ideaal hondje, beetje type Bart Smit: ze is nooit opdringerig aanwezig, let altijd op de baas, is tegen alles en iedereen lief en vriendelijk op een hele beschaafde manier, en ze is bijna overdreven tolerant. Ik zou het zelf leuk gevonden hebben als ze wat meer te porren was voor spelletjes met mij. Ze kan met Vera compleet los gaan, en ook echt sjorren met speeltjes enzo, maar met mij spelen doet ze eigenlijk niet.
Vera kan wat druk in d'r koppie zijn, wat ik opzich helemaal niet een nadeel vind verder als ik de enige zou zijn waarbij ze dat zou tonen, maar het combineert dus soms wat onhandig met haar voorliefde voor alles op 2 benen. Als ze zo druk in d'r kop is wil ze dat het liefste uiten door aan iedereen te laten zien hoe dol ze op ze is "leuk dat ik er ook ben he?

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Mitch: Zijn angst voor autorijden en het lomp doen (opspringen) naar visite
Guus: De poep van Mitch opeten
Guus: De poep van Mitch opeten
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Boy: zijn jaloerse gedrag en het feit dat hij niet met reuen kan (met teefjes is hij heel vervelend aan het showen maar dat gaat weg na een tijdje)
Diesel: hij heeft ALTIJD honger. dus zodra je de keuken in komt zit meneer voor zijn voerbak.. en dan gaat hij naar me blaffen als ik zeg dat hij moet wachten..
en beneden bij boy slaapt hij tot 9 uur.. en als hij bij mij in bed ligt maakt hij me rustig om half 6 wakker..
Diesel: hij heeft ALTIJD honger. dus zodra je de keuken in komt zit meneer voor zijn voerbak.. en dan gaat hij naar me blaffen als ik zeg dat hij moet wachten..
en beneden bij boy slaapt hij tot 9 uur.. en als hij bij mij in bed ligt maakt hij me rustig om half 6 wakker..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Noor ( Boston Terrier ) : dat ze niet met Faith overweg kan en bij anderen binnenplast . Dat doet ze hier namelijk nooit.
Faith ( Boston Terrier ) : Dat ze niet met Noor overweg kan .
Jim Jam ( Boston Terrier ) : Binnen markeren
Fred ( Boston Terrier ) : Beet altijd heel venijnig in mijn tenen
Willemijn : Die is gewoon perfect!
Linda
Faith ( Boston Terrier ) : Dat ze niet met Noor overweg kan .
Jim Jam ( Boston Terrier ) : Binnen markeren
Fred ( Boston Terrier ) : Beet altijd heel venijnig in mijn tenen
Willemijn : Die is gewoon perfect!
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
bulldogje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): old english bulldog
dat mijn honden na vele aanvallen niet meer of beter niet meer met iedere hond door de bocht kunnen.
Ozzy de reu wel die loopt gewoon door maar de dames niet meer helaas.
Voral niet met herders en jackrusseltjes
Ozzy de reu wel die loopt gewoon door maar de dames niet meer helaas.
Voral niet met herders en jackrusseltjes
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Guapa: haar overmatige blaffen om niks
Darko: kan ik niet echt een nadeel over bedenken, dat hij kwijlt als hij snoepjes heeft gehad, maar ik vind dat ergens wel weer een charme hebben
Zena: niet los kunnen lopen (vind ik eerder een nadeel voor haar dan voor mij)
Shadow: zijn agressie naar andere honden toe (aluwel dat we dat wel hadden kunnen weten,vind ik het toch een nadeel, vooral omdat hij niet af te leiden of zo is, Guapa kan bv ook niet met andere honden, maar zolang je met haar bezig bent en haar aandacht dus bij mij is, kan de andere hond ontploffen dat ziet/hoort ze toch niet)
Darko: kan ik niet echt een nadeel over bedenken, dat hij kwijlt als hij snoepjes heeft gehad, maar ik vind dat ergens wel weer een charme hebben
Zena: niet los kunnen lopen (vind ik eerder een nadeel voor haar dan voor mij)
Shadow: zijn agressie naar andere honden toe (aluwel dat we dat wel hadden kunnen weten,vind ik het toch een nadeel, vooral omdat hij niet af te leiden of zo is, Guapa kan bv ook niet met andere honden, maar zolang je met haar bezig bent en haar aandacht dus bij mij is, kan de andere hond ontploffen dat ziet/hoort ze toch niet)
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Zowie; kan niet (meer) los wegens jachtpassie, ook is ze erg enthousiast naar mensen en neemt hun hand zachtjes in de bek. Mensen waarderen dit weinig.
Does: is heel erg eenkennig en is helemaal niet vriendelijk tegen bezoek.
Laska: Is buiten een energieke. ondernemende, grappige hond, binnen daarentegen is ze bang en onzeker. Dit komt door haar traumatisch verleden maar maakt het soms wel lastig. Elke overwachte beweging, geluid schrikt ze van.
Does: is heel erg eenkennig en is helemaal niet vriendelijk tegen bezoek.
Laska: Is buiten een energieke. ondernemende, grappige hond, binnen daarentegen is ze bang en onzeker. Dit komt door haar traumatisch verleden maar maakt het soms wel lastig. Elke overwachte beweging, geluid schrikt ze van.

-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Het gedrag van Nilsson naar andere honden toe als hij aan de riem zit maar dat gaat steeds beter. Ik kan een hond niet rakelings passeren maar daar heb ik geen problemen mee.
Voor de rest kan ik geen nadelen bedenken, het is voor ons de ideale hond.
Voor de rest kan ik geen nadelen bedenken, het is voor ons de ideale hond.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Je leert ermee leven, maar een groot nadeel van dit ras, en misschien wel speciaal mijn honden is graven.Je krijgt het er niet uit, echt niet....de mevrouw die onderstaande pup kocht lachtte wat smalend toen ik haar daarvoor waarschuwde.Ze is er wel achtergekomen....

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Billy: dat hij een vrij lage tolerantie-drempel heeft. Ik moet altijd goed in de gaten houden of er niemand (mensen, honden) over z'n grenzen gaat.
Silka: zodra ze merkt dat een hond bang voor haar is, wil ze haar punt maken (overheersen). Dat is niet bepaald leuk voor de hondjes hier in het park dus Silka staat wat honden-contacten betreft streng onder appèl. (Terwijl ik verder juist helemaal niet streng ben of hoeft te zijn...).
Silka: zodra ze merkt dat een hond bang voor haar is, wil ze haar punt maken (overheersen). Dat is niet bepaald leuk voor de hondjes hier in het park dus Silka staat wat honden-contacten betreft streng onder appèl. (Terwijl ik verder juist helemaal niet streng ben of hoeft te zijn...).
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Bowie:
De eeeeeuwige drang naar eten. Het lijkt me voor haarzelf ook gewoon vervelend
Fien:
Dit
De eeeeeuwige drang naar eten. Het lijkt me voor haarzelf ook gewoon vervelend
Fien:
Dit
En ditsette : dat ze een steeds grotere hekel krijgt aan autorijden, terwijl ze er niet ziek in is - nooit geweest is ook. het moet iets genetisch zijn, want crunch en fien hebben net hetzelfde.
crunch : dat ze - eens buiten het erf - heel erg in haar eigen wereldje zit. ze let wel op alles en iedereen, maar doet tegelijkertijd gewoon het liefste haar eigen ding. dat zou voor mij ietsje minder mogen.
-
Marloes*
- Zeer actief
Voor Bo dat ze altijd eten weet te vinden buiten en het dan ook opeet als je het haar niet afpakt (opzich best logisch natuurlijk).
En dat als ze een andere hond ziet, als ie aan de andere kant van de straat, ze gaat liggen. En dan maakt het niet uit waar.
Opstaan hoort er niet bij, totdat de hond haar begroet heeft of als hij duidelijk de andere kant oploopt en totaal geen interesse toont. Maar ze gaat altijd liggen als ze dus een andere hond ziet. Niet erg handig met oversteken ofzo
.
Ik vind eigenlijk dat het ook wel schattig is, want ze is echt heilig overtuigt dat het zo hoort en niet anders.
Verder heeft ze eigenlijk gewoon 0,0 nadelen.
En dat als ze een andere hond ziet, als ie aan de andere kant van de straat, ze gaat liggen. En dan maakt het niet uit waar.
Opstaan hoort er niet bij, totdat de hond haar begroet heeft of als hij duidelijk de andere kant oploopt en totaal geen interesse toont. Maar ze gaat altijd liggen als ze dus een andere hond ziet. Niet erg handig met oversteken ofzo
Ik vind eigenlijk dat het ook wel schattig is, want ze is echt heilig overtuigt dat het zo hoort en niet anders.
Verder heeft ze eigenlijk gewoon 0,0 nadelen.
-
Supernova
- Zeer actief
Het grootste nadeel van Kenzo is dat hij absoluut niet met andere honden kan. Hij vindt vreemde mensen ook absoluut niet tof maar dat vind ik geen probleem.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Swift: het bitcherige gedrag naar andere honden. Verder een ideale hond
Ruby: blafferig en als ze bang is dat er tussen uit naait en dan niet meer goed bereikbaar is
Ruby: blafferig en als ze bang is dat er tussen uit naait en dan niet meer goed bereikbaar is
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Malamute: killerinstinct
Chowchow-kruising: dat hij in het extreme blaft op andere honden en andere honden tegenkomen op wandeling echt een kwelling is. Medicijnen zouden een oplossing kunnen bieden maar daar wil ik niet mee beginnen. Dan maar gewoon andere honden vermijden en ermee leren leven.
Fox-kruising: dat ze een heel traag leervermogen heeft (je kan haar bijna niks aanleren), na 5 jaar kent ze 't verschil tussen 'zit' en 'af' nog niet. Ze snapt nog altijd niet dat ze niet mag opspringen en dat ze moet wachten tot wij zeggend at ze binnen mogen, dus élke keer als wij de deur opendoen om naar buiten te gaan, krijg je 'n raket die tegen je opspringt... Ook springt ze nog steeds vlak voor onze neus soms in de zetel en springt ze voor onze neus met 2 poten op tafel om eten te stelen. Echt, gebrek aan leervermogen, het meest frustrerende dat er is... Gelukkig is ze zo lief, wat het nog draaglijk maakt. Zou het anders niet uithouden denk ik...
Chowchow-kruising: dat hij in het extreme blaft op andere honden en andere honden tegenkomen op wandeling echt een kwelling is. Medicijnen zouden een oplossing kunnen bieden maar daar wil ik niet mee beginnen. Dan maar gewoon andere honden vermijden en ermee leren leven.
Fox-kruising: dat ze een heel traag leervermogen heeft (je kan haar bijna niks aanleren), na 5 jaar kent ze 't verschil tussen 'zit' en 'af' nog niet. Ze snapt nog altijd niet dat ze niet mag opspringen en dat ze moet wachten tot wij zeggend at ze binnen mogen, dus élke keer als wij de deur opendoen om naar buiten te gaan, krijg je 'n raket die tegen je opspringt... Ook springt ze nog steeds vlak voor onze neus soms in de zetel en springt ze voor onze neus met 2 poten op tafel om eten te stelen. Echt, gebrek aan leervermogen, het meest frustrerende dat er is... Gelukkig is ze zo lief, wat het nog draaglijk maakt. Zou het anders niet uithouden denk ik...

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)