Moderator: moderatorteam

't zijn twee mevrouw hamstertjes. Mini-soort met streepjes.Matje schreef:Wat leuk!
Hoe heet meneer/ mevrouw hamster?
Heb helaas gisteren mijn oud hamstertje Tess in laten slapen. Ze was op

Ik was erbij toen we ze samen gingen halen, en we waren van plan om er maar ééntje te nemen, toen plots mijn zoon zijn vriendin vroeg of er niet twee in zo'n kooi mogen. De verkoper zei dat twee vrouwtjes best te doen zijn, maar nooit twee mannetjes. We geloofden dat ook dan, en ze zitten in de kooi heel vaak bij elkaar, en ik zie geen (vecht)problemen.Fluister schreef:Depends, er zijn soorten die samen kunnen, maar dit zijn geloof ik Russen, dus dan is het zeker aan te raden ze te scheiden. Kan goed gaan, maar het gaat véél vaker fout. De meeste hamstersoorten zijn solitaire dieren en hebben dus beslist geen baat bij een 'maatje'. Vaak eindigt het dan ook in een gevecht met veelal fatale afloop (voor tenminste één van de twee).veertje schreef:Maar, 2 hamsters gaan toch niet zo goed samen?
Hamsters zijn wel erg schattige diertjes, en deze zien er erg leuk uit.Ik ben gek op Rusjes, Syren vind ik gelijk weer zo groot (heb hier thuis een Rus en een Syr), ik zou ze persoonlijk dus wel even uit elkaar halen, de kans dat dit fout gaat is enorm groot.
Mijn moeder zou me ook afschieten als ik thuiskwam met zulke diertjes voor haar, vrees ik.

Ik weet dat het zondag pas moederdag is, maar ik ben ondertussen al naar mijn vriend vertrokken, dus ben ik dan niet thuis, bij mijn zoon hé, vandaar het cadeau een paar dagen vroeger. Ik heb ze dan ook, met kooi en al, hier mee naartoe genomen.Baily&Luna schreef:het is zondag pas moederdag![]()
nee joh gekkigheid, leuk

Helemaal mee eens. Het advies van verkopers is helaas maar al te vaak zo goed als waardeloos. Die willen er gewoon zo veel mogelijk kwijt.Fluister schreef:Verkopers zeggen wel meer om eh, te verkopen.marleenff schreef:De verkoper zei dat twee vrouwtjes best te doen zijn, maar nooit twee mannetjes.'t Is een fabeltje hoor, ook twee vrouwtjes kunnen niet bij elkaar. Enkel een koppel man + vrouw gaat goed, maar is natuurlijk weer niet aan te raden omdat je dan om de haverklap jongen krijgt.
Was ook mijn eerste gedachte!MissDorien schreef:Wat lief
Hé, wat zou er gebeuren als ik op moederdag met een nieuwe hond thuiskom