Meestal bijten ze niet zomaar en is de reden zo begrijpelijk, dat je die mep niet geeft.Sita schreef:Maar deze mensen kiezen waarschijnlijk ook hun hond uit op deze eigenschap. Ik moet er zelf bijvoorbeeld niet aan denken om een ras te hebben dat heel eenkennig is en niet schuwt om iemand te bijten om dat te laten merken.Zoek stok! schreef: Mensen met honden die dat uit zichzelf nooit zullen doen, roepen ook vaak het hardst hoe ze dat wel even zullen fixen als hun hond het zou doen. Dan denk ik 'ja makkelijk praten, je hebt een heel ander soort hond'. Ik veroordeel mensen met een hond met hondagressie ook niet en zal nooit zeggen dat ze dat bij mij nooit 'zouden flikken'. Ik ben wel degelijk heel erg bezig met reacties naar mensen. Maar een klap voor de kop zou het een stuk erger maken. Niet dat jij dat laatste voorstelt, maar dat hoor ik wel vaak van mensen.
Als er hier eentje een mens zou bijten, dan is diegene echt niet jarig. Ik ben niet van fysiek corrigeren, maar ik denk dat ik uit een reactie op dat moment echt wel een mep zou geven. En daarna is het over en uit met heel veel privileges die ze nu hebben.
Bijvoorbeeld heb ik eens meegemaakt met Kaya, dat we voor een redelijk kleine lift stonden te wachten bij een seniorenflat.
Er kwam een oudere mevrouw aan en ik wilde vervolgens de trap nemen omdat ik niet met honden en andere mensen de lift inga (gewoon uit voorzorg). De vrouw reageerde door te zeggen dat dit echt niet hoefde, zij was honden gewend, was helemaal niet bang en ik kon écht écht gewoon met hond en haar de lift in.
Nou oké....
Ik hield Kaya netjes naast me en Kaya stond dus in een hoekje, kon geen kant op.
En ineens....... vraag me niet waarom mensen zo gestoord kunnen zijn..... grijpt de vrouw Kaya over d'r neus heen
Tja, ik heb dit nog niet eens gemeld hier eerder in het topic over bijtincidenten, want ik vind dit dus zo niet de schuld van de hond en ik ga hier dus mijn hond ook absoluut niet voor straffen.
Ik vind het eigenlijk niet eens een bijtincident.
Ik denk ook niet dat mensen in dit topic waarvan hun hond heeft gebeten excuses zoeken, maar wel uitleg waarom en ik vind het 100 keer beter om te begrijpen waarom je hond heeft gebeten en hierop te kunnen inspelen in de toekomst, dan om fysiek keihard te reageren.
Natuurlijk zijn er ook situaties waarin een directe reactie prima is, maar zeker niet altijd.