Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Rijen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

bouvierpoedel schreef:Als die hond weet dat jij de baas bent zou hij het nooit in zijn hoofd halen.
De baas zijn heeft hier helemaal niks mee te maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ayurveda schreef:ja maar wij varen op een schip...
en hier zwemmen geen andere honden rond...
Dat is wel een goed punt...

Nou ja dan weet ik het ook niet. :19:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ach ja, dan leer ik wel leven met mijn lieve geile hondje :p hahaha
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ayurveda schreef:ja maar wij varen op een schip...
en hier zwemmen geen andere honden rond...
Je kunt wel ergens langs komen waar loopse teven zijn ;)
Dat ruikt ie heus wel, hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hanneke2 schreef:
bouvierpoedel schreef:Als die hond weet dat jij de baas bent zou hij het nooit in zijn hoofd halen.
beetje toch wel denk ik
Jan kan nog zo geil zijn maar die haalt het echt niet in zijn bolle hoofd om op mij te gaan rijden hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef: De baas zijn heeft hier helemaal niks mee te maken.
beetje toch wel denk ik
Jan kan nog zo geil zijn maar die haalt het echt niet in zijn bolle hoofd om op mij te gaan rijden hoor ;)

Maar dat heb je Jan dan wss ook wel erg goed duidelijk gemaakt :mep: :mrgreen:

En als je dat als baas niet doet, dan zal de baas het wel goed vinden toch :lol1: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:
beetje toch wel denk ik
De hond van TS heeft het ook maar 1 x gepresteerd bij de baas (die het niet meteen doorhad, dus door aaide tot het te laat was). De keren daarna was op kussens etc, omdat de baas er blijkbaar niet van was gecharmeerd, dus dat deed de hond maar niet meer. En dan zie ik dus dat 'Hij mot leren dat jij de baas bent!' niet. :19:
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef: De baas zijn heeft hier helemaal niks mee te maken.
beetje toch wel denk ik
De hond van TS heeft het ook maar 1 x gepresteerd bij de baas (die het niet meteen doorhad, dus door aaide tot het te laat was). De keren daarna was op kussens etc, omdat de baas er blijkbaar niet van was gecharmeerd, dus dat deed de hond maar niet meer. En dan zie ik dus dat 'Hij mot leren dat jij de baas bent!' niet. :19:
ach als je hierbij optelt dat het mopse-ventje zoiets heeft van bekijk het maar als ie geroepen wordt en gewoon niet terugkomt, ook niet op het schip zelf, dan weet ik nog niet zo zeker of die keer op vrouwtje wel per ongeluk was .... dat baasje het niet doorhad doet natuurlijk niets af aan het feit dat hondje wel fijn baasje gebruikte voor zijn eigen genoegens.
Er wordt door Boefpoedel ook niet gezegd dat ie 'mot leren dat zij de baas is', hij stelt dat als de hond dat weet hij het niet in zijn hoofd zal halen.
Nuanceverschil maar toch....

Maar goed het is inderdaad niet weer gebeurd, dus het zal wel loslopen met de geile mops en vrouwtje weet waar ze op moet letten ;)
Castreren voor dit gedrag zou ik in elk geval niet, dat is helemaal nergens voor nodig.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke2
Zeer actief

renee-uk schreef: ach als je hierbij optelt dat het mopse-ventje zoiets heeft van bekijk het maar als ie geroepen wordt en gewoon niet terugkomt, ook niet op het schip zelf, dan weet ik nog niet zo zeker of die keer op vrouwtje wel per ongeluk was ....
Niet luisteren heeft ook niet per definitie iets te maken met dominantie. Een mops is geen herder.
dat baasje het niet doorhad doet natuurlijk niets af aan het feit dat hondje wel fijn baasje gebruikte voor zijn eigen genoegens.
Er wordt door Boefpoedel ook niet gezegd dat ie 'mot leren dat zij de baas is', hij stelt dat als de hond dat weet hij het niet in zijn hoofd zal halen.

Maar goed het is inderdaad niet weer gebeurd, dus het zal wel loslopen met de geile mops en vrouwtje weet waar ze op moet letten ;)
Castreren voor dit gedrag zou ik in elk geval niet, dat is helemaal nergens voor nodig.
Ik weet niet hoe oud de hond is, maar als hij ver na de puberleeftijd nog steeds mijn hele boeltje ondersmeerde (zonder duidelijke oorzaak, dus zonder loopse teven in de buurt) zou ik toch echt aan castreren gaan denken.
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
renee-uk schreef: ach als je hierbij optelt dat het mopse-ventje zoiets heeft van bekijk het maar als ie geroepen wordt en gewoon niet terugkomt, ook niet op het schip zelf, dan weet ik nog niet zo zeker of die keer op vrouwtje wel per ongeluk was ....
Niet luisteren heeft ook niet per definitie iets te maken met dominantie. Een mops is geen herder.
dat baasje het niet doorhad doet natuurlijk niets af aan het feit dat hondje wel fijn baasje gebruikte voor zijn eigen genoegens.

Ik weet niet hoe oud de hond is, maar als hij ver na de puberleeftijd nog steeds mijn hele boeltje ondersmeerde (zonder duidelijke oorzaak, dus zonder loopse teven in de buurt) zou ik toch echt aan castreren gaan denken.
Joh dat meen je dat een mops geen herder is, daar was ik nou nooit opgekomen.
Evenmin wist ik dat alleen herders luisteren en dat een middelvinger opsteken naar je baas geen duidelijke vorm van schijt aan hem hebben is.
Maar je hebt gelijk hoor, dat heeft inderdaad niks te maken met je plaats weten als hond :ok:

En voor wat betreft je tweede belachelijke opmerking:
Mijn Jan is ruim 6 jaar oud en heeft regelmatig natte dromen, maar je denkt toch zeker niet dat ik hem daarom laat verminken wel?
Wat een verstand!
Afbeelding

Ayurveda
Zeer actief

Nou castreren vinden wij dus geen optie
maar dat is onze persoonlijke keus

ik moet zeggen dat het de laatste tijd goed gaat
ik weet niet of het ligt aan dat hij tegenwoordig in een bench slaapt ipv op de bak (dit niet zozeer om dit probleem maar omdat we er een pup bij krijgen en ze dan graag samen in de benche doen) of dat hij alleen nog maar op de bank enzo mag als ik dat zeg en er anders af gestuurd wordt.

iig gaat het tot nu toe oke
hij luisterd zelfs al een heeeel klein beetje beter ;)

bedankt iig allemaal!
Afbeelding
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Ik vind het wel een beetje raar dat er wordt gesteld dat de baas zijn er niets mee te maken heeft. Ja, het gaat hier om seksueel gedrag. Maar niet zomaar:
- Hij rijt alleen op haar.
- Zij is degene die hem belangrijk maakt door hem zoveel te knuffelen
- Hij controleert haar gedrag (probeert het dan toch) door haar te volgen in huis en het niet okay vinden als zij ergens is waar hij niet bij kan door te gaan zeuren.

Wij kennen geen of nauwelijks natuurlijk functionerende roedels. In natuurlijk functionerende roedels kruipen honden niet zomaar op elkaar. Een alpha-teef jaagt iedere reu weg die lager in rang staat als zij.

Een vriendin van mij heeft 6 alaskan malamutes, waarvan 3 reuen en 3 teven. Zij fokt er ook mee. Enige jaren geleden nam ze een reu met als bedoeling deze als dekreu te gaan gebruiken. Mooi dat het hoogstgeplaatste teefje zich door hem onder geen enkele voorwaarde liet dekken. Hij was haar echt te min en zij joeg hem door de hele tuin heen. Na het overlijden van de (gecastreerde) alpha-reu klom deze jonge reu snel op in positie. Het teefje lustte er toen, bij wijze van spreken, wel pap van.

Dus ook seksueel gedrag is gebonden aan rangorde. Mijn niet-gecastreerde reu haalt het niet in zijn kop te proberen mij te bestijgen.

Je laatste reactie laat trouwens duidelijk zien dat er een rangorde-factor inzat: Jij ontneemt hem privileges, maakt hem daarmee minder belangrijk en hij bestijgt je niet meer.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm hoe dan ook, ik had het niet gepikt en hem heel rap van me af gehaald. En duidelijk ook.
Ayurveda
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Hmm hoe dan ook, ik had het niet gepikt en hem heel rap van me af gehaald. En duidelijk ook.
O maar dat heb ik ook gedaan hoor
wat ik al zei, hij deed t zo sniekie en ik was aan het kletsen dat ik het niet door had
daarna meteen van me af gegooid en duidelijk boos geworden.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayurveda schreef:
LéonieHonden schreef:Hmm hoe dan ook, ik had het niet gepikt en hem heel rap van me af gehaald. En duidelijk ook.
O maar dat heb ik ook gedaan hoor
wat ik al zei, hij deed t zo sniekie en ik was aan het kletsen dat ik het niet door had
daarna meteen van me af gegooid en duidelijk boos geworden.
Oh oké. Dat is wel vervelend haha, dan kan je het toch beter gewoon goed voelen.. :N:
Word het al minder?
Hanneke2
Zeer actief

Ayurveda schreef:Nou castreren vinden wij dus geen optie
maar dat is onze persoonlijke keus

ik moet zeggen dat het de laatste tijd goed gaat
ik weet niet of het ligt aan dat hij tegenwoordig in een bench slaapt ipv op de bak (dit niet zozeer om dit probleem maar omdat we er een pup bij krijgen en ze dan graag samen in de benche doen) of dat hij alleen nog maar op de bank enzo mag als ik dat zeg en er anders af gestuurd wordt.

iig gaat het tot nu toe oke
hij luisterd zelfs al een heeeel klein beetje beter ;)

bedankt iig allemaal!
Hartstikke fijn dat er verbetering in zit!
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Wahya schreef:Ik vind het wel een beetje raar dat er wordt gesteld dat de baas zijn er niets mee te maken heeft. Ja, het gaat hier om seksueel gedrag. Maar niet zomaar:
- Hij rijt alleen op haar.
Iets beter lezen misschien? Hij heeft het één keer bij de TS gedaan, één keer op een kussen en één keer op een badjas die over het kussen hing!
Is er ergens in dit topic gezegd dat ze hem constant knuffelt? Ik knuffel mijn honden heel veel, maar bij mij hebben ze dit nog nooit gedaan.
- Hij controleert haar gedrag (probeert het dan toch) door haar te volgen in huis en het niet okay vinden als zij ergens is waar hij niet bij kan door te gaan zeuren.

Wij kennen geen of nauwelijks natuurlijk functionerende roedels. In natuurlijk functionerende roedels kruipen honden niet zomaar op elkaar. Een alpha-teef jaagt iedere reu weg die lager in rang staat als zij.

Een vriendin van mij heeft 6 alaskan malamutes, waarvan 3 reuen en 3 teven. Zij fokt er ook mee. Enige jaren geleden nam ze een reu met als bedoeling deze als dekreu te gaan gebruiken. Mooi dat het hoogstgeplaatste teefje zich door hem onder geen enkele voorwaarde liet dekken. Hij was haar echt te min en zij joeg hem door de hele tuin heen. Na het overlijden van de (gecastreerde) alpha-reu klom deze jonge reu snel op in positie. Het teefje lustte er toen, bij wijze van spreken, wel pap van.

Dus ook seksueel gedrag is gebonden aan rangorde. Mijn niet-gecastreerde reu haalt het niet in zijn kop te proberen mij te bestijgen.

Je laatste reactie laat trouwens duidelijk zien dat er een rangorde-factor inzat: Jij ontneemt hem privileges, maakt hem daarmee minder belangrijk en hij bestijgt je niet meer.

Het kan ook aan het feit liggen dat er een lekker looopse teven geur in de lucht hing, en hij daarom een paar dagen geil was..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wahya schreef:
Oh jee, dat gaat geheid mis hier binnenkort, ik knuffel Perry zowat ongelukkig :N:
Wahya schreef:
Een alpha-teef jaagt iedere reu weg die lager in rang staat als zij.

Hier spreek je jezelf trouwens behoorlijk tegen, de Alphareu mocht de teef niet dekken, maar de nog lager geplaatste reu uiteindelijk wel, nadat de Alphareu was overleden. Hoezo rangorde? Gewoon voorkeur dus en dat zie je wel vaker in `natuurlijk`gehouden roedels.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Toch effe hoor...
renee-uk schreef: Joh dat meen je dat een mops geen herder is, daar was ik nou nooit opgekomen.
Evenmin wist ik dat alleen herders luisteren en dat een middelvinger opsteken naar je baas geen duidelijke vorm van schijt aan hem hebben is.
Maar je hebt gelijk hoor, dat heeft inderdaad niks te maken met je plaats weten als hond :ok:
In mijn ogen zit er een wezenelijk verschil tussen het gedrag van rassen waarbij baasgerichtheid erin gefokt is en rassen waar eigenwijzig zelfstandig dingen doen bijna in de rasstandaard staat. Ik vind dat jij qua gehoorzaamheid meer van jouw honden mag verwachten dan ik van de mijne.
Mijn Jan is ruim 6 jaar oud en heeft regelmatig natte dromen, maar je denkt toch zeker niet dat ik hem daarom laat verminken wel?
Wat een verstand!
Een kussen een paar keer per week in de was moeten gooien is iets anders dan alsmaar de sperma van de muren motten vegen. Er zijn grenzen. Ook voor het welzijn van je hond. En ondanks alle OH VRESELIJK WAT DOE JE DIE HOND AAN!?-reacties zijn veel honden in hun kop helemaal niet slechter af na een castratie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt wel zeggen ohhh het is gewoon geilheid.
Maar zonder geil zijn zou hij het niet doen.
En nu doet hij het wel ,maar wat heeft hem aangezet om het op jouw te doen.??
Waarom ziet hij jou als lustobject.?
Gelegenheid schept de dief zullen we maar zeggen.
Ik vind dat een hond die weet hoe de verhoudingen liggen dit nooit zou doen of juist wel.

Maar als jij denkdat het niet door jou komt dat hij je berijd en je spullen onderpist.
Dan kun je ook gaan kijken of het aan andere factoren zou kunnen liggen.
Sommige mensen denken wel dat ze boven de hond staan maar daar heeft heel vaak de hond andere ideén over.
Honden kunnen ook nog al behoorlijk in extase raken van lekkere geurtjes bv parfum.
Heb jij hem zitten aaien terwijl hij in een positie lag waarin hij makkelijk kan schachten.
Laat je bepaalde honden veelvuldig en uitbundig je gezicht en mond likken dan kan dat ook een teken voor hem zijn om een stapje verder te mogen gaan.
Vooral als zo'n hond ook nogal snel sexueel geprikkeld is .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

Hallo, ik ben nieuw op het forum maar ik merk nu al dat mensen het vaak grondig met elkaar oneens zijn! Dat is wel interssant.
Stel je voor dat je hondje blijft rijen ookal is dat dan misschien niet meer op jou maar op een kussen, zou je dan niet denken dat het misschien ook erg onrustig is voor die hond om steeds maar zijn sexuele verlangens te moeten botvieren?
Als het zo blijft zou ik als het mijn hond was hem laten castreren.
Ik vind dat helemaal geen verminking, het is maar een kleine operatie en de hond hertselt er snel van en bij sommige honden is het ook goed voor hun, omdat ze minder gestresst zijn en minder agressief. Mijn bordeaux dog x mastino reu was al gecastreerd door zijn vorige eigenaar en ik dacht zelf dat ik dat niet zou doen als dat nog niet gebeurd was, omdat hij nogal gevoellig is. Maar toen ik later zag hoe dominant hij naar andere dominante mannetjes is en ik elke keer moet oppassen dat het geen gevecht wordt, dacht ik misschien is het toch wel goed dat hij gecastreerd is.
Ik bedoel, er zitten dus ook voordelen aan een castratie. Maar als jou hond verder een lieverd is en niet blijft rijen dan zou ik hem gewoon laten zoals die is.
In elk geval succes ermee!
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op zich ben ik niet helemaal tegen castreren.
Maar waarom wel.??
Als je hond in huis haald dan haal je ook een sexueel wezen in huis.
En als iets jou niet bevalt dan moeten zijn ballen er maar van af als de ultieme oplossing.??
Je zou ook eerst kunnen kijken waar het gedrag vandaan komt en een oplossing zoeken binnen de mogelijkheden.
De baas als lustobject zien of een kussen of teddy beer is niet normaal gedrag en dat zit meer tussen zijn oren als in zijn zak/ballen.
Waar komt die frustratie vandaan.??
Te weinig afleiding en prikkels geestelijk en lichamelijk meestal en een verstoorde verhouding baas/hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ayurveda
Zeer actief

Nou gelukkig heeft hij het nu niet meer gedaan

en ik hoor mensen wel is hier in dit topic over spullen onderpissen...
dat doet hij dus NIET nooit gedaan ook.

wat er in zn koppie speelde weet ik niet,
ik doe met hem niet anders als met mn hondjes bij mn ouders
maar goed, hij heeft het nu niet meer gedaan dus misschien was het een moment van verstandverbijstering ;)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Een kussen een paar keer per week in de was moeten gooien is iets anders dan alsmaar de sperma van de muren motten vegen. Er zijn grenzen. Ook voor het welzijn van je hond. En ondanks alle OH VRESELIJK WAT DOE JE DIE HOND AAN!?-reacties zijn veel honden in hun kop helemaal niet slechter af na een castratie.
stel je niet zo belachelijk aan mens, weet je wel hoeveel sperma er is als een hond klaar komt?
Heb je überhaupt wel een idee waar je over praat?
Als je hond een chronische maaginfectie heeft waardoor hij veel/vaak moet overgeven laat je hem dan inslapen vanwege de rommel die hij maakt? Maag verwijderen kan wat moeilijk he :roll:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Ayurveda schreef:Nou gelukkig heeft hij het nu niet meer gedaan

en ik hoor mensen wel is hier in dit topic over spullen onderpissen...
dat doet hij dus NIET nooit gedaan ook.

wat er in zn koppie speelde weet ik niet,
ik doe met hem niet anders als met mn hondjes bij mn ouders
maar goed, hij heeft het nu niet meer gedaan dus misschien was het een moment van verstandverbijstering ;)
Ik denk dat hij gewoon de geur van een loopse teef heeft opgevangen en geil was.
Kan gebeuren hoor, honden zijn ook maar honden ;)

en die keer op jou kan uitproberen geweest zijn, of een vergissing.
Gelukkig heb je hem laten weten dat dat niet gewenst is, prima toch!
Afbeelding

Dj0w

Ongelezen bericht door Dj0w »

renee-uk schreef:
Hanneke2 schreef:

Joh dat meen je dat een mops geen herder is, daar was ik nou nooit opgekomen.

Wat een verstand!
Heeft niets met verstand te maken, is gewoon verschil van mening.
Dj0w

Ongelezen bericht door Dj0w »

Het kan ook aan het feit liggen dat er een lekker looopse teven geur in de lucht hing, en hij daarom een paar dagen geil was..
[/quote]

Mee eens :)
Ayurveda
Zeer actief

He verdorie! :ugh:
Ik roep bikkel net bij me om even lekker te knuffelen
en omdat hij maar klein is zet ik hem op schoot.
na nou wat zal het zijn een halve minuut knuffelen begint hij weer te hupsen!
ik zet hem meteen van me af maar hij spoot gewoon door!!!

:klaar:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dan moet je je hond leren om aan voetbal te denken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Bij mij wel, alle plannen kunnen voor twee weken in de koelkast als ik eenmaal aan voetbal heb gedacht :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”