Hallo,
Mijn jack russel Ziggy van 10 jaar, heeft van allerlei kwalen en sinds kort braakte hij ook bloed.
We zijn die morgen meteen naar de da gegaan en er is bloed afgenomen voor onderzoek.
Ik dacht aan zijn nieren en lever die waarschijnlijk aangetast zouden zijn door alle medicijnen.
Maar die waren in orde, alleen zijn alvleesklier was chronisch ontstoken.
Bij de meeste honden is de enzymwaarde dan te laag en is het dus op te lossen met speciaal vlees (voeding) maar bij hem word de waarde dus snel te hoog.
Hij staat op hills brok eerst de r/d sinds kort de w/d, maar heel af en toe braakt hij nog wel eens wat bloed.
Verder doet hij het prima, maar ik ben absoluut niet tevreden over het voer.
Hij schijt als een kameel hiervan en ik vind het probleem nog steeds niet goed opgelost.
Hij mag dus niet teveel vetten binnen krijgen en de brok die hij krijgt bevat veel vezels (dat is te merken )
Ik hoop dat er hier mensen zijn met ervaringen met zo'n zelfde probleem.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chronisch ontstoken alvleesklier
Moderator: moderatorteam
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: chronisch ontstoken alvleesklier
Ik heb zelf geen ervaring met ontstoken alvleesklier, maar kan je wel een link geven naar het pancreas dieet van Dr. Ian Billinghurst: http://www.barf-natuurlijk.nl/html/pancreatitis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is ook veel info te vinden op de volgende engelstalige website: http://dogaware.com/articles/wdjpancreatitis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
Er is ook veel info te vinden op de volgende engelstalige website: http://dogaware.com/articles/wdjpancreatitis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: chronisch ontstoken alvleesklier
Er is iemand op het forum met een hond met hetzelfde ziektebeeld, maar wie was dat ook weer..