Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
is logisch als ik mijn handen of benen tussen 2 knokkende honden stop dan is risico voor mij dat ik gebeten wordt... en dat was wat gebeurde...
Honden kunnen daar weinig aan doen, en ik neem het ze ook absoluut niet kwalijk.
Hier hetzelfde....tuurlijk heb ik wel even gevloekt maar ik heb het Biène niet kwalijk genomen. Gevalletje dikke pech, hand zat in de weg. :wink:
Ze heeft trouwens ook eens met geopende bek tegen me aan gesprongen na een correctie van mij, gevolg hoektand naast mijn lip en in mijn lip. Sinds die tijd ben ik wel wat voorzichtiger met correcties merk ik, ik hang dan niet meer over haar heen maar houd de riem goed vast. :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie heeft nog nooit iemand gebeten, Fien helaas wel. Een ontzettend vervelende samenloop van omstandigheden; Ik was met bowie en fien in een ruimte waar ik niemand in zou verwachten. Ik wilde met de honden naar buiten lopen en op dat moment zwaait de deur open en staat er een vrouw in de deuropening. Ik schrok, mevrouw schrok en fien liep langs die mevrouw naar buiten. Ik wil naar buiten gaan om fien te vangen en op dat moment doet mevrouw een stap naar binnen, richting mij, om mij er langs te laten. Dat vond fien geen goed idee en toen was het hap :(
Gelukkig hebben mevrouw en ik het uit kunnen praten.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia nooit

Shib 2 keer.
1 keer in mijn hand toen hij continue werd aangevallen door een andere hond en ik het zo zat was dat ik mijn hand er tussen gooide. Met effect, ik had Shibs tuig vast, Shib pakt uit een reflex mijn hand, schrikt en wordt gelijk rustig en toen kon ik met 1 hand de andere hond eraf trekken en was het over.
Makkelijke keuze, het kost mij veel minder moeite om die wondjes op mijn hand te laten genezen dan om weken bezig te zijn shib weer normaal langs dat hondenras te laten lopen.

Een vriendin van mij is ook ooit 1 keer gebeten door Shib en dat reken ik Shib ook echt niet aan.
Shibje was ziekig, maar zou die avond bij een vriendin en tevens huisgenoot op de kamer slapen, omdat ik heel graag naar een concert wilde. Uiteindelijk blijkt vriendin dus gedronken en een beetje lsd gebruikt te hebben en toen zij naar bed wilde gaan en Shibby riep (die op mijn jas lag, zijn meest heilige en terrotiale plekje wat hij had). Toen Shibby niet reageerde is ze op hem af gestapt en terwijl Shibby duidelijk gromde heeft zij toch geprobeerd zijn halsband te pakken....... :19:
Voor mij een wijze les dat als Shibby ziek is er niemand anders dan ik bij hem in de buurt komt en dus evenzo wanneer er drugs gebruikt wordt. Ik kan me er nu nog om op mijn kop slaan :N:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

SunDee schreef:
vaddie schreef:@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Tuurlijk loop je meer risico, omdat je het meeste in de omgeving van je hond bent.
Maar daarmee praat je niet goed dat er zoveel mensen door hun eigen hond gebeten worden.
Ik ben ook het meeste bezig en in de omgeving van mijn honden, die hebben mij ook nog nooit gegrepen of ook maar de lip naar me opgetrokken.
Ik blijf het schrikbarend viinden dat zoveel mensen door hun eigen hond gebeten zijn.

Heb je helemaal gelijk in. Bij mij gelukkig alleen tijdens spel, hand aanzien voor bal.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

vaddie schreef:
SunDee schreef:
vaddie schreef:@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Tuurlijk loop je meer risico, omdat je het meeste in de omgeving van je hond bent.
Maar daarmee praat je niet goed dat er zoveel mensen door hun eigen hond gebeten worden.
Ik ben ook het meeste bezig en in de omgeving van mijn honden, die hebben mij ook nog nooit gegrepen of ook maar de lip naar me opgetrokken.
Ik blijf het schrikbarend viinden dat zoveel mensen door hun eigen hond gebeten zijn.

Heb je helemaal gelijk in. Bij mij gelukkig alleen tijdens spel, hand aanzien voor bal.
Natuurlijk kan er een vinger, hand tussen speeltje oid dergelijks komen maar werkelijk uithalen naar mij of mijn gezin absoluut niet te tolereren.
Ook richting andere mensen/honden zou ik behoorlijk hard corrigeren. Vind het aantal excuses waarom de hond iets doet het meest verbazingwekkend.

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik wilde eigenlijk gaan typen dat mijn honden nog nooit iemand hebben gebeten en dat ik niet denk dat ze dat zouden doen.

Maar, toen bedacht ik me ineens: ik ben zelf door een van de dames gebeten en niet eens zo lang geleden, ongeveer een week of 23 geleden. Ik voerde haar een kippenekje en terwijl ik druk was met kijken of mijn man het wel goed deed bij het voeren van een andere hond ( :oeps: ) stak ik dus mn vinger tegelijk met het nekje tussen haar kiezen. Terwijl zij dacht dat ze de kippenek ging kraken, had ze dus ook mijn vinger te pakken. En dat deed me toch zeer!

Hondje was zich een ongeluk geschrokken en gelijk naar de slaapkamer gevlucht. Ik heb haar nadien uitgebreid geknuffeld om het weer goed te maken want ze was zich werkelijk rotgeschrokken van mijn gehuil. De lieverd :I:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Tamara.
Zeer actief

Veenmug schreef:Ook richting andere mensen/honden zou ik behoorlijk hard corrigeren. Vind het aantal excuses waarom de hond iets doet het meest verbazingwekkend.

Mvg Veenmug
Een ongeluk(je) bestaat in jouw ogen niet?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Veenmug schreef:Natuurlijk kan er een vinger, hand tussen speeltje oid dergelijks komen maar werkelijk uithalen naar mij of mijn gezin absoluut niet te tolereren.
Ook richting andere mensen/honden zou ik behoorlijk hard corrigeren. Vind het aantal excuses waarom de hond iets doet het meest verbazingwekkend.

Mvg Veenmug
Ik voel me geroepen om mijn hond nu even te verdedigen. Bowie is een hond die de eerste drie jaar van zijn leven zwaar mishandeld is geweest en hoe graag ik het ook anders zou willen, hij vertoont daar nu nog steeds raar gedrag door (en hij is al 15). Ik wist dit toen we hem uit het asiel haalde nog niet, maar ik vind het ook geen reden om hem daar voor terug te brengen. Daarbij is hij een redelijk pittige kruising, dus ik wist toen al dat dat nog weleens een puntje zou zijn om aan te werken.
Hij reageert in bepaalde situaties anders dan een stabiele hond zou doen. Mijn voorbeeld even aangehaald: Hij springt tegen me op, wordt aangevallen door een andere hond ( en heeft dat gedrag zelf uitgelokt, ja) en als reactie daarop pakt hij mijn gezicht. Onbewust, want gelijk daarna wilde hij de andere hond een koppie kleiner maken, maar zijn eerste reactie was verkeerd.

En een beet door een ongeluk kan gebeuren, vind ik geen reden om boos te worden op een hond. Ze kunnen tijdens spel ook perongeluk een kind bijten. Heel vervelend, maar kan gebeuren :klaar:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

SunDee schreef:Nee, hier nog nooit!
Ik moet zeggen dat ik der best van schrik hoeveel mensen door hun eigen hond zijn gebeten.
Maar er is een verschil tussen gebeten worden uit schrik, of door redirectie, en 'aangevallen' worden.

Moet je eens vragen hoeveel mensen er wel eens door hun kat zijn gebeten, die hebben vaak een veel korter lontje dus dat zullen er veel meer zijn, en gek genoeg vinden we dat vaak helemaal niet gek. :D Ik heb 1 kat die nog nooit gebeten of gekrabt heeft, en die vind ik ook werkelijk wonderbaarlijk lief.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Gezien het beperkte arsenaal aan communicatiemiddelen voor een hond en, bijvoorbeeld, het veelvuldige onbegrip voor een hond is het niet zo vreemd dat een hond wel eens bijt.
Wat moet hij anders als uiterste manier om iets duidelijk te maken.
Onwenselijk is het wel, maar verassend niet. Meestal is het niet zozeer de schuld van de hond overigens.
Er zijn niet zoveel honden die bijten om je te pesten.
Ik vind het niet zo verstandig om, zonder er verder over na te denken, geweld meteen met geweld te bestrijden. Meestal lost dat het probleem niet op. Niet voor de hond althans.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Veenmug schreef: Ook richting andere mensen/honden zou ik behoorlijk hard corrigeren. Vind het aantal excuses waarom de hond iets doet het meest verbazingwekkend.

Mvg Veenmug

dat heeft erg weinig nut op dat moment kan ik je vertellen... als er 2 honden aan het knokken zijn kun je schoppen wat je wil... ze voelen niks nul nada... en ja als ik daar met mn vingertjes tussenzit dan is het helemaal niet raar dat je dan gebeten wordt op dat moment...

Natuurlijk heb ik gevloekt, maar wat Inge ook zegt, ik weet ook dat het mijn eigen domme schuld is, de volgende keer bedenk ik me wel 2 x voor ik mn hand of mn knie er weer tussengooi, deed knap pijn kan ik je vertellen.

ow ja, mijn hond heeft ook eens mn instrukteur gebeten... die heeft het zelf met hem uitgevochten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief

Jaap* schreef:Meestal is het niet zozeer de schuld van de hond overigens.
Dat ben ik ook helemaal met je eens. In mijn geval geef ik mezelf ook volkomen de schuld.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

De honden die ik nu heb hebben nog nooit iemand gebeten.
Maar onze bulldog Boe ( is al jaren dood) wel.
Ze had pups en het meisje wat kranten rondbrengt wilde puppies komen knuffelen.
Dat mag, tuurlijk. Ze had een pup op schoot en ik zei : hou haar goed vast hoor !
Ik ging met Boe naar buiten voor een plasrondje, kwam weer binnen en ik zie nog net dat de pup valt. Ze had de pup op de bank gezet en pup valt zo van de bank op de vloer.
Boe had het niet gezien, die was nog in de tuin.
Ik was behoorlijk nijdig.
Paar dagen later wilde ze weer pups komen knuffelen. Ik zei dat ze echt voorzichtig moest zijn en ik bleef erbij.
Ze ging op de bank zitten, ik gaf haar een pup aan om te knuffelen.
Boe kwam eraan rennen en hing HAP in haar arm :eek:
Kind schrok zich helemaal rot en ik ook.
Pup snel uit haar handen gehaald en Boe liet ook wel meteen los, maar toch.
Blijkbaar wist Boe toch op de een of andere manier dat ze een pup bezeerd had, anders kan ik het niet verklaren, want er kwamen wel meer mensen pups knuffelen en dat vond ze prima.
Kind heeft er niks aan over gehouden gelukkig, want ze had een jas aan.
Maar de snelheid en felheid waarmee Boe haar mouw greep, daar schrok ik echt van.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Bizar dan hé. Gewoon wéten wie haar pup wat heeft aan gedaan.

Ik kan het Kelly ook niet kwalijk nemen. Die heeft al tig verschillende bazen gehad, niet allemaal even consequent. En er staat best een kop op bij haar. En tja.... dan denkt ze wel eens anders te willen dan dat wij willen.
Komt altijd weer goed hoor. Het is echt niet dat we zeggen, 'niet doen schatje', ze merkt wel dat wij het niet waarderen :wink:

Het gebeurt ook niet vaak gelukkig, kan me er ook niet zo druk om maken. Veel tanden heeft ze niet meer in haar bek :wink:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jaap* schreef: Ik vind het niet zo verstandig om, zonder er verder over na te denken, geweld meteen met geweld te bestrijden. Meestal lost dat het probleem niet op. Niet voor de hond althans.
Precies :ok:
Hans was gewoon wat onhandig geweest met Beau, die op dat moment pijn had en dat dus op deze manier duidelijk maakte.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nelson heeft nog nooit gebeten of zelfs ook maar een spoortje agressie getoond naar mensen.
Kiki heeft 2 keer echt gebeten; éen keer bij de rasloze hondenkeuring, toen de keurmeester zo onbeleefd was zonder verdere kennismaking aan haar tepels te gaan zitten voelen. :mep:
En de tweede keer zat de buurvrouw aan haar man, Tja..welke keuze rest je dan als zichzelf respecterende Kiki? :mep:
En verder hapt ze nog wel eens gewoon om haar punt te maken naar Bas. Die hollewippert haar nog wel eens de keuken uit als aasgier Kiki denkt Nelsons eten te kunnen opeten.
Nou, dat vindt Kiki niet leuk en dan hapt ze in zijn voet.
Kiki hapt naar veel wat ze niet leuk vindt, ook bv in de stofzuiger. :smile:
Kortom, Kiki is een hondje wat ik wel in de gaten hou. Ze is van het reactieve; ze zal niet zelf zo even de aanval zoeken, maar god bewaar ons als iets haar niet zint.
Naar mij heeft ze nog nooit gehapt. Naar mij toe blijft het bij grommen als ze iets niet wil (aaien bv als ze slaapt) en als ik doorga , gaat ze weg.
Kiki lijkt best wel een kreng zo! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lol Eline, meer een juffrouw met haar op haar tanden ;)

Gina heeft nog nooit een menselijk wezen gebeten, zo vervelend als ze is naar andere honden zo lief is ze voor mensen.

Jan pit mij als we trainen, in mijn bovenbenen of in mijn buik, soort van oversprong gedrag is dat.
Hij heeft me een keer zo hard in mijn borst gebeten dat het leek of ik een tepelpiercing had laten zetten en daar heeft ie dan ook de enige knal voor zn kop in zn hele leven voor gehad.
De bekende actie en reactie en die kwam luid en duidelijk over. Hij heeft het dan ook nooit weer gedaan.
Verder heeft ie nog nooit enige agressie vertoond en behalve mij tijdens het trainen dus ook nog nooit iemand gebeten.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tamara. schreef:
Veenmug schreef:Ook richting andere mensen/honden zou ik behoorlijk hard corrigeren. Vind het aantal excuses waarom de hond iets doet het meest verbazingwekkend.

Mvg Veenmug
Een ongeluk(je) bestaat in jouw ogen niet?

in mijn ogen wel. maar ik en mensen die mijn ras hebben zijn hierin wel enorm verwend over het algemeen. een stafford is een enorme eikel op momenten, maar heeft zo'n enorme bijtgrens naar mensen dat "wij" ons het heel moeilijk voor kunnen stellen dat een hond na een correctie dat op jou af kan reageren. of bijvoorbeeld in jouw verhaal dat iemand toevallig jouw kant op komt.

ik weet het, begrijp het en ken het omdat ik met veel verschillende rassen van doen heb, maar bij mijn staffies is dat bijna onvoorstelbaar dat ze zoiets zouden kunnen bedenken zeg maar.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef: ik weet het, begrijp het en ken het omdat ik met veel verschillende rassen van doen heb, maar bij mijn staffies is dat bijna onvoorstelbaar dat ze zoiets zouden kunnen bedenken zeg maar.
Mensen met honden die dat uit zichzelf nooit zullen doen, roepen ook vaak het hardst hoe ze dat wel even zullen fixen als hun hond het zou doen. Dan denk ik 'ja makkelijk praten, je hebt een heel ander soort hond'. Ik veroordeel mensen met een hond met hondagressie ook niet en zal nooit zeggen dat ze dat bij mij nooit 'zouden flikken'. Ik ben wel degelijk heel erg bezig met reacties naar mensen. Maar een klap voor de kop zou het een stuk erger maken. Niet dat jij dat laatste voorstelt, maar dat hoor ik wel vaak van mensen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
massam schreef: ik weet het, begrijp het en ken het omdat ik met veel verschillende rassen van doen heb, maar bij mijn staffies is dat bijna onvoorstelbaar dat ze zoiets zouden kunnen bedenken zeg maar.
Mensen met honden die dat uit zichzelf nooit zullen doen, roepen ook vaak het hardst hoe ze dat wel even zullen fixen als hun hond het zou doen. Dan denk ik 'ja makkelijk praten, je hebt een heel ander soort hond'. Ik veroordeel mensen met een hond met hondagressie ook niet en zal nooit zeggen dat ze dat bij mij nooit 'zouden flikken'. Ik ben wel degelijk heel erg bezig met reacties naar mensen. Maar een klap voor de kop zou het een stuk erger maken. Niet dat jij dat laatste voorstelt, maar dat hoor ik wel vaak van mensen.

ik stel niks voor en denk ook niet dat ik dat wel even op zou lossen. ik geef alleen aan dat ik hem mij moeilijk voor kan stellen omdat ik een ras heb wat daar anders mee omgaat.

ik ga er dus ook maar van uit dat je mij wat uitlegt ipv dat je denk dat ik ben zoals jouw eerste zin leest.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tsja uitleg? Dat niet elke hond gesteld is op vreemden en aanvalt ipv vlucht. En dat je dat bij het ene ras veel meer ziet dan bij het andere. Gericht naar mij bijten uit agressie naar mij heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Maar ik denk dat ik dat wel mee zou kunnen maken als ik hard zou corrigeren en Izzie me niet begrijpt. Bij Bram zou ik het wel heel bont moeten maken voor hij dat zou doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zoek stok! schreef: Mensen met honden die dat uit zichzelf nooit zullen doen, roepen ook vaak het hardst hoe ze dat wel even zullen fixen als hun hond het zou doen. Dan denk ik 'ja makkelijk praten, je hebt een heel ander soort hond'. Ik veroordeel mensen met een hond met hondagressie ook niet en zal nooit zeggen dat ze dat bij mij nooit 'zouden flikken'. Ik ben wel degelijk heel erg bezig met reacties naar mensen. Maar een klap voor de kop zou het een stuk erger maken. Niet dat jij dat laatste voorstelt, maar dat hoor ik wel vaak van mensen.
Maar deze mensen kiezen waarschijnlijk ook hun hond uit op deze eigenschap. Ik moet er zelf bijvoorbeeld niet aan denken om een ras te hebben dat heel eenkennig is en niet schuwt om iemand te bijten om dat te laten merken.

Als er hier eentje een mens zou bijten, dan is diegene echt niet jarig. Ik ben niet van fysiek corrigeren, maar ik denk dat ik uit een reactie op dat moment echt wel een mep zou geven. En daarna is het over en uit met heel veel privileges die ze nu hebben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
kasparonda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kasparonda »

Ja, ziggy heeft al vaker iemand gehapt.
Hij is een angstbijtertje en houd er niet van om door vremmden geaait te worden.
Toch denken veel mensen dat ze hem wel kunnen aaien ondanks mijn waarschuwing.
Dan gromt hij ook en als ze dan toch doorgaan hapt hij.
Tja, ik kan er niks aan doen maar ze zijn gewaarschuwd.
Ziggy zijn gedrag is ook niet goed te keuren maar dit doet hij al vanaf klein af aan en mensen moeten ook kunnen accepteren dat ze niet iedere hond zo kunnen aaien.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic heeft nog nooit iemand gebeten. Heeft wel eens een paar gaatjes veroorzaakt bij andere honden maar dat was puur omdat de andere hond te opdringerig was en niet naar haar "luisterde"

Timber heeft al wel een aantal keer uitgehaald.
Vorige week nog tijdens een miscommunicatie tussen Timber en mijn vriend. Mijn vriend reageerde verkeerd op zijn signalen en daardoor hapte hij mijn vriend in de arm gelukkig in zijn horloge want hij heeft het glas kapot gebeten. En wil eigenlijk niet weten wat er gebeurt zou zijn als dat horloge er niet zat.
Verder heeft hij al een aantal geprobeerd te happen maar het is meer zijn manier van iets heel duidelijk maken. Als je weet wat hij bedoeld dan is het erg simpel en zou hij nooit zijn tanden laten zien of happen.
Dit is ook precies de reden waarom mensen die hier op visite zijn niet met hem mogen spelen want dit loopt vaak uit op een machtsspelletje wat ik niet wil. Een balletje weggooien mag maar ingaan op zijn lichamelijke uitnodiging om even te stoeien mag niet...
annelies661
Actief

Ongelezen bericht door annelies661 »

Nee, gelukkig nog nooit met bijtende honden te maken gehad. Dat durven ze niet aan want anders :S:
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
M@scha
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Tsja uitleg? Dat niet elke hond gesteld is op vreemden en aanvalt ipv vlucht. En dat je dat bij het ene ras veel meer ziet dan bij het andere. Gericht naar mij bijten uit agressie naar mij heb ik gelukkig nooit meegemaakt. Maar ik denk dat ik dat wel mee zou kunnen maken als ik hard zou corrigeren en Izzie me niet begrijpt. Bij Bram zou ik het wel heel bont moeten maken voor hij dat zou doen.

ok, dus je bedoeld niet dat ik een van die mensen ben die roept dat ik dat wel even oplos? dat las ik namelijk ewen beetje...

wat je hierboven zegt vind ik logisch. lastig, maar logisch dat het bestaat
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee, ze hebben nog nooit iemand gebeten. Nou ja, mijn vinger zit weleens tussen een tand van Vera en de bal, maar ik neem aan dat dat soort 'bijten' niet bedoeld wordt. Doelgericht in mij of iemand anders, of een andere hond, bijten hebben ze nog nooit gedaan.

Ik vind dat prettig, en ik vind het erg prettig dat Vera in het gangpad in de trein kan liggen en ik niet hoef op te letten of mensen (neigen) aan haar te gaan zitten. Hoogstens gaat ze zelf iets te enthousiast doen tegen mensen als ik niet goed op let, maar dat vind ik persoonlijk makkelijker dan dat ze zou happen in iemand als ik de boel niet goed in de gaten zou houden.
Aan de andere kant heb ik heel soms wel momenten dat ik stiekem zou willen dat mijn honden beschermender waren. Een tijdje geleden stond ik met de honden 's avonds in het donker op een verlaten station in een, ehm, 'niet zo prettige buurt", en toen heb ik Vera wel heel bewust recht voor me laten zitten. Je komt dan niet zo makkelijk bij mij, maar dat is omdat ze gezellie gaat begroeten, niet omdat ze iemand die op ons af komt wel even zal blocken ofzo :F:
En op zo'n moment zou ik me stiekem wel veiliger voelen als ik zou weten dat ze zou gaan grommen/blaffen ofzo als iemand toenadering zoekt. Nu was het puur haar formaat waardoor ik dacht "wie weet schrikt het wat af" :smile2:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Veenmug schreef: Natuurlijk kan er een vinger, hand tussen speeltje oid dergelijks komen maar werkelijk uithalen naar mij of mijn gezin absoluut niet te tolereren.

Mvg Veenmug
Wat mij dan weer verbaasd is hoeveel mensen menen dat agressie hun hond totaaaal vreemd is. Iedere hond is een compleet pakket; agressie zit daar gewoon tussen in, of je dat nu leuk vind of niet. En tja, zoveel andere methodes om agressie te uiten zijn er niet; gezien grommen vaak al jong op hardhandige wijze is afgeleerd. Vaak door mensen die er bovenstaande stelling op nahouden, durf ik wel te zeggen.
Er lopen hier een aantal zeer lieve honden rond, maar ik durf er zeker geen hand voor in nt vuur te steken dat ze niet allemaal eens zouden kunnen bijten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zouden ze hier overigens wel iemand bijten, in een situatie waarin ze dat normaal noooit zouden doen, zou ik eerder me af gaan vragen of ze lichamelijk wel in orde zijn, dan boos op ze worden.
In een situatie die wel echt serieus bedreigend is blijven Saar en Vera ook gewoon honden en zou ik ze het niet kwalijk nemen. Als bijvoorbeeld een dronkenlap ze schreeuwend en met de armen zwaaiend tegen een muurtje aandrijft ofzo, tja, ik kan ook niet 100% garanderen dat er dan niet uit pure angst gehapt zal worden.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Met Ozzy ben ik 2 keer echt in gevecht geweest, Lilo durft te bijten als ze loops is, dan is ze een bitch eersteklas. Zen heeft toen hij net bij ons was een man in zijn mouw gepakt. Dat was tijdens de laatste ronde 's avonds in het donker, ik ben me rot geschrokken, meneer ook, gelukkig begreep hij het wel toen ik uitlegde wat ik aan de lijn had..
De andere twee niet, van Bala weet ik het niet.
Verder ben ik nog steeds erg voorzichtig met Zen en andere(vreemde) mensen, ik hou hem als een havik in de gaten en als ik hem zie veranderen grijp ik in.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”