Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechter eten - update pagina 2

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

PattyB

Slechter eten - update pagina 2

Ongelezen bericht door PattyB »

Sinds een paar dagen eet Senna slecht.
Senna is als pup al een ongelofelijke schrokker. We hebben op een gegeven moment een kopje in haar bak gebruikt, zodat ze niet zoveel tegelijk kon eten en rustiger aan deed. Zonder kopje at ze veel te snel en kwam naderhand soms alles er weer zo uit zoals het erin was gegaan.

Sinds gisteren eet ze slechter. We gebruiken geen kopje meer omdat ze de afgelopen tijd sowieso rustiger uit zichzelf at.
Nu pakt ze een paar brokjes uit haar bak (vandaag en gisteren) en laat ze de rest staan.

Kan het zijn dat ze gewoon veranderd in eetgedrag? Of kan het zijn dat ze de brokken die ze krijgt niet meer wil (ze heeft afgelopen week 2 dagen rijst met kip gehad omdat ze aan de diarree was of ze is ze gewoon zat)? Heeft ze misschien gewoon minder nodig?
Of moet ik me echt zorgen gaan maken? :N:

Ik ben dit gewoon absoluut niet gewend en het is niets voor haar om haar eten te laten staan..
Laatst gewijzigd door PattyB op 10 jun 2010 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Slechter eten

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Kan het niet gewoon zo zijn dat dit een hond is die zelf heel goed kan bepalen hoeveel ze nodig heeft,
en stopt met eten als ze genoeg heeft gehad :19:
PattyB

Dat dacht ik misschien ook..

Maar ik ben zonet met haar naar buiten geweest en ze is alweer aan de diarree.. 2e keer deze week al.. :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ow, dat is niet goed nee, misschien voelt ze zich ook gewoon ziek dan, flesje yakult erin doen of zo, kan goed werken :wink:
PattyB

Zoiets dergelijks heb ik niet in huis.
Ook geen kip ofzo die ik kan geven.. Rijst wel.

En ik heb vers vlees uit de vriezer gehaald om haar dat vanavond te geven i.p.v. brokken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je moet niet te veel gaan rommelen met vershillend soorten voer als een hond al aan de dunne is.
Maak je het alleen maar erger.
Vers vlees is goed ,maar dat alleen.
Geef hele kleine portie's 4 a 5 x per dag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
PattyB

bouvierpoedel schreef:Je moet niet te veel gaan rommelen met vershillend soorten voer als een hond al aan de dunne is.
Maak je het alleen maar erger.
Vers vlees is goed ,maar dat alleen.
Geef hele kleine portie's 4 a 5 x per dag.
Dankje. Ze heeft nu nog maar hooguit 5 brokken op.. Dus ik denk dat het geen kwaad kan haar voor de rest van de dag vers vlees te geven?!
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Dat kan geen kwaad.

Misschien kan je proberen een tijdje vers vlees te geven totdat haar darmen weer zijn gekalmeerd?
PattyB

laura86 schreef:Dat kan geen kwaad.

Misschien kan je proberen een tijdje vers vlees te geven totdat haar darmen weer zijn gekalmeerd?
Ik hoop dat Mas nu eindelijk om is en haar op vers vlees wil houden. Vers vlees ging er net aardig goed in.. :lol1:
laura86
Zeer actief
Contacteer:

PB088 schreef:

Ik hoop dat Mas nu eindelijk om is en haar op vers vlees wil houden. Vers vlees ging er net aardig goed in.. :lol1:
Is ook veel lekkerder :pffff:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zou het kunnen, dat ze loops moet worden?
PattyB

laura86 schreef:
PB088 schreef:

Is ook veel lekkerder :pffff:
Daar is Senna het helemaal mee eens.. :19:
yamie schreef:zou het kunnen, dat ze loops moet worden?
Dat hoop ik toch niet.. :N: Ze is 2,5 maand geleden loops geweest!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

PB088 schreef:

Dat hoop ik toch niet.. :N: Ze is 2,5 maand geleden loops geweest!
dan zou ze ook een beetje schijnzwanger kunnen zijn :mrgreen:
past ook wel bij de "klachten"
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik heb een tijdje geleden (denk 2 weken) ook precies zon topic geplaatst. Ook mijn teefje was loops in januari en eet nu slecht. Kan dus inderdaad met de loopsheid te maken hebben. Mijn Zara eet overigens nog steeds niet zo snel en goed als ze eerst deed. Maar ze eet wel weer.
Afbeelding
PattyB

De afgelopen week een vooral de laatste dagen eet ze weer slecht. Ze at een tijdje redelijk goed met vers vlees, maar nu laat ze weer haar eten staan.
We hadden haar vanochtend eten gegeven, maar ze at niets. Daarna zijn we 1 uur gaan wandelen in het bos. Vervolgens komen we thuis en eet ze nog niets (ik neem aan dat ze dan toch wel iets nodig heeft na zo'n wandeling als pup van 9 maanden).

Als ze richting haar bak gaat, pakt ze er soms een paar brokken uit, maar vervolgens gaat ze allemaal raar met haar neus tegen de bak aan drukken en wrijven.
Ook wrijft ze dan over de grond met haar neus of tegen de mand.

Ik denk toch dat ik naar de DA moet, want dit lijkt me toch niet echt normaal!?

Filmpje van het schuren met haar neus:
" onclick="window.open(this.href);return false; (let niet op de troep, ik was aan het stofzuigen!)

Ik las ergens anders dat het kon zijn van ontstoken tandvlees of eventueel schijnzwangerschap??
Aan de ene kant ziet haar tandvlees er wel wat roder uit dan aan de andere kant, heb ik het idee, maar ik weet het niet zeker.. :ugh:
Is schijnzwangerschap dan (nog steeds?) mogelijk? Ze is 2,5 a 3 maanden geleden loops geweest voor de eerste keer.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Mijn gevoel zegt bij het filmpje schijnzwanger. Mij lijkt het niet dat ze pijn heeft. Zo ziet het er tenminste niet uit.

Maar dit is alleen wat mijn gevoel zegt hoor na het filmpje gezien te hebben.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Joera
Zeer actief

Het lijkt mij dat ze haar eten wil verstoppen en bewaren. Mijn teef doet het ook. Van de week had ze een bot, die verstopte ze naast de tv kast. Gister had ze ook weer een kauwstaaf, die verstopte ze achter de stofzuiger, toen pakte ik hem weer en gaf hem aan haar en toen duwde ze hem tussen de zitvlakken van de bank :piew:
Bij haar is haar rare eet gedrag ontstaan na haar loopsheid, maar ze heeft nu nog steeds kuren. Inmiddels eet ze haar smuldier wel gewoon op, maar het gaat niet meer zo van harte als vroeger. Frolics en andere beloningsnoepjes eet ze wel gewoon en ook de restjes van ons eten. Dus ze heeft het zeker niet meer zo erg als bij jou.

In hoeverre je met jouw hond naar de DA moet weet ik niet, het lijken inderdaad verschijnselen van schijndracht.. :ugh:

Eet ze ook geen andere lekkernijen? Stukje kaas? Stukje Worst?
Afbeelding
PattyB

Andere dingen eet ze nog wel gewoon, zoals beloningskoekjes.
Haar botten at ze ook altijd prima op, maar nu eet ze daar ook niet meer echt veel van. Af en toe knauwt ze er een beetje op, maar niet echt. Eerst waren haar botten in een avond op.

Haar eten was altijd binnen 1 minuut helemaal weg. Ze liet nooit iets staan.
Ze heeft vandaag nog géén 150 gram voer op en normaal krijgt ze rond de 350 gram per dag.. Dus dat vind ik dan wel behoorlijk zorgwekkend. Ook omdat ze steeds slechter gaat eten. De afgelopen week liet ze het nog weleens staan, maar dan at ze het later nog wel op. Vandaag eet ze dus helemaal niet.

Haar melkklieren zijn verder niet opgezet.

Ik heb ook het idee dat het óf schijnzwangerschap is, of haar tandvlees is niet in orde..
Joera
Zeer actief

Ik merk verder ook totaal niets aan schijndracht hoor. Blijkbaar heeft elke hond dat in andere vormen. Die van mij heeft ook geen dikke tepels en maakt ook geen nest. Al moet ik zeggen dat ze wel vaak snachts het pluche uit haar deken trekt, maar ze was altijd al een sabbelaar, dus ik weet niet of dat te maken zal hebben net een soort nest maken. Verder zijn haar tepels wel groter geworden na haar loopsheid, maar niet dat ze gevuld zijn met melk oid.

Je zou natuurlijk wel naar de DA kunnen gaan, misschien dat er toch iets meer mis is dan alleen dat.
Afbeelding
PattyB

Jullie hebben het inderdaad aan het rechte eind: schijnzwangerschap.
Ik ben blij dat ik nu weet wat het is en dat het niets ernstigs is. Wat een gedoe he.. die hele loopsheid en schijnzwangerschap. Ik wil mijn puppedup terug! :jank:
:F:
Joera
Zeer actief

Hoe ben je uiteindelijk tot die conclusie gekomen? :tongue:
Afbeelding
PattyB

Joera schreef:Hoe ben je uiteindelijk tot die conclusie gekomen? :tongue:
Oh.. oeps! :smile:

Ik ben naar de DA geweest! Ze heeft aan de melkklieren gevoeld en deze waren nog een beetje opgezet en er kwam vocht uit (geen melk, maar vocht, zei ze).
Ook in verband met het gedrag wat ik beschreef kwam ze tot de conclusie. Ze ligt ook hele dagen met 2 knuffels, deze moest ik ook weghalen en ik heb Galastop meegekregen.

De DA had genoteerd dat ze 3 weken geleden ook al last had van schijnzwangerschap toen ik daar was i.v.m. haar darmen en volgens haar houdt het nu al te lang te heftig aan, dus vandaar dat ik Galastop heb meegekregen.
Joera
Zeer actief

Oke, nou hopelijk werkt dat. Wat ik erover lees moet het binnen een paar dagen over zijn. Laten we dat maar hopen! :ok:

En ook maar hopen dat het niet na elke loopsheid zo word :ugh:
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat je erachter bent waar het aan lag. Hopelijk werkt dat spul snel en heeft ze er inderdaad niet na elke loopsheid last van...
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

PB088 schreef:De afgelopen week een vooral de laatste dagen eet ze weer slecht. Ze at een tijdje redelijk goed met vers vlees, maar nu laat ze weer haar eten staan.
We hadden haar vanochtend eten gegeven, maar ze at niets. Daarna zijn we 1 uur gaan wandelen in het bos. Vervolgens komen we thuis en eet ze nog niets (ik neem aan dat ze dan toch wel iets nodig heeft na zo'n wandeling als pup van 9 maanden).

Als ze richting haar bak gaat, pakt ze er soms een paar brokken uit, maar vervolgens gaat ze allemaal raar met haar neus tegen de bak aan drukken en wrijven.
Ook wrijft ze dan over de grond met haar neus of tegen de mand.

Ik denk toch dat ik naar de DA moet, want dit lijkt me toch niet echt normaal!?

Filmpje van het schuren met haar neus:
" onclick="window.open(this.href);return false; (let niet op de troep, ik was aan het stofzuigen!)

Ik las ergens anders dat het kon zijn van ontstoken tandvlees of eventueel schijnzwangerschap??
Aan de ene kant ziet haar tandvlees er wel wat roder uit dan aan de andere kant, heb ik het idee, maar ik weet het niet zeker.. :ugh:
Is schijnzwangerschap dan (nog steeds?) mogelijk? Ze is 2,5 a 3 maanden geleden loops geweest voor de eerste keer.
Wat krijgt ze nu dan te eten?Ik lees:Eerst at ze heel goed haar vlees,maar nu laat ze brokken staan?Als dit klopt is het heel simpel,gewoon vlees voeren.Ik hou mijn jongens ook graag aan het eten en als ze iets met lange tanden eten dan zoek ik naar iets wat ze wel graag lusten.
PattyB

Haar vlees at ze de afgelopen dagen ook niet. En dat vond ik wel een beetje zonde.
Brok at ze weer wel, maar nu ook weer niet.. :ugh:

Ik geef haar graag vlees, maar als ze het laat staan, dan vind ik dat toch ook wel erg zonde en dan geef ik liever even brok. Haar brokken liet ze dus niet staan omdat ze het niet lekker vond, maar waarschijnlijk vanwege de schijnzwangerschap.

Haar gewicht is overigens nog erg goed. Ze komt nog steeds aan en weegt nu 17.75 kilo. Ze woog 3 weken terug 17.35 kilo. Dus dat is erg netjes! (Ze is nu 9,5 maand)

Edit: Dat spul moet ik door haar eten doen, maar de afgelopen 2 dagen (gisteren en vandaag) eet ze gewoon helemaal niets. Hoe moet ik het dan geven? Lekkers eet ze wel, zoals beloningskoekjes o.i.d.
Hebben jullie ervaring met dit medicijn en kan je het anders ook rechtstreeks geven?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb hier ook van die types ;)

Orpa en Willemijn zijn allebei van de bevoorrading hier.
Orpa is heel erg als ze pups heeft: dan begraaft ze alles. En dan neemt ze later haar kinderen mee de tuin in en gaan ze het fijn samen opgraven :oeps:

Willemijn doet het ook al; als die iets niet opkrijgt begraaft ze het.
Botten begraaft ze, eten begraaft ze, speeltjes begraaft ze :?
Komt ze weer binnen met een zandneus, dan weet ik alweer hoe laat het is.
Ze graaft een gat, duwt met haar neus erin wat erin moet (dat is dat schuren) en veegt het gat dicht met haar neus.

Is het slecht weer, dan begraaft ze de boel binnen. In haar mand, onder het kleed, onder de bank, precies dus wat Senna doet.
Die diarree kan prima bij de schijndracht horen.

Ik zou me er niet teveel van aantrekken verder, het gaat vanzelf over.
En geef kleine porties eten, dan laat ze het ook niet zo snel staan.

Oja: houd bij wanneer ze loops is.
Dan weet je wanneer je het kunt verwachten en je kunt uitrekenen of haar gedrag met de cyclus te maken heeft. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn twee teven die ik vroeger had aten ook slecht als ze schijnzwanger waren. Ik zou niet teveel nadruk op het eten leggen. Gewoon 1x per dag aanbieden. Als ze niet wil eten dan eet ze maar een dag niet. Wel veel beweging geven. Dat helpt ook om de schijnzwangerschap sneller over te laten gaan. Als een van mijn teven schijnzwanger was gaf ik haar zowieso al wat minder eten. Als mijn reu nu een loopse teef ruikt, eet hij ook bijna niets drie weken lang. Daar krijgt hij niets van. Alleen is hij na die drie weken wat gewicht kwijt, maar die eet hij er snel weer aan.

Dus wat minder voeren(of overslaan als ze een dag niet wil eten) en veel beweging. :wink:

Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
PattyB

Marjoleine, dankje voor je antwoord! Berg je ook de speeltjes op?
Ik heb nu alle knuffels weggehaald vandaag, maar nu ligt ze weer met andere speeltjes in haar bek de hele tijd (zoals ze eerst met haar knuffels lag). Moet ik deze dan ook weghalen?

Ik vond dat schuren zo raar en had het nog nooit gezien. :piew:

Ik ben mijn hele leven honden gewend bij mijn ouders, maar die zijn allemaal stuk voor stuk gesterilliseerd en hadden dus al deze verschijnselen niet! :N:

@ freskin: Ook bedankt voor je berichtje! Senna is niet de dikste en daarom dat ik met dat eten zit. Als ze heel veel afvalt is ze helemaal een sprietje geloof ik. Ze is nu precies goed, maar er zijn genoeg mensen (vooral familieleden die hun hond als bijzettafel gebruiken) vinden haar te mager. Ze moet ook niets afvallen vind ik.
Daarbij kende ik al deze gedragingen niet en dan ren ik liever een keer teveel naar de DA. :N:
Maar nu weet ik in ieder geval dat het enkel van de schijnzwangerschap is en dat het dus geen kwaad kan. Ik ben ook weer helemaal gerust en bemoei me verder ook niet met het eten. (Ik liet het sowieso gewoon staan en keek wel of ze het opat of niet en dat doe ik nu dus nog).
Bedankt in ieder geval!! Fijn om te horen dat ze niet helemaal gestoord is. :Q: :F:
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

PB088 schreef:Haar vlees at ze de afgelopen dagen ook niet. En dat vond ik wel een beetje zonde.
Brok at ze weer wel, maar nu ook weer niet.. :ugh:

Ik geef haar graag vlees, maar als ze het laat staan, dan vind ik dat toch ook wel erg zonde en dan geef ik liever even brok. Haar brokken liet ze dus niet staan omdat ze het niet lekker vond, maar waarschijnlijk vanwege de schijnzwangerschap.

Haar gewicht is overigens nog erg goed. Ze komt nog steeds aan en weegt nu 17.75 kilo. Ze woog 3 weken terug 17.35 kilo. Dus dat is erg netjes! (Ze is nu 9,5 maand)

Edit: Dat spul moet ik door haar eten doen, maar de afgelopen 2 dagen (gisteren en vandaag) eet ze gewoon helemaal niets. Hoe moet ik het dan geven? Lekkers eet ze wel, zoals beloningskoekjes o.i.d.
Hebben jullie ervaring met dit medicijn en kan je het anders ook rechtstreeks geven?
Okee ik begrijp het nu.Vlees kun je idd niet te lang laten staan.En als je de brokken een beetje versierd met een schepje blikvoer of zo laat ze het dan ook staan?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”