Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?
Moderator: moderatorteam
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?
Saffie niet. Ik heb er wel eens tussen gezeten toen ze ruzie had met de hond van de buren en zo een hap gehad in mijn been, maar dat was echt mijn eigen domme schuld en niet op mij gericht.
Boy wel. Hij heeft mij een keer gebeten tijdens het borstelen, en een keer toen ik hem onverwachts bij de halsband pakte. En hij heeft het kind van de vorige eigenaren een aantal keer gebeten.
Boy wel. Hij heeft mij een keer gebeten tijdens het borstelen, en een keer toen ik hem onverwachts bij de halsband pakte. En hij heeft het kind van de vorige eigenaren een aantal keer gebeten.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Bulley 2x, 1x mn moeder toen hij en de andere hond knokken hadden, en mij 1x verjaardag eten op tafel 1 hond waarschuwen en bulley dacht te moeten helpen dus zag dat t niet goed ging en ik steek mn been ertussen dus bull in mn been
En scooby(leeft niet meer) 1x mij in mn hand hij was dement en vond t op t laatst nodig om steeds bull "aan te vallen" ik lag met bull op de bank met mn rug naar de kamer en was in slaap gevallen en hoorde hem aan komen dus draaide me naar hem toe en mn hand draaide mee en hup hap in mn hand.
En ons eerste hondje Buddy toen ik klein was heb ik hem in zn rug gebeten
en het schijnt dat ik dat wel vaker deed (ik beet mn moeder ook
) dus heeft me een keer terug gebeten.
En scooby(leeft niet meer) 1x mij in mn hand hij was dement en vond t op t laatst nodig om steeds bull "aan te vallen" ik lag met bull op de bank met mn rug naar de kamer en was in slaap gevallen en hoorde hem aan komen dus draaide me naar hem toe en mn hand draaide mee en hup hap in mn hand.
En ons eerste hondje Buddy toen ik klein was heb ik hem in zn rug gebeten
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Ze heeft nog nooit echt gebeten, alleen een keer toen ze werd aangevallen, maar zonder gaatjes.. De enigste keer was toen mijn stiefvader haar wilde uitlaten en hij het portiek uit kwam met haar. Op dat moment trok de hond van de buren zich los en dook op onze hond. Zijn verder geen gaatjes bij gevallen.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Nee en daar kan ik me bij Spike ook helemaal niets bij voorstellen; ook al wordt hij aangevallen door andere honden hij verdedigd zich niet; Spike is enorm conflict mijdend.
Gimmick de Aus bijt ook niet maar ik sluit bij hem niet uit dat hij zou snappen als hij door een vreemde in het nauw gedreven wordt.
Gimmick de Aus bijt ook niet maar ik sluit bij hem niet uit dat hij zou snappen als hij door een vreemde in het nauw gedreven wordt.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Yup Magnum heeft 1x een clubgenoot gebeten (deze was zo snugger om in de stel lijn naar de pakwerker te gaan staan, en Magnum kreeg zijn commando om te gaan en toen kwa hij de clubgenoot als eerste tegen en zette toen zijn tanden in zijn knie. Magnum liet netjes meteen los toen hij zijn commando los kreeg), en 1x mij in het spel (het spel werd iets te ruw en toen was het hap in mijn arm, had de tanden in mijn arm staan).
Voor de rest heeft hij 2x op scherp gestaan, maar gelukkig luisterde de mensen en bleef het bij op scherp staan.
Voor de rest heeft hij 2x op scherp gestaan, maar gelukkig luisterde de mensen en bleef het bij op scherp staan.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ja, 3 keer, maar allemaal tijdens gevechten met andere honden.
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
Gelukkig niet, wel van alle honden in puppie-tijd een poging tot bijten meegemaakt.
Dat was met wennen van borstelen, daar waren ze in de puptijd het nooit mee eens, en nu liggen ze te slapen tijdens het borstelen.
Dat was met wennen van borstelen, daar waren ze in de puptijd het nooit mee eens, en nu liggen ze te slapen tijdens het borstelen.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Hanneke2
- Zeer actief
Jack 1 x dochter in haar neus, maar dat was een twijfelgeval, tijdens wild spelen/ stoeien gaat hij in de lucht happen, en daar zat toevallig haar gezicht. Het was alleen een klein schrammetje en een hevig verontwaardigde dochter en een Jack die zich afvroeg waarom er niet verder werd gespeeld.
Lilo mij een paar keer in mijn benen als ik er tussen ging staan terwijl ze helemaal hysterisch naar een andere hond deed. En 1 x dochter echt gericht in haar been omdat dochter met mij wilde stoeien en superirritant aan het doen was en ik van NEE! riep.
Dat laatste was dus puur mij 'helpen'. En dat mag. Als een enge vent op straat ons lastig valt mag ze er ook in happen.
Lilo mij een paar keer in mijn benen als ik er tussen ging staan terwijl ze helemaal hysterisch naar een andere hond deed. En 1 x dochter echt gericht in haar been omdat dochter met mij wilde stoeien en superirritant aan het doen was en ik van NEE! riep.
Dat laatste was dus puur mij 'helpen'. En dat mag. Als een enge vent op straat ons lastig valt mag ze er ook in happen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Nee en ik hoop dat zo te houden.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
rakker 1 keer me pa, die was de hond aan het uitdagen en zien wat ie deed alsie aan mij kwam,
dus toen greep rak hem, maar verder nooit wel een keer snauwen van dit wil ik niet, maar zo
nee.
de andere 2 nooit.
wel zelf een keer gebeten door een heidewachtel
dus toen greep rak hem, maar verder nooit wel een keer snauwen van dit wil ik niet, maar zo
nee.
de andere 2 nooit.
wel zelf een keer gebeten door een heidewachtel
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Nee nog nooit.
- herejede
- Zeer actief
boeddy, pablo en bindi nog nooit mensen gebeten, paab wel gevochten met andere honden
meneer nooit bij ons, maar vreemden als ie de kans krijgt, maar ja die krijgt ie neit
bibi 2 x iemand gebeten, 1 keer toen ze rustig onder de tafel lag te slapen en diegene haar aaide
en 1x in een donker steegje,
meneer nooit bij ons, maar vreemden als ie de kans krijgt, maar ja die krijgt ie neit
bibi 2 x iemand gebeten, 1 keer toen ze rustig onder de tafel lag te slapen en diegene haar aaide
en 1x in een donker steegje,
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
jha 2x me vriend.. 1x toen ie gefixeerd was op een andere hond en mijn vriend hem wou vast pakken..
en 1x toen ie lag te slapen en mijn vriend zo slim was om hem wakker te maken aan zijn kop.. (hij lag te dromen)
allebei storm
en 1x toen ie lag te slapen en mijn vriend zo slim was om hem wakker te maken aan zijn kop.. (hij lag te dromen)
allebei storm
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ragyo nooit. Kiba wel, 2x mijn inmiddels ex-vriend gebeten. 1e x in zijn broek toen hij het tuinhek door kwam, hij had een gaatje in zijn broek maar niet in zijn been. 2e keer in zijn hand, dat was wel een flinke beet, toen mijn vriend Kiba onder de tafel uit probeerde te jagen waar hij dekking zocht omdat hij bang was. dat vond ik wel een vrij terechte beet eigenlijk 
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nee echt gebeten heeft diesel niet.
Wel vind hij het leuk om tijdens het spelen in de lucht te happen, met name bij mijn vriend vind ie het helemaal geweldig om lekker te stoeien, dus mijn vriend heeft een paar blauwe plekjes gehad en 1x een schram op zijn neus.
Wel heeft diesel gister mij een bloedlip geslagen met zijn bot.... Mijn vriend had zijn bot vast en diesel de andere kant ikwou net wat van de grond pakken, laat die hond los, zo dat bot keihard tegen mijn lip
Wel vind hij het leuk om tijdens het spelen in de lucht te happen, met name bij mijn vriend vind ie het helemaal geweldig om lekker te stoeien, dus mijn vriend heeft een paar blauwe plekjes gehad en 1x een schram op zijn neus.
Wel heeft diesel gister mij een bloedlip geslagen met zijn bot.... Mijn vriend had zijn bot vast en diesel de andere kant ikwou net wat van de grond pakken, laat die hond los, zo dat bot keihard tegen mijn lip

- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
Nee, hier nog nooit!
Ik moet zeggen dat ik der best van schrik hoeveel mensen door hun eigen hond zijn gebeten.
Ik moet zeggen dat ik der best van schrik hoeveel mensen door hun eigen hond zijn gebeten.

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Nee gelukkig nog nooit.
Zeker niet uit agressie.
Cazz wil nog wel eens verkeerd happen met spelen.
En floortje heeft wel eens een caaf gebeten (die had niks) maar de caaf beet eerst.
@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Zeker niet uit agressie.
Cazz wil nog wel eens verkeerd happen met spelen.
En floortje heeft wel eens een caaf gebeten (die had niks) maar de caaf beet eerst.
@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, Bowie heeft een keer een jongetje in zijn oor gebeten toen we hem net hadden. Dat kind sprong gelijk om zijn nek, was hij niet van gedient.
Een keer lag hij bij mij te slapen en een vriending spring boven op mij, resultaat: Gaatje in kin.
Mij een keer in mijn gezicht, hij sprong tegen me op (op commando) en mee wordt hij aangevallen door een andere hond, resultaat daarvan: Paar gaatjes in kin en een gescheurde lip, waar ik nog steeds een klein litteken van heb
En mijn moeder heeft een keer tussen hem en een vechtende hond ingestaan en toen heeft ze weken met een mooi gekleurd been rondgelopen.
Maar toch is hij de liefste
Pasha heeft 1 keer in mijn vinger gebeten tijdens spel met een bal, eigen schuld.
Een keer lag hij bij mij te slapen en een vriending spring boven op mij, resultaat: Gaatje in kin.
Mij een keer in mijn gezicht, hij sprong tegen me op (op commando) en mee wordt hij aangevallen door een andere hond, resultaat daarvan: Paar gaatjes in kin en een gescheurde lip, waar ik nog steeds een klein litteken van heb
En mijn moeder heeft een keer tussen hem en een vechtende hond ingestaan en toen heeft ze weken met een mooi gekleurd been rondgelopen.
Maar toch is hij de liefste
Pasha heeft 1 keer in mijn vinger gebeten tijdens spel met een bal, eigen schuld.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bram 1 keer bijna. Dat ging echt maar net goed. Ik zat op een agilitywedstrijd helemaal verscholen achter een auto, ik had een plekje van zo'n beetje 1 bij 1 voor mij en Bram. Bram zat naast me wat te koekeloeren naar de wedstrijd waar ik foto's van maakte. Komt er ineens een man de hoek om met gestrekte hand op Bram af. Bram kon geen kant op en ik kon hem net op tijd een stukje terugtrekken of hij hing in de hand. De man in kwestie had zelf ook een Kooiker en zei nog 'ach ja, ze zijn zo eenkennig he'.
Izzie heeft mij wel wat blauwe plekken en wondjes toegebracht. En volgens mij heeft ze Marye ook een keer flink pijn gedaan (bij het ballengooien).
Izzie heeft mij wel wat blauwe plekken en wondjes toegebracht. En volgens mij heeft ze Marye ook een keer flink pijn gedaan (bij het ballengooien).

Linda, Izzie en Bram
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Nee, gelukkig niet en ik zou het afschuwelijk vinden als het zou gebeuren
Maar dat zal wel niet, het zijn zulke lieve schatjes
groetjes, Ingrid
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Vorige hond Bas kon er wat van. Meerdere keren heeft hij mij gebeten of een poging tot gedaan. Ook anderen zijn wel gehapt (meestal in huiselijke situatie). Bas was nogal onvoorspelbaar(angstagressie), maar verwonde in de regel eigenlijk niet. Meestal beet hij in iemands schoenen (zo laag mogelijk dus). 1 keer in mijn gezicht en 1 keer behoorlijk in mijn vinger. Maar beide keren maar minimaal bloed (kleine puntjes).
De rest van de honden echt nooit en huidige hond Kay dus ook niet. Het was wel moeilijk met zo'n happertje in huis en ben blij dat het nu tenminste allemaal zo makkelijk gaat.
De rest van de honden echt nooit en huidige hond Kay dus ook niet. Het was wel moeilijk met zo'n happertje in huis en ben blij dat het nu tenminste allemaal zo makkelijk gaat.

- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
Tuurlijk loop je meer risico, omdat je het meeste in de omgeving van je hond bent.vaddie schreef:@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Maar daarmee praat je niet goed dat er zoveel mensen door hun eigen hond gebeten worden.
Ik ben ook het meeste bezig en in de omgeving van mijn honden, die hebben mij ook nog nooit gegrepen of ook maar de lip naar me opgetrokken.
Ik blijf het schrikbarend viinden dat zoveel mensen door hun eigen hond gebeten zijn.

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nee.
Buster zou ik me nooit voor kunnen stellen dat die bijt. (het blijft een dier natuurlijk.) maar nee die lost dingen positief op. die is ook echt een allemansvriend en weet niet wat agressie is geloof ik
Luca houdt niet van vreemde mensen. bijten zal ze waarschijnlijk niet. maar wat heb je aan waarschijnlijk. dus voorkom ik situaties waarin ze zich onveilig voelt.
Buster zou ik me nooit voor kunnen stellen dat die bijt. (het blijft een dier natuurlijk.) maar nee die lost dingen positief op. die is ook echt een allemansvriend en weet niet wat agressie is geloof ik
Luca houdt niet van vreemde mensen. bijten zal ze waarschijnlijk niet. maar wat heb je aan waarschijnlijk. dus voorkom ik situaties waarin ze zich onveilig voelt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
is logisch als ik mijn handen of benen tussen 2 knokkende honden stop dan is risico voor mij dat ik gebeten wordt... en dat was wat gebeurde...SunDee schreef:Tuurlijk loop je meer risico, omdat je het meeste in de omgeving van je hond bent.vaddie schreef:@SunDee: is eigenlijk wel logisch dat de meeste mensen gebeten worden door hun eigen hond. Jij bent het meeste in de omgeving van je hond en loopt dus het meeste 'risico'
Maar daarmee praat je niet goed dat er zoveel mensen door hun eigen hond gebeten worden.
Ik ben ook het meeste bezig en in de omgeving van mijn honden, die hebben mij ook nog nooit gegrepen of ook maar de lip naar me opgetrokken.
Ik blijf het schrikbarend viinden dat zoveel mensen door hun eigen hond gebeten zijn.
Honden kunnen daar weinig aan doen, en ik neem het ze ook absoluut niet kwalijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap dat niet zo als je zelf zo'n hond hebt en weet dat ze zo zijn waarom moet je dan toch nog proberen om een vreemde hond van dat ras te aaienZoek stok! schreef:Bram 1 keer bijna. Dat ging echt maar net goed. Ik zat op een agilitywedstrijd helemaal verscholen achter een auto, ik had een plekje van zo'n beetje 1 bij 1 voor mij en Bram. Bram zat naast me wat te koekeloeren naar de wedstrijd waar ik foto's van maakte. Komt er ineens een man de hoek om met gestrekte hand op Bram af. Bram kon geen kant op en ik kon hem net op tijd een stukje terugtrekken of hij hing in de hand. De man in kwestie had zelf ook een Kooiker en zei nog 'ach ja, ze zijn zo eenkennig he'.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik snapte niks van die man. Hij bleef ook gewoon staan terwijl hij zag hoe Bram reageerde. En ik zat daar heel onhandig met m'n fototoestel en Bram die boos was. Ik heb gevraagd of hij weg wilde gaan en hij was nog gepikeerd ookcorason del perro schreef:Ik snap dat niet zo als je zelf zo'n hond hebt en weet dat ze zo zijn waarom moet je dan toch nog proberen om een vreemde hond van dat ras te aaienZoek stok! schreef:Bram 1 keer bijna. Dat ging echt maar net goed. Ik zat op een agilitywedstrijd helemaal verscholen achter een auto, ik had een plekje van zo'n beetje 1 bij 1 voor mij en Bram. Bram zat naast me wat te koekeloeren naar de wedstrijd waar ik foto's van maakte. Komt er ineens een man de hoek om met gestrekte hand op Bram af. Bram kon geen kant op en ik kon hem net op tijd een stukje terugtrekken of hij hing in de hand. De man in kwestie had zelf ook een Kooiker en zei nog 'ach ja, ze zijn zo eenkennig he'.

Linda, Izzie en Bram
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja sommige mensen
misschien moest bram eerst ontdekken dat hij ook weg kon gaan. Fijn dat hij dat nu wel doorheeft.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Nee die van mij hebben nog nooit iemand gebeten.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.