Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geel/melkkleurige uitscheiding teef (gecastreerd)
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
Geel/melkkleurige uitscheiding teef (gecastreerd)
Vanmiddag zag ik dat Tosca ( terrier van bijna 15 jaar en gecastreerd) uitvloeiing had, het was geelmelkachting van kleur en was taai.
Ze is met 7 jaar gecastreerd (vanwege mammatumoren en is daar nog twee keer aan geopereerd), ik heb uiteraard mijn dierenarts gebeld en vanavond kunnen we terecht.
Zou het ook een blaasontsteking kunnen zijn?
Ze drinkt veel en wil ook slecht eten op het moment, ik had haar gisteren al metacam gegeven omdat ik de indruk kreeg dat ze pijn had aan haar bewegingsapparaat. Ze is nu eenmaal een oud besje met spondylose en slechte nierfunctie en pijn vind ik niet kunnen, zekers niet op die leeftijd.
Herkend iemand het of heeft iemand een idee?
Ze is met 7 jaar gecastreerd (vanwege mammatumoren en is daar nog twee keer aan geopereerd), ik heb uiteraard mijn dierenarts gebeld en vanavond kunnen we terecht.
Zou het ook een blaasontsteking kunnen zijn?
Ze drinkt veel en wil ook slecht eten op het moment, ik had haar gisteren al metacam gegeven omdat ik de indruk kreeg dat ze pijn had aan haar bewegingsapparaat. Ze is nu eenmaal een oud besje met spondylose en slechte nierfunctie en pijn vind ik niet kunnen, zekers niet op die leeftijd.
Herkend iemand het of heeft iemand een idee?
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Re: Geel/melkkleurige uitscheiding teef (gecastreerd)
Zijn alleen de eierstokken afgeknepen/geknipt of is ook de baarmoeder er uit?
Als ze haar baarmoeder nog heeft zou ik gokken op een baarmoederontsteking...
Als ze haar baarmoeder nog heeft zou ik gokken op een baarmoederontsteking...

-
Melanie 74
Ze is zekers 7 of zelfs 8 jaar terug geopereerd (wellicht wel langer terug) en ze had een grote wond, dus ik neem aan dat alles eruit is gegaan 
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien vaginitis?
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

+ LINK du Clos d'Alsan

+ LINK du Clos d'Alsan
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Neem even een plasje van haar mee Mel, dan kan de da blaasontsteking constateren of uitsluiten. Het zou heel goed kunnen dat het een blaasontsteking is.

- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Een grote wond hoeft helaas niet altijd te betekenen dat het hele spul er uit is (spreek uit ervaring)Melanie 74 schreef:Ze is zekers 7 of zelfs 8 jaar terug geopereerd (wellicht wel langer terug) en ze had een grote wond, dus ik neem aan dat alles eruit is gegaan
Maar het kan ook een blaasontsteking oid zijn... Je weet het zeker als je even een plasje langs de da brengt, of zelf even langs gaat

- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
en weet je al iets meer??

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Melanie 74
Ja, het is een ontsteking van de schede, kan wel eens gebeuren.
Dierenarts heeft gekeken.
We hebben vorige week een leuke reu te logeren gehad en deze dame denkt dat ze dan nog mee doet
Ze heeft het één keer eerder gehad, dat was ook dat er een leuke reu te logeren was. Alleen was het toen helder, haar koppie is dus nog prima
Ze krijgt geen antibiotica omdat het te belastend is voor haar nieren, wel hebben we bloed afgenomen om te zien hoe haar bloedbeeld is in vergelijk tot vorig jaar. Vrijdag de uitslag ervan. Ik hoop dat het niet verslechterd is.
Ik ben benieuwd, ze is wel 2,5 kilo aangekomen sinds vorig jaar, ze weegt nu 13,5 kilo. Wat ze vroeger toen ze jonger was ook woog.
Onze dierenarts vond dat ze er goed uit zag voor haar leeftijd. Want natuurlijk niets zegt over de binnenkant
Hart en longen afgehoord en klonk goed voor haar leeftijd. Lopen doet ze ook nog.. taaie hondjes die boerenfoxjes.
Maar grote behandelingen ( operaties enz) doen we niet meer op haar leeftijd.
Dierenarts heeft gekeken.
We hebben vorige week een leuke reu te logeren gehad en deze dame denkt dat ze dan nog mee doet
Ze heeft het één keer eerder gehad, dat was ook dat er een leuke reu te logeren was. Alleen was het toen helder, haar koppie is dus nog prima
Ze krijgt geen antibiotica omdat het te belastend is voor haar nieren, wel hebben we bloed afgenomen om te zien hoe haar bloedbeeld is in vergelijk tot vorig jaar. Vrijdag de uitslag ervan. Ik hoop dat het niet verslechterd is.
Ik ben benieuwd, ze is wel 2,5 kilo aangekomen sinds vorig jaar, ze weegt nu 13,5 kilo. Wat ze vroeger toen ze jonger was ook woog.
Onze dierenarts vond dat ze er goed uit zag voor haar leeftijd. Want natuurlijk niets zegt over de binnenkant
Hart en longen afgehoord en klonk goed voor haar leeftijd. Lopen doet ze ook nog.. taaie hondjes die boerenfoxjes.
Maar grote behandelingen ( operaties enz) doen we niet meer op haar leeftijd.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Gelukkig dat is goed nieuws
Nu nog even afwachten op het bloedonderzoek. Wij duimen voor een goede uitslag
Nu nog even afwachten op het bloedonderzoek. Wij duimen voor een goede uitslag

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.