Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Guinnie blijft manken ;-(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Guinnie blijft manken ;-(

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Wat dubbel is dit zeg ;-(
Elke keer als ze opstaat mankt ze. Dat lijkt haar natuurlijk te hinderen, maar aan de andere kant doet ze verder normaal en blij, ze "rent" zelfs blij, maar mankend. Ze trekt zich niets van het manken aan en gaat gewoon door...

Dat kan de bedoeling niet zijn, dus ik ga morgen nog even bellen met de DA, kijken of hij nog raad heeft of wellicht een andere pijnstiller dan nu (ze heeft homeopatische korrels, die wel hielpen, maar nu niet meer, sinds een dag of wat mankt ze weer..)

Artrose is het (vastgesteld door DA) niet.
Ze is "stomweg" 13. Haar beweging wordt al gematigd. Wel regelmatig, maar niet meer zo lang als "eerst"..
Maar ze geniet zo van haar wandelingen door het bos of veld..... dus ik wil dat zeker niet gaan beperken door rondjes door de wijk te lopen, daar doe ik haar geen plezier mee.

Het wordt minder als ze eenmaal in beweging is, maar het gaat niet over ;-(

Maar ik wil ook niet dat ze pijn of ongemak heeft...

Jullie kunnen er niets mee ;-) maar ik wilde het wel even kwijt, even 'mekkeren'. Ik heb van hieruit nog wel wat suggesties die ik meeneem in mijn overleg met de DA. Gelukkig staat hij positef tegenover rauw, dus ik hoef niet bang te zijn voor het advies voor brok X. (Atjo Westerhuis)

Bummertje... ik wil niet dat mijn meiske last heeft... ze "moet" de tijd die haar rest gewoon gezond blijven... (Maar dat zal vast niet kunnen.... ouderdomskwaaltijes zeker, dit ;-(

Suzanne
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Guinnie blijft manken ;-(

Ongelezen bericht door Marina »

Ja ouderdoms kwaaltjes zijn verschrikkelijk om aan te zien.

Dat is altijd vervelend. Maar zo te lezen is ze nog een vrolijke blije hond. Zolang ze dat is, kun jij ook nog genieten.
Echt doen hoor :wink:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
~Suzanne~
Zeer actief

Ja, Marina ;-)

Proest....

Maar je hebt wel gelijk.. ik zie haar al snel als "zielig" en dat vindt ze dan zelf ook wel ineens..... dus ik probeer zo normaal mogelijk te doen, maar ja.. nou ja... lastig...

Suzane
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Tuurlijk is dat lastig. Als je ziet dat je hond niet meer zo is als dat ze ooit was dan worden wij niet blij dat klopt helemaal.

En ik weet het, het is makkelijker gezegt dat gedaan.

Ik ben net zoals jij hoor. :wink:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Even praktisch. Hoe heeft de da vastgesteld dat het geen artrose is? Rontgen?
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Suzanne123 schreef:
Dat kan de bedoeling niet zijn, dus ik ga morgen nog even bellen met de DA, kijken of hij nog raad heeft of wellicht een andere pijnstiller dan nu (ze heeft homeopatische korrels, die wel hielpen, maar nu niet meer, sinds een dag of wat mankt ze weer..)..........
...............(Atjo Westerhuis)
Atjo is op vakantie :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

ladybird schreef:Even praktisch. Hoe heeft de da vastgesteld dat het geen artrose is? Rontgen?
De DA (Atjo Westerhuis) heeft haar volledig onderzocht en vond haar voornamelijk "te soepel" voor artrose. Het totaalbeeld klopte er ook niet mee.
Hij gaf ook eerlijk toe, dat als hij foto's zou maken dat hij best wat artrose zou vinden, maar dat die niet deze klachten kan veroorzaken, bij haar op dit moment. Hij zocht de oorzaak van de klachten dus elders. Foto's zijn in overleg niet gemaakt omdat hij echt dacht dat het niets zou toevoegen aan zijn beeld.
Het is dus eigenlijk niet zozeer dat ze het niet heeft, maar dat dat deze klachten nu niet veroorzaakt.

Natuurlijk vind ik pijnvrij van belang! Zo niet alternatief, dan regulier!

Ik wilde wel "alternatief" een kans geven en, tot een dag of wat geleden, ging het er ook prima op, maar nu is het manken / hinkelen dus weer terug.

We gaan er verder mee; ze krijgt inmiddels de volgende toevoegingen naast de pijnstilling:
- doils senior
- primeval gelatinaat
- glucosamine/chondroitine
- multivitaminen
Voor elke wandeling ga ik nadrukkelijker masseren, na elke wandeling ook ;-) en ik dacht ook even aan Traumeel... dat geef ik dus maar voor elke wandeling.. kan k dat vaker op een dag geven? Heeft dat zin of is dat echt voor acute situaties?

Suzanne
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik heb absoluut vertrouwen in Atjo. Echter heeft hij geen rontgenoogjes :wink: Ik zou toch röntgenfoto's laten maken om te zien of er ergens problemen zitten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”