Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nou ja! Die kat is gek!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Nou ja! Die kat is gek!

Ongelezen bericht door Jacintha »

Loop ik gisteravond buiten met Anouk en Yoda voor de laatste grote ronde, beetje rustig aan, je kent het wel.
Snuffeltje hier, snuffeltje daar. Plasje gedaan, poepje gedaan.
Bijna is het tijd om de weg weer over te steken, dus ze staan allebei nog wat te snuffelen aan een bord (de weg naar huis over steken moet je altijd zo lang mogelijk uitstellen vinden ze hier :wink: ) zie ik opeens vanuit mijn ooghoek iets grijs aan komen rennen.
Dus ik draai mijn hoofd die kant op, is het een kat!
En die kat komt met een dikke staart en behoorlijk agressief op Anouk en Yoda afrennen :N:
Nou had ik toevallig mijn sleutelbos in mijn hand dus die heb ik naar die kat zijn hoofd geslingerd (flinke bos zeg maar) en toen schrok die kat zich een ongeluk en rende weer terug naar de andere kant van de weg.

Gelukkig had ik Anouk haar flexlijn op de rem staan, die is enorm anti kat, geen idee wat die gedaan had als ze de kat had kunnen vangen, was vast niet fraai geweest....

Maar ik kan je zeggen, ik stond best vreemd te kijken!
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
anica
Actief

Re: Nou ja! Die kat is gek!

Ongelezen bericht door anica »

heb ik hier ook een keer gehad, die kan had max mijn rottie vast op zijn kop!
uiteindelijk heeft een vreemde me geholpen, we stonden echt heel raar tekijken samen, beest kwam ook uit het niets.

het ging toen net iets beter met max en katten, na dat geintje is het nooit meer goed gekomen.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Mijn oude kat, was zo'n kat...

Die zat ook een keer vast op de kop van (toevallig) ook een Rottweiler.
Die was nergens bang voor, is gelukkig nooit fout gegaan.

Maar je schrikt elke keer weer.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hier in de buurt een kat die teamworkt met de maltezer des huizes. Kat mist een deel van zijn achterpoot en doet daardoor heel aandoenlijk aan, zeker als ze alleen is, kopjes geven, langs je been strijken en neus aan neus met Otto. Maar owee als het maltezertje in de tuin is en begint te blaffen, dan valt ze elke hond aan die hier voorbij loopt :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Oh je hébt er katten bij... onze, inmiddels overleden kater Floris was er ook zoeentje. Miezerig beestje was het maar, met kromme voorpoten. Die liep dan met een hoge rug de weg over, recht op een grote hond af, om vlak voor zijn neus letterlijk te ontploffen met een woeste sis. Maar daar bleef het gelukkig wel bij. ;) Hij viel niet aan ofzo, maar maakte een bijzonder duidelijke statement over wat hij van honden dacht.
De meeste honden schrokken zich rot van 'm.

Toen hij ouder werd en Rhodi erbij kwam, werd hij milder en liep hij graag een blokje mee met Rhodi. Hij ging toen niet meer zelf op honden af. We hebben wel eens meegemaakt dat een hond achter 'm aanschoot, maar dan zat hij direct onder een auto. Rhodi vond het overigens absoluut niet leuk als een andere hond ''zijn kat'' lastigviel. ;)
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Breek me de bek niet los :N: . Vroeger in de buurt een kat die echt achter iedere hond aanging. Mijn hond en ik vonden het doodeng en wij waren echt niet de enigen in de buurt.
De grootste kattenhaters (honden) liepen een blokje om voor dat kleine k*tkatje.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hier hadden we een jaar of wat geleden ook zo'n monster, een gigantische kater, wat een draak dat beest, kleuters en honden moesten het onderspit delven. Hij is uiteindelijk doodgereden voor de ogen van een buur die zijn hond uitliet, kat stak de weg over, fixerend naar buur zn hond en zag daarbij een auto niet, best zielig hoor :(
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Door dat type katten moet ik nu ontzettend uitkijken met Rhodin en katten. Hij is een paar keer uit het niets gekrabt, toen hij toevallig langs een kat liep maar daar niet geïnteresseerd in was.
Maar de druppel was de terrorkat die ik heb ontmoet en die ons achtervolgde. Hij bleef grommend en klauwend uit de bosjes springen om Rhodin aan te vallen. Ik probeerde weg te rennen, maar dat had geen zin. Op den duur wilde ik hem weg trappen, Rhodin was panisch en dat beest bleef achter ons aan komen, en toen viel hij mij ook bijna aan. Het scheen dat die kat dat altijd deed. (Zo'n beest laat je toch niet loslopen in een woonwijk denk ik dan, maar goed. :roll:) Nu begint Rhodin echt te grommen als een kat in zijn buurt komt en ik vind dat erg jammer. Daarvoor was er niets aan het handje. Hij jaagt overigens geen katten na, hij wil ze gewoon niet in zijn buurt hebben, hij vindt ze eng.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
_Leonie
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Leonie »

Schrik je wel ja!
Onze kat is gelukkig niet zo, ze zal zich verdedigen als ze in het nauw zit maar verder ontloopt ze honden wel..
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Mijn katten lopen ook gezellig het rondje mee.
Maar Kitty draagt de bijnaam Terror Kitty en niet voor niets. Zolang je haar met rust laat, is er niets aan de hand, maar als een hond haar benadert...
Ze zit gewoon aan de rand van de stoep en honden kunnen haar gewoon passeren, mits ze op afstand blijven. Willen ze snuffelen of uirvallen, dan is het mis en grijpt Kitty ze direct. Ik waarschuw de baasjes, maar: ach mijn hond is katten gewend... en dan denk ik maar: eigen risico.
Mijn honden beschouwen de katten wel als onderdeel van de roedel, dus beschermen ze ze ook. Als ze loslopen en er komt een hond Kitty te na, dan worden ze keurig terug gebracht naar het baasje :engel: en Kitty besnuffelt om te kijken of er niets aan het handje is.

Vind het alleen een beetje flauw dat het blijkbaar acceptabel is als een hond achter katten aan gaat, maar als een kat achter honden aangaat is ie vals etc etc etc etc.... :oohja:
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MarjaV schreef: Vind het alleen een beetje flauw dat het blijkbaar acceptabel is als een hond achter katten aan gaat, maar als een kat achter honden aangaat is ie vals etc etc etc etc.... :oohja:
Ik dacht niet dat iemand dat hier acceptabel vindt, of wel? :denken:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb ook zo'n kat in de buurt. Heb ik een keer een schop moeten verkopen omdat hij Bram dacht aan te kunnen vallen. Kwam echt met een noodgang aanzetten. Wat een gek. Hij liep ook heel vaak mee en ging op afstand zitten loeren naar Bram.

Met Izzie als pup durfde hij ook nog, maar nu Izzie ouder is, kijkt hij wel link uit. Er zit toch een greintje verstand in die kat, want ik sta niet voor zijn veiligheid in als hij Izzie en Bram aanvalt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MarjaV schreef:Vind het alleen een beetje flauw dat het blijkbaar acceptabel is als een hond achter katten aan gaat, maar als een kat achter honden aangaat is ie vals etc etc etc etc.... :oohja:
Ach houd eens op. Mijn honden zitten aan de lijn in de buurt. Ze hebben dus geen enkele kans om een kat te grijpen. Ik vind het inderdaad bloedirritant als een kat dan wel gaat lopen zieken. Niet zeuren als zo'n kat een trap krijgt van mij, is nog altijd een stuk beter dan dat Izzie z'n hoofd er af bijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MarjaV schreef:
Vind het alleen een beetje flauw dat het blijkbaar acceptabel is als een hond achter katten aan gaat, maar als een kat achter honden aangaat is ie vals etc etc etc etc.... :oohja:
mijn honden krijgen de kans niet... maar als een kat ze aanvalt en ik ben te laat is het einde kat hoor... jammer dan...
het is me 2 x gebeurd en het is dat de hond schrok (ik had het niet zien aankomen, sprong uit een boom op de hond) en eerst opzij sprong en ik de kat een schop kon geven....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Anouk loopt niet voor niets vast in de wijk, heb geen zin in stukjes kat in een luciferdoosje af te moeten geven bij de eigenaar namelijk.
Maar als de kat zich op Anouk stort dan kan ik het ook niet helpen.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”