het heeft ook zeker gewerkt. alleen nu is het plafond een beetje bereikt ofzo met deze manier.Cash schreef: Nou maar dan heeft het toch gewerkt?![]()
Je moet op een gegeven moment ook tevreden zijn en niet iets willen vragen van een hond wat gewoon niet gaat lukken.
Hera kan nu prima op een paar meter van een hond passeren en dat is genoeg voor mij. Ze hoeft niet neus aan neus te kunnen snuffelen en ik hoef al helemaal niet te denken dat ze ooit leuk met een andere hond zal kunnen spelen.
Maar als ik ergens loop en aan de overkant loopt een andere hond heeft ze zich te gedragen. Ze mag best wat stoom blazen maar dat hysterische geblaf niet.
Het is natuurlijk ook wel lastig oefenen als je met 2 honden loopt. Ik oefen dit soort dingen dus ook gewoon alleen met de hond in kwestie, zonder andere rellers erbij.
Hera wil trouwens gewoon echt de andere hond mollen hoor en ook die heeft dus geleerd normaal te doen.
ik weet niet of het nooit gaat lukken. bij Ragyo is het uiteindelijk ook gelukt en gek genoeg doordat ik er geen aandacht meer aan besteedde. hij was het minst erg qua uitvallen dus heb ik hem maar laten gaan want 2 tegelijk aandacht vragen kon ik niet. heeft dus goed uitgepakt.
neus aan neus snuffelen hoeft hier ook absoluut niet, maar voorbijlopen zonder echt uitvallen zou moeten kunnen vind ik. en kan soms ook al wel afhankelijk van hond en afstand, maar vaak ook niet.
ik loop bijna altijd met de honden samen omdat het me anders te veel tijd kost, maar sowieso vanaf dat ik hier de deur uitloop kan ik al andere honden tegenkomen, dus elk klein rondje is dan al "oefenen". soms spreek ik met Kiba wel apart af met mensen om hem aan andere honden te laten wennen, dat doet echt wel goed.
anyway misschien dat het met Kiba ook mettertijd wel minder wordt, het is toch nog maar een onzeker ventje van 1,5
wat ik nu heb is acceptabel en alles wat beter gaat is mooi.
ben trouwens wel benieuwd of er voor Storm al enig effect is of duurt dat langer?