Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
*Topic niet meer in gebruik door TS*
Moderator: moderatorteam
-
Karni-Mata
- Actief
*Topic niet meer in gebruik door TS*
Ik was vanmorgen om 10.00 vertrokken met Faro naar het Bos om hem lekker los te laten sjezen.
Maar na een aanvaring met een hond 2 weken geleden is zijn zelfvertouwen dus zo beschadigd dat hij nu bang is voor vreemde honden.
De hele tijd liep hij netjes bij me tot er een groepje honden stond waar hij niet naartoe wilde.
Waarschijnlijk ben ik fout geweest door al wat richting de honden te gaan lopen, want ik hoopte dat hij gewoon met mij mee zou lopen dan.
Maar het tegenovergestelde gebeurde.......hij ging er vandoor.
Ik ben 3 uur lang in het bos geweest en heb geroepen en gefloten.
Iedereen aangesproken en uiteraard ook meteen de dierenambu gebeld.
Toen ik thuis kwam omdat ik niet meer wist waar ik moest zoeken en door en doornat was, heeft mijn vriend het overgenomen van me.
En toen belde de dierenumbu.......wss. was Faro bij iemand achter de tuin aan de rand van het bos.
Ik meteen mijn vriend gebeld om door te geven waar Faro was en inderdaad het was onze Faro.
Ik ben zo opgelucht....
Maar ik zit nu met een probleem.
Want nu kan ik Faro dus niet meer los laten lopen omdat hij zijn zelfvertrouwen kwijt is door die aanvaring van 2 weken geleden, waarbij hij dus een gaatje had opgelopen van een tand van de andere hond.
Hij stopt nu telkens zijn staart tussen zijn benen terwijl hij voor het voorval een allemansvriendje was die altijd op elke hond afliep om te spelen.
Hoe kan ik Faro helpen om weer een vrolijke spring in het veld te worden die lekker los kan lopen en met elke hond wil spelen?
Ik zal het morgen nog wel op trainen ook navragen, maar is er hier ieman die mij tips kan geven?
Maar na een aanvaring met een hond 2 weken geleden is zijn zelfvertouwen dus zo beschadigd dat hij nu bang is voor vreemde honden.
De hele tijd liep hij netjes bij me tot er een groepje honden stond waar hij niet naartoe wilde.
Waarschijnlijk ben ik fout geweest door al wat richting de honden te gaan lopen, want ik hoopte dat hij gewoon met mij mee zou lopen dan.
Maar het tegenovergestelde gebeurde.......hij ging er vandoor.
Ik ben 3 uur lang in het bos geweest en heb geroepen en gefloten.
Iedereen aangesproken en uiteraard ook meteen de dierenambu gebeld.
Toen ik thuis kwam omdat ik niet meer wist waar ik moest zoeken en door en doornat was, heeft mijn vriend het overgenomen van me.
En toen belde de dierenumbu.......wss. was Faro bij iemand achter de tuin aan de rand van het bos.
Ik meteen mijn vriend gebeld om door te geven waar Faro was en inderdaad het was onze Faro.
Ik ben zo opgelucht....
Maar ik zit nu met een probleem.
Want nu kan ik Faro dus niet meer los laten lopen omdat hij zijn zelfvertrouwen kwijt is door die aanvaring van 2 weken geleden, waarbij hij dus een gaatje had opgelopen van een tand van de andere hond.
Hij stopt nu telkens zijn staart tussen zijn benen terwijl hij voor het voorval een allemansvriendje was die altijd op elke hond afliep om te spelen.
Hoe kan ik Faro helpen om weer een vrolijke spring in het veld te worden die lekker los kan lopen en met elke hond wil spelen?
Ik zal het morgen nog wel op trainen ook navragen, maar is er hier ieman die mij tips kan geven?
Laatst gewijzigd door Karni-Mata op 14 mei 2010 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JBK
Re: Faro was net 3 uur lang vermist.......
Hey Es,
Pff fikse stress!
Ik wil best een keer langskomen om te kijken of ik iets weet/zie... :smile1:
Kus,
je "zussie"
Pff fikse stress!
Kus,
je "zussie"
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Niet nadrukkelijk richting een groep honden lopen (zoals je zelf ook al hebt bedacht
) lijkt me voorlopig het beste.
Bij onzekerheid een "volg" commando geven en met iets lekkers in je hand het eerste beste zijpad in gaan.
Geleidelijk aan zal het hopelijk wel beter worden, maar ga in ieder geval niet de confrontatie zoeken.
Er is geen hond die het verstandig vindt om in zijn eentje op een groep honden af te lopen
Je zult wel een paar hele nare uren achter de rug hebben
Gelukkis is hij heel terug
Bij onzekerheid een "volg" commando geven en met iets lekkers in je hand het eerste beste zijpad in gaan.
Geleidelijk aan zal het hopelijk wel beter worden, maar ga in ieder geval niet de confrontatie zoeken.
Er is geen hond die het verstandig vindt om in zijn eentje op een groep honden af te lopen
Je zult wel een paar hele nare uren achter de rug hebben
Gelukkis is hij heel terug
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
niet los kunnen als er ander honden zijn is de eerste tijd helemaal niet erg. De hond veel goede ervaringen laten op doen dan komt het wel weer goed. Vaak wordt er zoveel waarde gehecht aan het los lopen en dat vind ik een beetje raar. Wij gaan met onze honden naar het bos. Ze gaan los als ergeen honden in zicht zijn en weer vast als we honden zien.
Vooral hier in Drente waar je grote open zandvlaktes hebt kunnen ze dan heerlijk rennen. Gewoon goed opletten en veel goede ervaringen laten opdoen.
Vooral hier in Drente waar je grote open zandvlaktes hebt kunnen ze dan heerlijk rennen. Gewoon goed opletten en veel goede ervaringen laten opdoen.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik zou hem eerst aan een lange lijn laten. Zo kan je nog ingrijpen als hij de benen wil nemen. En zoveel mogelijk groepjes van honden mijden. Langzaam aan zal hij wel weer zijn zelfvertrouwen terugkrijgen.
Succes! Ik hoop dat jullie ondertussen weer een beetje van de schrik bekomen zijn.
Succes! Ik hoop dat jullie ondertussen weer een beetje van de schrik bekomen zijn.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
oefenen aan de lange lijn dat zeker.
Is hij op de training ook bang voor de andere honden.. mss zou je daar kunnen oefenen ?
Zijn er honden in d ebuurt die hij kent en aardig vind mss kan je daar eens mee afspreken in het bos en zo oefenen dat niet alle honden eng zijn.
Zowiezo recht op andere honden aflopen met een toch al angstige hond was niet helemaal handig maar gelukkig is hij weer terecht.. ik zou duidelijk aan d ekant gaan voor andere honden, neem wat lekkers mee, geef hem het commando volg of een andere om zijn aandacht tehouden, des noods lekkertje in je handen houden en hem mee laten lopen...
Is hij op de training ook bang voor de andere honden.. mss zou je daar kunnen oefenen ?
Zijn er honden in d ebuurt die hij kent en aardig vind mss kan je daar eens mee afspreken in het bos en zo oefenen dat niet alle honden eng zijn.
Zowiezo recht op andere honden aflopen met een toch al angstige hond was niet helemaal handig maar gelukkig is hij weer terecht.. ik zou duidelijk aan d ekant gaan voor andere honden, neem wat lekkers mee, geef hem het commando volg of een andere om zijn aandacht tehouden, des noods lekkertje in je handen houden en hem mee laten lopen...
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Wat ik altijd doe bij Bonnie ( die is na een aantal aanvallen ook heel angstig en rent weg, zij gaat wel op een afstand staan wachten en komt terug, maar toch is het niet de bedoeling natuurlijk )
is als ik zie dat er andere honden aankomen waar zij angstig op reageerd, dan lijn ik haar even aan en volgen we er langs, of, als het té eng is, en ze dus duidelijk aangeeft echt heel erg bang te zijn, dan laat ik haar rustig zitten aan de kant van het pad tot de honden voorbij zijn.
Of we slaan een ander pad in, wel zo goed voor de ontspanning!
is als ik zie dat er andere honden aankomen waar zij angstig op reageerd, dan lijn ik haar even aan en volgen we er langs, of, als het té eng is, en ze dus duidelijk aangeeft echt heel erg bang te zijn, dan laat ik haar rustig zitten aan de kant van het pad tot de honden voorbij zijn.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Zo heb ik dat ook gedaan met Noah. aanlijnen zodat zij er niet vandoor kon gaan, want dat was voor haar een succes ervaring en voor de andere hond natuurlijk ook. Vind ze nu een hond eng, gaat ze naar mij toe. Meestal loopt ze los mee, en anders lijn ik haar dus aan.Princess schreef:Wat ik altijd doe bij Bonnie ( die is na een aantal aanvallen ook heel angstig en rent weg, zij gaat wel op een afstand staan wachten en komt terug, maar toch is het niet de bedoeling natuurlijk )
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Dat heb ik dus ook gedaan en doe het nog.duitse herder schreef:Zo heb ik dat ook gedaan met Noah. aanlijnen zodat zij er niet vandoor kon gaan, want dat was voor haar een succes ervaring en voor de andere hond natuurlijk ook. Vind ze nu een hond eng, gaat ze naar mij toe. Meestal loopt ze los mee, en anders lijn ik haar dus aan.Princess schreef:Wat ik altijd doe bij Bonnie ( die is na een aantal aanvallen ook heel angstig en rent weg, zij gaat wel op een afstand staan wachten en komt terug, maar toch is het niet de bedoeling natuurlijk )
Maar af en toe is Puck zo angstig dat ze begint te snauwen als we langs gaan.
Ze begint sowieso al van te voren te piepen. ( Volgens mij zegt ze dan:"Pas op ik ben bang, of zo)
Maar ik doe er niet moeilijk over als het niet kan blijft ze gewoon vast aan de lijn.
Maar fijn dat Faro weer terug is.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Jeetje wat zul jij in de stress gezeten hebben.....
Gelukkig is hij weer thuis!
Gelukkig is hij weer thuis!

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
heb geen tips maar wil eventueel wel een keer samen gaan wandelen in spaarnwoude ofzo. ik heb 2 heel sociale honden die hem misschien wat meer zelfvertrouwen kunnen geven.
welk bos was je? velserbeek?
gr laura
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
Karni-Mata
- Actief
Hey Zus,JBK schreef:Hey Es,
Pff fikse stress!![]()
Kus,
je "zussie"
Wat leuk je hier te lezen.
Ik wist niet dat je hier ook zat, maar dat had ik natuurlijk wel kunnen vermoeden.
Ja, ik was vanmiddag ook best wel moe van al het gestress.
Maar gelukkig is meneertje heelhuids thuis.
Als jij een keer langs zou willen komen zou ik dat natuurlijk helemaal te gek vinden en gezellig ook.
Ik ben nu trouwens pas 2 keer op basistraining geweest met Faro.
Zijn eerste keer trainen was dezelfde dag na zijn "traumatische" aanvaring.
Je kon toen ook meteen goed zien dat hij geen vertrouwen had in honden die hij niet kent.
Na wat gesnuffel is alles al snel weer goed, maar de eerste indruk vind hij niet leuk.
Met trainen vond ik het sowieso wel logisch want daar is een grote groep vreemde honden.
Hier in mijn direkte omgeving lopen geen groepen honden.
Of een lange lijn bij Faro zou gaan werken weet ik niet.
Want als hij een hond wel leuk vind dan zal dat niet ten goede komen van mijn armen.
Dan gaat hij namelijk als een gek heen en weer rennen uit enthousiasme.
Maar ik wil uiteraard alles proberen.
-
Karni-Mata
- Actief
Bedankt voor je aanbod.laura23 schreef:heb geen tips maar wil eventueel wel een keer samen gaan wandelen in spaarnwoude ofzo. ik heb 2 heel sociale honden die hem misschien wat meer zelfvertrouwen kunnen geven.
gr laura
Ik zat er ook meteen aan te denken om eens te gaan wandelen met zijn vriendinnetje erbij.
Door zijn vriendin Noah is hij ook over zijn grootste autoangst heen gekomen.
Misschien sowieso leuk om eens samen te wandelen.
Ik was in Beeckesteijn, want in velserbeek zijn helaas teveel paardepaden waar hij gek van gaat doen.
Vanaf Beeckesteijn kon hij ook nog eens richting Schoonenberg of Velserbeek zijn gelopen, dus we hadden een groot gebied om uit te kammen.
Hij lag uiteindelijk achter een huis op de waterlandlaan, achter de driehuizerkerkweg.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
daar kan je idd lang zoeken....
als je wilt wandelen dat stuur je maar een PB
gr laura
als je wilt wandelen dat stuur je maar een PB
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
-
Karni-Mata
- Actief
Ondertussen heb ik een rollijn van 8 meter aangeschaft en ook nog een veldlijn van 10 meter.
Met de rollijn hebben we al aardig wat gelopen.
Faro is blij dat hij nu gewoon wat meer zijn eigen gangetje kan gaan.
Als ik hem roep reageerd hij prima en komt meteen aangehobbeld.
In het bos kwam ik erachter dat vooral grote honden hem angstig maken.
Er kwam een husky aan en meneer wilde eigenlijk weglopen.
Helaas liep de husky meteen weer door en kon Faro er niet achter komen dat vreemde honden niet eng hoeven te zijn.
Of misschien wel beter dat de husky doorliep in ieder geval werd hij niet gegrepen, dus dat zal hij ook wel al als positief hebben gezien.
Ik hoop dat Faro snel inziet dat niet alle honden meteen zo agressief reageren.
Met de bekende honden uit de buurt heeft hij in ieder geval geen problemen.
Als hij die ziet ben ik meestal niet zo blij dat hij niet los kan, want dan gaat hij weer sjezen en geloof me dat is niet fijn met een hond die zo groot is.
Faro is gewoon een vreselijk enthousiaste hond, gelukkig is hij binnen een redelijk normale hond.
Met de rollijn hebben we al aardig wat gelopen.
Faro is blij dat hij nu gewoon wat meer zijn eigen gangetje kan gaan.
Als ik hem roep reageerd hij prima en komt meteen aangehobbeld.
In het bos kwam ik erachter dat vooral grote honden hem angstig maken.
Er kwam een husky aan en meneer wilde eigenlijk weglopen.
Helaas liep de husky meteen weer door en kon Faro er niet achter komen dat vreemde honden niet eng hoeven te zijn.
Of misschien wel beter dat de husky doorliep in ieder geval werd hij niet gegrepen, dus dat zal hij ook wel al als positief hebben gezien.
Met de bekende honden uit de buurt heeft hij in ieder geval geen problemen.
Als hij die ziet ben ik meestal niet zo blij dat hij niet los kan, want dan gaat hij weer sjezen en geloof me dat is niet fijn met een hond die zo groot is.
Faro is gewoon een vreselijk enthousiaste hond, gelukkig is hij binnen een redelijk normale hond.
-
chrico
- Zeer actief
Aan de ene kant is het goed dat hij geleerd heeft dat hij niet als een ongeleide projectiel op elke hond af moet stormen en omver lopen
Als hij de verkeerde treft kan het echt fout gaan en dat wil je niet voor je hond.
Even over het agressieve, hij heeft een milde correctie gehad nadat hij Belle omver rende. Dat is geen agressie
Ik vind het niet fijn zoals je schrijft want ik vraag mij af hoe jij erover praat als ik dit al lees.
Even over het agressieve, hij heeft een milde correctie gehad nadat hij Belle omver rende. Dat is geen agressie
Ik vind het niet fijn zoals je schrijft want ik vraag mij af hoe jij erover praat als ik dit al lees.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Van Belle? dat is een pup van 7 maandenchrico schreef: Even over het agressieve, hij heeft een milde correctie gehad nadat hij Belle omver rende. Dat is geen agressie![]()

-
chrico
- Zeer actief
Nan liep met Nikan en Belle. Nikan aangelijnd, Belle los. Faro kwam vanuit de verte op Belle af en liep haar omver waarna beide honden herrie produceerde. Nan kreeg een ruk aan de riem van Nikan want die wilde zich bemoeien maar Nan zegt dat Nikan niet in zijn buurt is geweest en omdat er een hoektandgaatje was ga ik er vanuit dat het Belle haar tand is geweest en het niet Nikan was die Faro gegrepen zou hebbenalm@ schreef:Van Belle? dat is een pup van 7 maandenchrico schreef: Even over het agressieve, hij heeft een milde correctie gehad nadat hij Belle omver rende. Dat is geen agressie![]()
Ik vind het vervelend dat het zo omschreven word. Het is in een aanlijngebied gebeurd en Faro komt zonder baas aanrennen die niet heeft kunnen zien wat er gebeurde. Beide honden (zowel Faro als Belle zijn na het gebeuren naar huis gerend). Met Belle hoef ik daar ook niet meer te lopen, dat is al zo een scheiterd en nu loopt zij met haar staart tussen de poten die kant op. Helaas pindakaas, komt zij ook wel weer overheen met de juiste begeleiding. Dat kan gewoon gebeuren als je je hond los laat lopen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Karni-Mata
- Actief
Nee van Nikan.
En normaal krijgt hij correscties door middel van een snauw.
En van Nikan door een beet dus dat vind ik wel een agressieve reaktie.
Dat jij dat niet vind dat bekekend toch niet dat ik dat dan niet mag zeggen?
-
chrico
- Zeer actief
Je moet het wel binnen een reeel punt blijven zien. Ik heb jou uitgelegd dat het mij verbaasd dat Nikan dat gedaan zou hebben. Als Nikan een hond zou grijpen dan is er meer schade dan alleen een hoektandje. Nikan geeft correcties door middel van een snauw in eerste instantie en nooit door er zijn tanden in te zetten of hij moet aangevallen worden. Het zou dan inhouden dat Faro weinig goeds in zin had, snap je wat ik bedoel te zeggen. Jij vertelde zelf dat Faro op elke hond afstormd en ik legde uit dat dat behoorlijk asociaal gedrag is en dat je dat hier op het forum bij gedrag topics kan lezen. Er zit een gevaar aan vast als je je hond overal op af laat rennen. Je had niet gezien dat Nikan aangelijnd was, dat kan. Maak er niet zo een drama van want dat is het niet. Hij heeft een correctie gehad en geen agressieve aanval.Karni-Mata schreef:Nee van Nikan.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Karni-Mata
- Actief
Ik heb hele Belle amper gezien en heb alleen 1 hond gehoord en dat was Nikan.
Die had zich ondertussen los gerukt en dook grommend en blaffend achterop Faro. (dit heb ik wel met eigen ogen gezien, dus klopt het verhaal van je dochter niet)
Dat heb ik je ook verteld Whera.
En dat het geen losloopgebied zou zijn, weet ik niet want het losloopgebied dat voor het spoor ligt eindigd nergens door middel van borden.
Daar er al tig jaren honden loslopen ging ik ervan uit dat het gewoon losloopgebied is.
Het is in ieder geval een gebied waar hij zonder problemen kon loslopen voor hij Nikan en Bella tegenkwam.
Maar het gaat er hier toch niet om welke hond hem op welke manier heeft gegrepen?
Ik plaatste dit bericht nadat ik mijn hond van 6 maanden 3 uur lang kwijt ben geweest en ik flink in paniek ben geweest.
Die had zich ondertussen los gerukt en dook grommend en blaffend achterop Faro. (dit heb ik wel met eigen ogen gezien, dus klopt het verhaal van je dochter niet)
En dat het geen losloopgebied zou zijn, weet ik niet want het losloopgebied dat voor het spoor ligt eindigd nergens door middel van borden.
Daar er al tig jaren honden loslopen ging ik ervan uit dat het gewoon losloopgebied is.
Het is in ieder geval een gebied waar hij zonder problemen kon loslopen voor hij Nikan en Bella tegenkwam.
Maar het gaat er hier toch niet om welke hond hem op welke manier heeft gegrepen?
Ik plaatste dit bericht nadat ik mijn hond van 6 maanden 3 uur lang kwijt ben geweest en ik flink in paniek ben geweest.
Laatst gewijzigd door Karni-Mata op 11 mei 2010 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Karni-Mata
- Actief
Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Faro is door de ervaring waar veel kabaal bij kwam kijken en hij een gaatje in zijn achterpoot heeft opgelopen flink geschrokken en daardoor was hij nu uit angst voor vreemde honden weggerend.
Hij is dan ook nog maar 6 maanden en heeft nog nooit gegromd of gehapt naar een andere hond.
Hij is gewoon een enthousiaste pup, die nu superonzeker is.
Faro is door de ervaring waar veel kabaal bij kwam kijken en hij een gaatje in zijn achterpoot heeft opgelopen flink geschrokken en daardoor was hij nu uit angst voor vreemde honden weggerend.
Hij is dan ook nog maar 6 maanden en heeft nog nooit gegromd of gehapt naar een andere hond.
-
chrico
- Zeer actief
Dat was dus Belle die je gehoord had. Nikan had zich niet losgeruktKarni-Mata schreef:Ik heb hele Belle amper gezien en heb alleen 1 hond gehoord en dat was Nikan.
Die had zich ondertussen los gerukt en dook grommend en blaffend achterop Faro.
Ik kan mij voorstellen dat je in paniek raakte doordat je Faro zolang kwijt was maar dat neemt niet weg dat je mijn honden als agressieve honden moet gaan beschrijven. Dat doe ik namelijk ook bij Faro niet
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Angelique.
Wil me nergens mee bemoeien, was er niet bij maar als Nikan los was geweest weet ik 99% zeker dat je naar de DA kon racen en Faro er niet vanaf kwam met een gaatje van een hoektand 
- danielle-russel-king
- Zeer actief
ow was jij de gene die langs zou komen bij whera om het gaatje te laten zien .
Ik was wel benieuwd en heb samen met whera zitten wachten tot je kwam.

-
chrico
- Zeer actief
Prima.Karni-Mata schreef:Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.
Nikan heeft herrie gemaakt naar Faro en ja als hij zijn bek opendoet dan schrik je. Dat Faro daarvan schrok mede na de herrie van Belle die gilde als een speenvarken kan ik mij voorstellen.
Maar probeer ook te begrijpen dat als ik uitleg dat als het Nikan was geweest die zoals jij schrijft los was en op Faro dook dat er meer schade geweest. Ik heb jou ook uitgelegd dat ik mij dit van Nikan niet kon voorstellen maar dat ik er niet bij was dus het van jullie verhalen moet hebben. Ik vertelde je ook dat ik Nan aan zou spreken want die weet dat zij direct moet vertellen als er iets gebeurd met de honden en dat had zij ook gedaan (het verhaal van Belle).
Dat het mij tegenvalt dat je mijn honden als agressief neerzet terwijl dat niet het geval was.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Karni-Mata
- Actief
En ondertussen wordt ik gewoon ook nog voor leugenaar uitgemaakt.
Nikan was losgeschoten.
Je dochter moest op de rolunit gaan staan om hem weer te pakken te krijgen.
Ik weet heus wel wat ik zag hoor.
En daarna ging Faro er vandoor.
Misschien was de schade minder doordat je dochter hem toch weer te pakken kreeg, maar losgeschoten was hij zeker.
Maar dit welles nietes verhaal heeft geen zin.
Faro wilde alleen spelen, dat wilde hij namelijk altijd al bij elke hond die hij tegen kwam.
En dit topic heb ik geopend om te kijken hoe ik hem over zijn "traumatische" ervaring heen kan helpen, zodat hij weer fijn los kan om te spelen met andere honden.
Verder wil ik in dit topic geen discussie over het woordje agressief (en ik zeg nergens dat Nikan agressief is) of als leugenaar beschreven worden.
Ik wil alleen tips hoe ik Faro weer wat zelfverzekerder kan krijgen tegenover andere honden.
Nikan was losgeschoten.
Je dochter moest op de rolunit gaan staan om hem weer te pakken te krijgen.
Ik weet heus wel wat ik zag hoor.
En daarna ging Faro er vandoor.
Misschien was de schade minder doordat je dochter hem toch weer te pakken kreeg, maar losgeschoten was hij zeker.
Maar dit welles nietes verhaal heeft geen zin.
Faro wilde alleen spelen, dat wilde hij namelijk altijd al bij elke hond die hij tegen kwam.
En dit topic heb ik geopend om te kijken hoe ik hem over zijn "traumatische" ervaring heen kan helpen, zodat hij weer fijn los kan om te spelen met andere honden.
Verder wil ik in dit topic geen discussie over het woordje agressief (en ik zeg nergens dat Nikan agressief is) of als leugenaar beschreven worden.
Ik wil alleen tips hoe ik Faro weer wat zelfverzekerder kan krijgen tegenover andere honden.
-
Karni-Mata
- Actief
Waar was je benieuwd naar dan?danielle-russel-king schreef:ow was jij de gene die langs zou komen bij whera om het gaatje te laten zien .
Hoe groot het gaatje was?
Als je benieuwd bent naar mijn hond mag je ook langskomen hoor.
-
chrico
- Zeer actief
Daarom had ik ook niet eerder gereageerd ook al had ik dit topic gelezen.
Totdat je vandaag dit schreef:
Wij werken er met Belle ook heel hard aan en kwamen hierdoor weer op 0 terecht. Shit happens, we beginnen weer opnieuw. Blij ben ik er niet mee maar het zijn honden.
Totdat je vandaag dit schreef:
En dat schoot mij verkeerd want dit is gewoon onzin. Hij loopt 1 van mijn honden omver en duikt er bovenop. Al zou het om te spelen zijn, dan weet jij als baas dat hij een correctie kan oplopen. Dat je het toelaat houd in dat je het risico neemt maar om te zeggen dat er meteen agressief gereageerd word is gewoon onzin. Faro had er namelijk zelf een hele grote rol in met zijn gedrag en dat hoeft door geen enkele hond geaccepteerd te worden. Dat heb ik je ook geprobeerd uit te leggen aan de telefoon. Ik zou als ik jou was eerder daaraan werken als met een vinger wijzenKarni-Mata schreef:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat mensen sowieso veels te snel roepen dat een hond agressief is, als ze gewoon normaal reageren. Als James omver word gelopen, kan die hond ook een snauw terugverwachten. Als die hond dan doorgaat, hapt James ook wel.
Mijn teckel kreeg vorige week ook bijna een trap, die mevrouw vond mijn honden agressief omdat ze een keer in het hondenveld op haar hond gesprongen waren(om te spelen). Moet niet gekker worden.
Mijn teckel kreeg vorige week ook bijna een trap, die mevrouw vond mijn honden agressief omdat ze een keer in het hondenveld op haar hond gesprongen waren(om te spelen). Moet niet gekker worden.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15