Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Sinds gister heb ik een eigen paardje! Een 5-jarige dravermerrie genaamd Rosa.
Ze staat hier vlakbij in de wei dus ik loop er regelmatig even langs met of zonder honden om even een worteltje te brengen.
Kiba vindt het nog maar eng zo'n paard dichtbij, maar hij blaft of gromt niet en dat is al heel wat. Ragyo is opgegroeid tussen de paarden dus die vindt alles prima. Rosa is ook al honden gewend bij de vorige eigenaars dus komt vast wel goed met ze
Dit is mijn nieuwe beauty:
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
de plannen zijn met name lange buitenritten maken, ik woon aan de Veluwezoom dus je kan hier heerlijk rijden. ik zal het wel langzaam op moeten bouwen, want de laatste maanden is er niet veel mee gedaan. daarnaast een beetje dressuur/grondwerk/vrijheidsdressuur maar geen wedstrijden ofzo.
ik heb hier geen rijbak, voor de winter moet ze ergens anders heen en dan wil ik haar wel ergens zetten met bak om ook wat meer dresuurmatig te rijden.
op de lange termijn zou ik graag trektochten doen maar we gaan gewoon eerst lekker hier in de buurt elkaar goed leren kennen
ja zeker! ik ben ook echt op zoek gegaan naar een paardje waarvan ik denk dat ze er lol in heeft om echt lange ritten te maken, en dat is deze wel volgens mij. en ze heeft een aardig vlot tempo dus kan een heel eind komen in korte tijd
ik vind het nog wel een beetje spannend dat ik straks eerst het dorp door moet om in het bos te komen, ze is wel verkeersmak maar een woonwijk is toch anders dan het platteland. dus ga denk eerst ff een stukje wandelen en zien hoe ze reageert.
En wandelen is ook heel gezellig hoor .
Ik heb wat afgewandeld met Myrthe, want toen ze kwam was het beurtelings glad, sneeuw of bevroren, en we hebben er beiden veel aan gehad.
ik heb gister een klein stukje met Rosa aan de hand gelopen, nou ze vond het maar wat spannend, flink snuiven en een beetje trillen maar ze liep wel heel netjes braaf mee. ik was al blij dat ik haar zo kon pakken en dat ze ook makkelijk alleen de wei uit ging. ze komt ook al naar het hek als ze me hoort roepen, leuk is dat. worteltjes doen wonderen
ik loop er met de honden ook steeds langs en Kiba went er ook al aan, hij komt nu weer gewoon bij mij om aandacht slijmen in plaats van zo ver mogelijk aan het einde van de riem weg te kruipen.
Wat leuk! Ik moet nog een paard maandjes wachten, maar dan gaat het toch ook echt gebeuren! Een eigen paard.
Ik weet zeker dat ze de volgende keer al een stuk relaxter is. Aan de hand kun je ook al veel dingetjes met haar oefenen. Halthouden, aandraven en weer terug naar stap, achterwaarts gaan, stukje wijken voor druk, enz. Noodgedwongen hebben wij deze winter ook een nieuw bijrijdpaard zo bezig gehouden.
Nanna schreef:Wat een lief best zo te zien.
Misschien kun je er wel endurance wedstrijden mee gaan rijden.
ze zou er prima geschikt voor zijn denk ik, maar ik weet niet of ik wel een wedstrijdmentaliteit heb. ik heb in ieder geval geen groom of trailer, dat maakt het sowieso al wat lastig.