Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

huid kapot likken/bijten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

droebel
Vaste gebruiker

huid kapot likken/bijten

Ongelezen bericht door droebel »

mijn hond heeft een paar maanden terug van de dierenarts hypoallergene brokken gekregen om voedselallergie uit te sluiten. hij beet en likte z'n huid kapot en was helemaal hyper. 7-8 weken terug ben ik op advies van een holistisch dierenarts over gegaan op carnibest eend. na 2 weken begon hij weer met krabben, bijten en te stressen en bleek hij ook een oorontsteking te hebben. de reguliere dierenarts wilde hem meteen aan de prednisolon hebben. dit heb ik geweigerd omdat je zo nog niet weet waar het van komt. de holistische dierenarts dacht aan allergie voor de eend of granen OF aan ontgifting. aangezien hij 1.5 later naar martin gaus zou gaan voor interne training, hebben we toen even besloten om hem tijdelijk terug te zetten op z'n hypoallergene brok. hij heeft toen ook voor de zekerheid ontvlooingsdruppels gehad. kon geen vlooien vinden, ook niet bij de katten maar je weet maar nooit. misschien dat hij daardoor zich kapot krabte. klachten werden minder. hierna is hij 4 weken bij gaus geweest en daar heeft hij alleen z'n brokken gehad en lamshart als beloning. dit ging goed. heb niet van hun gehoord dat hij heeft zitten krabben en bijten of dat hij open plekjes had en dan nog had ik dit ook aan z'n huid moeten zien. hij had alleen aan de zijkant van z'n elleboog een kaal plekje zitten ter grootte van een euro met wat grijs spul erop. leek een beetje op z'n ligplek. je kan het er ook af pulken.
nu begint hij sinds een paar dagen weer ontzettend te jueken en te krabben. tot bloedens toe. op de hak van z'n achterpoot zit een open plekje met groen beslag en hij is nu ook in z'n liezen bezig met likken. in het weekend is hij tijdens z'n training een paar dagen beloond met "gewone" hondenbrokjes en stukjes frikandel. (ja stom,, ik weet het). maar nu weet ik dus niet met 100& zekerheid te zeggen wat die jeuk veroorzaakt. hij krijgt nu echt alleen z'n hypoallergene brokken. stel dat het door de frikandel en gewone hondenbrokjes komt, hoe lang moet het dan duren voordat de klachten afnemen?? zou het door vlooien kunnen komen, ondanks dat ik niets kan vinden?? holistische dierenarts dacht ook aan huisstofmijtallergie. ik weet het dus even niet meer.
als ik hem nu direkt ontvlooiingsmiddelen op doe en de klachten verminderen na een paar dagen dan weet ik niet of het nu door vlooien of door de verkeerde snacks is gekomen.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: huid kapot likken/bijten

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou zowiezo de normalen brokken en de frikadel even achterwege laten.
Bowie van mij heeft een kip en granen allergie, als zij iets eet wat ze niet mag merk ik dat na een dag of 2, dan komen de bultjes..de jeuk begint overigens eerder.
Voordat het helemaal over is zijn we een dag og 5/6 verder dan is d ehuid weer rustig.
Ik heb om erachter tekomen wat Bowie mankeerde wat haar laten testen ( http://www.natuurlijkinbalans.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en daar kwam de kippe en granen allergie uit... sinds ik dat uit haar menu heb geschrapt gaat het prima.
Ik zou als ik jou was dus stoppen met de gewone brokken en andere dingen op de hypobrokken na en dat eens flinke tijd aanhouden ...
Als snack gebruik ik kaas, gedroogde long of stukjes hart van lam.
Afbeelding
droebel
Vaste gebruiker

Re: huid kapot likken/bijten

Ongelezen bericht door droebel »

de frikandel en de gewone brokjes heeft hij sinds dinsdag niet meer gehad. dus ik hoop dat het over een paar dagen dan inderdaad minder wordt. dan weet ik ook met zekerheid dat het van de frikandel/brokjes komt. nu is het namelijk maar de vraag waarvan het is.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”