Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welkom Toby....maar hoe dat bijten afleren.
Moderator: moderatorteam
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: vader allergisch===>zelfs aan poedels
ik zou om te beginnen zien dat er uitgebreid getest wordt waartegen je vader allergisch is...een allergoloog kan dat perfect doen.
dan kan je gaan zoeken naar honden rassen die aan de vereisten voldoen en ka je gaan "life testen" ttz bij fokkers op bezoek gaan.
In België ken ik geen doodle fokker maar wel een fokker van een hypoallergene hond nl de Lagotto Romagnolo...laat je geen zand in de ogens trooien door zijn krullen en hoge aaibaarheidsfactor want daaronder zit een pittig werkhondje en geen sofazitter.
dan kan je gaan zoeken naar honden rassen die aan de vereisten voldoen en ka je gaan "life testen" ttz bij fokkers op bezoek gaan.
In België ken ik geen doodle fokker maar wel een fokker van een hypoallergene hond nl de Lagotto Romagnolo...laat je geen zand in de ogens trooien door zijn krullen en hoge aaibaarheidsfactor want daaronder zit een pittig werkhondje en geen sofazitter.
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Los van dit hele verhaal van alergie... is hetdenk ik goed om je in de rassen die wel "kunnen" te verdiepen.
Stel dat er een chiwawa uitkomt
en je haaaaat kleine hondjes... of een eh... Deense Dog op een klein appartement.. of een.. nou ja, ik bedoel.. het ras/ de rassen die overblijven moeten WEL bij je passen.. het is niet zo dat een hond = een hond = een hond.
Elk ras stelt zijn eigen eisen aan de eigenaar en daar moet je wel aan aan kunnen en willen voldoen.
Lijkt me zeker iets om mee te nemen in je zoektocht!
Suzanne
Stel dat er een chiwawa uitkomt
Elk ras stelt zijn eigen eisen aan de eigenaar en daar moet je wel aan aan kunnen en willen voldoen.
Suzanne
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Suzanne123 schreef:Los van dit hele verhaal van alergie... is hetdenk ik goed om je in de rassen die wel "kunnen" te verdiepen.
Stel dat er een chiwawa uitkomten je haaaaat kleine hondjes... of een eh... Deense Dog op een klein appartement.. of een.. nou ja, ik bedoel.. het ras/ de rassen die overblijven moeten WEL bij je passen.. het is niet zo dat een hond = een hond = een hond.
Suzanne
Uiteraard, 't is niet dat we eender welke hond in huis zouden nemen. We hebben hier thuis altijd al al onze dieren in huis gehaald na ons eerst grondig geïnformeerd te hebben en dit niet enkel voor onszelf maar ook voor de dieren in kwestie.
Morgen of overmorgen gaat mijn pa eens 'testen' bij draadharige fox terriërs, 'k heb quasi geen hoop(vooral omdat het met de poedel misliep)...we zien wel.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het hoeft zelfs niet zo te zijn dat je voor 1 hond binnen dat ras allergiesch bent het voor alle honden binnen dat ras zo is.
Bij poedels komen ook verschillende soorten vachte voor.
Waaronder de zogenaamde hypoallergene vacht.
Deze hebben ze bij de poedel weggejat en daar een labradoodle van gemaakt.
Bij poedels komen ook verschillende soorten vachte voor.
Waaronder de zogenaamde hypoallergene vacht.
Deze hebben ze bij de poedel weggejat en daar een labradoodle van gemaakt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
voor waterhonden schijnen ook zeer weinig mensen allergisch te zijn.
dus de spaanse waterhond, portugese waterhond.
dus de spaanse waterhond, portugese waterhond.
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Martijn schreef:Jonas, hoe oud ben jij?
24, al vind ik de vraag niet zo relevant eigenlijk.
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Achzo, neen, enkel volwassenen hier.Martijn schreef:Nou, omdat je over jullie gezin schreef ging ik er van uit dat je een stuk jonger was.Jonas_BE schreef:24, al vind ik de vraag niet zo relevant eigenlijk.Martijn schreef:Jonas, hoe oud ben jij?
En dat komt niet overeen met je schrijfstijl dus werd ik wat nieuwsgierig.
Ik vind het feit of je met een kind te maken hebt namelijk wel relevant als je het over honden aanschaffen hebt.
Maar goed, dat is dus niet zo.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou inderdaad eerst bij een dermatoloog een onderzoek laten doen of allergie voor honden aangetoond kan worden.
Ik heb zelf oa gras- en pollenallergie en ben in principe niet allergisch voor dieren. Maar, als ik veel last heb van de allergieën, dan kan ik ook bepaalde dieren niet verdragen: geen konijn (en andere knaagdieren), geen katten en geen honden met gladharige vachten. Van mijn eigen Cairnterriers heb ik gelukkig nog nooit last gehad. Dat zijn ook honden met een plukvacht.
Wel kan ik het in de topdagen van de allergie merken als ze bijvoorbeeld door hoog gras hebben gerend. Waarschijnlijk zitten ze dan onder het stuifmeel, maar door ze simpelweg na een wandeling even met een natte handdoek "af te nemen" beperk ik dat effect heel erg.
Dus ik denk dat je het misschien met een Fox of misschien wel de Kerry Blue zou kunnen proberen. Het idee van een volwassen exemplaar op de test in huis nemen, vind ik een goed idee.
Eerlijk gezegd heb ik altijd het idee dat de anti-allergene eigenschappen van de labradoodle gewoon een prachtig marketing concept zijn. Dus ik zou daar weinig waarde aan hechten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb zelf oa gras- en pollenallergie en ben in principe niet allergisch voor dieren. Maar, als ik veel last heb van de allergieën, dan kan ik ook bepaalde dieren niet verdragen: geen konijn (en andere knaagdieren), geen katten en geen honden met gladharige vachten. Van mijn eigen Cairnterriers heb ik gelukkig nog nooit last gehad. Dat zijn ook honden met een plukvacht.
Wel kan ik het in de topdagen van de allergie merken als ze bijvoorbeeld door hoog gras hebben gerend. Waarschijnlijk zitten ze dan onder het stuifmeel, maar door ze simpelweg na een wandeling even met een natte handdoek "af te nemen" beperk ik dat effect heel erg.
Dus ik denk dat je het misschien met een Fox of misschien wel de Kerry Blue zou kunnen proberen. Het idee van een volwassen exemplaar op de test in huis nemen, vind ik een goed idee.
Eerlijk gezegd heb ik altijd het idee dat de anti-allergene eigenschappen van de labradoodle gewoon een prachtig marketing concept zijn. Dus ik zou daar weinig waarde aan hechten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
hier in de straat loopt een doodle vanwege allergie, maar die gaan ze ook scheren omdat zij nog steeds last van de allergie heeft.
jullie hebben dus altijd honden om je heen gehad? Ik zou eerst goed testen wat wel een niet kan want anders moet je hem weer wegdoen
...
jullie hebben dus altijd honden om je heen gehad? Ik zou eerst goed testen wat wel een niet kan want anders moet je hem weer wegdoen

-
Sandor
Een allergie kan ineens opkomen door veel contact met honden...of zelfsdoor een bacterie of virus.
Zolang je niet weet wat die allergie juist betekent, gaat het moeilijk zij een geschikte hond te vinden.
Zolang je niet weet wat die allergie juist betekent, gaat het moeilijk zij een geschikte hond te vinden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak zijn mensen (niet altijd dus!) ook allergisch voor huisstofmijt of bv pollen. Als je een hond hebt met een krulvacht of eigenlijk zowieso een vacht, blijven er ook veel allergenen in de vacht hangen die dus niets met de hond te maken hebben. Dat is de reden dat ik voor naakthonden heb gekozen.Chicoahua schreef:hier in de straat loopt een doodle vanwege allergie, maar die gaan ze ook scheren omdat zij nog steeds last van de allergie heeft.
jullie hebben dus altijd honden om je heen gehad? Ik zou eerst goed testen wat wel een niet kan want anders moet je hem weer wegdoen...
-
LittleBoy
- Actief
Een allergie stapelt zich op zeggen ze altijd. In het begin kan het dus zijn dat je het kunt verdragen.. tot op een bepaald punt dat de emmer overloopt.StormenRoxy schreef: maar vind het vreemd dat je vader pas naar een paar maanden ziek werd..
ik ben bv allergisch voor katten en ik merk het al naar 5 minuten
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Net terug en alles ging goed tot hij eens een hond liet likken. Hondenspeekselallergie dus en einde verhaal. 
- pammetje
- Zeer actief
waarom dan einde verhaal?
hij hoeft toch niet gelikt te worden door jullie hond

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Kan je toch niet vermijden lijkt me als je met hem speelt.pammetje schreef:waarom dan einde verhaal?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Welja, dat kun je best vermijden.
Gewoon opletten wat je doet.
Je kunt dan niet alles doen misschien maar te vermijden is dat best.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Marjoleine schreef:Welja, dat kun je best vermijden.
Tis ongetwijfeld als je er altijd op let wel te vermijden. Maar wie "let" er altijd op. Voor je er erg in hebt heb je vaak genoeg een lik van een hond te pakken
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Ik studeer nog en heb het best goed thuis (heb een ganse bovenverdieping voor mij alleen), zie niet in wrm ik gauw moet veranderen.Inge O schreef:ik heb mij er natuurlijk niet mee te bemoeien, maar ik snap eigenlijk niet goed waarom jouw vader's allergie nog zo'n prominente rol speelt in jouw hondenwens - als ik je leeftijd lees kan ik me toch niet voorstellen dat het nog jaaaaren duurt voor je op jezelf gaat wonen?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mijn dochter is zelfs getest voor cavia's.Jonas_BE schreef:Hehe, zijn er dan specifieke tests waardoor we kunnen uitmaken welke honden eventueel wel kunnen?bouvierpoedel schreef:Zolang je niet weet waar je vader precies allergiesch voor is kun je geen hond aanschaffen.
Voor iedere allergie patiént ligt dat ergens anders.
De doodle is ook niet geschikt voor iedere allergie patient.
Er zijn er ondertussen ook al wat verhuist en weggedaan daarom.
Een allergie krijg je soms niet van de ene op de andere dag ,dat kun je ook opbouwen.
Ja en dan blijkt dat je je vader weg moet doen na 4 maanden.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- pammetje
- Zeer actief
ik snap het probleem niet van het niet mogen likken
mn moeder vind het vies
en haar hond mag niet likken
en dat doet ie ook echt niet
en dat terwijl ze nou echt geen hond kunnen opvoeden
is helemaal niet zo moeilijk
alleen moet niemand in het gezin hem kusje leren
mn moeder vind het vies
en haar hond mag niet likken
en dat doet ie ook echt niet
en dat terwijl ze nou echt geen hond kunnen opvoeden
is helemaal niet zo moeilijk
alleen moet niemand in het gezin hem kusje leren

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
We hebben inderdaad een bloedtest gedaan en daaruit blijkt dat mijn vader voor de haren en schilfers amper allergisch is(zou volgens de dokter in de praktijk geen enkel probleem mogen opleveren).
Toen zijn we bij mensen thuis geweest die een nestje hadden en mijn vader heeft met de moeder een uur 'gespeeld' en geen enkel probleem. Toen hij echter een lik kreeg in z'n nek reageerde m'n vader wel (direct een vlek en rode ogen).
Een week later zijn we opnieuw geweest en heeft mijn vader twee uur de moeder gestreeld en opnieuw geen probleem.
We hebben ons dus een foxter terrier wire pup aangeschaft en hij loopt hier al ruim een week in huis zonder problemen voor mijn pa.
Hopelijk kunnen we lang van onze Toby genieten.
Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
Toen zijn we bij mensen thuis geweest die een nestje hadden en mijn vader heeft met de moeder een uur 'gespeeld' en geen enkel probleem. Toen hij echter een lik kreeg in z'n nek reageerde m'n vader wel (direct een vlek en rode ogen).
Een week later zijn we opnieuw geweest en heeft mijn vader twee uur de moeder gestreeld en opnieuw geen probleem.
We hebben ons dus een foxter terrier wire pup aangeschaft en hij loopt hier al ruim een week in huis zonder problemen voor mijn pa.
Hopelijk kunnen we lang van onze Toby genieten.
Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Re: Welkom Toby....maar hoe dat bijten afleren.
Toby loopt hier dus al vrolijk rond en als laatstejaars student moet ik nog enkel mijn afstudeerproef schrijven (=ben quasi altijd thuis) dus veel tijd om met Toby te spelen.
Het enige 'probleem' is dat hij nogal graag in mijn handen en benen bijt, daar Toby amper 9 weken is denk ik dat hij dit ziet als een spelletje.
Leer ik dit nu het best af (die puppietandjes zijn behoorlijk scherp) en zo ja hoe doe ik dat het best (ik geloof niet zozeer in de harde aanpak eigenlijk).
Vriendelijke groet van mezelf en een poot van Toby!
Het enige 'probleem' is dat hij nogal graag in mijn handen en benen bijt, daar Toby amper 9 weken is denk ik dat hij dit ziet als een spelletje.
Leer ik dit nu het best af (die puppietandjes zijn behoorlijk scherp) en zo ja hoe doe ik dat het best (ik geloof niet zozeer in de harde aanpak eigenlijk).
Vriendelijke groet van mezelf en een poot van Toby!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
je zorgt dat je een speeltje hebt waarbij hij niet meteen in je vingers hangt als je er mee speelt, een floss of zo.
Als ie dan in je benen bijt haal je hem daar weg terwijl je iets zegt als 'nee,mag niet' wappert die floss wat voor zn neus en gaat even samen met hem spelen waarbij je zo gauw hij de floss pakt enthousiast zegt 'dit mag wel'
Als je even samen met hem speelt heb je meer kans dat hij het alternatief dat je hem biedt ook accepteert, als hij er alleen mee moet spelen is dat lang zo leuk niet als een baasje bijten dat au zegt als je in hem hangt.
Het wordt overigens ook vanzelf minder op den duur, maar dat kan nog wel even duren
Veel plezier met Toby trouwen
Als ie dan in je benen bijt haal je hem daar weg terwijl je iets zegt als 'nee,mag niet' wappert die floss wat voor zn neus en gaat even samen met hem spelen waarbij je zo gauw hij de floss pakt enthousiast zegt 'dit mag wel'
Als je even samen met hem speelt heb je meer kans dat hij het alternatief dat je hem biedt ook accepteert, als hij er alleen mee moet spelen is dat lang zo leuk niet als een baasje bijten dat au zegt als je in hem hangt.
Het wordt overigens ook vanzelf minder op den duur, maar dat kan nog wel even duren
Veel plezier met Toby trouwen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je nu al problemen hebt en niet weet hoe je een pup moet aanpakken.
Dan wens ik je veel succes met je fox.
Staat je nog een leven vol lol en ergenis te wachten dan.

Staat je nog een leven vol lol en ergenis te wachten dan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Nogal misplaatste opmerking m.i.bouvierpoedel schreef:Als je nu al problemen hebt en niet weet hoe je een pup moet aanpakken.
Staat je nog een leven vol lol en ergenis te wachten dan.![]()
Alsof jij bij jouw eerste hond direct wist hoe om te gaan met hem/haar.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik ben het met renee-uk eens. Zo heb ik het ook met mijn pup gedaan.
Het bijten gaat als het goed is vanzelf over naarmate ze ouder worden.
Enne.. ik wil graag een foto van pupsel zien
Het bijten gaat als het goed is vanzelf over naarmate ze ouder worden.
Enne.. ik wil graag een foto van pupsel zien
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Idd zo hebben wij de honden hier ook afgeleerd dat wij geen kauwspeeltjes zijn, zodra ze het probeerde auw en nee zeggen en ze iets geven waar ze wel op mogen bijten en dan goedzo!!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Kan het ook zijn dat hij dit doet omdat hij vermoeid is?
Als hij pas geslapen heeft en bij me komt heeft hij dit niet, na een poos begint hij dan echter weer te bijten. Heb hem deze morgen dan maar in zijn ruimte gezet(bench+ruim aanpalend gedeelte waar hij vrij in kan lopen) en hij ging direct weer rusten en slapen.
Als hij pas geslapen heeft en bij me komt heeft hij dit niet, na een poos begint hij dan echter weer te bijten. Heb hem deze morgen dan maar in zijn ruimte gezet(bench+ruim aanpalend gedeelte waar hij vrij in kan lopen) en hij ging direct weer rusten en slapen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Jonas_BE schreef:Kan het ook zijn dat hij dit doet omdat hij vermoeid is?
ja dat kan, ik zie dat nu ook bij mijn Daantje, die vind haar tandjes ook vreselijk belangrijk en wil erg graag bijten, nou maak ik me daar ook niet echt druk om, ik negeer het meestal en als het echt te gek word, krijgt ze een time-out, of iig iets buiten mijn handen, broek, sokken, waar ze wel op mag bijten... ik merk aan haar, dat als ze wat over haar "punt" heen gaat, dat ze dus eigenlijk gewoon moet slapen, ze nog 10 keer erger is, dan gaat ze dus naar haar eigen plekje, vaak reageert ze het dan nog even af op een knuffel en valt dan in slaap..
-
Jonas_BE
- Vaste gebruiker
Precies hetzelfde hier (ook dat nog even afreageren op een knuffel en in slaap vallenyamie schreef:Jonas_BE schreef:Kan het ook zijn dat hij dit doet omdat hij vermoeid is?
ja dat kan, ik zie dat nu ook bij mijn Daantje, die vind haar tandjes ook vreselijk belangrijk en wil erg graag bijten, nou maak ik me daar ook niet echt druk om, ik negeer het meestal en als het echt te gek word, krijgt ze een time-out, of iig iets buiten mijn handen, broek, sokken, waar ze wel op mag bijten... ik merk aan haar, dat als ze wat over haar "punt" heen gaat, dat ze dus eigenlijk gewoon moet slapen, ze nog 10 keer erger is, dan gaat ze dus naar haar eigen plekje, vaak reageert ze het dan nog even af op een knuffel en valt dan in slaap..
Ik ben niet alleen!