Ik hoop het ook, ze ligt nu lekker te slapen (al 2 dagen) maar ik laat haar maar lekker liggen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond zichzelf niet, helaas toch weer naar da ;-(
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Hond zichzelf niet, update verhoging weg - net terug van da
Ik hoop het ook, ze ligt nu lekker te slapen (al 2 dagen) maar ik laat haar maar lekker liggen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Hond zichzelf niet, update verhoging weg - net terug van da
Ze geeft zelf in elk geval aan dat ze rust nodig heeft om op te knappen.Geef haar maar een knuffel 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Re: Hond zichzelf niet, update (pag 2) blijft likken
We zijn weer een nacht verder en ze ziet er in ieder geval iets beter uit. De blik in haar ogen is iets helderder dan gister, dus daar ben ik al blij om.
Ze loopt (hompelt) nu vanzichzelf naar de voerbak en naar buiten en kwam net zelfs naar de keuken om bij bakje yoghurt uit te likken
Maar verder neemt ze nog steeds haar rust en ligt dus de hele tijd op de bank. Haar poot is nog steeds extreem dik, ze lijkt wel zo'n michelin poppetje. Ook blijft ze voortdurend aan haar poot likken. Niet aan de onderkant waar de wond zit, maar echt bovenop. Weet iemand waarom ze dat zou kunnen doen? Is dat misschien van de pijn?
@ Marie-Josee: dank je wel, de knuffel is zeer welkom ontvangen
Ze loopt (hompelt) nu vanzichzelf naar de voerbak en naar buiten en kwam net zelfs naar de keuken om bij bakje yoghurt uit te likken
Maar verder neemt ze nog steeds haar rust en ligt dus de hele tijd op de bank. Haar poot is nog steeds extreem dik, ze lijkt wel zo'n michelin poppetje. Ook blijft ze voortdurend aan haar poot likken. Niet aan de onderkant waar de wond zit, maar echt bovenop. Weet iemand waarom ze dat zou kunnen doen? Is dat misschien van de pijn?
@ Marie-Josee: dank je wel, de knuffel is zeer welkom ontvangen
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ach, arme Kyra.
Hopelijk herstelt ze heel snel.
Denk je dat je er zaterdag bent met haar?
Hopelijk herstelt ze heel snel.
Denk je dat je er zaterdag bent met haar?
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Gelukkig gaat het steeds een beetje beter.
Ik ben er zaterdag denk ik zowiezo, die week erna ben ik er al niet vanwege vakantie. Of Kyra meegaat is even de vraag.
Volgens de dierenarts mag ze in princiepe alles doen, afhankelijk hoe het gaat natuurlijk.
Gaat het zaterdag goed dan neem ik haar mee, misschien dat ze een paar dingen mee kan doen. Het springen laat ik in ieder geval even achterwege en het dak ook (ben bang dat die wond anders weer open gaat) maar misschien dat ze toch voorzichtig wat dingetjes kan. Even afwachten hoe het gaat, doe het liever een week wat rustiger dan dat ik daarna weer terug bij af ben. Het zal dus zeker niet het tempo en de hoeveelheid van oefeningen zijn dan vorige week ...
De zwelling is in ieder geval al minder dan gister, dus heb het idee dat de pillen hun werk gaan doen.
Even afwachten dus, maar ik kom hoe dan ook, al is het alleen maar kijken.
Tot dan!
Ik ben er zaterdag denk ik zowiezo, die week erna ben ik er al niet vanwege vakantie. Of Kyra meegaat is even de vraag.
Volgens de dierenarts mag ze in princiepe alles doen, afhankelijk hoe het gaat natuurlijk.
Gaat het zaterdag goed dan neem ik haar mee, misschien dat ze een paar dingen mee kan doen. Het springen laat ik in ieder geval even achterwege en het dak ook (ben bang dat die wond anders weer open gaat) maar misschien dat ze toch voorzichtig wat dingetjes kan. Even afwachten hoe het gaat, doe het liever een week wat rustiger dan dat ik daarna weer terug bij af ben. Het zal dus zeker niet het tempo en de hoeveelheid van oefeningen zijn dan vorige week ...
De zwelling is in ieder geval al minder dan gister, dus heb het idee dat de pillen hun werk gaan doen.
Even afwachten dus, maar ik kom hoe dan ook, al is het alleen maar kijken.
Tot dan!
- Marie-Josée
- Erelid
Re: Hond zichzelf niet, update gaat gelukkig weer iets beter
Een zwelling is erg pijnlijk vanwege de druk op de toch al gewonde poot, daarom likt ze er waarschijnlijk aan.
Fijn dat het toch al wat beter gaat
Fijn dat het toch al wat beter gaat
- Marina
- Zeer actief
Heel veel beterschap ermee ik hoop dat het snel beter gaat met Kyra
superrr knappe hond trouwens
superrr knappe hond trouwens

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
@ Marina: dank je wel
Helaas helaas
vandaag toch weer terug moeten gaan naar de dierenarts.
De zwelling was vanmorgen weer flink aanwezig, het pootje was flink rood, maar bij haar duim was het een beetje groen/gelig. Omdat de da zowiezo had aangegeven dat als het donderdag niet beter zou zijn we even moesten bellen, hebben we vanmiddag maar weer gebeld.
Advies was om weer langs te komen, aangezien de afspraken vol waren konden we naar het vrije spreekuur.
Deze week hadden we een andere da dan zondag en dinsdag, hij heeft nog eens naar het pootje gekeken. Er is voor alle zekerheid toch een foto gemaakt, maar daarop was (gelukkig) te zien dat het niet gebroken is.
Wel was er te zien dat er een ontsteking van de huid te zien is.
Door het likken heeft ze zichzelf een ontsteking gelikt, dit zit niet bij de wond, maar echt tussen de duim. Omdat ze nu echt van d'r poot af moet blijven ligt ze dus nu heel zielig met een kap. We hebben extra anti-biotica gekregen en een zalf.
Nu maar hopen dat het nu echt op de goede weg is. We gaan volgende week op vakantie en dan gaat ze naar mijn ouders. Hopelijk is het dan al goed geheeld zodat mijn ouders er niet mee hoeven te sukkelen.
Helaas helaas
De zwelling was vanmorgen weer flink aanwezig, het pootje was flink rood, maar bij haar duim was het een beetje groen/gelig. Omdat de da zowiezo had aangegeven dat als het donderdag niet beter zou zijn we even moesten bellen, hebben we vanmiddag maar weer gebeld.
Advies was om weer langs te komen, aangezien de afspraken vol waren konden we naar het vrije spreekuur.
Deze week hadden we een andere da dan zondag en dinsdag, hij heeft nog eens naar het pootje gekeken. Er is voor alle zekerheid toch een foto gemaakt, maar daarop was (gelukkig) te zien dat het niet gebroken is.
Wel was er te zien dat er een ontsteking van de huid te zien is.
Door het likken heeft ze zichzelf een ontsteking gelikt, dit zit niet bij de wond, maar echt tussen de duim. Omdat ze nu echt van d'r poot af moet blijven ligt ze dus nu heel zielig met een kap. We hebben extra anti-biotica gekregen en een zalf.
Nu maar hopen dat het nu echt op de goede weg is. We gaan volgende week op vakantie en dan gaat ze naar mijn ouders. Hopelijk is het dan al goed geheeld zodat mijn ouders er niet mee hoeven te sukkelen.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Re: Hond zichzelf niet, helaas toch weer naar da ;-(
Hoe gaat het nu met Kyra haar pootje?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ah, arm ding.....
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ze begint weer wat praatjes te krijgen vandaag, dus wat dat aan gaat komt er weer wat leven in gelukkig.
Vandaag stond ze voor het eerst met haar balletje voor mijn neus om te spelen, wel makkelijk met zo'n kap, dient meteen als ballenvanger
Haar pootje zelf ziet er nog steeds niet echt jofel uit, dus blijf druk smeren. De zwelling is wel zo goed als over, alleen tussen haar duimpje is het nog wat dikker.
Vrijdag gaan we een week op vakantie, dan gaat ze naar mijn ouders. Hopelijk is het daarna helemaal over.
Vandaag stond ze voor het eerst met haar balletje voor mijn neus om te spelen, wel makkelijk met zo'n kap, dient meteen als ballenvanger
Haar pootje zelf ziet er nog steeds niet echt jofel uit, dus blijf druk smeren. De zwelling is wel zo goed als over, alleen tussen haar duimpje is het nog wat dikker.
Vrijdag gaan we een week op vakantie, dan gaat ze naar mijn ouders. Hopelijk is het daarna helemaal over.
- Marina
- Zeer actief
Ben blij om te lezen dat het al wat beter gaat. Ik duim voor je dat als je terug bent van de vakantie dat dan alles weer goed is.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Marie-Josée
- Erelid
Gelukkig gaat het nu de goede kant op.Ze had wel pech!Veronique & Kyra schreef:Ze begint weer wat praatjes te krijgen vandaag, dus wat dat aan gaat komt er weer wat leven in gelukkig.
Vandaag stond ze voor het eerst met haar balletje voor mijn neus om te spelen, wel makkelijk met zo'n kap, dient meteen als ballenvanger![]()