Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vakantie! Wat doen jullie met de honden?
Moderator: moderatorteam
- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Vakantie! Wat doen jullie met de honden?
Wij twijfelen nog of we wel of niet op vakantie gaan, mede ivm Mike.
Anderhalf jaar terug zijn we met zijn viertjes zonder hond weggeweest, drie daagjes Zeeland met de tent, Mike heeft toen een paar daagjes bij mijn ouders gelogeerd, maar ja, daar is het maar klein.
Inmiddels hebben mijn ouders een tweede hondje en zitten we toch wat moeilijker met oppas ondanks dat alle hondjes goed met elkaar kunnen opschieten, maar daardoor twijfelen we nog of we wel weggaan en zo ja, of Mike mee gaat.
Daardoor was ik wel benieuwd hoe de rest van dit forum het doet met de honden en vakantie.
Anderhalf jaar terug zijn we met zijn viertjes zonder hond weggeweest, drie daagjes Zeeland met de tent, Mike heeft toen een paar daagjes bij mijn ouders gelogeerd, maar ja, daar is het maar klein.
Inmiddels hebben mijn ouders een tweede hondje en zitten we toch wat moeilijker met oppas ondanks dat alle hondjes goed met elkaar kunnen opschieten, maar daardoor twijfelen we nog of we wel weggaan en zo ja, of Mike mee gaat.
Daardoor was ik wel benieuwd hoe de rest van dit forum het doet met de honden en vakantie.
groetjes Daan en een poot van Mike

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Vakantie! Wat doen jullie met de honden?
hier gaan ze naar een goed pension.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Als ze niet meegaat op vakantie dan brengen we haar of naar mijn ouders of naar mijn zus.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden gaan voor 3 weken naar een pension, waar ze heel graag naartoe gaan.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
De saarloosjes gaan naar de fokker en Mika gaat naar de uitlaatservice iedere dag. En krijgt 's avonds nog een wandeling en eten van een nichtje.
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Aangezien wij ook een vis en konijnen hebben, komt mijn moeder voor een paar dagen in huis.

- White
- Actief
Ja hier zijn de vissen ook een probleem...we hebben er nogal wat en dan ook nog een stel geelwangetjes, die werden toen ook door mijn ouders verzorgd die een paar kilometer verderop wonen.

-
Muk
Onze hond gaat mee op vakantie. Wij passen de vakantie daar deels wel op aan (bestemming en overnachtingsmogelijkheden).
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Hier gaan ze alle drie mee.
We gaan met de vouwwagen naar Frankrijk. We passen ons "dagprogramma" aan op het feit dat de honden mee zijn.
We zorgen ervoor dat we weer een jacuzzi mee nemen
want dat was vorig jaar vooral Timo goed bevallen.

We gaan met de vouwwagen naar Frankrijk. We passen ons "dagprogramma" aan op het feit dat de honden mee zijn.
We zorgen ervoor dat we weer een jacuzzi mee nemen

-
Baily&Luna
- Zeer actief
als met het vliegtuig op vakantie gaan dan gaan de honden naar mijn ouders of schoonouders.
dit jaar gaan we naar Frankrijk (met de auto) en gaan de honden mee
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Semmy is afgelopen jaar naar mijn zus gegaan, die heeft zelf ook een hond (Duitse Dog). Maar ik merk nu aan Sem dat de dog hem nu toch TE groot en TE lomp is en de omgang minder leuk is (eerst deed de dog nog een beetje voorzichtig met hem omdat hij nog pup was, nu niet meer). Ik breng hem daarom denk ik ook niet meer naar mijn zus als we op vakantie gaan.
Ik denk er daarom zelf ook over om hier in de buurt ook opzoek te gaan naar een goed pension, wat ik wel moeilijk vind want ik laat hem niet graag bij 'onbekende' achter. Dit jaar gaan we niet op vakantie en als we gaan blijven we in NL en mag hij lekker mee
Ik denk er daarom zelf ook over om hier in de buurt ook opzoek te gaan naar een goed pension, wat ik wel moeilijk vind want ik laat hem niet graag bij 'onbekende' achter. Dit jaar gaan we niet op vakantie en als we gaan blijven we in NL en mag hij lekker mee
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
De enige plannen die we tot nu toe hebben zijn een week of wat in het huis van m'n vader bivakkeren op het Grunneger platteland. Dan passen we daar op Samba (hond) en de katten en Hades kan gewoon mee. We zijn vanaf daar in een half uur bij ons eigen huis dus kunnen ook gewoon onze kat, konijnen en vissen voeren, ideaal! En het is echt een práchtig plekje, aan het reitdiep in the middle of nowhere. Heel veel weilanden, nog geen 100 inwoners en volledig gratis
. Waarschijnlijk komen vrienden van ons met hun honden dan ook logeren, ik heb er al helemaal zin in. Lekker met de hondjes aan het water, hengeltje mee, beetje bootje varen, genieten!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier hetzelfde! Alleen dan voor één hond, en die gaat niet naar mijn ouders maar naar mijn schoonoudersBaily&Luna schreef:als met het vliegtuig op vakantie gaan dan gaan de honden naar mijn ouders of schoonouders.

Iedere dag feest!
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Wat een geweldige fotoMuis.. schreef:Hier gaan ze alle drie mee.
We zorgen ervoor dat we weer een jacuzzi mee nemenwant dat was vorig jaar vooral Timo goed bevallen.

- White
- Actief
Ja die foto is super!
Mike had hier vorig jaar een zwembadje, maar meneer ging er echt niet in...weet niet of het was omdat ie niet durfde of omdat het ding knalroze was....(sja, andere kleuren hadden ze niet meer).
Mike had hier vorig jaar een zwembadje, maar meneer ging er echt niet in...weet niet of het was omdat ie niet durfde of omdat het ding knalroze was....(sja, andere kleuren hadden ze niet meer).

-
Sita
- Zeer actief
Ze gaan gewoon lekker mee. En de enkele keer dat ze niet meekunnen gaan ze naar mijn (schoon)ouders.
Dit jaar blijven we lekker thuis en gaan we genieten van de pup.
Dit jaar blijven we lekker thuis en gaan we genieten van de pup.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze gaan mee.
Alleen als we een stedentrip doen gaan ze uit logeren, maar als we dat al doen dit jaar wordt het in het naseizoen.
Verder doen wij weekjes caravan naar rare plaatsen waar niemand komt.
Nederland is groot zat.
Alleen als we een stedentrip doen gaan ze uit logeren, maar als we dat al doen dit jaar wordt het in het naseizoen.
Verder doen wij weekjes caravan naar rare plaatsen waar niemand komt.
Nederland is groot zat.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit jaar voor het eerst sinds 3 jaar zonder honden op vakantie.. we hadden geen oppas voor Bowie en tja dan kan je niet weg he.. en een pension vind ik zelf niks.
Mijn ouders passen op 1 of 2 honden en de andere gaat naar familie.
Mijn ouders passen op 1 of 2 honden en de andere gaat naar familie.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Wij gaan niet met vakantie
Ik vertrouw niemand met onze roedel. Althans niet langer dan een dagje.
Dus dan blijf je er zelf bij. Ik moet er trouwens niet aan denken om zonder ze weg te gaan.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Wij gaan zonder hond 2 weken naar Turkije, Heerlijk..Ik zal niet snel mn hond in het pension doen..ze gaat naar mn ouders toe...
Groetjes Lianne
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wij zijn vorige maand voor het eerst sinds Lumi er is zonder hondjes op vakantie (rondreis Egypte) gegaan. De hondjes waren bij mijn ouders.
Als we deze zomer nog een keer weg gaan, dan verwacht ik Lumi en Vincent mee te nemen en Beetle bij mijn ouders onder te brengen.
Als we deze zomer nog een keer weg gaan, dan verwacht ik Lumi en Vincent mee te nemen en Beetle bij mijn ouders onder te brengen.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Wij gaan 2 keer op vakantie, de eerste keer naar Luxemburg en waarschijnlijk Noord-Frankrijk gaat meneer gewoon mee in de camper. De tweede keer laten we even afhangen van de eerste vakantie. We gaan dan naar Oostenrijk en Istrië waar het een stuk warmer is (in september). Mocht hij niet meegaan dan komt schoonmoeders vanuit het donkere Limburg uitwaaien aan zee en ondertussen op Bob en de katten passen.
En de groeten van de mannen 

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
wij gaan in de zomer altijd met de vouwwagen weg en dan kunnen de honden (4 stuks) dus gewoon mee.
De camping wil ik altijd pal aan het bos hebben zodat je zo vanuit de tent zo'n beetje het bos in loopt.
Het is wel een beetje aanpassen, iets bezoeken is al snel lastig omdat ik de honden liever niet alleen in een tent achter wil laten (vaak ook veels te warm).
2 jaar terug hadden we leuke buren, met ook een hond. We zijn toen 1x uit eten gegaan waarbij Kimba en Woopy in de tent achterbleven en de buren een oogje in het zeil hielden. Hera ging mee naar het restaurant.
Meestal wandel ik dan overdag met de honden een eind in het bos en blijft Frank op de camping met de kinderen.
Gaat prima.
De camping wil ik altijd pal aan het bos hebben zodat je zo vanuit de tent zo'n beetje het bos in loopt.
Het is wel een beetje aanpassen, iets bezoeken is al snel lastig omdat ik de honden liever niet alleen in een tent achter wil laten (vaak ook veels te warm).
2 jaar terug hadden we leuke buren, met ook een hond. We zijn toen 1x uit eten gegaan waarbij Kimba en Woopy in de tent achterbleven en de buren een oogje in het zeil hielden. Hera ging mee naar het restaurant.
Meestal wandel ik dan overdag met de honden een eind in het bos en blijft Frank op de camping met de kinderen.
Gaat prima.

Cash v Heiligental en Flow.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sinds een jaar of 6 gaan wij altijd mét de honden op vakantie, naar een bestemming waar het voor hen ook lekker en leuk is, zoals Oostenrijk.
Voor die tijd gingen we zonder honden en verbleven ze in een pension.
Voor die tijd gingen we zonder honden en verbleven ze in een pension.
- saffie
- Zeer actief
De honden gaan een weekje bij mijn ouders logeren.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Normaal gaat onze hond altijd met ons mee, maar nu gaan we 4 dagen naar Eurodisney. Dan blijft ze bij mijn ouders. Maar in het najaar gaan we op vakantie naar de zee om het goed te maken 
- asani
- Zeer actief
Als we op vakantie gaan nemen we de honden mee.
Wij gaan gewoon niet zonder
De laatste keer zijn we met 2 auto's geweest eentje voor de kinderen en de vouwwagen en eentje voor de honden.We zijn een week inTsjechie geweest en daarna nog een week naar Hongarije.
Nadeel is dat je elkaar niet kan aflossen met rijden.
Vorig jaar zijn we niet weggeweest en dit jaar gaan we ook niet.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Wij gaan gewoon niet zonder
De laatste keer zijn we met 2 auto's geweest eentje voor de kinderen en de vouwwagen en eentje voor de honden.We zijn een week inTsjechie geweest en daarna nog een week naar Hongarije.
Nadeel is dat je elkaar niet kan aflossen met rijden.
Vorig jaar zijn we niet weggeweest en dit jaar gaan we ook niet.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Geen idee wanneer we gaan en hoe&wat verder, maar Luca gaat sowieso mee!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij ons gaan ze mee. Zou niet 2 weken zonder ze weg willen gaan. Stel je voor dat je gaat wandelen zonder honden, lijkt me zo saai
We zoeken een huis waar we met z'n allen heen kunnen en waar honden ook welkom zijn.
Soms wel lastig dat je zoveel rekening met de honden moet houden met kiezen, Hongarije of Spanje gaan het bijvoorbeeld al nooit worden vanwege de hitte. Maar ze naar een pension doen zou ik (met deze twee) niet doen.
Soms wel lastig dat je zoveel rekening met de honden moet houden met kiezen, Hongarije of Spanje gaan het bijvoorbeeld al nooit worden vanwege de hitte. Maar ze naar een pension doen zou ik (met deze twee) niet doen.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij gaan dit jaar 1 weekje naar Shanghai, dan gaat Timo naar mijn ouders en Wieke naar een kennis die zelf ook een Hovawart heeft.
De andere vakanties gaan de honden gezellig mee.
De andere vakanties gaan de honden gezellig mee.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie