Zo zou het hier bij waken ook werken. Ik zou het zelf liever eerst uitproberen, het een buurvrouw die even 'kop dicht' roept is verreweg de simpelste oplossing.malinois schreef:hmm hier is een 'kop dicht' toch echt wel ophouden met blaffen oid hoor... en ze proberen het dan echt niet nog een keer...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffende buurman
Moderator: moderatorteam
-
Fin
- Zeer actief
Re: Blaffende buurman
-
Bink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): border collie
Tja, ik wil ze niet binnen houden. Althans, ik heb de indruk dat ze zelf graag buiten zijn. En ik heb het, waarschijnlijk vermenselijkte idee, dat ze buiten in ieder geval allerlei luchtjes en indrukken krijgen. En, oké, dus ook kunnen gaan blaffen daardoor.Eline* schreef:Waarom moeten de honden eigenlijk in de buitenkennel?
Ik wil ze niet los in de tuin laten omdat er bij ons de straat al meerdere keren een hond in eigen tuin is vergiftigd door een vergiftigd stuk vlees en een in vleesnat gedoopte spons.
Daarnaast heb ik het volgende idee dat hier waarschijnlijk gaat worden afgeschoten:
zodra ik thuis ben en na een rondje van een half uur gaan de honden los de tuin. in. Dan heeft de tuin weer iets nieuws om te ontdekken aan luchtjes van eekhoorntjes ed. Bovendien heb ik geconstateerd dat de honden na een dag "los" in de tuin, wat zenuwachtig waren. Maw ik denk dat het hun meer rust geeft als ze een geborgen plekje hebben dat overzichtelijk te bewaken is wanneer wij er niet zijn. Ze gaan altijd graag naar binnen, nooit als straf. Het hoort er gewoon bij. Maar ik word er graag van overtuigd dat ik er helemaal naast zit hoor.
Zo, dat is er uit!
Ben benieuwd naar jullie tips.
-
Bink
- Vaste gebruiker
Wij hebben dat dus deze morgen ook zo uitgeprobeerd. Gewacht tot ze, of eigenlijk alleen hij, ging blaffen en toen meteen NEE geroepen. Dat werkte dus een paar uur. Het is een begin lijkt me.christo schreef:Zo zou het hier bij waken ook werken. Ik zou het zelf liever eerst uitproberen, het een buurvrouw die even 'kop dicht' roept is verreweg de simpelste oplossing.malinois schreef:hmm hier is een 'kop dicht' toch echt wel ophouden met blaffen oid hoor... en ze proberen het dan echt niet nog een keer...
Dat de buurvrouw dat nu herhaalt als wij er niet zijn, is toch niet verkeerd????
-
Fin
- Zeer actief
Het hangt net van de situatie af. In sommige situaties heeft Nuvilaq gelijk, in andere situaties kan het werken zoals bij mij en bij Malinois. Ik vind dit eerste resultaat persoonlijk wel bemoedigend. Daarbij wel aangetekend, het kan helpen om ze 's ochtends bij het weggaan een lekkere Kong te geven met iets lekkers erin wat ze er lastig uitkrijgen. Zo doorbreek je de gewoonte om bij het weggaan te gaan blaffen een beetje.Bink schreef:Wij hebben dat dus deze morgen ook zo uitgeprobeerd. Gewacht tot ze, of eigenlijk alleen hij, ging blaffen en toen meteen NEE geroepen. Dat werkte dus een paar uur. Het is een begin lijkt me.christo schreef:Zo zou het hier bij waken ook werken. Ik zou het zelf liever eerst uitproberen, het een buurvrouw die even 'kop dicht' roept is verreweg de simpelste oplossing.malinois schreef:hmm hier is een 'kop dicht' toch echt wel ophouden met blaffen oid hoor... en ze proberen het dan echt niet nog een keer...
Dat de buurvrouw dat nu herhaalt als wij er niet zijn, is toch niet verkeerd????
-
Bink
- Vaste gebruiker
Het hangt net van de situatie af. In sommige situaties heeft Nuvilaq gelijk, in andere situaties kan het werken zoals bij mij en bij Malinois. Ik vind dit eerste resultaat persoonlijk wel bemoedigend. Daarbij wel aangetekend, het kan helpen om ze 's ochtends bij het weggaan een lekkere Kong te geven met iets lekkers erin wat ze er lastig uitkrijgen. Zo doorbreek je de gewoonte om bij het weggaan te gaan blaffen een beetje.[/quote]
Eerlijk gezegd lucht mij dit eerste resultaat ook wat op. Maar de komende dagen gaan we het herhalen en dan zullen we zien. Een ferm NEE maakt op onze honden meestal best indruk.
Ze krijgen altijd zo'n bal waar ik hun ontbijt in de vorm van brokjes in doe. Ik "plak" hem nooit dicht met kaasprut of brood of zo. Kan ik ook wel proberen. Maar misschien is het feit dat ze hem 's ochtends altijd krijgen ook wel niet goed???????
Eerlijk gezegd lucht mij dit eerste resultaat ook wat op. Maar de komende dagen gaan we het herhalen en dan zullen we zien. Een ferm NEE maakt op onze honden meestal best indruk.
Ze krijgen altijd zo'n bal waar ik hun ontbijt in de vorm van brokjes in doe. Ik "plak" hem nooit dicht met kaasprut of brood of zo. Kan ik ook wel proberen. Maar misschien is het feit dat ze hem 's ochtends altijd krijgen ook wel niet goed???????
-
Fin
- Zeer actief
Kan het zijn dat je reu blaft uit frustratie vanwege dit ritueel? Ik heb er hier een die zou gaan blaffen als die bal niet doet wat hij wil.Bink schreef:Eerlijk gezegd lucht mij dit eerste resultaat ook wat op. Maar de komende dagen gaan we het herhalen en dan zullen we zien. Een ferm NEE maakt op onze honden meestal best indruk.
-
Bink
- Vaste gebruiker
Nee, dat denk ik niet. Hij zit echt te wachten tot hij die bal krijgt. Kan wel zijn dat ie gaat blaffen als de bal leeg raakt. Dat ie daardoor gefrusteerd raakt.christo schreef:Kan het zijn dat je reu blaft uit frustratie vanwege dit ritueel? Ik heb er hier een die zou gaan blaffen als die bal niet doet wat hij wil.Bink schreef:Eerlijk gezegd lucht mij dit eerste resultaat ook wat op. Maar de komende dagen gaan we het herhalen en dan zullen we zien. Een ferm NEE maakt op onze honden meestal best indruk.
Ik vond het zo frappant dat ie vanmorgen dus pas ging blaffen op het exacte tijdstip dat wij normaal altijd vertrekken. Terwijl wij vanmorgen dus eerst al zo'n 20 minuten om de bocht stonden te luisteren om hem te kunnen betrappen. Vandaar dat ik aan een zendertje op piepertje oid ging denken.
- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
In het ergste geval zou je dan nog kunnen overwegen om een blafband aan te schaffen, maar eerlijk is eerlijk, ik ken ze niet en heb er ook nog nooit iemand persoonlijk over gehoord.
En anders zou je ze altijd nog binnen kunnen doen, dat is nog wel te doen van half acht tot half twee toch?
Dan kunnen ze altijd nog in de buitenkennel de rest van de dag.
En anders zou je ze altijd nog binnen kunnen doen, dat is nog wel te doen van half acht tot half twee toch?
Dan kunnen ze altijd nog in de buitenkennel de rest van de dag.
groetjes Daan en een poot van Mike

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
wat doe je eigenlijk met de honden qua beweging e.d.?
Zou een flink stuk lopen, rennen en spelen voor jullie weggaan ook niet helpen? Dan zijn ze moe en tevreden.
Zou een flink stuk lopen, rennen en spelen voor jullie weggaan ook niet helpen? Dan zijn ze moe en tevreden.

Cash v Heiligental en Flow.
-
nagano
- Actief
- Mijn ras(sen): poedels
hier ben ik het wel mee eensCash schreef:wat doe je eigenlijk met de honden qua beweging e.d.?
bij mijn honden hielp het zeker eersteven een fijne wandeling en dan leker maffen
maar ze zijn wel stil
dit is ukkie
dit is fleur
fleur haar eerste nestje gb 20-05-2010mocht er kwa teks of worden in mijn berichtjes iest niet goed staan ik ben woordblind
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja maar ook niet al te veel spektakel er van maken denk ik... ik doe hier niks anders dan de dagen dat ik thuis ben... alleen dan gaan ze later uit en op de dagen dat ik werk vroeg.Cash schreef:wat doe je eigenlijk met de honden qua beweging e.d.?
Maar ik ga geen uren lopen om 5.00 uur, gewoon even lekker los rennen hier op het industrieterrein....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo'n hondenhater in de buurt zou voor mij reden zijn mijn honden binnen te houden eerlijk gezegd.Bink schreef: Ik wil ze niet los in de tuin laten omdat er bij ons de straat al meerdere keren een hond in eigen tuin is vergiftigd door een vergiftigd stuk vlees en een in vleesnat gedoopte spons.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Bink
- Vaste gebruiker
Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat het ermee te maken heeft dat zijn bal leeg raakt.
We zaten vanmorgen te wachten tot ie ging blaffen. We konden zijn bal horen rollen. En toen, tien minuten voor onze normale vertrektijd, ging ie blaffen. Hij stond richting "blinde" muur gericht. Dus niet richting straat maar een beetje in het luchtledige te kijken en te blaffen.
Lijkt mij dus dat het met een lege bal te maken heeft.
Dan nu nog een oplossing. Helemaal geen bal meer, alternatief voor bal.......?? Of zoals we nu doen, toch de bal blijven geven maar hem proberen te betrappen op het blaffen.
Tips zijn welkom.
We zaten vanmorgen te wachten tot ie ging blaffen. We konden zijn bal horen rollen. En toen, tien minuten voor onze normale vertrektijd, ging ie blaffen. Hij stond richting "blinde" muur gericht. Dus niet richting straat maar een beetje in het luchtledige te kijken en te blaffen.
Lijkt mij dus dat het met een lege bal te maken heeft.
Dan nu nog een oplossing. Helemaal geen bal meer, alternatief voor bal.......?? Of zoals we nu doen, toch de bal blijven geven maar hem proberen te betrappen op het blaffen.
Tips zijn welkom.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
En dat met pensioen gaan is juist het probleem. Die mensen hebben niet meer veel te doen, dus gaan ze overal over zeuren. Geldt trouwens niet voor iedereen, maar voor veel personen die hier al een aanleg voor hebben wordt het natuurlijk erger.Bink schreef:Nee, hij is met pensioen vertelde hij me gisteren. En het huis heeft ie met veel bloed, zweet en tranen gebouwd en dat wil ie nu niet moeten verkopen omdat onze honden blaffen. Ik ga me er bijna schuldig bij voelen.nana schreef:slaapt hij overdag dan? begrijp uit je verhaal dat je honden buiten zijn overdag.
Hij kan er wel last van hebben als wij 's ochtends naar het werk zijn vertrokken en mijn honden gaan blaffen als er een auto en de schooljeugd voorbij komt. Maar dan zullen ze maar even blaffen en geen drie kwartier aan een stuk. We hebben ze wel eens "betrapt" als wij bij buren zijn maar ze stoppen altijd meteen zodra het "gevaar" voorbij is.
Voor de duidelijkheid van de omstandigheden. Wij wonen in een bosgebied met percelen van ruim 1000 tot wel 3000 m2. Hemelsbreed ligt het slaapkamerraam van de bewuste buurman 50 meter van de hondenren vandaan. Maar geluid kan ver dragen tussen de bomen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
het probleem zit hem dus wel degelijk in een blaffende hond blijkt nu.....Kimsjen schreef:En dat met pensioen gaan is juist het probleem. Die mensen hebben niet meer veel te doen, dus gaan ze overal over zeuren. Geldt trouwens niet voor iedereen, maar voor veel personen die hier al een aanleg voor hebben wordt het natuurlijk erger.Bink schreef:Nee, hij is met pensioen vertelde hij me gisteren. En het huis heeft ie met veel bloed, zweet en tranen gebouwd en dat wil ie nu niet moeten verkopen omdat onze honden blaffen. Ik ga me er bijna schuldig bij voelen.nana schreef:slaapt hij overdag dan? begrijp uit je verhaal dat je honden buiten zijn overdag.
Hij kan er wel last van hebben als wij 's ochtends naar het werk zijn vertrokken en mijn honden gaan blaffen als er een auto en de schooljeugd voorbij komt. Maar dan zullen ze maar even blaffen en geen drie kwartier aan een stuk. We hebben ze wel eens "betrapt" als wij bij buren zijn maar ze stoppen altijd meteen zodra het "gevaar" voorbij is.
Voor de duidelijkheid van de omstandigheden. Wij wonen in een bosgebied met percelen van ruim 1000 tot wel 3000 m2. Hemelsbreed ligt het slaapkamerraam van de bewuste buurman 50 meter van de hondenren vandaan. Maar geluid kan ver dragen tussen de bomen.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
je kan er aan gaan werken, en dat ziet die man ook wel dat je dat wil.
ik zou eens een webcam of recorder plaatsen als je weggaat zodat je zelf kan zien/horen waar het om gaat. vanuit daar kan je verdere conclusies trekken.
die man brengt het maar wel even met de mededeling dat hij er genoeg van heeft en anders misschien maatregelen moet nemen. Dus zo snel mogelijk alles opnemen!
Ik zou dit ook heel erg veverlend vinden, het laatste wat ik wil is gezeik met de buren om mijn hond die overlast veroorzaakt.
Ik hoop dat je er snel uit komt, misschien overdrijft de man...je weet het niet.
ik zou eens een webcam of recorder plaatsen als je weggaat zodat je zelf kan zien/horen waar het om gaat. vanuit daar kan je verdere conclusies trekken.
die man brengt het maar wel even met de mededeling dat hij er genoeg van heeft en anders misschien maatregelen moet nemen. Dus zo snel mogelijk alles opnemen!
Ik zou dit ook heel erg veverlend vinden, het laatste wat ik wil is gezeik met de buren om mijn hond die overlast veroorzaakt.
Ik hoop dat je er snel uit komt, misschien overdrijft de man...je weet het niet.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Honden als je gaat werken naar binnen ipv ze buiten laten 
Prima dat je rekening wilt houden met het idee dat ze het buiten "fijner" vinden. Maar zodra dat ten koste gaat van anderen (buren) zul je dat toch moeten veranderen.
Ik dankte god op mijn knieën (bij wijze van spreke) toen dat mens achter mijn ouderlijk huis eindelijk na tiental jaren verhuisde. Eindelijk verlost van die blaffende klote hond. Zij heeft alleen maar blaffende honden gehad terwijl ze zelf gewoon in huis rondliep zonder ze te corrigeren of wat dan ook
Prima dat je rekening wilt houden met het idee dat ze het buiten "fijner" vinden. Maar zodra dat ten koste gaat van anderen (buren) zul je dat toch moeten veranderen.
Ik dankte god op mijn knieën (bij wijze van spreke) toen dat mens achter mijn ouderlijk huis eindelijk na tiental jaren verhuisde. Eindelijk verlost van die blaffende klote hond. Zij heeft alleen maar blaffende honden gehad terwijl ze zelf gewoon in huis rondliep zonder ze te corrigeren of wat dan ook
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Bink
- Vaste gebruiker
crutz schreef: het probleem zit hem dus wel degelijk in een blaffende hond blijkt nu.....
Ja, inderdaad. We hebben hem zelf betrapt zoals je in de berichten hiervoor kunt lezen. Nu zijn we er dus aan het werken. Buurman heeft dus niet overdreven.
Het stomme is, dat ie het in al die jaren niet heeft gedaan. Zo verklaart ook onze objectieve, behulpzame buurvrouw. En nu ineens sinds een half jaar of zo gaat ie blaffen.
-
Fin
- Zeer actief
Honden verzinnen wel eens iets nieuws.Bink schreef:crutz schreef: het probleem zit hem dus wel degelijk in een blaffende hond blijkt nu.....
Ja, inderdaad. We hebben hem zelf betrapt zoals je in de berichten hiervoor kunt lezen. Nu zijn we er dus aan het werken. Buurman heeft dus niet overdreven.
Het stomme is, dat ie het in al die jaren niet heeft gedaan. Zo verklaart ook onze objectieve, behulpzame buurvrouw. En nu ineens sinds een half jaar of zo gaat ie blaffen.
- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Sja, zulke mensen lopen er genoeg rond.smoekie schreef:Honden als je gaat werken naar binnen ipv ze buiten laten
Ik was laatst met mijn hondje in het losloopgebied hier om de hoek toen er in een aangrenzende tuin een klein hondje begon te blaffen en niet stopte met blaffen.
Vrouwtje van hondje kwam er bij, maar in plaats van dat ze hondje laat ophouden met blaffen, gaat ze mij een beetje kwaad aankijken omdat ik met mijn hond aan het spelen was...dan denk ik ben ik nou gek offe...
groetjes Daan en een poot van Mike

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Kan het me nog goed voor de geest halen. Toen wij Shinji zo'n half jaar hadden, begon er ook een achterbuurman te klagen over onze hond. Hij zou veel blaffen. Nou is Shinji helemaal geen blaffer. Zelfs voor de postbode of voorbijgangers slaat hij niet aan. De (vorige)buren hadden toen net een X Tekkel/JR nou dan weet je het wel. Die blafte de heledag door aan een stuk. Wij kregen de schuld terwijl het de hond van de buren was. Dit had mijn moeder ook netjes aan die buurman gezegt. Die weer op zijn beurt helemaal niet wist dat onze buren een nieuwe pup hadden. Die mensen lieten hun honden nooit uit. Dus de buurt wist niet eens dat ze honden hadden en kregen wij telkens de schuld. Het rare is wel zodra ze wisten dat het niet onze hond was, dat ze niet tegen onze buren durfde te klagen, maar tegen ons wel.
Moet zeggen dat wij met beide honden geen last hebben. Het zijn geen blaffers. Taiko is wel waaks en slaat wel aan voor de postbode. En wanneer ze spelen maakt Shinji wat lawaai, maar dat is zeker niet de hele dag. De kinderen in de buurt maken meer herrie.
Moet zeggen dat wij met beide honden geen last hebben. Het zijn geen blaffers. Taiko is wel waaks en slaat wel aan voor de postbode. En wanneer ze spelen maakt Shinji wat lawaai, maar dat is zeker niet de hele dag. De kinderen in de buurt maken meer herrie.

-
Bink
- Vaste gebruiker
Sjoera schreef: Het rare is wel zodra ze wisten dat het niet onze hond was, dat ze niet tegen onze buren durfde te klagen, maar tegen ons wel.![]()
Ik kreeg ook de indruk van deze buurman dat ie tegen mij wel durfde klagen en dreigen maar tegen anderen niet. Waarschijnlijk heb ik een toegankelijke indruk gemaakt.
Overigens is zijn klacht hier wel terecht zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen.
Nu nog de oplossing......
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
van dattum...christo schreef:Ik zou binnen vijf seconden aangifte doen van bedreiging. Meteen dummy camera's ophangen in de tuin - dat ze nog niet zijn aangesloten hoeft hij niet te weten. En voor de rest je honden gewoon laten gaan. Je directe buren hebben er geen last van, klaar. Als meneer er wel last van heeft, mag hij de politie bellen. Die is dan n.a.v. van je aangifte toch al een keer bij hem langs geweest.
Dat soort mensen moet je meteen aanpakken en goed ook, anders wordt het erger. Je werd bedreigt, nou dat is wel degelijk strafbaar.
Ik had hem trouwens ook toegeblaft dat de aangifte ondeweg was