Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slechte ervaringen op shows
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Slechte ervaringen op shows
ja oke maar een komondor kan je ook niet zo 1 2 3 uitwassen om stralend wit te krijgen dus dat vind ik nog een ander verhaal.
is zo een vacht bij komondor ( en wellicht ook puli ) trouwens zoizo niet ontzettend overdreven en puur voor de show? ik meende dat ze in hongarije echt niet zulke vachten hebben als werkhond, maar daar kan ik naast zitten.
is zo een vacht bij komondor ( en wellicht ook puli ) trouwens zoizo niet ontzettend overdreven en puur voor de show? ik meende dat ze in hongarije echt niet zulke vachten hebben als werkhond, maar daar kan ik naast zitten.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat weet je best volgens mij . en geen pisvlekken.Martijn schreef:
Wat voor kleur hebben jouw honden in de vacht dan?
goed voor jou zit daar blijkbaar geen verschil in, in douchen of bal gooien in water, voor mij wel en voor mijn honden ook.Martijn schreef:
Als je je hond onder de douche gaat zetten hoeft hij er toch ook niet eerst van te houden?
Hop.
daarbij vinden mijn honden douchen helemaal niet erg ( op barry na maar die hoeft niet )maar vertikken ze het wel om te gaan zwemmen en aan een bal het water in gooien hebben ze helemaal een broertje dood, konijnen in het water gooien zal wellicht werken maar gaat me iets te ver

hoe dan ook ik denk dat als jij je honden voor de grap eens douched en met shampoo dat je nog verbaast bent hoeveel drek er vanaf komt

en witte aftekeningen is ook anders dan een hond waarbij het wit aanzienlijk overheerst, Barry heeft ook een witte vlek op zijn borst.
en soms lijken ze op het eerste oog wel schoon en wit, totdat je eens ff flink met je handen over de hond heengaat, heb je ineens zwarte handen

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Kom ik er even tussendoor met mijn witte herder waar regelmatig mee werd geshowd.
Voor de grotere shows werd ie echt wel even onder de douche gezet, wel net zo fris voor de keurmeester die met zijn handen op plekken komt waarvan je mag hopen dat het er schoon genoeg is
En ook Mike duikt regelmatig in een baggersloot of in een zwemplas, dus onder de pies zit ie niet (hij houdt zichzelf sowieso heel goed schoon), maar je wilt je ook niet hardstikke dood hoeven schamen omdat je hond wel heel erg naar hond ruikt, tenminste, ik wil me daar niet voor hoeven schamen en ook hier wordt ie buiten de shows om echt wel goed verzorgd.
Voor de gewone clubmatches bekijk ik gewoon even in hoeverre of ie schoon is, maar gaat ie niet persé in de shamppo onder de douche, maar kammen we wel even alle haren eruit, vinden de keurmeesters ook wel fijn als ze bij het betasten en voelen niet gelijk hun handen vol los haar hebben zitten
Voor de grotere shows werd ie echt wel even onder de douche gezet, wel net zo fris voor de keurmeester die met zijn handen op plekken komt waarvan je mag hopen dat het er schoon genoeg is

En ook Mike duikt regelmatig in een baggersloot of in een zwemplas, dus onder de pies zit ie niet (hij houdt zichzelf sowieso heel goed schoon), maar je wilt je ook niet hardstikke dood hoeven schamen omdat je hond wel heel erg naar hond ruikt, tenminste, ik wil me daar niet voor hoeven schamen en ook hier wordt ie buiten de shows om echt wel goed verzorgd.
Voor de gewone clubmatches bekijk ik gewoon even in hoeverre of ie schoon is, maar gaat ie niet persé in de shamppo onder de douche, maar kammen we wel even alle haren eruit, vinden de keurmeesters ook wel fijn als ze bij het betasten en voelen niet gelijk hun handen vol los haar hebben zitten

groetjes Daan en een poot van Mike

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hoezo de hele tijd ? daarbij deed ik het net ook niet, je weet toch hoe mijn honden er uit zien, dus ik vond het gewoon een rare vraag van je en waarschijnlijk zou je dat ook andersom gevonden hebben als ik jou die vraag had gesteld.Martijn schreef:Wat irritant dat je de hele tijd zit te insinueren dat ik iets anders zeg dan ik denk. En "dat ik dat stiekem heus wel weet."Podenji schreef:dat weet je best volgens mij . en geen pisvlekken.Martijn schreef:
Wat voor kleur hebben jouw honden in de vacht dan?![]()
weet ik veel of jij je honden wast, je deed voorkomen van niet, want "die bagger krijg je er toch het beste af met bal en buitenwater?"
Alsof ik mijn honden nog nooit gewassen heb. Een nee, daar komt dus geen drek vanaf.
Mijn honden zijn schoon. Ook al spelen ze veel buiten.
Niet dat dat zo spannend is ofzo maar zo is het gewoon.
of zet je ze in de sloot en wrijf je ze af met een bal?

van mijn honden komt dus gewoon wel drek af als ik ze onder de douche zet

- White
- Actief
Troost je, als Mike aan het zwemmen is geweest, dan lijkt ie vaak wel schoon en meestal is ie na het opdrogen ook wel vrij schoon (voordeel van de herdervacht van de mijne), maar ik heb hem na zo'n dag zwemmen wel eens moeten douchen en dan was het water wat er af kwam toch niet zo schoon als je zou verwachten.
(Vergeet dan voor het gemak even dat wij hier ook met diezelfde grond te maken hebben aangezien ook wij in het lieflijke Drenthe wonen hahaha)
(Vergeet dan voor het gemak even dat wij hier ook met diezelfde grond te maken hebben aangezien ook wij in het lieflijke Drenthe wonen hahaha)

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hahahahahaWhite schreef:Troost je, als Mike aan het zwemmen is geweest, dan lijkt ie vaak wel schoon en meestal is ie na het opdrogen ook wel vrij schoon (voordeel van de herdervacht van de mijne), maar ik heb hem na zo'n dag zwemmen wel eens moeten douchen en dan was het water wat er af kwam toch niet zo schoon als je zou verwachten.

mijn honden LIJKEN na het opdrogen dus ook schoon, maar dat zijn ze dus overduidelijk niet, soms als het lang droog is en ze zitten veel in de tuin, zit dat zwarte zand echt in hun vacht en als je ze dan aait zijn je handen direkt zwart :N:
van in de sneeuw spelen werden ze wel heerlijk schoon trouwens

voor een clubmatch was ik ze eigenlijk ook niet, of ze moeten echt heel smerig zijn

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Hier nog een witte.
Die wordt voor een show niet gewassen, alleen de snuit even omdat ze die overal en nergens insteekt
Ze wordt sowieso hoogst zelden gewassen, een regelmatige borstelbeurt volstaat.
Die wordt voor een show niet gewassen, alleen de snuit even omdat ze die overal en nergens insteekt

Groetjes, Marjan
Nou, hier niet hoor. Al zwemmen ze hier dagelijks, en ook in brandschone watertjes.Martijn schreef:Alsof ik mijn honden nog nooit gewassen heb. Een nee, daar komt dus geen drek vanaf.
Mijn honden zijn schoon. Ook al spelen ze veel buiten.
Niet dat dat zo spannend is ofzo maar zo is het gewoon.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb mijn honden alle 3 nog nooit helemaal gewassen. :N:
En Sjefke is toch al bijna tien en een half.
Ik denk dat het feit of honden vies blijven ook wel iets te doen heeft met de vachtstructuur.
Als ik bijvoorbeeld met Tapas naar de manege ga, en zij speelt daar met haar grote vriend de harlekijn koningspoedel Vida, dan wordt die veel smeriger dan Tapas, en blijft ook veel langer smerig.
Als Tapas opdroogt valt de modder en viezigheid gewoon weer uit haar vacht en gaat de geur van modder/mesthoop of wat al niet meer gewoon weer weg. Vida's poten moeten daarentegen altijd even afgespoten worden, anders houdt hij vieze modderige poten.
En Sjefke is toch al bijna tien en een half.
Ik denk dat het feit of honden vies blijven ook wel iets te doen heeft met de vachtstructuur.
Als ik bijvoorbeeld met Tapas naar de manege ga, en zij speelt daar met haar grote vriend de harlekijn koningspoedel Vida, dan wordt die veel smeriger dan Tapas, en blijft ook veel langer smerig.
Als Tapas opdroogt valt de modder en viezigheid gewoon weer uit haar vacht en gaat de geur van modder/mesthoop of wat al niet meer gewoon weer weg. Vida's poten moeten daarentegen altijd even afgespoten worden, anders houdt hij vieze modderige poten.
Ongetwijfeld hoor. Hier hebben ze ook zelfreinigende vachten, en een paar uur later lijken ze weer brandschoon (en ligt de drek en zand in mijn kamer). Ze ruiken ook niet naar hond ofzo. Maar toch zijn ze na een bezoekje aan Rosita ineens niet meer grauw. Ik zal de volgende keer vragen of ze een keer het weglopende water op de foto wil zetten (en dan zorg ik dat ze die dag nog niet door de modder hebben geploegd). Ben eigenlijk wel benieuwd, heb ze zelf misschien 1x gewassen, maar te zien aan het kleurverschil moet er toch een hoop afkomen.LongFields schreef:Ik denk dat het feit of honden vies blijven ook wel iets te doen heeft met de vachtstructuur.
Als Tapas opdroogt valt de modder en viezigheid gewoon weer uit haar vacht en gaat de geur van modder/mesthoop of wat al niet meer gewoon weer weg.
Of Rosita heeft natuurlijk verf-shampoo, dat kan ook

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik geloof je gelijk hoor Marion.
Ik breng mijn honden nooit bij de trimmer, dus of er bij hen vies water af zou komen dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Ik breng mijn honden nooit bij de trimmer, dus of er bij hen vies water af zou komen dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Ik ben het Rosita gelijk aan het vragenLongFields schreef:Ik geloof je gelijk hoor Marion.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tja, daar zijn het kinderen voor, he...?linda] schreef:Ik erger me soms behoorlijk aan loslopende, rennende en gillende kinderen. Dat vind ik zo raar, de meeste mensen en kinderen die op een hondenshow zijn zullen toch honden gewend zijn. Toch zie ik regelmatig kinderen die tijdens het spelen alles om zich heen vergeten en daarbij rakelings langs honden heen rennen of en tegenop botsen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
jij omschrijft het goed, zo is het hier ook, alleen dan geen bezoekje aan rositaMarion. schreef:Ongetwijfeld hoor. Hier hebben ze ook zelfreinigende vachten, en een paar uur later lijken ze weer brandschoon (en ligt de drek en zand in mijn kamer). Ze ruiken ook niet naar hond ofzo. Maar toch zijn ze na een bezoekje aan Rosita ineens niet meer grauw. Ik zal de volgende keer vragen of ze een keer het weglopende water op de foto wil zetten (en dan zorg ik dat ze die dag nog niet door de modder hebben geploegd). Ben eigenlijk wel benieuwd, heb ze zelf misschien 1x gewassen, maar te zien aan het kleurverschil moet er toch een hoop afkomen.LongFields schreef:Ik denk dat het feit of honden vies blijven ook wel iets te doen heeft met de vachtstructuur.
Als Tapas opdroogt valt de modder en viezigheid gewoon weer uit haar vacht en gaat de geur van modder/mesthoop of wat al niet meer gewoon weer weg.
Of Rosita heeft natuurlijk verf-shampoo, dat kan ook

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
O, gelukkig. Ik begon me al bijna een slechte honden-eigenaresse te vinden...LongFields schreef:Ik heb mijn honden alle 3 nog nooit helemaal gewassen. :N:

Groetjes, Karen
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
Nawosh schreef:Hier nog een witte.
Die wordt voor een show niet gewassen, alleen de snuit even omdat ze die overal en nergens insteekt![]()
hier een wit bruine...
ben het afgeleerd om hem voor een show te wassen nadat ik de bemerking had gekregen dat hij te zacht was...
In Kortijk stond ik daar met mijn mooi gewassen en gekamde Lagotto en wie kreeg de CAC

nu wordt hij gekamd, ontdaan van klitten en ga ik hem laten zwemmen in een nabijgelegen grote waterplas met zuiver natuurlijk water...ideaal voor zijn vacht is zeewater, dan is hij Dash wit en niet donzig zacht maar juist met een mooie krul...maar voor zaterdag zal hij het met gewoon water moeten stellen...shampoo is al màànden niet meer aan hem besteed...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb een wit/zwarte. James gaat voor een clubmatch niet in bad. Voor een echte show was ik wel zijn wit, want wit moet wel echt wit zijn op de show, vind ik dan. Door zijn zwart wordt alleen even een kam gehaald. Ook al lijkt het wit schoon, als ik het was, dan is het water toch wel vies hoor. Ook James speelt veel in water buiten, maar dat maakt hem niet echt schoon.
-
- Zeer actief
Ik ben wel een wasser
Nikan is anders gewoon geel vergeleken bij de anderen omdat hij overal met zijn snuffel inzit. Ik verdom het alleen om hem op te blowen zodat hij op een poedel lijkt, dat is ietwat mode aan het worden lijkt het wel.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik was ze dames niet en ze zijn allemaal zwartwit.
Hun wit is ook wit, hoor, en hun vachten zouden ploffen en veel te zacht worden als ik waste.
En ze zijn niet vies. RR heeft wel een vettige vacht, maar dat moet ze ook hebben. Vies is ie niet en stinken doen ze geen van alle.
Zwemmen zouden ze best mogen, maar alleen Willemijn vindt dat leuk.
Fien wordt wel gewassen, maar dat is dan ook een ander ras.
Dat moet echt zacht en soepel zijn, die vacht.
Hun wit is ook wit, hoor, en hun vachten zouden ploffen en veel te zacht worden als ik waste.
En ze zijn niet vies. RR heeft wel een vettige vacht, maar dat moet ze ook hebben. Vies is ie niet en stinken doen ze geen van alle.
Zwemmen zouden ze best mogen, maar alleen Willemijn vindt dat leuk.
Fien wordt wel gewassen, maar dat is dan ook een ander ras.
Dat moet echt zacht en soepel zijn, die vacht.
- carine
- Zeer actief
- Contacteer:
idd dat is ook hier het probleem...Giorgio was te zacht en te fluffig als hij gewassen op show kwam...
gelukkig is zwemmen hier wle een uitkomst want momenteel heeft mijnheer grijze sokjes aan en dat mag niet
gelukkig is zwemmen hier wle een uitkomst want momenteel heeft mijnheer grijze sokjes aan en dat mag niet

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
De Belgen was ik niet, dan wordt de vacht echt te zacht. Ik heb wel een keer gehad dat ze een week voor de show in de meest gruwelijke rotte vis hadden liggen rollen. Toen moest het wel
Mitya was ik weleens voor een show. Niet altijd, ligt aan mijn bevliegingen 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, ik schat je ook hoger in. Ik neem aan dat je best zult investeren in een fatsoenlijke trimtafel.Marjoleine schreef:
En ik geef toe dat ik Fien ook heus wel kam voor ze de ring in gaat straks.
En ik zal haar daags van de voren ook wel wassen, al was het maar om het bos eruit te halen dat ze dagelijks in haar vacht heeft zitten
Maar ik mag doodvallen als ik zo'n shower wordt die op de knietjes de hond zit te borstelen :N:
Ik weet toch wel behoorlijk zeker dat dát niet gaat gebeuren.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja, bagger komt er van die Goldens, beetje nicotine ook wel.... Sinds ik een andere methode van wassen heb en de honden dus in hun badwater blijven staan (denk aan de manier waarop een wasmachine wast) overweeg ik inderdaad wel eens om mensen een flesje badwater mee te geven. "Kijk eens, zo goor was uw hond" Ik denk dat de meeste dat toch als een belediging en commentaar zullen zien dus ik doe het niet. Hooguit zal ik wat flesjes ter illustratie op de toonbank zetten, zonder hondennamen erbij of ik zeg dat het van mijn eigen honden is. Speciaal voor Marion ga de volgende keer flesjes voor haar vullen natuurlijk.
Dat de ene vacht meer vuil aanhangt dan de ander is een feit. Dat heeft te maken met haarschubben die meer of minder openstaan waardoor het vuil zich beter kan hechten.
Dat de ene vacht meer vuil aanhangt dan de ander is een feit. Dat heeft te maken met haarschubben die meer of minder openstaan waardoor het vuil zich beter kan hechten.
Marion. schreef:Ik ben het Rosita gelijk aan het vragenLongFields schreef:Ik geloof je gelijk hoor Marion.
- carine
- Zeer actief
- Contacteer:
zoiets ja...en achter de rug van de keurmeester om toch maar weer gauw die borstel door die vacht
om zot van de worden
en vaak worden de honden er echt niet mooier van (maar dat zal dan wel aan mij liggen)

om zot van de worden

- White
- Actief
Nou hier gaat de borstel er vlak voor ik de ring in ga nog wel even overheen, maar das meer voor de losliggende haren.
En nog even over het wassen, dat doe ik bij voorkeur 2/3 dagen voor de show, lekker even met de blauwshampoo zodat ie mooi fris wit is.
Ik heb het door alle drukte wel eens de avond ervoor gedaan, maar dan lijkt zelfs die mij van een half ontplofte poedel....en dat kan niet de bedoeling zijn en daarbij verhaart ie dan ook nog eens enorm, zoiets waarderen de meeste keurmeesters ook niet echt
En nog even over het wassen, dat doe ik bij voorkeur 2/3 dagen voor de show, lekker even met de blauwshampoo zodat ie mooi fris wit is.
Ik heb het door alle drukte wel eens de avond ervoor gedaan, maar dan lijkt zelfs die mij van een half ontplofte poedel....en dat kan niet de bedoeling zijn en daarbij verhaart ie dan ook nog eens enorm, zoiets waarderen de meeste keurmeesters ook niet echt

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja toen ik filmpjes van crufts aan het kijken was liep er gewoon een vrouw in de ring met een borstel in haar hand

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb me weleens geergerd aan smalle doorgangen,mensen die zogenaamd niet zien wat hun hond achter of naast ze uitspookt en vrolijk doorlopen als er iets op de vloer gedeponeerd is,parkeerplaatsen die te smerig voor woorden zijn terwijl er tig afvalbakken hangen/staan,overmatig gefrot aan langharige honden en mensen die de hond straffen voor het feit dat de km hem niet de mooiste vond.
Ik heb ook eens de handen van een km mogen bewonderen na een dagje keuren.Die waren gewoon zwart :N:
Nou loop ik geen shows natuurlijk,maar die zwarte handen zou hij niet van mijn honden krijgen;die worden nl weleens gewassen.
Ik heb ook eens de handen van een km mogen bewonderen na een dagje keuren.Die waren gewoon zwart :N:
Nou loop ik geen shows natuurlijk,maar die zwarte handen zou hij niet van mijn honden krijgen;die worden nl weleens gewassen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
YepNanna schreef:Ik denk dat Marjoleine de driftig borstelende handlers in de ring bedoelt die het na 3 passen van hondjelief al weer nodig vinden om er een borstelsessie tegenaan te gooien

Zoals deze:

Ik ben Fien aan het leren netjes in stand te staan terwijl ik zelf ook sta

Val ik in elk geval op
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Nou, zo zag ik dat in Goes, bij een Aussie notabene! Dat vond ik echt heel vreemd, er stonden een stuk of zes Aussies in de ring, en die vrouw maar kammen...corason del perro schreef:Ja toen ik filmpjes van crufts aan het kijken was liep er gewoon een vrouw in de ring met een borstel in haar hand![]()
![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bij de langharige Belgische Herders zie je dat ook vrij geregeld hoor, handlers met de borstel in de kontzak in de ring.
Ik ben blij dat ik een ras heb wat je bij voorkeur minimaal 1 week voor de show helemaal niet meer moet borstelen, laat staan wassen. Dat komt de vacht niet ten goede.
Ik ben blij dat ik een ras heb wat je bij voorkeur minimaal 1 week voor de show helemaal niet meer moet borstelen, laat staan wassen. Dat komt de vacht niet ten goede.