Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaya en Puch en de tandenborstel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kaya en Puch en de tandenborstel

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya's kiezen moeten gepoetst worden, al jaren eigenlijk. Maar dat is een ramp sinds ik 3 jaar geleden constant rommel
uit d'r ontstoken tandvlees moest halen.
Niet te doen, Kaya is er absoluut niet van gediend.

Maar goed, nu is de boel vorige week weer schoongemaakt en nogmaals het dringende advies om toch echt die 2 kiezen te poetsen (de tandhalzen liggen namelijk bloot daar).

Vandaag weer een dappere poging gedaan: tandenborstel tevoorschijn, overheerlijke kip-tandpasta en Kaya eerst rustig laten snuffelen
eraan. Ze schrok al terug van de lucht, hmmmmm niet overheerlijk volgens mij :oeps:
Goed, tandpasta eraf en een schone tandenborstel dan.... lipje voorzichtig omlaag trekken en heel zachtjes de tandenborstel er tegenaan en daar ging d'r bovenlip :devil:
Jasses.... goed zonder gezeik dan, hoppaaa :pffff: Mooi niet, tandenborstel was bijna z'n koppie kwijt :ugh:

Dat wordt dus niks.

Goed, dan ga ik Puch er eens aan laten wennen, want wie weet is het ooit bij hem nodig.
Ja, meneer vond de kip-tandpasta errughhhhhhhh lekker :cheer: Tanden poetsen vond hij wel een beetje vreemd, het jeukte volgens mij :F:
Maar alles prima en gelukt bij hem.
Hij wil nog even de tandenborstel verder bekijken, dus ik breng de tandpasta alvast binnen en sta 10 seconde later alweer bij hem..... alsnog de tandenborstel onthoofd :oeps: Puchu vond het blijkbaar erg lekker en heeft de borstel gewoon opgegeten.

Het was al met al weer geen daverend succes :smile:
Van de verkeerde hond de tanden gepoetst en geen tandenborstel meer over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kaya en Puch en de tandenborstel

Ongelezen bericht door sirene »

Hahaha, ik zie het helemaal voor me! Kun je niet doorzetten bij Kaya denk je, even heel streng? Kun je haar tussen je laten zitten terwijl je gehurkt zit met haar kop dus vooruit ? Dan kun je haar helemaal klem zetten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Puch, de hond met de schoonste darmen van nederland :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Caro. schreef:Hij wil nog even de tandenborstel verder bekijken, dus ik breng de tandpasta alvast binnen en sta 10 seconde later alweer bij hem..... alsnog de tandenborstel onthoofd :oeps: Puchu vond het blijkbaar erg lekker en heeft de borstel gewoon opgegeten.

:smile: :smile: :smile:

Gisteravond lag Durga naast me in de mand en steeg er toch een graflucht op uit haar bekkie... maar ik heb nog altijd niet de moed gevat om haar het tandenpoetsen bij te brengen. :oeps:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

:smile2: wat een hilarisch verhaal :smile:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Hahaha, ik zie het helemaal voor me! Kun je niet doorzetten bij Kaya denk je, even heel streng? Kun je haar tussen je laten zitten terwijl je gehurkt zit met haar kop dus vooruit ? Dan kun je haar helemaal klem zetten.
Nee, ik denk niet dat het gaat lukken. Ze vindt het namelijk eng dat ding en als Kaya iets eng vindt, dan bijt ze.
Ik heb het al streng geprobeerd, maar zodra ik in de buurt van d'r bekkie kom met de tandenborstel zet ze enorm grote ogen op en nog iets dichterbij trekt ze haar lip al op. De volgende stap is een hap (rijmt :mrgreen: ). Weliswaar richting tandenborstel, maar niet zo gek veel afstand is er tot mijn hand :oeps:

Maar ik dacht om het misschien nog te proberen met bv leverworst erop.... alleen weet ik niet of het tandenpoetsen dan veel effect zal hebben :smile: Misschien gaat ze het dan wel minder eng vinden.
Voorlopig eerst maar een nieuwe tandenborstel kopen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:
Caro. schreef:Hij wil nog even de tandenborstel verder bekijken, dus ik breng de tandpasta alvast binnen en sta 10 seconde later alweer bij hem..... alsnog de tandenborstel onthoofd :oeps: Puchu vond het blijkbaar erg lekker en heeft de borstel gewoon opgegeten.

:smile: :smile: :smile:

Gisteravond lag Durga naast me in de mand en steeg er toch een graflucht op uit haar bekkie... maar ik heb nog altijd niet de moed gevat om haar het tandenpoetsen bij te brengen. :oeps:

Hahaha, vrees je ook het ergste?

Puchu liet het goed toe trouwens, hij trok af en toe zijn neus een beetje op net alsof het kriebelde.
Dus volgens mij vinden niet alle honden het eng (praat je moed in :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Fin
Zeer actief

Caro. schreef:Hahaha, vrees je ook het ergste?

Puchu liet het goed toe trouwens, hij trok af en toe zijn neus een beetje op net alsof het kriebelde.
Dus volgens mij vinden niet alle honden het eng (praat je moed in :mrgreen: )
(dank je :mrgreen: )

Ik vrees vooral voor mijn trommelvliezen. :lol1: Voor de rest is het alleen al een geworstel om in het bekkie te kunnen kijken. Bij de dobertjes heb ik het al wel eens geprobeerd en die vinden het wel humor. Maar die hebben dan weer hagelwitte tanden. :mrgreen:

Kun je haar misschien op een handdoek laten bijten die je in bouillon gedoopt hebt of zo? Dat je daar een trekspelletje van maakt en dat je als onderdeel van het spel de uiteinden van de handdoek langs de zijkant van haar bek wrijft? Een handdoek lijkt me minder bedreigend dan een instrument dat in je bek gepord wordt.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb een soort van tandenborstelvingerhoedje. Moet alleen niet je vinger onthoofd worden :roll:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Oh, dat doe ik bij Dust af en toe....ik kom zowat niet in dat kleine frummelbekkie ! :Q:
De tandpasta vindt ie juist wel errug lekker ! :mrgreen:
En met een vinger en een gaasje erom heen Caro ? Zou Kaatje dat goed vinden ? Is niet zo raar als een tanden borstel ....of ben je dan je vinger kwijt ? :N:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nope, vinger en gaasje heb ik al eens geprobeerd, werkt ook niet.
Alleen mijn vinger wel hoor, dan kan ik rustig aan d'r kiezen komen, maar als er iets 'anders dan anders' bij d'r bekkie komt, dan wordt
ze echt bang en moet je uitkijken.

Dus ik kan het met mijn vinger poetsen, maar daar schieten we volgens mij niks mee op :oeps:

Spelletje van maken met een handdoek lukt vast, maar een handdoek langs haar kiezen wrijven? :denken: Het is dus het vooraanzicht van 2 kiezen. De kiezen daarvoor zijn getrokken en daarom liggen deze 2 kiezen zo bloot.
Tussen die kiezen bleef namelijk steeds rotzooi zitten (etensresten e.d.) en dat heb ik zo'n jaar of 3 geleden steeds eruit moeten pulken en dat deed pijn natuurlijk. Dus ze vertrouwt niks vreemds meer bij of in haar bek.

Ik ga er nog eens op broeden :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Fin
Zeer actief

Caro. schreef:Ik ga er nog eens op broeden :denken:
Het is maar het begin van een ideetje. :roos: Handdoeken zijn hier in elk geval leuk en in de verste verte niet eng, daarbij kan ze op de handdoek bijten. Ik zat ook nog te denken of je met een straal water het één en ander kan wegspoelen, dan kom je met alleen water in haar bekkie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”