Ik vraag mijzelf dus wel af wat de meerwaarde is van het laten controleren door Raad van Beheer. Vaak genoeg hoor ik ook dat hun diagnose fout is, dat mensen ze opnieuw laten kijken en het ineens een hele andere gradatie is.
Als je meteen naar een goede arts gaat weet je toch ook genoeg?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Officiele foto's?
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Re: Officiele foto's?
Dat is ook zo. Maar dat niet alleen want niet elke hond laat pijn zien. Ik denk ook vrij weinig honden en er zijn genoeg honden met een gigantisch hoge pijngrens. Ik heb 3 lessen behendigheid gedaan met een hond waarvan de gewrichten absoluut niet in goede staat zijn. Het enige wat ze liet zien is minder zin en drive hebben op de helft van de les. Niet manken of iets.Zoek stok! schreef:Zo dacht ik er ook altijd over, maar dat is dus veranderd sinds Bram een rugblessure heeft gehadSita schreef: Nee, ik laat geen foto's maken van mijn honden voor het sporten. Ik zie er de meerwaarde op dit moment niet van in. Sita heeft zoveel lol in het spelletje dat ik niet vermoed dat ze er ergens last van heeft. Op het moment dat ze ergens last van heeft, sta ik meteen bij een dierenarts die er verstand van heeft, maar dus niet preventief.Ik had nu erg graag willen weten hoe Brams rug er uit zag voor die blessure. Of er verschil is.
Ik ben dus zeker wel voor foto's laten maken voor een intensieve sport.
-
Sita
- Zeer actief
Minder drive en zin zeggen mij al genoeg bij Sita. Tenminste als dat bij meerdere lessen achter elkaar gebeurd. Ik heb ook wel eens minder zin, dus na één lesje zou ik er nog niets mee doen, maar als het vaker voorkomt, dan zou ik wel opzoek gaan naar de oorzaak. Maar als mijn hond elke keer minder drive en zin heeft tijdens een les, zou dat voor mij eigenlijk al een aanleiding zijn om een andere sport te gaan zoeken. En die top daar hoef ik helemaal niet te komen. Hebben genoeg andere dingen te doen om elke weekend een wedstrijd te gaan lopen.Valerie schreef:Dat is ook zo. Maar dat niet alleen want niet elke hond laat pijn zien. Ik denk ook vrij weinig honden en er zijn genoeg honden met een gigantisch hoge pijngrens. Ik heb 3 lessen behendigheid gedaan met een hond waarvan de gewrichten absoluut niet in goede staat zijn. Het enige wat ze liet zien is minder zin en drive hebben op de helft van de les. Niet manken of iets.Zoek stok! schreef:Zo dacht ik er ook altijd over, maar dat is dus veranderd sinds Bram een rugblessure heeft gehadSita schreef: Nee, ik laat geen foto's maken van mijn honden voor het sporten. Ik zie er de meerwaarde op dit moment niet van in. Sita heeft zoveel lol in het spelletje dat ik niet vermoed dat ze er ergens last van heeft. Op het moment dat ze ergens last van heeft, sta ik meteen bij een dierenarts die er verstand van heeft, maar dus niet preventief.Ik had nu erg graag willen weten hoe Brams rug er uit zag voor die blessure. Of er verschil is.
Ik ben dus zeker wel voor foto's laten maken voor een intensieve sport.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Ik ben normaal niet zo van de preventieve foto's maar heb nu bij Spike, 2,5 jaar oud wel foto's van rug en heupen laten maken nu hij toch serieus minder zin had om te springen met behendigheid. Officieel kon natuurlijk niet omdat hij geen rashond is en heeft in mijn ogen ook weinig meerwaarde voor een hond waar je niet mee fokt. Foto's waren goed, heel fijn natuurlijk en ik ben nu toch wel blij in ieder geval vast een uitgangsfoto te hebben voor het geval het door zou zetten. Anderzijds krijg je weer het verhaal dat een rontgenfoto van de rug lang niet alles zegt omdat je tussenwervelschijven en andere weke delen er niet op ziet. Daar heb andere beeldvormende diagnostiek voor nodig. In mijn ogen kom je dan terecht in eenzelfde soort discussie als preventieve MRI's voor mensen. Kan toevallig heel zinvol zijn maar in het algemeen?