Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen is het zover chemische castratie Storm
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Morgen is het zover chemische castratie Storm
Morgen word storm chemisch gecastereerd..
waarom? zijn gedrag mbt andere reuen... het word hem echt rood voor de ogen en er is niets meer mee te beginnen..
heb alles geprobeerd...
ben nu met mijn toeter training bezig en die ga ik ook voortzetten gedurende gecastreerde periode..
al dit positief uit pakt word ie helaas voor het echie gecastereerd..
waarom? zijn gedrag mbt andere reuen... het word hem echt rood voor de ogen en er is niets meer mee te beginnen..
heb alles geprobeerd...
ben nu met mijn toeter training bezig en die ga ik ook voortzetten gedurende gecastreerde periode..
al dit positief uit pakt word ie helaas voor het echie gecastereerd..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Morgen is het zover chemische castratie Storm
Laat je een implantaat plaatsen voor de chemische castratie?
- StormenRoxy
- Zeer actief
hij krijgt een prik..Caro. schreef:Laat je een implantaat plaatsen voor de chemische castratie?
en implantaat werkt te lang

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
hmm hopelijk heeft de castratie het gewenst effect!!!!! Dat zou wel heel fijn zijn, zowel voor Storm als voor jou
Ben je op de hoogte van de verhoogde kans op kanker na chemisch castreren?
RIP Cena
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik heb er naar gevraagd bij de DA omdat het woord chemisch me niet aan staat natuurlijk..SannePP schreef:hmm hopelijk heeft de castratie het gewenst effect!!!!! Dat zou wel heel fijn zijn, zowel voor Storm als voor jou
maar het kan geen kwaad als je het maar 1 x doet... als je het veeeeel vaker gaat doen is het natuurlijk niet ok

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
De chip werkt velen malen beter dan chemisch. Ik ken legio honden die echt niet reageerden op chemischStormenRoxy schreef:hij krijgt een prik..Caro. schreef:Laat je een implantaat plaatsen voor de chemische castratie?

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo te lang? Het is toch juist fijn om over een langere periode te kunnen zien of zijn gedrag verandert of niet?StormenRoxy schreef:hij krijgt een prik..Caro. schreef:Laat je een implantaat plaatsen voor de chemische castratie?
Ik ben een tijdje geleden wat gaan lezen hierover en heb toch juist begrepen dat er bij een implantaat minder risico's zijn dan
bij de 'ouderwetse' chemische castratie.
Persoonlijk zou ik dan juist voor een implantaat kiezen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik wil het liever op korte periode gekregen omdat toen wij storm kregen hij in het begin angstagressie vertoonde..
dit heeft ie al een hele tijd niet meer laten zien..
maar ik wil de periode daarom wel zo kort mogelijk houden

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Doodzonde om zo'n hond te castreren.
Hij ziet er uit als een pitbull, gedraagt zich als een pitbull en toch moet en zal hij een labrador worden. Jammer....
Ik geef je op een briefje dat hij een wrak wordt van die chemische castratie. Hebben wij met Dapper ook een keer gedaan en die was net een zombie en hij kon en wilde niks meer en het was precies hetzelfde type hond. Tegen vechten bij dat soort honden helpt castratie niet. Ze worden wel slomer maar ook veel linker naar bv teven en andere reuen die ineens denken met een halve teef te maken te hebben. Je moet doorwerken aan die hond en geen gekke dingen doen waar die hond stuk van gaat.
Ik geef je op een briefje dat hij een wrak wordt van die chemische castratie. Hebben wij met Dapper ook een keer gedaan en die was net een zombie en hij kon en wilde niks meer en het was precies hetzelfde type hond. Tegen vechten bij dat soort honden helpt castratie niet. Ze worden wel slomer maar ook veel linker naar bv teven en andere reuen die ineens denken met een halve teef te maken te hebben. Je moet doorwerken aan die hond en geen gekke dingen doen waar die hond stuk van gaat.
- StormenRoxy
- Zeer actief
ik heb er ook echt heel lang over nagedacht... 1,5 jaar op precies te zijn...MARC_S schreef:Doodzonde om zo'n hond te castreren.Hij ziet er uit als een pitbull, gedraagt zich als een pitbull en toch moet en zal hij een labrador worden. Jammer....
maar het weekendje texel heeft voor mij de doorslag gegeven...
hij gaat helemaaaaaaaaaal door het lint.. het word hem helemaal rood voor de ogen en is voor niets of niemand te bereiken .. en dat vind ik heel link.. ik wil het proberen werkt het niet dan niet werkt het wel dan wel...
en ik snap ook dat ie noooooit met andere reuen overweg kan en dat hoeft van mij ook niet... maar ik hoop dat ie rustiger erdoor word en dat de scherpe kanten eraf gaan en dat ie niet meer zo flipt als ie een andere reu tegen komt..

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik zou persoonlijk dan ook eerder de chip proberen dan chemische castratie. Maar begrijp dat je dit geen optie vindt. Ik heb wel het idee dat hij rustiger op reuen zou kunnen gaan reageren. Wel vraag ik me af waarom je voor zo'n soort hond kiest, maar dat is nu te laat he 

Linda, Izzie en Bram
- StormenRoxy
- Zeer actief
daar is het zeker te laat voor...Zoek stok! schreef:Ik zou persoonlijk dan ook eerder de chip proberen dan chemische castratie. Maar begrijp dat je dit geen optie vindt. Ik heb wel het idee dat hij rustiger op reuen zou kunnen gaan reageren. Wel vraag ik me af waarom je voor zo'n soort hond kiest, maar dat is nu te laat he
laat ik het zo zeggen het was een te impulsieve reactie..
we hebben hem van marktplaats...
die mensen waren vol lof over hem.. en dat hebben wij geloofd..
later kwamen alle problemen boven water...
schrikachtig baknijd, reuagressie, in het begin angstagressie in het begin hoeden we onze stem maar te verheffen en meneer dacht al dat ie klappen kreeg
en ik wil hem zo lang mogelijk bij mij houden... en het voor hem ook prettig te houden.. en voor ons.. ik ben ook namelijk zeer bang dat ie voor de kill gaat als ie een reu te pakken krijgt... heb hem nu een keer zien vechten.. en dat is echt genoeg.. hij kan zo de vechtring in.. :N:

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik lees veel negatieve dingen over de castratie, maar ik moet zeggen dat wij er wel baat bij hebben gehad. Ik denk dat Storm best makkelijker te trainen kan worden door een castratie. Dus daar zou ik het vooral op gooien, een goede hondenschool waar je kunt trainen met als het kan de afleiding van andere honden, zodat hij in alle gevallen leert gehoorzamen. Ik zou denk ik wel voor de chip gaan, ondanks dat het langer duurt.
Onze hond is wel veranderd van de castratie, hoewel het een echte was, geen chemische. Het was hier echt niet te doen met de hoeveelheid honden die hier rond lopen, de mate van agressie en ook met keihard trainen lukte het gewoon niet. Hij begon ook weg te lopen achter de teven aan en hier is het één keer goed weglopen en de hond komt onder een auto. Als we hem wilden trainen konden we geen ingang bij hem vinden, hij was geobsedeerd door teven die loops waren/moesten worden en andere reuen. Ik en mijn vriend wilden hem niet altijd aan de riem hebben lopen, we durfden het risico hem los te laten bijna niet meer te nemen. Daar werd Rhodin ook ongelukkig van.
Na zijn castratie vocht hij een stuk minder, maar het kan ook aan de training liggen waar we stug mee door zijn gegaan. Hij was ook makkelijker trainbaar, want wij waren opeens het middelpunt van de belangstelling, niet de teefjes. Hij is niet slomer en ook niet linker naar teven. Sterker nog, een loopse teef maakt nog steeds vanalles in hem los en hij is heel galant naar ze, ondanks het missen van zijn ballen.
Ik vind het wel jammer dat we hem hebben laten castreren want ik vind het wel zonde en heb er wel van geleerd dat ik geen Catahoulareu meer in de buurt van de stad zou nemen. Daarin heb ik echt een verkeerde inschatting gemaakt. Als ik in een dorp had gewoond dan kon het allemaal prima, maar dat was helaas niet het geval. Ik hoef ook echt geen labrador van hem te maken, maar zoals het nu ging was het ook geen doen. Ik merk dat hij er ook vrolijker onder is, voor zijn castratie liep hij alleen maar met een kwaaie kop rond, nu is hij een stuk vriendelijker. Hij heeft wel last van angstagressie en ik het was vast beter geweest als hij niet was gecastreerd, maar op het moment dat wij hem hebben laten castreren had het loslopen een grotere prioriteit. Het nadeel van zijn castratie vind ik dat hij een stuk meer gefocused is op eten. Ik denk dat er op langere termijn ook nog wel nadelen te vinden zijn, bijvoorbeeld verminderde spiermassa, maar dat weet ik nu nog niet.
Onze hond is wel veranderd van de castratie, hoewel het een echte was, geen chemische. Het was hier echt niet te doen met de hoeveelheid honden die hier rond lopen, de mate van agressie en ook met keihard trainen lukte het gewoon niet. Hij begon ook weg te lopen achter de teven aan en hier is het één keer goed weglopen en de hond komt onder een auto. Als we hem wilden trainen konden we geen ingang bij hem vinden, hij was geobsedeerd door teven die loops waren/moesten worden en andere reuen. Ik en mijn vriend wilden hem niet altijd aan de riem hebben lopen, we durfden het risico hem los te laten bijna niet meer te nemen. Daar werd Rhodin ook ongelukkig van.
Na zijn castratie vocht hij een stuk minder, maar het kan ook aan de training liggen waar we stug mee door zijn gegaan. Hij was ook makkelijker trainbaar, want wij waren opeens het middelpunt van de belangstelling, niet de teefjes. Hij is niet slomer en ook niet linker naar teven. Sterker nog, een loopse teef maakt nog steeds vanalles in hem los en hij is heel galant naar ze, ondanks het missen van zijn ballen.
Ik vind het wel jammer dat we hem hebben laten castreren want ik vind het wel zonde en heb er wel van geleerd dat ik geen Catahoulareu meer in de buurt van de stad zou nemen. Daarin heb ik echt een verkeerde inschatting gemaakt. Als ik in een dorp had gewoond dan kon het allemaal prima, maar dat was helaas niet het geval. Ik hoef ook echt geen labrador van hem te maken, maar zoals het nu ging was het ook geen doen. Ik merk dat hij er ook vrolijker onder is, voor zijn castratie liep hij alleen maar met een kwaaie kop rond, nu is hij een stuk vriendelijker. Hij heeft wel last van angstagressie en ik het was vast beter geweest als hij niet was gecastreerd, maar op het moment dat wij hem hebben laten castreren had het loslopen een grotere prioriteit. Het nadeel van zijn castratie vind ik dat hij een stuk meer gefocused is op eten. Ik denk dat er op langere termijn ook nog wel nadelen te vinden zijn, bijvoorbeeld verminderde spiermassa, maar dat weet ik nu nog niet.
- StormenRoxy
- Zeer actief
storm reageert ook al als ie alleen mensen ziet.. dan gaat gelijk zijn hanekam de lucht in en die gaat pas weer omlaag als ie zich er van verzekerd heeft dat er geen hond/reu bij loopt...-Gaby- schreef:Ik lees veel negatieve dingen over de castratie, maar ik moet zeggen dat wij er wel baat bij hebben gehad. Ik denk dat Storm best makkelijker te trainen kan worden door een castratie. Dus daar zou ik het vooral op gooien, een goede hondenschool waar je kunt trainen met als het kan de afleiding van andere honden, zodat hij in alle gevallen leert gehoorzamen. Ik zou denk ik wel voor de chip gaan, ondanks dat het langer duurt.

- -Gaby-
- Zeer actief
Dat deed Rhodin ook. Wie weet liep er nog een hond die hij nét niet kon zien achter de bosjes. Hij ging niet borstelen, maar het was wel het enige waar hij mee bezig was toendertijd.StormenRoxy schreef:storm reageert ook al als ie alleen mensen ziet.. dan gaat gelijk zijn hanekam de lucht in en die gaat pas weer omlaag als ie zich er van verzekerd heeft dat er geen hond/reu bij loopt...-Gaby- schreef:Ik lees ... niet.
- StormenRoxy
- Zeer actief
en ik heb echt lang zitten twijfelen hoor echt waar...-Gaby- schreef:Dat deed Rhodin ook. Wie weet liep er nog een hond die hij nét niet kon zien achter de bosjes. Hij ging niet borstelen, maar het was wel het enige waar hij mee bezig was toendertijd.StormenRoxy schreef:storm reageert ook al als ie alleen mensen ziet.. dan gaat gelijk zijn hanekam de lucht in en die gaat pas weer omlaag als ie zich er van verzekerd heeft dat er geen hond/reu bij loopt...-Gaby- schreef:Ik lees ... niet.
maar ben ik bang dat storm anders een keer in de telegraaf beland.. pitbulachtige (wat ie niet is trouwens) verscheurt klein hondje.. al zal ik hem de kans daar niet voor geven.. maar je weet nooit wat er zomaar voor je voeten langs loopt waar je dan net niet op kan reageren

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier bij Jakko heeft castratie geen zak geholpen mbt zijn gedrag naar (intacte) reuen.
Ik (let wel, persoonlijke mening) zou Storm daarom niet laten castreren, wat dat betreft ga ik met Marc S mee, jammer joh het is zo'n mooi beest.
Ik (let wel, persoonlijke mening) zou Storm daarom niet laten castreren, wat dat betreft ga ik met Marc S mee, jammer joh het is zo'n mooi beest.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- StormenRoxy
- Zeer actief
daarom ga ik ook eerst de chemische casteratie proberen dan kan ik zien of het werkt of niet.. en als het niet werkt ga ik hem natuurlijk ook niet castererenwendy71 schreef:Hier bij Jakko heeft castratie geen zak geholpen mbt zijn gedrag naar (intacte) reuen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
StormenRoxy schreef:ik wil het liever op korte periode gekregen omdat toen wij storm kregen hij in het begin angstagressie vertoonde..
Hmm, ja ik snap het. Alhoewel ik me afvraag of je in 6 weken (6 weken werkt de chemische dacht ik?) wel de gedragsverandering
genoeg kan overzien.
In ieder geval succes!
- StormenRoxy
- Zeer actief
jha 6 weken maar kan ook eventuuel langer is per hond afhankelijk...Caro. schreef:StormenRoxy schreef:ik wil het liever op korte periode gekregen omdat toen wij storm kregen hij in het begin angstagressie vertoonde..
Hmm, ja ik snap het. Alhoewel ik me afvraag of je in 6 weken (6 weken werkt de chemische dacht ik?) wel de gedragsverandering
genoeg kan overzien.
In ieder geval succes!
thx

-
laeken
- Zeer actief
Je moet werken aan die hond. Als hij deels angstig is heb je nl een nog veeeeel groter probleem straks. Gecastreerde reuen zijn nl over het algemeen veel sneller angstig. Zijn minder galant naar teven en pups en ze zijn ook nog eens kribbiger als je pech hebt. En als je helemaal pech hebt ruikt hij straks als een teef en dan ben je rijp voor het gesticht want dan komen dus alle reuen op je af. Echt, pas op! Chemische castratie zegt niks. Dapper werd echt een wrak. Die wilde niet meer wandelen, liep met zijn kop omlaag te sjokken en was echt dood en dood ziek. Dat had niets met castratie te maken. De effecten van angst en castratie komen ook pas later naar voren.
Die hond is prachtig. Jij moet je inzetten. Trainen. Dapper ging bij elke reu voor de kill. En toch konden wij hem na een tijdje aangelijnd zonder blikken of blozen langs reuen laten lopen. Er konden zelfs reuen snuffelen aan zijn kont als wij hem onder appel hadden gezet. Dat kan gewoon, met elke hond en altijd. Laat je anders eens door een ervaren trainer of gedragsdeskundige begeleiden. Je hebt er 100 keer meer aan dan aan die castratie. Rhodin is goed uitgepakt. Hij was ook erg erg jong. Volgens mij krap of nog niet eens 12 maanden? Hij zal niet onzeker zijn geweest in zijn reacties op reuen en hij is intensief getraind. Ik denk dat zonder castratie redelijk gelijke resultaten waren behaald op loslopen met reuen na. Dapper kon ook los met de reu van Eline lopen. Als je er maar op gaat zitten. Ik denk dus dat Storm zeker veel kan bereiken en ik zou bijna zeggen, als je in de buurt woonde kon je langs komen. Soms geeft dat hele nieuwe inzichten omdat iemand totaal anders naar je hond kijkt dan jij doet.
Die hond is prachtig. Jij moet je inzetten. Trainen. Dapper ging bij elke reu voor de kill. En toch konden wij hem na een tijdje aangelijnd zonder blikken of blozen langs reuen laten lopen. Er konden zelfs reuen snuffelen aan zijn kont als wij hem onder appel hadden gezet. Dat kan gewoon, met elke hond en altijd. Laat je anders eens door een ervaren trainer of gedragsdeskundige begeleiden. Je hebt er 100 keer meer aan dan aan die castratie. Rhodin is goed uitgepakt. Hij was ook erg erg jong. Volgens mij krap of nog niet eens 12 maanden? Hij zal niet onzeker zijn geweest in zijn reacties op reuen en hij is intensief getraind. Ik denk dat zonder castratie redelijk gelijke resultaten waren behaald op loslopen met reuen na. Dapper kon ook los met de reu van Eline lopen. Als je er maar op gaat zitten. Ik denk dus dat Storm zeker veel kan bereiken en ik zou bijna zeggen, als je in de buurt woonde kon je langs komen. Soms geeft dat hele nieuwe inzichten omdat iemand totaal anders naar je hond kijkt dan jij doet.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo hier is ook gecastreerd. Voor zijn castratie was hij al een een drama met andere reuen en na zijn castratie is dat echt alleen maar erger geworden. Hij klapt nu echt overal in als hij de kans krijgt. Ook dominante teven wil hij pakken, dit was voor zijn castratie niet. Dus in mijn ogen helpt castratie echt niet tegen het gedrag van een reu tov andere reuen, het is hier alleen maar erger geworden.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
laeken
- Zeer actief
Dat is wat je heel vaak ziet bij het type hakken en mollen! Die gaan gewoon in alles hakken na castratie. :N: De dierenarts zei dat wij Dapper terecht niet lieten castreren. Dat voor een dierenartsDemi schreef:Kenzo hier is ook gecastreerd. Voor zijn castratie was hij al een een drama met andere reuen en na zijn castratie is dat echt alleen maar erger geworden. Hij klapt nu echt overal in als hij de kans krijgt. Ook dominante teven wil hij pakken, dit was voor zijn castratie niet. Dus in mijn ogen helpt castratie echt niet tegen het gedrag van een reu tov andere reuen, het is hier alleen maar erger geworden.
- Moos
- Zeer actief
Ik las een tijdje geleden dat hij nu ook al best pittig uit de hoek kan komen naar Roxy, jullie Cocker teefje. Als het zo is dat hij door castratie minder gaat pikken nog van teven ook, dan zou ik dat best een beetje 'eng' vinden 

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
leuke woordkeuzewendy71 schreef:Hier bij Jakko heeft castratie geen zak geholpen mbt zijn gedrag naar (intacte) reuen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat vind ik ook een risico inderdaad.Moos schreef:Ik las een tijdje geleden dat hij nu ook al best pittig uit de hoek kan komen naar Roxy, jullie Cocker teefje. Als het zo is dat hij door castratie minder gaat pikken nog van teven ook, dan zou ik dat best een beetje 'eng' vinden
Marc, bij jullie had de verandering van omgeving toch ook veel te maken met het gedrag van Dapper? Ik meende zoiets gelezen te hebben.

Linda, Izzie en Bram
- StormenRoxy
- Zeer actief
hij komt niet echt hard uit de hoek naar rox.. ze krijgt wel is een knauw maar daar blijft het bij het probleem daar aan af en toe is dat haar oor er tussen zit.. en daar is wel is een gaatje in gekomen... maar het is een straffende knauw. hij vecht niet met haar.
en ik werk met hem train met hem.... heb al vanalles geprobeerd.. suggesties zijn overigs welkom..
we doen wat ons gezegd word... heb een paar gedragstrainers gevraagd en die zeggen ruk geven aan de riem en doorlopen niets zeggen.. dat doen we.. dan gaat het weer ff goed en dan is het ook gewoon opeens weer helemaal mis..
ik wil het met chemische castratie uitproberen.. zoals eerder genoemd.. ik ga hem niet direct definitief castreren dat durf ik niet.. maar dit wil ik uitproberen en werkt het goed.. dan ja dan word ie gecastreerd.. en werkt het niet.. dan castreer ik hem ook niet..
en ik werk met hem train met hem.... heb al vanalles geprobeerd.. suggesties zijn overigs welkom..
we doen wat ons gezegd word... heb een paar gedragstrainers gevraagd en die zeggen ruk geven aan de riem en doorlopen niets zeggen.. dat doen we.. dan gaat het weer ff goed en dan is het ook gewoon opeens weer helemaal mis..
ik wil het met chemische castratie uitproberen.. zoals eerder genoemd.. ik ga hem niet direct definitief castreren dat durf ik niet.. maar dit wil ik uitproberen en werkt het goed.. dan ja dan word ie gecastreerd.. en werkt het niet.. dan castreer ik hem ook niet..

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat vind ik toch wel vrij heftig naar de 'eigen' teef. Als Roxy van hetzelfde kaliber was had je dus inmiddels een Storm met hechtingen of erger, want de teven met een eigen reu die ik ken, helemaal onafhankelijk van het ras, pikken dat soort macho toestanden niet van een vent.StormenRoxy schreef:hij komt niet echt hard uit de hoek naar rox.. ze krijgt wel is een knauw maar daar blijft het bij het probleem daar aan af en toe is dat haar oor er tussen zit.. en daar is wel is een gaatje in gekomen... maar het is een straffende knauw. hij vecht niet met haar.
Ik ga dus ook een beetje mee met de mensen die zeggen dat castratie de boel flink zou kunnen verergeren. Dus ik zou zeggen kijk het effe aan, en denk heel goed na voor je een besluit neemt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- -Gaby-
- Zeer actief
Rhodin is gecastreerd toen hij 13 maanden was. Hij begon vanaf 8 maanden te vechten met andere reuen. We hebben hem laten castreren in overleg met een gedragstherapeute van onze hondenschool. Hij was juist wel onzeker, alleen doordat hij zo geobsedeerd was door andere honden hadden we überhaupt geen ingang om hem nog te trainen, we hadden al vanalles geprobeerd. En toen begon het weglopen ook nog. Hij is wel intensief getraind, zowel voor die tijd als na die tijd. Hij blijft contacten met vreemde reuen spannend vinden, maar we hebben nu zijn aandacht en laten hem focussen op ons. Hij was qua karakter nog niet helemaal ontwikkeld, ik denk dat Storm dit wel is. Daar zou wel een verschil in kunnen zitten m.b.t. het resultaat van de castratie en daar heeft Marc gelijk in. Als het zich nu had afgespeeld, dan had ik voor de chip gekozen, ging nog harder met hem trainen en hopen dat het zijn vruchten af zou werpen wanneer de chip weer uitgewerkt zou zijn. Vooral met het oog op de angst die Rhodin parten speelt. Hij is niet angstiger geworden door zijn castratie trouwens, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij zou zijn als hij zijn ballen nog had gehad.MARC_S schreef:Die hond is prachtig. Jij moet je inzetten. Trainen. Dapper ging bij elke reu voor de kill. En toch konden wij hem na een tijdje aangelijnd zonder blikken of blozen langs reuen laten lopen. Er konden zelfs reuen snuffelen aan zijn kont als wij hem onder appel hadden gezet. Dat kan gewoon, met elke hond en altijd. Laat je anders eens door een ervaren trainer of gedragsdeskundige begeleiden. Je hebt er 100 keer meer aan dan aan die castratie. Rhodin is goed uitgepakt. Hij was ook erg erg jong. Volgens mij krap of nog niet eens 12 maanden? Hij zal niet onzeker zijn geweest in zijn reacties op reuen en hij is intensief getraind. Ik denk dat zonder castratie redelijk gelijke resultaten waren behaald op loslopen met reuen na. Dapper kon ook los met de reu van Eline lopen. Als je er maar op gaat zitten. Ik denk dus dat Storm zeker veel kan bereiken en ik zou bijna zeggen, als je in de buurt woonde kon je langs komen. Soms geeft dat hele nieuwe inzichten omdat iemand totaal anders naar je hond kijkt dan jij doet.
Wat ik met Rhodin heb gemerkt is dat dit bij hem héél verkeerd uitpakte. Rhodin werd hier juist feller en agressiever van. We hebben hem een aantal simpele oefeningen geleerd (volgen is zijn favoriet) die ik op een leuke manier uit ga voeren met hem, zodra er een andere hond in beeld komt. We hebben alles gedaan trouwens met ondersteuning van de hondenschool, daar kun je ook goed oefenen omdat je de andere honden kent. Eerst makkelijk, veel koekjes verdienen met een andere hond in de buurt en dan langzaam opbouwen. Lukt het echt niet, dan haal je hem uit de moeilijke situatie. Niet boos worden, gewoon verder gaan alsof er niets aan de hand is. Het doel is dat als hij die andere hond ziet, hij bij jou komt voor een beloning en oog heeft voor jou. Nu kan hij gewoon langs andere honden lopen, maar als hij een hond erg spannend vindt, dan vindt hij het ook prettig om een oefening met mij te doen. Ik merk dat als hij een loslopende hond ziet, hij naast me komt lopen, zodat ik hem door die situatie heen loods. Hij is nog steeds geen mak lammetje, ik kan niet gaan staan beppen op een hondenlosloopveld met nog 10 reuen en dat wil ik ook niet, maar het hele spannende is er wel van af. Nog een opmerking, Rhodin heeft nog nooit een andere hond verwond. Als je bang bent dat hij op den duur in de Telegraaf verschijnt, zou ik hem denk ik bij voorbaat muilkorven. Je weet nooit wat andere mensen kunnen doen en of zij hun hond niet gewoon op Storm af kunnen laten lopen. Veel succes in elk geval!StormenRoxy schreef: we doen wat ons gezegd word... heb een paar gedragstrainers gevraagd en die zeggen ruk geven aan de riem en doorlopen niets zeggen.. dat doen we.. dan gaat het weer ff goed en dan is het ook gewoon opeens weer helemaal mis..
-
laeken
- Zeer actief
Een ruk geven maakt het alleen maar erger. Ik gaf mijn eerste hond ook altijd een ruk aan de riem en die kreeg een hekel aan andere honden. Ze zag een hond, raakte totaal opgefokt omdat ik dat ook was (ik werd bang dat ze ging uitvallen) en dan als ze wilde uitvallen kreeg ze een correctie die niet hard genoeg was om effect te hebben maar alleen werkte als negatieve associatie.
Waar je naartoe moet is aandacht van de hond. Dat ga je uiteraard niet oefenen met honden in de buurt maar zonder honden. Neem een bal, koek, worst of wat dan ook en ga hem aandacht voor de baas leren. Heel heel heel intensief oefenen en maak hem vooral heel blij van dat oefenen. Natuurlijk moet die hond geen bal of koek als er andere honden in zicht zijn. Dat komt pas veel later. Pas als hij het spelletje 100% beheerst en helemaal blij wordt als jullie gaan oefenen ga je dat doen met een hond heel ver van je af.
Eigenlijk komt het maar op 1 ding neer. Je hond moet jou als baas zien, met jou willen werken en leren dat jij alles bepaalt. Voorlopig is hij de baas als jullie buiten lopen. Jij ziet een reu, jij schrikt en gaat twijfelen aan je hond. Hij voelt dat allemaal meteen want je trekt de riem aan, verstart en geeft je hond eigenlijk HET signaal dat hij jou moet verdedigen en de andere hond dus moet aanvallen. Dat is zo'n vicieuze circel dat je binnen een paar maanden na een incidentje al met een hond loopt die de honden liefst wil opsporen en pakken. Baasje raakt er immers gefucked van en de hond moet die reuen sowieso al niet zo dus die wil je wel helpen met verjagen.
Waar je heen moet is dat JIJ de baas bent en laat weten dat die andere honden helemaal niks betekenen. Jij hebt de bal, de frikandel of weet ik wat en hij weet wat hij moet doen als jij daarmee op de proppen komt. Dan buig je het gedrag dus om. En je moet zorgen dat hij genoeg te doen heeft. Vaak zijn honden die vreselijk tekeer gaan ook verveelde honden. Hij moet bv elke dag wel een uur goed lopen en rennen. Desnoods aan de fiets als hij niet goed los kan.
En in het uiterste geval kan je hem muilkorven en dan trainen. Een hond die een muilkorf om heeft dimt al heel snel in en als je alleen al wat aandacht van hem kan krijgen bij een andere reu in de buurt ben je al op de helft.
Ik zeg dit omdat ik denk dat je helemaal niet zit te wachten op reuen die hem opzoeken omdat ze zijn signalen negeren als "teef". Hij ruikt misschien naar teef straks en dan heb je dus reuen piepend en zeeeeer vasthoudend achter hem aanlopen. Verder ken ik genoeg teven die niks maar dan ook niks van castraten moeten hebben. Die daar dus mee gaan vechten. Mijn vorige hond deed dat, mijn huidige honden gaan wel hoewel Cleo er ook tegen borstelt en doorloopt. Andersom moeten sommige castraten die teven ook niet want die maken ze onzeker en angstig. Juist dat gedrag lokt agressie uit bij teven en veel castraten verdedigen zich flink tegen een teef die ze aanpakt. Wat ga je doen als hij straks elke hond wil grijpen? Waar wij woonden in Amsterdam was een reu Amstaff die later gecastreerd werd. Het gevolg was dat de eigenaar jaren lang riep, roep je honden! Hij laat ze nooit meer los! Ongeacht geslacht van de andere hond dus. Als reu was hij prima te pruimen met teefjes
Vergeet ook niet dat Storm een eigen teef heeft. Wandel je wel eens met hem alleen? Dapper was veel moeilijker als Cleo en Eva erbij waren. Als je iets met hem wil bereiken zal je hem sowieso alleen mee moeten nemen in het begin.
Waar je naartoe moet is aandacht van de hond. Dat ga je uiteraard niet oefenen met honden in de buurt maar zonder honden. Neem een bal, koek, worst of wat dan ook en ga hem aandacht voor de baas leren. Heel heel heel intensief oefenen en maak hem vooral heel blij van dat oefenen. Natuurlijk moet die hond geen bal of koek als er andere honden in zicht zijn. Dat komt pas veel later. Pas als hij het spelletje 100% beheerst en helemaal blij wordt als jullie gaan oefenen ga je dat doen met een hond heel ver van je af.
Eigenlijk komt het maar op 1 ding neer. Je hond moet jou als baas zien, met jou willen werken en leren dat jij alles bepaalt. Voorlopig is hij de baas als jullie buiten lopen. Jij ziet een reu, jij schrikt en gaat twijfelen aan je hond. Hij voelt dat allemaal meteen want je trekt de riem aan, verstart en geeft je hond eigenlijk HET signaal dat hij jou moet verdedigen en de andere hond dus moet aanvallen. Dat is zo'n vicieuze circel dat je binnen een paar maanden na een incidentje al met een hond loopt die de honden liefst wil opsporen en pakken. Baasje raakt er immers gefucked van en de hond moet die reuen sowieso al niet zo dus die wil je wel helpen met verjagen.
Waar je heen moet is dat JIJ de baas bent en laat weten dat die andere honden helemaal niks betekenen. Jij hebt de bal, de frikandel of weet ik wat en hij weet wat hij moet doen als jij daarmee op de proppen komt. Dan buig je het gedrag dus om. En je moet zorgen dat hij genoeg te doen heeft. Vaak zijn honden die vreselijk tekeer gaan ook verveelde honden. Hij moet bv elke dag wel een uur goed lopen en rennen. Desnoods aan de fiets als hij niet goed los kan.
En in het uiterste geval kan je hem muilkorven en dan trainen. Een hond die een muilkorf om heeft dimt al heel snel in en als je alleen al wat aandacht van hem kan krijgen bij een andere reu in de buurt ben je al op de helft.
Ik zeg dit omdat ik denk dat je helemaal niet zit te wachten op reuen die hem opzoeken omdat ze zijn signalen negeren als "teef". Hij ruikt misschien naar teef straks en dan heb je dus reuen piepend en zeeeeer vasthoudend achter hem aanlopen. Verder ken ik genoeg teven die niks maar dan ook niks van castraten moeten hebben. Die daar dus mee gaan vechten. Mijn vorige hond deed dat, mijn huidige honden gaan wel hoewel Cleo er ook tegen borstelt en doorloopt. Andersom moeten sommige castraten die teven ook niet want die maken ze onzeker en angstig. Juist dat gedrag lokt agressie uit bij teven en veel castraten verdedigen zich flink tegen een teef die ze aanpakt. Wat ga je doen als hij straks elke hond wil grijpen? Waar wij woonden in Amsterdam was een reu Amstaff die later gecastreerd werd. Het gevolg was dat de eigenaar jaren lang riep, roep je honden! Hij laat ze nooit meer los! Ongeacht geslacht van de andere hond dus. Als reu was hij prima te pruimen met teefjes
Vergeet ook niet dat Storm een eigen teef heeft. Wandel je wel eens met hem alleen? Dapper was veel moeilijker als Cleo en Eva erbij waren. Als je iets met hem wil bereiken zal je hem sowieso alleen mee moeten nemen in het begin.