Ik heb sinds een tijdje een relatie met een man die twee kinderen (jongetje van 8 en meisje van 11) heeft uit een eerdere relatie. Frenk vindt het helemaal geweldig, zo'n uitgebreider gezin. De kinderen zijn exact 50% van de week bij hun vader en zodoende maken ze Frenk (en mij, maar dit gaat ff over Frenk
En wat nou zo geestig is om te zien, is dat Frenk en de dochter elkaar helemaal gevonden hebben. Zij wilde altijd al een hond en is dus dolblij dat ze nu Frenk heeft om mee te spelen, te wandelen en te knuffelen. Frenk volgt haar verliefd door het huis en als zij op haar kamer zit, dan gaat íe zo liggen dat hij én mij én haar kamerdeur in de gaten kan houden. Op de dagen dat ze er niet is checkt íe ook een paar keer per dag of ze er toch echt niet is.
Ik ben niet bang dat íe mij niet meer als zijn baas ziet hoor. Wat dat betreft is onze band sterk genoeg, maar in korte tijd is er tussen die twee wel iets heel moois ontstaan. En dat is onwijs leuk om te zien!
Ook met de zoon knuffelt en speelt hij hoor. Dus ook die twee vinden elkaar heel erg leuk. En de kinderen luisteren vooral heel erg goed naar de uitleg die ik geef over hoe ze met een hond om moet gaan, hoe het werkt als een hond iets moet leren begrijpen, hoe je honden moet benaderen, dat werk..
Overigens, als de kinderen weer naar hun moeder gaan is Frenk helemaal afgepeigerd. Die moet dan echt een dag bijslapen. Niet omdat die kinderen hem nou de hele dag bezig houden, want dat is niet zo, maar blijkbaar is íe dan toch meer 'bezig', zal ik maar zeggen
Oh en ook met mijn vriend heeft hij al een band. Je ziet duidelijk dat hij voor hem respect heeft. Hij is dan ook heel rustig en duidelijk en heeft een natuurlijke omgang met Frenk die blijkbaar werkt. Frenk gaat graag bij hem liggen, bij zijn voeten of op de rugleuning van de bank. En hij vindt het prettig om Frenk om zich heen te hebben. Als hij thuiswerkt, mag Frenk bij hem blijven en gaan ze 's middags lekker samen een stuk lopen. En ook 's avonds doet hij graag het laatste rondje.
Oh en wat ik vooral heel leuk vind.. Hij kletst ook tegen Frenk
Al met al is Frenk dus helemaal in zijn sas met zijn nieuwe roedeltje