Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over brokken en hoe je je hond kan laten aankomen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

vraagje over brokken en hoe je je hond kan laten aankomen

Ongelezen bericht door larissa85 »

Hallo mensen,

Ik geef mijn honden nu eukanuba met vers vlees erdoorheen. Dat vinden ze wel lekker en het gaat er wel redelijk in. Maar alle twee mijn honden zijn aan de dunne kant. Beide zijn ze stevig en gespierd maar hebben geen grammetje vet. Het zijn net topsporters. Maar ik loop ook veel met ze. Toch zou ik ze graag wat voller zien.
Meer voeren is geen optie want op een gegeven moment zijn ze gewoon vol. Wat zou ik kunnen doen om ze een beetje voller te laten worden? (ik weet niet of puppybrok wel goed is voor zulke grote honden)

Ik heb ooit eens van iemand gehoord dat je bij voer moet letten op de volgende dingen: hoeveel eiwit, vet, as en celstof erin zit. Voor ik Eukanuba voerde gaf ik ze selection Croc van Royal canin. De dierenwinkel zegt dat Eukanuba een betere kwaliteit voer is maar als ik naar de analyse kijk verschilt het maar heel weinig. In Eukanuba zit bijv. 23% ruw ewit en in de Croc 22%. In de Eukanuba zit weer meer vet maar in de Croc weer meer ruwe as en celstof.
Qua prijs is de Croc wel goedkoper en er zit ook 20 kilo in zo'n zak. En ze vinden het lekkerder! Wat moet ik ze nou geven wat ze lekkerder vinden of wat maar iets beter voor ze is?

Alvast bedankt!
AfbeeldingAfbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: vraagje over brokken en hoe je je hond kan laten aankomen

Ongelezen bericht door Magic »

larissa85 schreef: De dierenwinkel zegt dat Eukanuba een betere kwaliteit voer is
Voor hun eigen portemonnee ja ;).

Heb je al eens aan een 'high energy' brok gedacht, als farmfood?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Het gaat niet alleen om eiwit maar vooral wat voor soort eiwit. Een schoenzool van leer is ook eiwit, maar niet echt verteerbaar. Goedkopere voeders gebruiken vaak soja-eiwit. Daar heeft een hond niet zoveel aan. Bij Eukanuba betaal je echter ook voor een deel voor de naam. Een beetje googlen e.d levert vaak al heel wat info op. Je kunt altijd nog kiezen voor een variant voor energieke honden. Zelf geef ik aan mijn honden Josera, een duits merk met een vergelijkbaar aandeel dierlijk eiwit als eukanuba, geen tarwe. Nadeel, het is alleen via zooplus (webwinkel) te verkrijgen. Voordeel: het wordt wel gratis afgeleverd.

Andere leden kennen vast ook goede alternatieven (behalve vers vlees voeren) die kwalitatief minstens zo goed zijn als Eukanuba maar vriendelijker voor de portomonnee.

Voor Josera ben ik overigens ongeveer 40 euro kwijt per zak van 15 kg, enigszins afhankelijk van de variant die je gebruikt.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Onze energieke herder (was erg mager toen we hem kregen)
krijgt vers vlees (verschillende merken) en dan een dubbele hoeveelheid (ong 500 gram)
en Naturis sportbrok ook daar krijgt ie bijna het dubbele van. (42,50 voor 20 kg)
Hier groeit ie op dus dat gaat goed.
Maar zeker een sportbok (of werkhondenvoer of high energie hoe ze het ook willen noemen) is zeker een aanrader.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Voor Davey gebruik ik Barca. Het is een natuurlijke brok. Te vergelijken met Farmfood.
Barca kost ongeveer 34 euro voor 15 kilo.

Eukanuba is goed om de bankrekening van anderen te spekken.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
henneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1 mechelse herder
1 duitseherder langhaar

Ongelezen bericht door henneke »

gewoon pasta bij gaan voeren
Afbeelding
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik lees vaak dat Cavom een dikmakertje is.Wij hebben een proefverpakking aangevraagt en mijn honden vonden het erg smakelijk.Een grote zak van 20kilo kost ongeveer 35 euro.Je kunt deze brok ook goed combineren met kvv.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Cavom is een wat vetter voer en dat geef ik aan mijn windhond, die blijft snel erg schraal... en Cavom kan je goed geven met vers vlees.. en hier vinden ze het erg lekker.
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

larissa85 schreef: Ik geef mijn honden nu eukanuba met vers vlees erdoorheen. Dat vinden ze wel lekker en het gaat er wel redelijk in. Maar alle twee mijn honden zijn aan de dunne kant. Beide zijn ze stevig en gespierd maar hebben geen grammetje vet. Het zijn net topsporters. Maar ik loop ook veel met ze. Toch zou ik ze graag wat voller zien.
Meer voeren is geen optie want op een gegeven moment zijn ze gewoon vol. Wat zou ik kunnen doen om ze een beetje voller te laten worden? (ik weet niet of puppybrok wel goed is voor zulke grote honden)

Ik heb ooit eens van iemand gehoord dat je bij voer moet letten op de volgende dingen: hoeveel eiwit, vet, as en celstof erin zit. Voor ik Eukanuba voerde gaf ik ze selection Croc van Royal canin. De dierenwinkel zegt dat Eukanuba een betere kwaliteit voer is maar als ik naar de analyse kijk verschilt het maar heel weinig. In Eukanuba zit bijv. 23% ruw ewit en in de Croc 22%. In de Eukanuba zit weer meer vet maar in de Croc weer meer ruwe as en celstof.
Qua prijs is de Croc wel goedkoper en er zit ook 20 kilo in zo'n zak. En ze vinden het lekkerder! Wat moet ik ze nou geven wat ze lekkerder vinden of wat maar iets beter voor ze is?

Alvast bedankt!
Allereerst zou ik geen vlees en brok mengen ivm de verschillende verteringsprocessen, beter is een vleesdag en een brokdag...

Ik snap dat de dierenwinkel dat zegt, das namelijk goed voor de kassa, eukanuba is een commercieel voer en daar betaal je voor, het doet zeker niet onder aan andere merken, eerlijk vind ik zelf dat er veel andere merken veel beter zijn voor de hond dan al die commerciele merken..
je kan een geperste brok proberen, Cavom of Farfood, veel honden komen van Cavom aan omdat dit een vettere brok is..Ik heb zelf ook een schrale hond en die geef ik DLG (geperste brok kan ze niet tegen) ik ben echt heel erg tevreden over dit merk, heeft 4 jaar geduurd voordat ik het juiste voer heb gevonden...

Hoe oud zijn je honden eigenlijk? ik ga nu uit van volwassen honden, pup is net iets ander verhaal.
Groetjes Lianne
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Een tip die ik ooit gehad heb, was naast de maaltijden een paar boterhammen met leverworst bijvoeren.
Van kvv worden schrale honden voller, heb ik van baasjes gehoord.
Lotgering schijnt dan een goed merk te zijn, dat las ik op dit forum.
Naast AHV (kvv) wordt Cavom (geperste brok) nog wel eens gegeven aan sporthonden.
Cavom heb ik een van mijn honden ook een tijd gevoerd.
AHV voer ik nog steeds.
Wat de dierenwinkel zegt, zou ik met een korreltje zout nemen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

dat probleem heb ik altijd met mijn honden gehad, ik geef nu volledig vers, want zelfs van de cavom kwamen ze op een gegeven moment niet meer aan en vielen er mee af :U: ik denk dat ze de samenstelling misschien hebben verandert, ik weet het niet.

afijn ik geef barf en geef daar wat extra schapen of rundervet bij en zeker 2x in de week een pensdag waarbij ze zich helemaal rond mogen vreten.
enkel op deze manier houdt ik ze goed op gewicht ondanks hun grote energie verbruik.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

50 à 100 gram schapenvet per dag geven.
Doe ik ook bij mijn reu, is het enige wat helpt. Hij eet 1,5 à 2 kilo per dag, meer geven is dan ook geen optie bij hem. Dat lamsvet helpt erg goed, hij krijgt er nu ook weer wat bij :ok:
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Meer voeren is geen optie want op een gegeven moment zijn ze gewoon vol.
Geef ze vaker te eten.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

maart schreef:50 à 100 gram schapenvet per dag geven.
Doe ik ook bij mijn reu, is het enige wat helpt. Hij eet 1,5 à 2 kilo per dag, meer geven is dan ook geen optie bij hem. Dat lamsvet helpt erg goed, hij krijgt er nu ook weer wat bij :ok:
Bedoel je dan verse schapenvet?
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

linda1985 schreef:
maart schreef:50 à 100 gram schapenvet per dag geven.
Bedoel je dan verse schapenvet?

ja, vers ja (niet van die korrels of blokjes)
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

bedankt voor alle reacties! Ik ga nu de eukanuba bijna op is naar de dierenwinkel om goed rond te neuzen met alle tips die ik heb gekregen.
Ik denk dat Cavom of Farmfood misschien het beste is. Ik las dat ik beter een vleesdag en een brokdag kan doen, maar mijn honden eten de brok zonder vlees erdoorheen niet op. Ook als ik ze langere tijd alleen maar brok voer. Dan worden ze nog dunner! En meerdere keren per dag voeren lukt ook niet, dan laten ze bijv. met 3 x per dag voeren ook hun derde portie staan.
Ik hoop dat ze op de nieuwe brok goed gaan aankomen! :D

doeg!
AfbeeldingAfbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

larissa85 schreef:bedankt voor alle reacties! Ik ga nu de eukanuba bijna op is naar de dierenwinkel om goed rond te neuzen met alle tips die ik heb gekregen.
Ik denk dat Cavom of Farmfood misschien het beste is. Ik las dat ik beter een vleesdag en een brokdag kan doen, maar mijn honden eten de brok zonder vlees erdoorheen niet op. Ook als ik ze langere tijd alleen maar brok voer. Dan worden ze nog dunner! En meerdere keren per dag voeren lukt ook niet, dan laten ze bijv. met 3 x per dag voeren ook hun derde portie staan.
Ik hoop dat ze op de nieuwe brok goed gaan aankomen! :D

doeg!
ja kan brokken als Cavom en farm food goed samen met het vlees geven... dit zijn namelijk geperste brokken... de brokken die je gaf zijn gebakken brok en dat kan niet zo goed met vlees.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”