Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffende buurman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bink
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collie

Re: Blaffende buurman

Ongelezen bericht door Bink »

christo schreef:
Bink schreef:Buurman vertelde me gisteren dat er dagen zijn dat ie de hele dag blaft. Niet janken maar blaffen. Gistermoren heeft één hond drie kwartier geblaft. Da's wel vervelend natuurlijk op een zondagmorgen.

De andere buren zeggen overigens niet dat ze er geen last van hebben maar zeggen dat de honden niet blaffen.
Dan kunnen het toch haas niet jouw honden zijn? Ik zou het echt gaan opnemen. Zo'n memorecorder neemt met gemak 8 uur lang al het geluid op wat je honden maken. Dan heb je een idee en iets om mee terug te gaan naar de buurman. Als je daar al behoefte aan hebt.

Inderdaad is het een goeie tip. En de enige die echt uitsluitsel kan geven, denk ik. Of ik moet me om de bocht gaan verstoppen.

Ik hoef in feite niets te bewijzen richting mijn buurman. Ik hoop alleen dat het wel mee valt met mijn honden en dat ik een oplossing vind. Én dat ie geen gekke dingen gaat doen als mijn honden hem toch een keer wakker blaffen. Ik ben waarschijnlijk het meest toegankelijk van alle blaffende-honden-baasjes. Vandaar dat ie zich tot mij richt.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Bink schreef:Inderdaad is het een goeie tip. En de enige die echt uitsluitsel kan geven, denk ik. Of ik moet me om de bocht gaan verstoppen.

Ik hoef in feite niets te bewijzen richting mijn buurman. Ik hoop alleen dat het wel mee valt met mijn honden en dat ik een oplossing vind. Én dat ie geen gekke dingen gaat doen als mijn honden hem toch een keer wakker blaffen. Ik ben waarschijnlijk het meest toegankelijk van alle blaffende-honden-baasjes. Vandaar dat ie zich tot mij richt.
Het gaf mij uitsluitsel. Het enige is dat het met zo'n memorecorder nog wel eens lastig is om het tijdstip te bepalen, vandaar dat het toch handig kan zijn om ook een webcam op te hangen zodat je je honden vanaf een afstand kunt observeren. Verder kun je de wijkagent inschakelen en via hem eventueel kijken of je buurtbemiddeling erbij kunt betrekken, stel dat je geen zin hebt in direct één op één contact. Wellicht zou hij al tevreden zijn als jouw honden tot 10.00 uur binnen blijven en dat je buren dan je honden naar buiten in de kennel doen. Persoonlijk zou ik dan wel willen weten of daarmee het gezeur dan ook stopt.
White
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door White »

Heb je geen camera met videostand?
Als je die op een beetje strategische plek neerzet vlak voordat je weggaan (liefst buiten op een plek waar ie niet zomaar kan vallen of kan worden gejat), dan kun je gelijk bewijzen dat als je een hond hoort blaffen, dat het niet die van jou waren.
Maw, dan staat dat ook gelijk op video :ok:
groetjes Daan en een poot van Mike
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Martijn schreef:Ik vind dat overbevolkte tokkengedoe echt niet te vreten.
Maar ik geloof toch niet dat je daarvan kunt spreken in dit geval :?
Bink schreef:Voor de duidelijkheid van de omstandigheden. Wij wonen in een bosgebied met percelen van ruim 1000 tot wel 3000 m2. Hemelsbreed ligt het slaapkamerraam van de bewuste buurman 50 meter van de hondenren vandaan. Maar geluid kan ver dragen tussen de bomen.
:19:

Hoe dan ook: ik zou wel even melding maken van wat deze buurman voor dingen heeft gezegd. Gewoon omdat het prettig is te weten dat deze meneer blijkbaar gevoelige zenuwen heeft.
Als er eens wat gebeurt is het prettig als de politie al notitie heeft van het feit dat er soms wat makkelijk ergernis optreedt bij buurman.

Verder zou ik een camera op laten nemen.
Dan heb je bewijs hoe het zit en kun je eventueel met de buurman van de andere hond in overleg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik zou net als dat hier al eerder is geschreven ervoor zorgen dat je een paar dagen alles filmt of geluidopnames maakt, zodat je zelf kan zien/horen hoe je honden zich gedragen als jij er niet bent.
Als meneer de buurman dan weer komt klagen dan kan jij ten minste aantonen dat het niet jouw honden zijn die zo blaffen. En blijken het jouw honden wel te zijn dan weet je direct dat je er iets aan moet doen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hmm, mensen die direct beginnen te dreigen praat ik niet mee. Als hij het weer doet zeg je dat je kennis van de schietvereniging het jammer vindt dat hij daar in de zomer niet terecht kan :pffff:
Afbeelding
White
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door White »

sjaak-k schreef:Hmm, mensen die direct beginnen te dreigen praat ik niet mee. Als hij het weer doet zeg je dat je kennis van de schietvereniging het jammer vindt dat hij daar in de zomer niet terecht kan :pffff:
Ik denk dat die aanpak nog wel eens extra olie op het vuur kan gooien, maar ik kan me vergissen natuurlijk :19:
groetjes Daan en een poot van Mike
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik werd dus laatst ook aangesproken of het mijn hond was die eerste paasdag zo lang buiten had lopen jammeren, huilen en gillen. Nou is knap vervelend als je zo'n verwijt in je schoenen geschoven krijgt. Gelukkig wist ik dat ik de hele dag met Kay op de Paasshow was geweest. En dat het de hond van de buurvrouw geweest moest zijn. Ik persoonlijk heb geen last van haar hond. Als haar dochter er is, zet de hond het op een gillen. Voorheen hield ze de hond binnen, maar tegenwoordig is de hond dan buiten en moet de hele wijk meegenieten. Kijk en dat vind ik dus vervelend, mede ook omdat ik wordt aangekeken. Ik vind blaffende honden van andere buiten ook gewoon uitermate vervelend, terwijl als ik hoor dat de hond binnen zit ik daar weer geen moeite mee heb.

En tja niet iedereen is goed in communicatie en misschien heeft de man zich ook wat ongelukkig uitgedrukt. Ik zou de man hier ook gewoon op aanspreken (ja ook later nog eens op terug komen). Je wilt best de klachten van deze man aannemen, je wilt (mits het jou hond is) er ook graag wat mee doen, maar dan wel op een leuke manier. Misschien heeft de man zelf wel helemaal niet door hoe jij dit opgepikt hebt. Niet meteen maar van alles denken, misschien gewoon eens in gesprek gaan met mensen. Want al die invulling juist daar komen onenigheden van. Kunnen de honden niet binnen als jullie weg zijn? als is het om te kijken of de buurman dan nog steeds te klagen heeft....
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Martijn schreef:
Bink schreef: De andere buren zeggen overigens niet dat ze er geen last van hebben maar zeggen dat de honden niet blaffen.
En hij zegt van wel.

Dus...
Ik vind je hier wat kort door de bocht. Een hond mag aanslaan als er iets is. Zolang hij maar binnen 10 min weer stil is. Ik heb ook "last" van mijn overburen die onder mijn raam gaan zitten spelen met de kinderen als ik nog slaap. Maar ik kan moeilijk zeggen hok je kinderen maar op.

@ TS: Ik zou een camera/webcam wat dan ook ophangen om terug te kunnen zien wat je honden precies doen. Zolang je dit niet weet heb je geen poot om op te staan. Verder kun je tegen je buurman zeggen dat je ermee bezig bent. Om wat wederzijds begrip te kweken, uitleggen wat je gaat doen etc. en je kunt aan hem vragen of hij misschien wil helpen door 1 dag op te schrijven wanneer ze blaffen. Dit kun jij dan gaan matchen met wat jij op camera hebt. Zo kun je meteen nagaan of het überhaupt jouw honden zijn die hij hoort blaffen. En heb je je bewijs aan hem dat het jou honden niet zijn die blaffen.

Je honden mogen dus gewoon aanslaan zo mogen alleen niet langer dan 10 min blaffen of om het kwartier aanslaan. Dus de 'overlast' moet binnen de perken blijven.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Misschien staat de buurman zelf wel dichtbij jullie tuin te luisteren naar de honden waardoor ze gaan blaffen :19: , wie zal het zeggen. Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand mij aan zou spreken dat ze last hebben van mijn honden. Maar de manier waarop dat wordt gedaan scheelt natuurlijk wel. Als iemand gelijk al begint te dreigen met een jachtgeweer ben ik ook niet meer zo geneigt om heel vriendelijk te blijven. Ik denk dat hij dat niet zegt als er een grote kerel voor hem staat. Maar ik zou eerst net als anderen al zeiden een camera plaatsen en kijken of mijn honden inderdaad zo veel blaffen. Dan weet je meer en kan je deze meneer beter een weerwoord geven als hij weer komt klagen.

succes.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Eerst maar eens kijken of het jouw honden zijn. Zo niet, kan je tegen de buurman zeggen dat hij bij iemand anders moet wezen. Zo ja, dan eens rustig verder kijken.
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Martijn schreef:Er spreekt ook agressie uit. De vraag is alleen of je dat naast je neerlegt of in die modus mee gaat.
Je hoeft niets met hem. Afpoeieren. Zo snel mogelijk.
En zo snel mogelijk is door hem het gevoel te geven dat hij zijn succes behaald heeft.

Die agressie zegt alleen maar iets over hem. Hoe jij er mee om gaat over jou.
Wil je een punt maken over of hij gelijk geeft of wil je van hem af?

Laat hem zijn sociaal gemankeerde gepruttel maar uitkramen hoor.
Daar hoef jij niets mee, toch?

Nou, misschien komt het omdat je geen buren hebt, maar als je iemand een succeservaring laat behalen........ dan bekrachtig je toch gedrag? Dat werkt bij mensen niet zoveel anders als bij honden. En het logische gevolg is dan...

Het is wat anders als de klacht terecht is. Echter, ik heb hier ook een buurvrouw die in de loop der jaren werkelijk alle instanties die je kunt bedenken al op mij heeft afgestuurd. Niet alleen m.b.t. de honden maar met van alles en nog wat. Dat doet ze overigens niet alleen bij mij, dat doet ze bij meerdere mensen. Ik heb lang gedacht dat ik door negeren enerzijds en haar het gevoel te geven dat ik haar klachten zo serieus mogelijk aanpakte anderzijds het wel zou verbeteren, maar niets is minder waar.

In het geval van de bedreiging: je kunt ook een melding maken. Dat is minder heftig dan een aangifte maar er ontstaat zo wel een dossier.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik zou de klacht heel serieus nemen, is natuurlijk allemaal heel vervelend maar misschien blaffen ze echt veel!!!
Dus een recorder en dan als het nodig is bepaalde aanpassingen, de honden wat prikkels ontnemen, binnen bv.
Veel sterkte ermee, hij heeft het toch over jouw honden :wink: .
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

En het is ook nog eens zo dat als je elke ochtend om half 8 wordt wakker geblaft, dat gewoon echt bloedirritant is. Ik heb schuin boven mij een hond die af en toe rond half 8 s'morgens zijn loeier openzet. Zelden langer dan een kwartiertje, maar ik erger me er wel aan.
Nu is dat zeker niet dagelijks, maar vervelend is het wel.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Tja, dit is heel lastig. Zoals andere hier ook al melden ga eerst eens uitzoeken of het waar is.
Kun je niet een dag doen alsof je weg gaat? Gewoon even met je auto een paar straten verder op parkeren en stil naar huis lopen (honden horen meer dan wij), en rustig in de gaten houden wat je honden doen. Of gewoon bij die buurman langs gaan en ondervinden wat nou zijn probleem is? Zo kom je ook in contact met hem op een rustige manier en ziet hij dat je er wat aan wilt doen. Misschien kun je ook je partner (als je die hebt) meenemen als je je niet zo op je gemak bent. Wel moet je natuurlijk wel voor de honden weg gaan zoals je ook door de weeks doet.

En hoe zit het eingelijk in het weekend? Blaffen ze ook als je naar de supermarkt of naar een verjaardag bent?
Afbeelding
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen

Ongelezen bericht door Vlinder »

Tsss, ik vind zo'n "tussen neus en lippen door" opmerking over een jachtgeweer nogal heftig :hmmm: ! Ik zou zijn klacht zeker serieus nemen en het zelf uitzoeken, dus niet op de mening van de (andere) buren afgaan. Daarnaast zou ik ook melding maken van zijn opmerking, dossieropbouw is altijd verstandig...Als hij nog eens een opmerking in die trant zou maken zou ik er overigens wel iets van zeggen! Laat hem merken dat je zijn klacht serieus neemt, maar dat je niet gediend bent van verkapte dreigementen. Als je er niet zeker bent wat hij bedoelt, maar het lijkt je een dreigement, vraag hem dan gewoon wat hij precies bedoelt. Dan weet je zeker dat jullie elkaar begrijpen en dat je niet oververhit reageert!

Veel succes en sterkte!
Groetjes!

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou ook eerst uitzoeken hoeveel je honden blaffen en of zijn klachten terecht zijn, dat andere buren er geen last van hebben zegt niet zoveel, of je hebt tolerante buren en de zeurpiet overdrijft niet, of je hebt geen tolerante buren en de zeurpiet is echt een zeurpiet. :mrgreen:

Ik zou wel heel snel klaar zijn met verkapte dreigementen, ik zou dan zeggen je mag mijn jachtgeweer wel lenen. :wink:

Ik heb eigenlijk maar met een paar buren mot gehad en dat ging niet over honden, maar ik was vriendelijk en meelevend enz tot ik er spuugzat van was en het bijna uit de hand liep en toen kon opeens wel van alles, dus ik laat het nooit meer op zijn beloop , gewoon praten kan altijd, maar dreigen is naar de plisie toe gaan.
Je kan iemand normaal aanspreken over iets.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tja, ik heb ook bonje gehad met mijn inmiddels verhuisde ( :cheer: ) toverkol beneden mij in de flat. Nagels die zouden tikken op het parket ( ik heb vloerbedekking), ik die midden in de nacht zou zingen (alsof ik Maria Callas ben :piew: ) en nog heele rg veel meer dingen die werkelijk echt gewoon niet waar waren.
Ik heb mij in eerste instantie nederig en meewerkend opgesteld; dubbele hoogpolige vloertegels in de gang, extra hoogpolige kleden op mijn vloerbedekking in de kamer, maar niets mocht baten.
Toen begonnen de toestanden aan de deur; om 12 uur aan de deur bellen en zeer geagiteerd mij voor van alles uitmaken terwijl ik daar in ochtendjas poogde uit te leggen dat ik lag te slapen, dus dat de muziek niet van mij was en of ze me aub met rust wilde laten want ik moet om 6 uur op.
Afijn, uiteindelijk begon ook ik me te roeren in uitspraken alsdat die muziek in hun hoofd zat en dat ze maar eens naar een dokter moesten.
Toen begon de kauwgom tussen mijn post te zitten en in mijn autoslot..ect ect
Kortom, ik was echt godsblij toen ze gingen verhuizen.
Er zijn mensen bij wie je nooit iets goed kan doen en die je wel ondanks alles de stoppen kan doen doorslaan.
Ik zou in eerste instantie deze man dus wel echt serieus nemen en probeer echt te objectiveren waar het over gaat. Mogelijk blaffen je honden inderdaad rond een uurtje of 8 als de kinderen langskomen die naar school gaan en die mogelijk ook nog even lopen de te narren naar de honden. Ook al is dat een kwartier, dat is wel erg irritant.
Probeer zichtbaar te maken dat je er iets mee doet.
Die dreigementen zou ik even laten.
Mensen roepen wel eens wat in hun opgefokte boosheid. Niemand loopt bij de eerste beste irritatie naar de buurman, maar pas als die is opgelopen komen ze even langs. En dat er dan nare dingen uitkomen...ach, niet iedereen is helaas zo beheerst zich netjes te kunnen uiten.
Zet de deur op een kier; dus als ze nou weer zo blaffen, moet u het wel aangeven hoor, ant ik vind het ontzettend rot! En geef hem een termijn; zeg dat je gaat kijken wat je kunt doen binnen 2 weken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
nagano
Actief
Mijn ras(sen): poedels

Ongelezen bericht door nagano »

hoi
ik heb ook prezies het zelfde geval
ik woon nu al 4 jaar in een beneden huis met boven mij 2 andere wooningen
nu is de middelste buurman al een tijdje aan het zeggen
dat hij mijn twee honden snacht,s hoord blaffen als ik weg ben (ik loop een krantewijk )
ik heb het bij mijn boven buurvrouw ook na gevraagt maar zijheeft hun maar 1 keer gehoort
ik heb ze toen in hun bensch gedaan daar slapen ze in en toen hield het blaven op zij hij
maar mijn buurman is best een :boos: :boos: zijkert
ik hoop dat je het opkan lossen met je buurman want steeds :L: is ook maar niet
gr nagano
Afbeelding dit is ukkie Afbeelding dit is fleur
Afbeelding fleur haar eerste nestje gb 20-05-2010
mocht er kwa teks of worden in mijn berichtjes iest niet goed staan ik ben woordblind
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

christo schreef:
Martijn schreef:Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd altijd een beetje jammer dat als je andere buren het wel prima vinden dat de rest het dan ook maar gewoon te pikken heeft. Ik zie de link nooit zo. Wat kan mij het nou schelen wat de andere buren vinden als ik je kom vertellen dat ik er wel last van heb?
Maar met wat hij beschrijft, als dat waar is, zou iederéén er last van hebben. Dan word het wel relevant wat de andere buren ervan zeggen. Me dunkt zo dat meneer de gepensioneerde buurman duchtig overdrijft. :roll:

Nee, dat hoeft niet ;-(
Het is prima mogelijk dat de betreffende achterbuurman het blaffen oprecht als heel hinderlijk beschouwd, terwijl de andere buren precies hetzelfde horen, in frequentie en luidheid, maar dat het hen stomweg minder stoort.

Het verhaal is zeker tweeledig. Bedreigingen mogen niet, maar ALS deze buurman oprecht last heeft, moet je daar wat mee.

Wat je kunt doen in mijn idee is de buurman zelf aanspreken en hem aangeven dat je het serieus gaat nemen (duh, je moet 'm even te vriend houden) en dat je graag wilt dat hij een weekje opschrijft op welke tijden / momenten hij er echt last van heeft. Daarbij geef je meteen aan dat je honden natuurlijk blaffen bij gevaar en bij langslopenden, maar dat je ook meteen van uitgaat dat hij DAT niet als een probleem kan ervaren omdat dat kortdurend is. Zeg daarbij dat je aanhoudend blaffen natuurlijk zelf ook niet wilt... (zelfde tevriendhouden) en dat je dus graag wilt weten op welke momenten het voorkomt.
En oh ja, buur, ik heb meteen camera's geinstalleerd en ik ga geluidsopnamen maken. Dan zie ik meteen of de honden idd blaffen, wanneer en of ze misschien door langslopenden getreiterd worden (waarmee je aangeeft dat buur dan ook op de camera komt als hij ze iets wil aandoen....)
Hang idd (dummy-)camera's op...

Als buur ECHT last heeft (en dat hoeft niet in te houden dat andere buren dat ook hebben) zal hij blij zijn dat het serieus neemt en als buur "zeurt" weet hij meteen dat hij beeld komt als hij wat wil ondernemen.
Als hij "zeurt" ben je daar mogelijk meteen vanaf..... als hij ECHT last ervaart... kom je er verder mee, want wat je zelf al aangeeft, dat is niet niet wat je wilt en dan kom je te weten hoe en wanneer en kun je aktie ondernemen.

Suzanne
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Eline* schreef: Ik zou in eerste instantie deze man dus wel echt serieus nemen en probeer echt te objectiveren waar het over gaat. Mogelijk blaffen je honden inderdaad rond een uurtje of 8 als de kinderen langskomen die naar school gaan en die mogelijk ook nog even lopen de te narren naar de honden. Ook al is dat een kwartier, dat is wel erg irritant.
Probeer zichtbaar te maken dat je er iets mee doet.
Die dreigementen zou ik even laten.
Mensen roepen wel eens wat in hun opgefokte boosheid. Niemand loopt bij de eerste beste irritatie naar de buurman, maar pas als die is opgelopen komen ze even langs. En dat er dan nare dingen uitkomen...ach, niet iedereen is helaas zo beheerst zich netjes te kunnen uiten.
Zet de deur op een kier; dus als ze nou weer zo blaffen, moet u het wel aangeven hoor, ant ik vind het ontzettend rot! En geef hem een termijn; zeg dat je gaat kijken wat je kunt doen binnen 2 weken.
Helemaal mee eens.Je beleid aanpassen heet dat :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel veel kan hebben maar ik kan echt slecht tegen voortdurend lawaai.Dat gaat me vreselijk irriteren.We hebben ook buren gehad met 5 blaffende honden en de andere buren hoorden zogenaamd nooit iets terwijl die hondjes vaak dag én nacht blaften.Ik kreeg er moordneigingen van.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

de beste man idd eerst gewoon serieus nemen, zou het "dreigement" mbt het jachtgeweer niet zo serieus nemen, als ik dat moest doen was ik er al niet meer geweest..... :F: hoor nl zo vaak jachtgeweer-geintjes.....mss iets van jagers eigen...... :wink:

verder dus klachten serieus nemen, hoe ver je ook van elkaar af woont, woon ook afgelegen, maar dat wil niet zeggen dat we niet ons best doen de honden stil te houden (alleen vreemden op de plaats is echt HET recept voor "total war", daarom is de poort ook altijd dicht als wij weg zijn....)

kreeg vd week onze buurman een klacht van zijn schuine overburen (onze buurman is ook onze huisbaas, dus toen ik het eerst hoorde dacht ik, over onze honden?? maar nee.....) nl dat hij er voor zorgde dat haar honden (4 stuks) aansloegen als hij met zijn hond in zijn eigen weiland liep, of hij dat niet meer wilde doen........ehhhhhhhhhhhh.......wat denk je zelf.....
Bink
Vaste gebruiker

Ben gisteravond nog eens bij andere, zeer objectieve buren gaan vragen. En zij bevestigden dat het inderdaad onze hond (de reu) is die zowat elke ochtend om half acht gaat blaffen. Wij rijden de straat uit en hij begint met blaffen. Dat was toch wel even slikken. Ik dacht echt dat ik een lieverdje heb op dat gebied.
Vanmorgen een kwartier eerder vertrokken, de auto verderop geparkeerd en terug komen sluipen. Muisstil was het, hij gaf geen kik. Wij sluipen terug richting auto en..........om precies de tijd die wij normaal vertrekken begint ie te blaffen.
Mijn man rent terug en roept meteen zijn naam en "NEE, naar je plaats!" Daarna was het stil, zijn we nog even blijven luisteren en vervolgens naar het werk gereden.
Om 9 uur even de objectieve buurvrouw gebeld en het is stil gebleven. Om 12 uur nog eens gebeld en waarempel, ze had de eerste keer de telefoon nog niet neergelegd of hij begon te blaffen. Ze heeft meteen buiten zijn naam geroepen en hij was meteen stil. En sindsdien nog steeds.
Deze buurvrouw wil graag meewerken, heeft er zelf wel geen last van maar begrijpt het verhaal. Zulke buren zijn er gelukkig ook.
Overigens hoorde zij weer verhalen over betreffende buurman dat die ook behoorlijk wat rocheloverlast geeft overdag. Tot spugen over de draad bij zijn eigen achterbuurman toe.
Ben er al iets meer gerust op nu.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Martijn schreef:De naam gaan staan roepen is vragen om ellende. Dat kan ze binnenkort twintig keer per dag gaan doen. Dat is natuurlijk precies wat de hond zoekt...contact.

Juist, ik zou dus vragen aan de buurvrouw dit niet te doen, negatieve (ligt dan wel weer aan de toon waarop ze roept) aandacht is ook aandacht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hmm hier is een 'kop dicht' toch echt wel ophouden met blaffen oid hoor... en ze proberen het dan echt niet nog een keer...
Toen ik hier net woonde heb ik een vriend van me gevraagd op te letten en indien nodig hun stil te laten zijn, daar was een behoorlijke mopper vanuit zijn tenen genoeg om het helemaal niet meer te doen. Ze moesten hier ook wennen, zaten in A'doorn rustig aan andere tuinen grenzend, geen passerende mensen etc. Nu zitten ze midden aan een vrij drukke parkeerplaats (geen zicht overigens maar horen wel natuurlijk).
Met 1 buuf in apeldoorn heb ik bijna slaande ruzie gehad omdat zij letterlijk zat te liegen (ik was thuis nl. en dat wist ze niet) over het blaffen van mijn honden. Eergister heb ik de buuf hier voor het eerst gesproken en gevraagd of ze de honden hoorde overdag als ik er niet was. Ze hoorde ze geen moment, sterker nog ze wist niet dat er 5 honden naast haar woonden ze dacht maar 2 of 3.
Ze hoorde ze enkel als ik thuiskwam en dan 1 blafje en zij vond dat ook heel natuurlijk en absoluut geen probleem.
Laatst had ze 1 hond 's nachts een blafje horen geven, ze was direct gaan kijken en er liep idd iemand snel weg... kijk... dat voordeel heb je dan ook weer van een wakende hond die normaal niet blaft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bink
Vaste gebruiker

Geen goed idee dus........zijn naam dan.
Ik zou wel denken dat hem flink laten schrikken als ie blaft wel zal helpen. Dan gaat ie het associëren met iets onaangenaams, toch??
Maar ik schat zo maar in dat jullie een betere kijk op de psychologie van de hond hebben dan ik. Misschien hebben jullie nog een andere tip.

Het lijkt wel of er precies om half acht ergens een wekker of ander piepje afgaat dat wij niet horen maar dat hem verontrust of zo................
Bink
Vaste gebruiker

Nuyvilaq schreef:
Martijn schreef:De naam gaan staan roepen is vragen om ellende. Dat kan ze binnenkort twintig keer per dag gaan doen. Dat is natuurlijk precies wat de hond zoekt...contact.

Juist, ik zou dus vragen aan de buurvrouw dit niet te doen, negatieve (ligt dan wel weer aan de toon waarop ze roept) aandacht is ook aandacht.

Nou ja, zoals ze mij door de telefoon voordeed was het meer de naam blaffen dan liefjes roepen. Dus de toon zit goed, lijkt me.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Bink schreef:Geen goed idee dus........zijn naam dan.
Ik zou wel denken dat hem flink laten schrikken als ie blaft wel zal helpen. Dan gaat ie het associëren met iets onaangenaams, toch??
Maar ik schat zo maar in dat jullie een betere kijk op de psychologie van de hond hebben dan ik. Misschien hebben jullie nog een andere tip.

Het lijkt wel of er precies om half acht ergens een wekker of ander piepje afgaat dat wij niet horen maar dat hem verontrust of zo................
negatieve aandacht is ook aandacht he? :wink:

Kun je geen kong vol vullen met iets wat er moeilijk uitkomt? Dan is je hond even bezig en heeft wat afleiding.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Bink schreef:
Nuyvilaq schreef:

Nou ja, zoals ze mij door de telefoon voordeed was het meer de naam blaffen dan liefjes roepen. Dus de toon zit goed, lijkt me.

De toon maakt niet uit...of het nou positief of negatief is aandacht is aandacht...
Ik hoor/lees het zo vaak van husky kennels, die kunnen ook flink joelen :M: en zolang buren dan maar roepen of dat nou vriendelijk of boos is los je het echt nooit op, ik heb het althans nog nooit gehoord dat het daardoor word opgelost.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Waarom moeten de honden eigenlijk in de buitenkennel?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”