Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffende buurman
Moderator: moderatorteam
-
Bink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): border collie
Blaffende buurman
Ik heb een steen in mijn maag en ik wil graag even mijn verhaal kwijt.
Onze twee honden zitten in hun ruime buitenren als wij niet thuis zijn. Dit gaat al 8 jaar goed en zonder problemen of klachten. Gisteravond echter werd ik door een achterbuurman erop aangesproken dat hij last heeft van onze honden, deze man woont hier nu 1,5 jaar. Eén van de honden blaft volgens hem veel en soms voortdurend als wij niet thuis zijn. Het gaat soms dagen goed en soms helemaal niet.goed. Ik vraag al jaren regelmatig aan de buren of zij onze honden wel eens horen blaffen en of ze er last van hebben. Zij zeggen dat de honden wel eens blaffen maar alleen als er iemand aan de poort staat of er een andere onregelmatigheid is. Zij hebben nog nooit last gehad van onze honden.
Deze achterbuurman echter vertelde zijn verhaal op een vriendelijke maar heel dwingende toon. Ik vind zelf dat als iemand last heeft van mijn honden, dat ik daar wat aan moet doen. Ik moet het dus wel serieus nemen. Deze man vertelde me dat hij wel ziet dat ik goed voor mijn honden zorg en dat hij ook last heeft van andere honden en dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat hij een jachtgeweer moet gaan aanschaffen. Dat hij voor niemand opzij gaat en voor niemand bang is. Dat hij ziet dat ik goed ben voor mijn honden maar dat ik ze wel in een buitenren "stop" en dat ze dan gaan blaffen. Hij moet nu met zijn raam dicht slapen omdat mijn honden blaffen zodra we weg gaan......... Ik krijg hier alleen een heel vervelend gevoel van. Ik heb begrip getoond want áls het waar is, is dit natuurlijk heel vervelend voor die meneer. Maar ik heb er zo'n raar gevoel bij.
Ik ben meteen naar de overburen gegaan en heb gevraagd of ze dit verhaal herkennen en of ze ook last ervaren. Dit is gelukkig helemaal niet het geval. Ze kunnen zich dit helemaal niet voorstellen en eerlijk gezegd ik ook niet.
Ben nu bezorgd over mijn honden en nu hier op mijn werk denk ik er voortdurend aan.
Onze twee honden zitten in hun ruime buitenren als wij niet thuis zijn. Dit gaat al 8 jaar goed en zonder problemen of klachten. Gisteravond echter werd ik door een achterbuurman erop aangesproken dat hij last heeft van onze honden, deze man woont hier nu 1,5 jaar. Eén van de honden blaft volgens hem veel en soms voortdurend als wij niet thuis zijn. Het gaat soms dagen goed en soms helemaal niet.goed. Ik vraag al jaren regelmatig aan de buren of zij onze honden wel eens horen blaffen en of ze er last van hebben. Zij zeggen dat de honden wel eens blaffen maar alleen als er iemand aan de poort staat of er een andere onregelmatigheid is. Zij hebben nog nooit last gehad van onze honden.
Deze achterbuurman echter vertelde zijn verhaal op een vriendelijke maar heel dwingende toon. Ik vind zelf dat als iemand last heeft van mijn honden, dat ik daar wat aan moet doen. Ik moet het dus wel serieus nemen. Deze man vertelde me dat hij wel ziet dat ik goed voor mijn honden zorg en dat hij ook last heeft van andere honden en dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat hij een jachtgeweer moet gaan aanschaffen. Dat hij voor niemand opzij gaat en voor niemand bang is. Dat hij ziet dat ik goed ben voor mijn honden maar dat ik ze wel in een buitenren "stop" en dat ze dan gaan blaffen. Hij moet nu met zijn raam dicht slapen omdat mijn honden blaffen zodra we weg gaan......... Ik krijg hier alleen een heel vervelend gevoel van. Ik heb begrip getoond want áls het waar is, is dit natuurlijk heel vervelend voor die meneer. Maar ik heb er zo'n raar gevoel bij.
Ik ben meteen naar de overburen gegaan en heb gevraagd of ze dit verhaal herkennen en of ze ook last ervaren. Dit is gelukkig helemaal niet het geval. Ze kunnen zich dit helemaal niet voorstellen en eerlijk gezegd ik ook niet.
Ben nu bezorgd over mijn honden en nu hier op mijn werk denk ik er voortdurend aan.
- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Re: Blaffende buurman
Eerlijk gezegd zie ik een verkapt dreigement in dit verhaal, het kan niet de bedoeling zijn dat ie een jachtgeweer aan schaft?
Raar ook dat je andere buren nergens last van hebben...misschien zou je eens op video op kunnen nemen wat er gebeurt als je weg gaat?
Raar ook dat je andere buren nergens last van hebben...misschien zou je eens op video op kunnen nemen wat er gebeurt als je weg gaat?
groetjes Daan en een poot van Mike

- rovianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 1
Ik zou in ieder geval even een melding maken van dit verkapte dreigement bij de buurtagent. En inderdaad een camera neerhangen zodat je kunt opnemen of ze inderdaad veel blaffen. Misschien een webcam gelinkt naar je werk?
-
Fin
- Zeer actief
Ik zou binnen vijf seconden aangifte doen van bedreiging. Meteen dummy camera's ophangen in de tuin - dat ze nog niet zijn aangesloten hoeft hij niet te weten. En voor de rest je honden gewoon laten gaan. Je directe buren hebben er geen last van, klaar. Als meneer er wel last van heeft, mag hij de politie bellen. Die is dan n.a.v. van je aangifte toch al een keer bij hem langs geweest.
Dat soort mensen moet je meteen aanpakken en goed ook, anders wordt het erger. Je werd bedreigt, nou dat is wel degelijk strafbaar.
Dat soort mensen moet je meteen aanpakken en goed ook, anders wordt het erger. Je werd bedreigt, nou dat is wel degelijk strafbaar.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
slaapt hij overdag dan? begrijp uit je verhaal dat je honden buiten zijn overdag.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
Bink
- Vaste gebruiker
Inderdaad bedachten we ons ook dat we het beste een camera kunnen plaatsen of in ieder geluidsopnamen maken...........
Vwb die bedreiging: jullie spreken uit wat voor gevoel ik erbij kreeg. Het is dat zijn toon vriendelijk bleef waardoor het er even tussendoor glipte. Pas later besefte ik wát ie eigenlijk had gezegd.
Is aangifte van bedreiging of in ieder geval melding bij politie hier inderdaad aan te raden??
In ieder geval ga ik verder navraag en onderzoek doen. Zonder te overdrijven: mijn honden staan in de buurt bekend als schatjes en goed opgevoed........dus deze klacht kwam me heel hard aan.
Ik kreeg er ook even een gevoel bij dat ie ons slechte hondenbazen vindt. Vanwege zijn opmerking dat wij onze honden in een buitenren "stoppen". En dat hij dat misschien zielig vindt en dat de honden vaak alleen zijn.
Zit ik hier weer excuses te verzinnen voor zo'n geval van achterbuurman..........
Vwb die bedreiging: jullie spreken uit wat voor gevoel ik erbij kreeg. Het is dat zijn toon vriendelijk bleef waardoor het er even tussendoor glipte. Pas later besefte ik wát ie eigenlijk had gezegd.
Is aangifte van bedreiging of in ieder geval melding bij politie hier inderdaad aan te raden??
In ieder geval ga ik verder navraag en onderzoek doen. Zonder te overdrijven: mijn honden staan in de buurt bekend als schatjes en goed opgevoed........dus deze klacht kwam me heel hard aan.
Ik kreeg er ook even een gevoel bij dat ie ons slechte hondenbazen vindt. Vanwege zijn opmerking dat wij onze honden in een buitenren "stoppen". En dat hij dat misschien zielig vindt en dat de honden vaak alleen zijn.
Zit ik hier weer excuses te verzinnen voor zo'n geval van achterbuurman..........
- White
- Actief
Bel anders gewoon even met de wijkagent en vraag hem om advies.

-
Bink
- Vaste gebruiker
White schreef:Bel anders gewoon even met de wijkagent en vraag hem om advies.
Goed advies. Ga ik doen. Zal me in ieder geval wat rust geven.
- Jurre09
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabijhoun een van de weinige bruine
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
aangifte wbt een bedreiging, dan moet het heel bont zijn ....
hij moet letterlijk hebben gezegd dat hij je honden iets aan gaat doen wat de dood tot gevolg heeft + je moet getuigen hebben anders sta je nergens.
waarschijnlijk is het een popi-jopi figuur die iets te zeuren moet hebben.
verder geluids en videoopname`s maken op het moment dat je honden in het buitenverblijf zitten.
dan heb jij altijd bewijs dat het niet zo is.
Sterkte ermee.
hij moet letterlijk hebben gezegd dat hij je honden iets aan gaat doen wat de dood tot gevolg heeft + je moet getuigen hebben anders sta je nergens.
waarschijnlijk is het een popi-jopi figuur die iets te zeuren moet hebben.
verder geluids en videoopname`s maken op het moment dat je honden in het buitenverblijf zitten.
dan heb jij altijd bewijs dat het niet zo is.
Sterkte ermee.
-
Bink
- Vaste gebruiker
Nee, hij is met pensioen vertelde hij me gisteren. En het huis heeft ie met veel bloed, zweet en tranen gebouwd en dat wil ie nu niet moeten verkopen omdat onze honden blaffen. Ik ga me er bijna schuldig bij voelen.nana schreef:slaapt hij overdag dan? begrijp uit je verhaal dat je honden buiten zijn overdag.
Hij kan er wel last van hebben als wij 's ochtends naar het werk zijn vertrokken en mijn honden gaan blaffen als er een auto en de schooljeugd voorbij komt. Maar dan zullen ze maar even blaffen en geen drie kwartier aan een stuk. We hebben ze wel eens "betrapt" als wij bij buren zijn maar ze stoppen altijd meteen zodra het "gevaar" voorbij is.
Voor de duidelijkheid van de omstandigheden. Wij wonen in een bosgebied met percelen van ruim 1000 tot wel 3000 m2. Hemelsbreed ligt het slaapkamerraam van de bewuste buurman 50 meter van de hondenren vandaan. Maar geluid kan ver dragen tussen de bomen.
-
Fin
- Zeer actief
Oh, van zo'n aangifte komt niets, daar niet van. Maar je maakt meteen even duidelijk dat je bereid bent om van je af te bijten. En je creëert een papieren spoor bij de politie.Jurre09 schreef:aangifte wbt een bedreiging, dan moet het heel bont zijn ....
@TS: of het verstandig is om aangifte te doen, geen idee. Maar jij zit nu wel met een steen op je maag op het werk, en dat is het resultaat van een bedreiging. Daar mikte meneer op. Dus in dat opzicht sta je in mijn ogen wel in je recht om er werk van te maken.
-
Fin
- Zeer actief
Maar met wat hij beschrijft, als dat waar is, zou iederéén er last van hebben. Dan word het wel relevant wat de andere buren ervan zeggen. Me dunkt zo dat meneer de gepensioneerde buurman duchtig overdrijft.Martijn schreef:Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd altijd een beetje jammer dat als je andere buren het wel prima vinden dat de rest het dan ook maar gewoon te pikken heeft. Ik zie de link nooit zo. Wat kan mij het nou schelen wat de andere buren vinden als ik je kom vertellen dat ik er wel last van heb?
-
Bink
- Vaste gebruiker
Nou daar zeg je dus precies waar ik mee zit. Hij heeft er last van dus ik moet het wel serieus nemen. Maar het kan ook een "zeikerd" zijn, zulke mensen heb je ook. En ik wil weten of zijn klacht reëel is.Martijn schreef:Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je honden niet blaffen als je er niet bent.
Met zo'n "dreigement" kun je niets. Aangifte maakt het alleen maar groter. Het is geen oplossing.
Daarnaast vind ik het eerlijk gezegd altijd een beetje jammer dat als je andere buren het wel prima vinden dat de rest het dan ook maar gewoon te pikken heeft. Ik zie de link nooit zo. Wat kan mij het nou schelen wat de andere buren vinden als ik je kom vertellen dat ik er wel last van heb?
Heb je een tip om overmatig blaffen tegen te gaan??? Even ervan uitgaande dat de klacht gegrond is.........
-
Fin
- Zeer actief
En dat mogen ze. Het is overdag, dus er mag geluid gemaakt worden. Je hoeft je hele leven toch niet in te richten naar de plaatselijke buurttiran? Als de honden uren achter elkaar blaffen dan heeft echt heus iedereen er last van, en niet één zeur die ook nog eens zo nodig bij de eerste keer aanspreken moet gaan lopen dreigen.Martijn schreef:Nee, niet. De een heeft meer geduld dan de ander. Mensen hebben niet allemaal even snel ergens last van en de andere buren hebben misschien liever wat geblaf dan gelul met de buurvrouw die er toch niets aan gaat doen.christo schreef: Maar met wat hij beschrijft, als dat waar is, zou iederéén er last van hebben.
En ook al is het wel een zeikerd. Wat dan nog? Je honden blaffen toch ook?
Overigens wordt ik hysterisch als je aan mijn honden komt -hysterisch kwaad - dus dat kan de persoon in kwestie meteen maar gelijk duidelijk krijgen. Daar ben ik heel snel klaar mee.
-
mwillow
Mijn buren zijn continu thuis en ik heb vaak 'last' van die JR keffertjes van ze. 1 ervan hangt zelfs geregeld in Whoop als die de kans krijgt. Als Whoop eten krijgt, blijft hij netjes buiten zitten, maar houdt zijn snater niet meer. Dat is het enige moment dat hij blaft. Stanley blaft tijdens spel, dus die horen ze ook wel af en toe. De kinderen van andere buren krijsen en gillen ook behoorlijk als ze in de tuin spelen. Het is helaas een beetje geven en nemen als je buren hebt. Maar die buurman van jou uit daar een aardig dreigement, zeg. Die wijkagent lijkt me een goed plan. Ikzelf zou angst hebben dat hij niet per ongeluk een paar stukken vergiftigd vlees in die kennel zou gooien. Kun je ze niet binnen houden of je schutting zo afrasteren en de kennels zo neerzetten dat die buurman er niet bij kan?
Laatst gewijzigd door mwillow op 26 apr 2010 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fin
- Zeer actief
De beste tip die ik je kan geven is een digitale memorecorder met VOR (Voice Operated Recording) aanschaffen en een flink aantal batterijen. Zo'n memorecorder neemt alleen op als er geluid gemaakt wordt, dus als je straks thuiskomt van het werk dan hoef je alleen een opname van een paar minuten af te luisteren.Bink schreef:Heb je een tip om overmatig blaffen tegen te gaan??? Even ervan uitgaande dat de klacht gegrond is.........
Wat fijn daaraan is dat je je een eigen mening kunt vormen over hoeveel je honden blaffen. Eventueel kun je dit aanvullen met een webcamera die je zo af en toe vanaf je werk kunt bekijken.
- dagmar88
- Zeer actief
Tja, er zijn ook mensen die van alles last hebben en die beter ergens alleen op een hutje op de hei zouden kunnen zitten.
En dan nog zijn ze niet gelukkig omdat ze dan niemand meer hebben om tegen te klagen.
Waar meerdere mensen bij elkaar wonen zijn nu eenmaal geluiden.
Ik zeg niet dat jouw buurman zo is; mijn vorige wel. De oldtimer van de buren maakte te veel lawaai, de honden in de buurt blaften en maakten z'n vrouw bang, de lesbische buurvrouwen waren schandelijk, er lagen overal vieze blaadjes die van de bomen gevallen waren en de hele dag maar stiekem vanachter z'n gordijntjes zitten gluren naar de rest van de buurt
Typisch gevalletje gepensioneerd en niets anders meer te doen als bemoeien en zeuren om nog een beetje menselijk contact te hebben.
Triest genoeg hoor, daar niet van.
Al de eerste dag nadat ik verhuisd was en niet thuis was hing er een niet zo aardig briefje op de deur. Ik heb de dag daarop bij hem aangebeld, alles rustig besproken en hem mijn telefoonnummer gegeven in het geval dat mijn hond weer zou blaffen en hij daar last van had.
Met hem afgesproken dat ik meteen zou komen als er een probleem was.
En wonderbaarlijk genoeg heeft m'n hond nooit meer geblaft...
Daarvoor woonden we in een appartement met buren naast boven en onder, bij iedereen aangebeld met de vraag hoe mijn hond zich gedroeg overdag en of hij niet voor overlast zorgde. 3 van de 4 buren zei 'oh, heb je een hond?'... De 4e had me wel eens zien wandelen met hem, maar hem alleen gehoord als hij voor mijn slaapkamerraam liep.
En dan nog zijn ze niet gelukkig omdat ze dan niemand meer hebben om tegen te klagen.
Waar meerdere mensen bij elkaar wonen zijn nu eenmaal geluiden.
Ik zeg niet dat jouw buurman zo is; mijn vorige wel. De oldtimer van de buren maakte te veel lawaai, de honden in de buurt blaften en maakten z'n vrouw bang, de lesbische buurvrouwen waren schandelijk, er lagen overal vieze blaadjes die van de bomen gevallen waren en de hele dag maar stiekem vanachter z'n gordijntjes zitten gluren naar de rest van de buurt
Typisch gevalletje gepensioneerd en niets anders meer te doen als bemoeien en zeuren om nog een beetje menselijk contact te hebben.
Triest genoeg hoor, daar niet van.
Al de eerste dag nadat ik verhuisd was en niet thuis was hing er een niet zo aardig briefje op de deur. Ik heb de dag daarop bij hem aangebeld, alles rustig besproken en hem mijn telefoonnummer gegeven in het geval dat mijn hond weer zou blaffen en hij daar last van had.
Met hem afgesproken dat ik meteen zou komen als er een probleem was.
En wonderbaarlijk genoeg heeft m'n hond nooit meer geblaft...
Daarvoor woonden we in een appartement met buren naast boven en onder, bij iedereen aangebeld met de vraag hoe mijn hond zich gedroeg overdag en of hij niet voor overlast zorgde. 3 van de 4 buren zei 'oh, heb je een hond?'... De 4e had me wel eens zien wandelen met hem, maar hem alleen gehoord als hij voor mijn slaapkamerraam liep.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 26 apr 2010 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fin
- Zeer actief
Eerlijk gezegd zou dat bij mij al in het gesprek met de buurman zelf naar voren zijn gekomen zodra er een jachtgeweer te sprake kwam. Maar TS zit kennelijk niet zo in elkaar, die heeft het allemaal aangehoord en heeft daarna pas doorgekregen wat er nou werkelijk gezegd werd. Dus het eerste signaal naar de bullenbak, want dat ben je als je je buren bedreigt, is dat hij ermee weg kan komen. Dat is geen best uitgangspunt.Martijn schreef:Ik wordt niet hysterisch maar ik maak wel duidelijk dat ik dat een slecht idee vindt en waarom.
Heel veel gedoe doet daar maar afbreuk aan.
-
Fin
- Zeer actief
ik vind het dreigen met een jachtgeweer geen detail, daarin verschillen we van mening. Voor de rest komt TS op mij niet over als zou ze het blaffen van haar honden niet serieus nemen. Ze heeft dat in de loop van acht jaar toch al meerdere keren aan haar directe buren gevraagd? Als mijn honden blaffen neem ik dat ook serieus. Maar je moet niet bij het eerste gesprek al mijn honden gaan lopen bedreigen, dan ben ik daar heel snel klaar mee.Martijn schreef:Je kent de schrijfster van dat bericht net zo min als de buurman. Vanwaar dat vanzelfsprekende gedoe alsof de buurman natuurlijk gek is?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een blik op eerdere berichten leert dat haar honden 2 (mogelijk inmiddels 3) en 6(mogelijk inmiddels 7) jaar oud zijn. Die 8 jaar is dus iets waar je niets aan kan ontlenen.christo schreef:Ze heeft dat in de loop van acht jaar toch al meerdere keren aan haar directe buren gevraagd?
Mogelijk zijn de honden nu meer alleen of is de jonge hond bv meer blafferig.
Tegenwoordig zijn zeer veel mensen werkende en die horen dus je honden niet blaffen als je zelf werkt. Maar iemand die altijd thuis is hoort dat dus wel en het kan dan inderdaad ergerlijk worden. Heb je gevraagd hoe lang de honden blaffen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- White
- Actief
Sja, het blijft moeilijk om voor een ander te bepalen in hoeverre of iemand er last van kan hebben, blijkbaar heeft buurman van TS er flink last van, maar de rest van de buren niet.
Nou kun je je afvragen waarom net die ene buurman er zoveel last van heeft dat ie overweegt een jachtgeweer aan te schaffen of je kunt kijken of het inderdaad zo is en maatregelen treffen.
Feit blijft dat als je met een hoop mensen bij elkaar woont, je rekening met elkaar moet houden.
Ook ik erger me wel eens aan het geblaf van de hond van de buren, maar zij zullen ongetwijfeld ook wel eens moeite hebben met mijn hond die nog wel eens aan slaat als er hier iemand door de poort komt, in beide gevallen slaan ze alleen aan als er wat aan de hand is, dus dat accepteren we van elkaar.
Zou een van onze honden continue zonder duidelijke aanleiding blaffen, dan is dat wel een reden om even bij de ander aan de bel te trekken naar mijn mening, maar zou er niet gelijk een jachtgeweer bij het gesprek worden betrokken.
Je kunt toch ook gewoon kwijt wat je dwars zit denk ik dan, maar ja, voor sommige is gewoon op een normale manier je mening geven al een te zware opgave.
Nou kun je je afvragen waarom net die ene buurman er zoveel last van heeft dat ie overweegt een jachtgeweer aan te schaffen of je kunt kijken of het inderdaad zo is en maatregelen treffen.
Feit blijft dat als je met een hoop mensen bij elkaar woont, je rekening met elkaar moet houden.
Ook ik erger me wel eens aan het geblaf van de hond van de buren, maar zij zullen ongetwijfeld ook wel eens moeite hebben met mijn hond die nog wel eens aan slaat als er hier iemand door de poort komt, in beide gevallen slaan ze alleen aan als er wat aan de hand is, dus dat accepteren we van elkaar.
Zou een van onze honden continue zonder duidelijke aanleiding blaffen, dan is dat wel een reden om even bij de ander aan de bel te trekken naar mijn mening, maar zou er niet gelijk een jachtgeweer bij het gesprek worden betrokken.
Je kunt toch ook gewoon kwijt wat je dwars zit denk ik dan, maar ja, voor sommige is gewoon op een normale manier je mening geven al een te zware opgave.

-
Bink
- Vaste gebruiker
Martijn schreef:Waarom?Bink schreef: Maar het kan ook een "zeikerd" zijn, zulke mensen heb je ook. En ik wil weten of zijn klacht reëel is.
Kennelijk is het genoeg geblaf om hem op het idee te brengen om te gaan klagen.
Waarom is de kwaliteit van zijn karakter dan ineens een agendapunt?
Dat ligt er erg aan waarom ze blaffen.Heb je een tip om overmatig blaffen tegen te gaan???
Hoe veel zijn ze alleen thuis?
Ik heb zelf een vermoeden dat het hond is die recht achter deze buurman woont. Maar dat wil ik graag zeker weten natuurlijk. En je weet zelf toch ook wel dat er nu eenmaal mensen zijn die een zondebok zoeken voor eigen frustraties. Ik zeg niet deze meneer zo iemand is maar het is geven en nemen als buren zijnde. Hij heeft ook last van andere honden en daar gaat ie ook een klacht deponeren. En dat is zijn goed recht.
Vwb de frequentie van alleen zijn, zonder daarover een nieuwe discussie op gang te brengen: elke werkdag vanaf half acht tot ongeveer half twee.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Dat je buurman klaagt vind ik niet direct raar, maar de manier waarop wel.
Je gaat toch niet dreigen met een geweer, wil hij je honden doodschieten ofzo?
Natuurlijk moet je rekening houden met je buren, maar daar staat tegenover dat buren je de tijd geven om de klacht op te lossen.
En met levende wezens kan dat niet in een paar dagen.
Dus ik zou je buurman laten weten dat je zijn klacht serieus neemt.
Al is het maar om het niet enorm te laten escaleren, want dan wonen jullie straks allebei niet fijn meer.
Maar bovenstaand (dat hij je tijd gunt) zou ik hem zeker ook uitleggen.
Je kan beginnen met eens te filmen, kijken of je hondjes alleen kort aanblaffen of echt een uur jengelen.
Je gaat toch niet dreigen met een geweer, wil hij je honden doodschieten ofzo?
Natuurlijk moet je rekening houden met je buren, maar daar staat tegenover dat buren je de tijd geven om de klacht op te lossen.
En met levende wezens kan dat niet in een paar dagen.
Dus ik zou je buurman laten weten dat je zijn klacht serieus neemt.
Al is het maar om het niet enorm te laten escaleren, want dan wonen jullie straks allebei niet fijn meer.
Maar bovenstaand (dat hij je tijd gunt) zou ik hem zeker ook uitleggen.
Je kan beginnen met eens te filmen, kijken of je hondjes alleen kort aanblaffen of echt een uur jengelen.
-
Fin
- Zeer actief
Zo'n gloedvol betoog en aan het eind ondergraaf je het.Martijn schreef:Dat is het hele idee. Je bent er niet klaar mee. Je begint een conflict.
Wederom... je bewust blind staren op details in plaats van een gesprek aangaan.
Je kunt wel zeggen dat je er niet van gediend bent maar daarna moet je terug naar de inhoud van het conflict.
Anders kun je het dus niet oplossen en wordt het alleen maar groter.
Of ik een zeikerd ben weet ik niet maar wat de andere buren vinden zou me echt een gigantische rotzorg zijn. Wat heb ik er mee te maken of de anderen mijn ergernis delen? Ik zeg het je nu toch?
En als ik me erger in de zin van dat ik vind dat er iets aan gedaan moet worden dan wordt er iets aan gedaan. Ik woon daar namelijk ook en ik ben niet minder belangrijk dan jij.
Er zijn meer mensen die de politie kunnen bellen bij elke scheet die er dwars zit.
Dan zoekt diewel uit of het geblaf boven of onder de acceptabele grens is. Niet de rest van de buren.
Of je bent gewoon een beetje welwillend en je doet beide wat water bij de wijn en lost het prettig op.
Maar goed, ik heb geen buren en ik zal mijn uiterste best doen omdat ze te houden.
Ik vind dat overbevolkte tokkengedoe echt niet te vreten.
Maar ik denk zo dat TS op het goede spoor zit met de gedachte dat het wel eens een andere buurthond kan zijn dan die van haar.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Volgens mij is mijn voormalige achterbuurman bij jou komen wonen.
Dat was namelijk ook zo iemand die over ALLES kon klagen , een heg die te hoog werd en het uitzicht ontnam, de lucht als de boer naast ons had gegierd en de blatende lammeren als ze voor het eerst naar buiten gingen of een koe in barensnood.
Als hij nu ook al zeurt over andere honden in de buurt dan zou ik het eerst even rustig aankijken en vragen of je buren eens iets meer op willen letten hoe vaak en wanneer er geblaft wordt want wellicht is het iemand die graag zeurt en ovedrijft.....
Dat was namelijk ook zo iemand die over ALLES kon klagen , een heg die te hoog werd en het uitzicht ontnam, de lucht als de boer naast ons had gegierd en de blatende lammeren als ze voor het eerst naar buiten gingen of een koe in barensnood.
Als hij nu ook al zeurt over andere honden in de buurt dan zou ik het eerst even rustig aankijken en vragen of je buren eens iets meer op willen letten hoe vaak en wanneer er geblaft wordt want wellicht is het iemand die graag zeurt en ovedrijft.....
Sandra

-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik heb niet alles gelezen omdat ik tussendoor een halfslachtige poging aan het doen ben een toets te leren
dus als er wat dubbel staat; mijn excuses
Naar mijn mening heeft aangifte doen geen zin. Hij heeft geen letterlijke bedreiging geuit en je hebt geen getuigen. (en ja, ik zou hetzelfde begrijpen als jij, maar daar kun je dus niks mee denk ik) Je bereikt er warschijnlijk alleen mee dat hij zeker door zal gaan met klagen.
Daarbij, hij heeft gewoon het recht om te klagen. of jij het nu reeel vindt of niet. Voor hem is dit zijn waarheid. Niet leuk, maar het is zo.
Ik zou dus inderdaad (wat ik in het begin ergens heb gelezen) camera's ophangen en verder meneer serieus nemen en in gesprek blijven. Gezien zijn opmerkingen lijkt het me niet prettig om hem tegen je in het harnas te jagen dus ik zou proberen min of meer op redelijke voet te blijven.
met camera's heb je bewijs dat het jouw honden niet zijn. Of wel natuurlijk waarmee dan aan is getoont dat de meneer gelijk heeft gehad. Niet met de camerabeelden gaan staan te zwaaien zo van; "zie je wel dat ze niks doen". Maar naar hem toegaan en aangeven dat je het vervelend vind dat hij last ondervindt en dat je daarom nu camera's plaatst zodat je kunt zien wanneer de honden gaan blaffen zodat je daar beter op kunt anticiperen.
Verder voor jezelf uitzoeken of het echt jou honden zijn of de honden van iemand anders.
Daarbij, hij heeft gewoon het recht om te klagen. of jij het nu reeel vindt of niet. Voor hem is dit zijn waarheid. Niet leuk, maar het is zo.
Ik zou dus inderdaad (wat ik in het begin ergens heb gelezen) camera's ophangen en verder meneer serieus nemen en in gesprek blijven. Gezien zijn opmerkingen lijkt het me niet prettig om hem tegen je in het harnas te jagen dus ik zou proberen min of meer op redelijke voet te blijven.
met camera's heb je bewijs dat het jouw honden niet zijn. Of wel natuurlijk waarmee dan aan is getoont dat de meneer gelijk heeft gehad. Niet met de camerabeelden gaan staan te zwaaien zo van; "zie je wel dat ze niks doen". Maar naar hem toegaan en aangeven dat je het vervelend vind dat hij last ondervindt en dat je daarom nu camera's plaatst zodat je kunt zien wanneer de honden gaan blaffen zodat je daar beter op kunt anticiperen.
Verder voor jezelf uitzoeken of het echt jou honden zijn of de honden van iemand anders.
-
Bink
- Vaste gebruiker
Mijn honden zijn inderdaad 3 en 7 jaar oud. De jongste is het teefje en kan een aanjager zijn. Maar de oudere reu verstomt meteen zodra ie door heeft dat er niets is om zich over op te winden.Eline* schreef:Een blik op eerdere berichten leert dat haar honden 2 (mogelijk inmiddels 3) en 6(mogelijk inmiddels 7) jaar oud zijn. Die 8 jaar is dus iets waar je niets aan kan ontlenen.christo schreef:Ze heeft dat in de loop van acht jaar toch al meerdere keren aan haar directe buren gevraagd?
Mogelijk zijn de honden nu meer alleen of is de jonge hond bv meer blafferig.
Tegenwoordig zijn zeer veel mensen werkende en die horen dus je honden niet blaffen als je zelf werkt. Maar iemand die altijd thuis is hoort dat dus wel en het kan dan inderdaad ergerlijk worden. Heb je gevraagd hoe lang de honden blaffen?
Mijn omringende buren zijn zelf ook met pensioen en overdag thuis. Ik ben zelf oprecht van mening (maar dat kan dus onterecht zijn) dat de oudere reu alleen blaft wanneer er iets anders dan anders plaatsvindt.
Een reden kán zijn: de hond van de buren. Die twee zijn als water en vuur en als buurreu aanslaat, wordt de mijne wild en andersom. En dat houdt dan heen en weer geblaf in stand. Maar zelfs dan worden ze elkaar moe.
Buurman vertelde me gisteren dat er dagen zijn dat ie de hele dag blaft. Niet janken maar blaffen. Gistermoren heeft één hond drie kwartier geblaft. Da's wel vervelend natuurlijk op een zondagmorgen.
De andere buren zeggen overigens niet dat ze er geen last van hebben maar zeggen dat de honden niet blaffen.
-
Bink
- Vaste gebruiker
Martijn schreef:En hij zegt van wel.Bink schreef: De andere buren zeggen overigens niet dat ze er geen last van hebben maar zeggen dat de honden niet blaffen.
Dus...
Dus..........zoek ik uit het mí'jn honden zijn en óf ze inderdaad wel blaffen zoals hij vertelt. Ik schat meneer in als dat hij dit voorval aan zou kúnnen grijpen om eventuele andere ongenoegens niet te hoeven uiten.
Begrijp me goed, het is voor mij geen discussie of iemand wel of niet mag klagen. Als hij last heeft van mijn honden, wil ik graag dat hij me dat vertelt. Dat geeft mij de kans er iets aan te doen. Maar de manier waarop heeft me een beetje kippenvel gegeven.
Overigens ben ik de laatste die kwaad met kwaad bestookt. Ik zal altijd in gesprek blijven.
Ik heb hem voorgesteld dat ie ons op de hoogte houdt en dat ik zelf ook zal komen informeren. Zijn anwoord was dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, dat hij echt nog wel eens langs komt. En daar spreekt voor mij een beetje agressie uit, een beetje maar. Op dat moment ben ik dan weer lam geslagen en pas later denk ik: ho even. Ik denk met je mee dus als we toon neutraal houden dan hebben we een betere basis voor een oplossing.
-
Fin
- Zeer actief
Dan kunnen het toch haas niet jouw honden zijn? Ik zou het echt gaan opnemen. Zo'n memorecorder neemt met gemak 8 uur lang al het geluid op wat je honden maken. Dan heb je een idee en iets om mee terug te gaan naar de buurman. Als je daar al behoefte aan hebt.Bink schreef:Buurman vertelde me gisteren dat er dagen zijn dat ie de hele dag blaft. Niet janken maar blaffen. Gistermoren heeft één hond drie kwartier geblaft. Da's wel vervelend natuurlijk op een zondagmorgen.
De andere buren zeggen overigens niet dat ze er geen last van hebben maar zeggen dat de honden niet blaffen.
-
Fin
- Zeer actief
Het was vriendelijk en niet hatelijk bedoeld, Martijn, maar ik hou er nu even mee op. Misschien dat jij met jouw lengte en postuur de ander zonder woord of gebaar genoeg kunt intimideren terwijl je zelf uiterlijk beleefd blijft, een ander heeft die luxe niet. En over de inhoud naar je neerleggen gesproken, de inhoud hier is dat de buurman TS haar honden heeft lopen bedreigen. Dat schuif jij opzij door te gaan oreren over hoe ze rekening te houden heeft met de buren.Martijn schreef:Kijk. Dat is nu precies wat ik bedoel. De inhoud naast je neerleggen en alles altijd meteen op een zijspoor willen zetten.
Je verwart het verstoren van de boodschap van je tegenstander met gelijk hebben en dat gelijk hebben is buitenproportioneel belangrijk voor je.
Jij vindt het heel knap en interessant van jezelf. Ik vind het kinderachtig vingers-in-je-oren "Lalalalala" gedoe.
Volwassen mensen proberen een oplossing te zoeken voor het probleem. Of dat lukt is iets anders maar proberen van het er naar zoeken af te komen door de buurman tot zeikerd te bombarderen vind ik niet chique.
Doe maar geen moeite hierop te reageren, ik ga hier met jou niet verder meer op in.