Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enkele vraagjes...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jvh
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Langharige teckel

Enkele vraagjes...

Ongelezen bericht door Jvh »

Onze Filou (langharige teckel) is nu ruim 5 maanden oud en is ondertussen een flinke meid geworden.
Nu het beter weer wordt en de wandelingen groter worden had ik graag wat informatie i.v.m. teken. Hoe kan ik het best teken vermijden, enz..? Alle informatie is welkom.
Mijn volgende vraag gaat i.v.m. de loopsheid van een langharige teckel.
Op welke leeftijd begint de loopsheid en hoe gaan de hond en z'n baasje daar het best mee om ?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Enkele vraagjes...

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jvh schreef:Onze Filou (langharige teckel) is nu ruim 5 maanden oud en is ondertussen een flinke meid geworden.
Nu het beter weer wordt en de wandelingen groter worden had ik graag wat informatie i.v.m. teken. Hoe kan ik het best teken vermijden, enz..? Alle informatie is welkom.
Mijn volgende vraag gaat i.v.m. de loopsheid van een langharige teckel.
Op welke leeftijd begint de loopsheid en hoe gaan de hond en z'n baasje daar het best mee om ?
HOi,
Loopsheid, de basis ;-)
Duurt ongeveer 3 weken. Persoonlijk zou ik een teefje wat loops is aangelijnd uitlaten en voor alle zekerheid die 3 weken; dat er geen sprake kan zijn van ongewenste dekking. Vanaf een maand of 6, 7 denk ik dat je een loopsheid kunt verwachten, maar kan ook makkelijk pas met 1 jaar zijn (of later).
Teken vermijden.. jammer, no can do. Wel: na elke wandeling nakijken (of tenminste 1 x per dag) en de teken weghalen. Op dit moment gebruik ik niets tegen teken; geen band, geen pipetjes .. niets dus. Zeker omdat het spul hier speelt met elkaar vind ik dat geen fijn idee... dat ze mogelijk toch wat binnenkrijgen.
Er zijn diverse anti-tekenmiddelen verkrijgbaar maar of ze echt helpen....??

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou zeker een anti-vlooien/tekenmiddel gebruiken. Een teek kan dan nog wel op je hond komen, maar met een beetje geluk na de beet sterven en dan kun je hem verwijderen.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Een langharige teckel is lastig nakijken op teken. Bepaalde anti vlo middelen zijn ook tegen teken.
Jvh
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Langharige teckel

Ongelezen bericht door Jvh »

Zijn teken vanf een bepaald moment in het jaar actief ? Of zijn die enkel gevaarlijk bij zeer warm weer bv ?
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Behalve de Scaliborband kun je ook een pipetje van PracTic geven tegen teken.

Loopsheid: ze wordt "gewoon" loops op een dag en die loopsheid duurt ongeveer drie weken. Met een beetje mazzel houdt ze zich zelf aardig schoon en hoef je maar zo nu en dan een druppeltje bloed op te ruimen. Buitenshuis gewoon aangelijnd houden, geen losloopgebieden opzoeken en gaan wandelen op tijden dat de meeste andere honden niet uitgelaten worden.
En ..... is het wel handig om een paraplu mee te nemen :mrgreen: (kun je eventueel opdringerige reuen min of meer op afstand houden :wink: ). Gewoon drie weken rekening houden met het feit dat je hondje loops is en dat je geen ongewenste dekking wilt.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”