Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schilferige huid, tips?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

schilferige huid, tips?

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin zijn huid is het laatste jaar steeds meer gaan schilferen. Net alsof hij roos heeft. Volgens de DA een uiting van zijn allergie. Ik dacht ik geef hem lekker schapenvet maar dat helpt dus helemaal niet, visolie krijgt hij ook, helpt ook niet.
Ik merk dat mensen het vies vinden, dat ze hem niet meer willen aaien, terwijl hij zo'n knuffelbeer is voor mensen. Het ziet er ook niet fris uit. Wat ik doe is hem stofzuigen, vindt hij lekker, kan er ook niks aan doen. Gelukkig maar. Ik probeer zo alle losse stukjes weg te zuigen zodat het er niet "vies " uit ziet. Het is niet vies, het is droog. Het zit echt overal over zijn hele lichaam verspreid. Iemand nog een idee? . Het is begonnen in het voorjaar vorig jaar ongeveer.
Zit er ook over te denken om hem steeds te wassen, maar het komt van binnen uit, dus tja :U: zwemmen in zout water, zou dat wat doen?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: schilferige huid, tips?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina heeft soms ook last van schilfers en een erg droge huid maar zo te lezen wel een stuk minder dan Odin.
Als het weer eens zover is gebruik ik bij haar dermoscent essential ( de pipetjes) en dat werkt best wel goed, ze is dan mooi weer een tijdje roosvrij en haar huid is een stuk minder droog.

klik
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

Swift heeft ook al jaren last van huidschilfers en bij haar helpt ook niets. Swift vindt stofzuigen gelukkig ook heel erg lekker, dus dan kan ik ook al heel wat schilfers weg zuigen. En als het heel erg is, douche ik haar wel en dat helpt dan wel weer voor een paar week.

Voor zover ik weet is Swift nergens allergisch voor.

ik ga dit topic ook zeker nog even volgen.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als je hem wast, kun je misschien eens berkenteershampoo gebruiken
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dagmar88 schreef:Als je hem wast, kun je misschien eens berkenteershampoo gebruiken
Denk je niet dat dat nog meer uitdroogt?

Visolie en vette vis zou ik doen, je zegt het zelf al het komt van binnenuit. Wassen is natuurlijk prima om de effecten te controleren maar je behandeling komt van binnen.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Rosita Compagner schreef:
dagmar88 schreef:Als je hem wast, kun je misschien eens berkenteershampoo gebruiken
Denk je niet dat dat nog meer uitdroogt?

Visolie en vette vis zou ik doen, je zegt het zelf al het komt van binnenuit. Wassen is natuurlijk prima om de effecten te controleren maar je behandeling komt van binnen.
ja dat denk ik dus ook, als je zo'n hond steeds wast irriteer je hem nog meer vrees ik. Hij is al zo gevoelig overal voor.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

De dierenarts hier gaf ook als advies VISOLIECAPSULES. Gewoon van het Kruidvat.
Ik sprak vandaag nog iemand met een poedeltje en schilferige huid en dat was al wat verbeterd terwijl ze er nog niet zo heel lang mee bezig was. Voor dat kleine ding van een kilo of 5 zei de da 1 capsule dus ik neem aan dat een grotere hond meer moet/mag hebben. :ok:

Vette vis is natuurlijk helemaal lekker en goed. :roll: dan zegt je hond waarschijnlijk :J:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Chris heeft het ook. Nu is hij kortharig en heeft geen ondervacht dus ik heb op een gegeven moment in arren moede wat zonnebloemolie genomen en hem daarmee gemasseerd. En zowaar, dat hielp.

Die capsules lijken me een beter idee. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”