Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op balkon aan t piepen en deur dicht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Hond op balkon aan t piepen en deur dicht

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat doe je dan?

Ik hoorde het al van een andere buurvrouw, 's morgens gaat de terrasdeur open, de golden retriever wordt eropgezet, deur gaat weer dicht.
Dan zit ie daar vele uren en piept.

Nu weer. De eigenaar is een sneue vent die de hond overgenomen heeft omdat een ander deze niet meer 'kon hebben'.
Hij wandelt er nauwelijks mee, verder ziet de hond er wel goed uit.

Dierenbescherming bellen? Politie?
Hij is slecht aanspreekbaar, ik denk zeker dat het meer effect heeft als iemand van de DB aan de deur staat.

Ik heb al gedoe met hem wegens geluidsoverlast. Kan ook de buurvrouw vragen en samen erheen gaan....
als ie al thuis is.

Volgens mij mag je een hond niet onbeschermd zonder eten en drinken buiten op een terras zetten maar ja in NL mag je wel erg veel uithalen met dieren...

Wat zouden jullie doen?
Meldpunt dierenmishandeling vind ik ook zo groots...
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Re: Hond op balkon aan t piepen en deur dicht

Ongelezen bericht door Joenino »

AnneMarie schreef:Wat doe je dan?

Ik hoorde het al van een andere buurvrouw, 's morgens gaat de terrasdeur open, de golden retriever wordt eropgezet, deur gaat weer dicht.
Dan zit ie daar vele uren en piept.

Nu weer. De eigenaar is een sneue vent die de hond overgenomen heeft omdat een ander deze niet meer 'kon hebben'.
Hij wandelt er nauwelijks mee, verder ziet de hond er wel goed uit.

Dierenbescherming bellen? Politie?
Hij is slecht aanspreekbaar, ik denk zeker dat het meer effect heeft als iemand van de DB aan de deur staat.

Ik heb al gedoe met hem wegens geluidsoverlast. Kan ook de buurvrouw vragen en samen erheen gaan....
als ie al thuis is.

Volgens mij mag je een hond niet onbeschermd zonder eten en drinken buiten op een terras zetten maar ja in NL mag je wel erg veel uithalen met dieren...

Wat zouden jullie doen?
Meldpunt dierenmishandeling vind ik ook zo groots...
Politie bellen wegens geluids- en stankoverlast (neem aan dat de hond ook plast en poept op het balkon). Wil meneer dan nog niet reageren dan DB bellen.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

met hem praten en vragen of hij de hond eigenlijk wel wil hebben , is dat niet het geval dan kan je een nieuw adres voor de hond zoeken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Podenji schreef:met hem praten en vragen of hij de hond eigenlijk wel wil hebben , is dat niet het geval dan kan je een nieuw adres voor de hond zoeken.
Ja, zou ik ook doen, arm beestje.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb de dierenbescherming gebeld voor informatie.

Een hond hoef je in NL niet uit te laten, je hoeft hem geen mandje of eten/drinken te geven overdag als ie opgesloten zit op het balkon. Dat is niet strafbaar :roll: :denken:
Lekker land leven we toch in.
Ook de hele dag in de felle zon mag dus.

Alleen als het regent en hij heeft geen onderdak dan is dat reden voor een proces verbaal.

De buurvrouw vertelde me dat ie soms uren in de regen zat, maar die doet dan niks :cry: vindt het héééél erg en daar blijft het dan bij...

Ik ga een brief op zijn deur hangen namens meerdere omwonenden. Zal daar bijzetten of ie de hond wel wil, dat is wel een goede.
En dat een Golden enkele uren per dag beweging nodig heeft.

Ik spreek hem zeker aan als ik hem zie, maar hij is nogal onaanspreekbaar en dan ben ik de boosdoener, denk niet dat ie het gaat begrijpen.

Mocht het daarna nog voorvallen ga ik naar de politie, dat is de enige mogelijkheid, want huisdieren mogen geen overlast veroorzaken. En dat doet ie omdat ik het verschrikkelijk akelig vind om aan te horen dat gepiep.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Hebben wij jaren en jarenlang gehad :N:

Toen ik nog thuis woonde, woonde bij ons thuis een vrouw die had een hond die altijd op het balkon liep te blaffen. Ondanks dat ze zelf gewoon thuis was :oeps: Toen die hond overleden was (iedereen was blij) kocht ze binnen een paar weken weer een andere en raar maar waar. Die deed precies hetzelfde. Nooit waarschuwde ze de hond of wat dan ook. Maakte haar gewoon niks uit. Als je haar daarop aansprak (toen met de 1e en later ook met de 2e) zei ze altijd dat ze er niks aan kon doen :piew:

Briefjes in de brievenbus. Aanspreken. Boos worden. Politie bellen. Woningbouw. Niets hielp. :kotz:
Knetter en knettergek werd je ervan. Als je pech had begonnen andere honden soms nog eens mee te blaffen :oeps:

Geloof dat de halve buurt de horlepiep danste toen de flat tegen de vlakte zou gaan en ze moest verhuizen (met hond) jee, wat een ellende heeft dat gedoe met die hond opgeleverd zeg. Tot echt flinke ruzies met direct naastwonende en dreigbrieven naar haar aan toe :roll:

Dat snap je gewoon niet. Als je een hond hebt die zo blaft dan waarschuw je die toch als die blijft blaffen :19: Niks hoor :neenee: Dat gaat er bij mij gewoon niet in dat je zo aso bent dat je je hond gewoon laat blaffen en lekker op je gemak de was gaat staan ophangen of wat dan ook :80:

Dus ja, je kunt bellen hoor, maar ik geef je weinig kans in ieder geval.
succes ermee. Ik beneid je niet.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb geen last van een blaffende hond, ik heb last van de slechte omgang ermee, het piepen. Ik vind dat sneu.

En wat betreft jouw verhaal: als je hele flat last heeft van een blaffende hond en je klaagt steeds opnieuw dan kan de verhuurder een uitzetting forceren.
Je hebt namelijk recht op redelijk woongenot. Dus bij overlast, zoveel mogelijk mensen verzamelen en aanpakken.

De overbuurman had ook de muziek steeds aan. Briefje, drie keer gezegd en toen zo overduidelijk gezegd dat ik niks meer hoor.
Het is soms net als bij honden: ik had 100% zoiets van 'jij gaat daarmee stoppen' en hij doet dat. En moet ook wel want ik trek alles uit de kast als hij mijn woongenot verpest.

Maar dit is verwaarlozing en daar kan ik slecht tegen...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

dierenbescherming bellen zonder water mag namelijk niet...
of wijkagent
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

denk dat je het meest bereikt als je niet boos op hem wordt of briefjes door de deur gooit. Je kan het beste met hem gaan praten en vragen of hij het goed vindt dat jij de hond eens meeneemt met wandelen (
als dat kan voor jou dan) . Of als hij weg moet dat iemand anders op de hond past. Misschien wil hij inderdaad de hond helemaal niet en vindt hij het lastig. Zou het rustig vragen en misschien kunnen jullie met buurt een ander adres voor hem zoeken dan. Vraag wat hij daar van vindt. Je kan ook zeggen dat je het sneu vindt dat hij zo lang op het balkon zit, in de felle zon. Nou ja, kan van alles bedenken. Maar recht op de man af lijkt me het beste en vooral niet boos worden, slijm hem maar naar de bek, des te sneller bereik je iets voor de hond, want daar gaat het om.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
AnneMarie
Zeer actief

Ik snap wat je zegt Jacky, maar ik ga niet voor die hond opdraaien dat kan ik niet en dat is nu ook al het probleem bij hem.

Ik kan wel aangeven dat ik het sneu vind, dacht ook al, ik bel nonchalant aan en zeg zo van 'goh, weet je dat je hond jankt'? Is er iets met hem?

Maar hij is vrij dommig en het enige wat ik dan kan doen is het overnemen en daar pas ik voor....
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Jeetje wat sneu
en ja hier in NL kom je bijna overal mee weg

Jaren geleden een herder met tumoren, abcessen, wonden, liep in zn eigen stront, onder de schurf, weinig water en voer, altijd buiten in weer en wind zonder onderdak

en wat doet de dierenbescherming... ?

NIETS helemaal niets
na meerdere klachten nog niet

dus ik heb daar niet zo veel vertrouwen meer in, helaas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”