Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbrengen Border Collies

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Voorbrengen Border Collies

Ongelezen bericht door Magic »

wenche schreef:Ik vind showen sowieso over het algemeen een vreselijk onnatuurlijk iets... Ik ken een aantal honden die naar show gaan, maar die hebben er totaal geen plezier in, maar omdat de fokker zei dat het zulke mooie showhondjes waren, gaat de eigenaar er toch mee naar show... Die vind het leuker dan de honden...

Vind het een beetje weg hebben van die beauty pageants (weet even het nederlandse woord niet) voor kinderen... de ouders vinden het geweldig, maar de kinderen spelen liever
Ben je zelf wel eens op een show geweest? Ik dacht er namelijk net zo over, tot we eens een show bezochten en het toch wel heel anders was dan wij hadden gedacht ;).

Er zijn natuurlijk wel mensen die hun hond helemaal opdoffen en oppoederen, en er zijn ook echt wel honden die er niks aan vinden, maar je bent niet verplicht om daar aan mee te doen, en voor hetzelfde geld tref je een hond als Magic, die vindt al die aandacht juist prachtig ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ja, ik ben al eens naar show geweest, maar vind het echt helemaal niks...
En je bent inderdaad niet verplicht met een showhondje te showen, maar in sommige gevallen wordt dit redelijk gepushd door trainers, fokkers etc... en de hondjes die ik ken, die vinden er dus geen **** aan, maar omdat jantje, pietje en klaasje zeggen dat ie het zo goed doet en blabla, blijven de eigenaren door gaan...
Die honden liggen veel liever in de blubber, of crossen lekker over een behendigheidsparcour... Maarja, wie ben ik...
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

wenche schreef:Ja, ik ben al eens naar show geweest, maar vind het echt helemaal niks...
En je bent inderdaad niet verplicht met een showhondje te showen, maar in sommige gevallen wordt dit redelijk gepushd door trainers, fokkers etc... en de hondjes die ik ken, die vinden er dus geen **** aan, maar omdat jantje, pietje en klaasje zeggen dat ie het zo goed doet en blabla, blijven de eigenaren door gaan...
Die honden liggen veel liever in de blubber, of crossen lekker over een behendigheidsparcour... Maarja, wie ben ik...
Het is niet omdat men shows doet met een hond dat hij andere dagen niet in de modder ligt of over een behendigheidsparcour loopt. Kai doet 3 keer per jaar een show, de andere weekenden doet hij ofwel gehoorzaamheidswedstrijden (in weer en wind trouwens) ofwel doen we wandelingen waar ook af en toe modder bij komt kijken. Er is maar een klein deel showhonden dat echt niets anders doet dan showen en dat zijn meestal honden van rassen met superlange vachten. Het ene sluit het andere niet uit, meestal is showen maar een heel klein deel van een hondenleven.
En er zijn zelfs honden die bijna elk weekend op show staan, maar mogen door de week zich vuil maken op boswandelingen, je kan ze dan ook onder de noemer showhond opnoemen, maar buiten die shows zijn ze nog gewoon hond.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

wenche schreef:Ja, ik ben al eens naar show geweest, maar vind het echt helemaal niks...
ik ken er meer dan genoeg, die het prima of zelfs leuk vinden, daarnaast.. hoevaak is een show? ook die honden kunnen in de blub, crossen e.d ... het is niet of of :19:
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

wenche schreef:Ik vind showen sowieso over het algemeen een vreselijk onnatuurlijk iets... Ik ken een aantal honden die naar show gaan, maar die hebben er totaal geen plezier in, maar omdat de fokker zei dat het zulke mooie showhondjes waren, gaat de eigenaar er toch mee naar show... Die vind het leuker dan de honden...

Vind het een beetje weg hebben van die beauty pageants (weet even het nederlandse woord niet) voor kinderen... de ouders vinden het geweldig, maar de kinderen spelen liever
Ik show uitsluitend met honden die het zelf ook leuk vinden , ik heb een teef die het vreselijk vind en die gaat dus niet meer mee , de twee andere teven vinden het geweldig al die aandacht en alleen bezig zijn met mij , ik heb er zelfs een die ik bij wijze van helemaal alleen de ring in zou kunnen sturen die weet exact waar ze voor komt en vind het echt top !
Dat mijn meiden showen betekend echter niet dat ze het hele jaar mooi moeten zijn , de twee show meiden zwemmen graag en doen dat dus ook in de zomer en dat vernielt echt de vacht , dus in de zomer en een deel van het najaar word er dus niet geshowed omdat ze ook gewoon hond moeten kunnen zijn
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tamara/Bayko schreef:
gyanty schreef:Foto 2 en 3 lijken me trouwens ook dezelfde hond
Tja op deze manier lijkt het alsof een heleboel handlers het doen, maar tot nu toe 3 op de weet ik hoeveel border collie.....

Dat jij het verder nog nooit hebt gezien, betekent niet dat het heel weinig gebeurt. Ik heb het wel al vaker gezien bij ietsje meer dan drie handlers :wink: Zowel op het Europese vasteland als op de Engelse championshipshows en Crufts. Heb alleen even niet zo'n zin om afbeeldingen te zoeken, hoewel ik weet waar ik ze kan vinden. Beetje lui vandaag. Mijn manier van showen is het niet, maar als andere handlers het zo willen doen moeten ze dat vooral zelf weten. Het is ook weer niet zo dat de honden er zwaar mishandeld mee worden. Vaak gebruiken handlers ook verschillende methodes door elkaar heen.
Zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is nou ook weer niet zo dat ik overgrote meerderheid die oren naar voren zie duwen. En ach misschien heeft een hond zijn dag ook eens niet, dan kan je misschien ook even moeten helpen met wat handen. Vind het alleen dat je dan wel juist de alerte blik mist.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”