Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kauwen tijdens wisselen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sietske

kauwen tijdens wisselen...

Ongelezen bericht door Sietske »

Mijn arme kind is al weken aan het wisselen, misschien wel bijna een maand. Er komen aan alle kanten tanden en kiesjes door, met als resultaat dat ze geen bot meer doorgekauwd krijgt.

Heb ik haar vandaag een kippenvleugeltje gegeven. Kom ik terug, heeft ze met veel moeite het vlees van het bot af gepeuzeld. Normaal had ze dat in een kwart van de tijd al met huid, haar en bot verschalkt.

Is dit normaal en wanneer komt het vermogen om weer fatsoenlijk te kauwen weer terug?

Ik wil haar namelijk zo kort mogelijk op brok hebben staan, maar fatsoenlijk vervlees (compleet) is hier in Frankrijk bijna niet te krijgen. Dus de eerder ze terug kan, de beter.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Re: kauwen tijdens wisselen...

Ongelezen bericht door *Petra* »

Sietske schreef:Mijn arme kind is al weken aan het wisselen, misschien wel bijna een maand. Er komen aan alle kanten tanden en kiesjes door, met als resultaat dat ze geen bot meer doorgekauwd krijgt.

Heb ik haar vandaag een kippenvleugeltje gegeven. Kom ik terug, heeft ze met veel moeite het vlees van het bot af gepeuzeld. Normaal had ze dat in een kwart van de tijd al met huid, haar en bot verschalkt.

Is dit normaal en wanneer komt het vermogen om weer fatsoenlijk te kauwen weer terug?

Ik wil haar namelijk zo kort mogelijk op brok hebben staan, maar fatsoenlijk vervlees (compleet) is hier in Frankrijk bijna niet te krijgen. Dus de eerder ze terug kan, de beter.
Als je haar brok wil geven dan kan je dat gewoon doen, gewoon een beetje weken in heet water en dat steeds meer minderen, dan merk je vanzelf wel wanneer je hond weer droge brok kan eten.

Mijn honden(pupjes) eten gewoon brok tijdens het wisselen, alleen week ik het dus een beetje als ik merk dat het eten erg lang gaat duren.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: kauwen tijdens wisselen...

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Misschien een beetje 'voorkauwen' als in er een paar keer met een hamer opslaan? Ik zou er niet zo moeilijk over doen, denk ik. Heeft ze toch mooi wat langer plezier van haar eten? Mocht ze nu griezelig mager worden dan is het wat anders. Kun je niet eens in dat bekkie kijken en eventueel wat losse tanden eruit wippen?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”