Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorbrengen Border Collies
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Voorbrengen Border Collies
Als we dan ook nog even de borst vooruit trekken, en de achterpoten even wat doorduwen, perfect! :N:
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
da's toch gewoon z'n oren naar voren zetten? Ik vind dat niet raar...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
ja nou ja, ik zou het wel met één hand kunnen 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik kan met een lijntje omgaan 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Wat ik helemaal niet snap is waarom een York op een tafeltje met rood kleedje moet staanNanna schreef:Ik vind het in zoverre raar dat je het exclusief bij dit ras ziet. Er zijn toch wel meer rassen met zukke oren, waar je het nooit ziet.Rosita Compagner schreef:da's toch gewoon z'n oren naar voren zetten? Ik vind dat niet raar...
Kan me ook zo voorstellen dat iemand even een balletje hooghoudt voor de staatsiefoto zodat de hond van nature de oren spitst. Maar nee, allemaal die poten in hun nek

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Anders kunnen ze onder de rokjes van de dames kijkenladybird schreef:Wat ik helemaal niet snap is waarom een York op een tafeltje met rood kleedje moet staanNanna schreef:Ik vind het in zoverre raar dat je het exclusief bij dit ras ziet. Er zijn toch wel meer rassen met zukke oren, waar je het nooit ziet.Rosita Compagner schreef:da's toch gewoon z'n oren naar voren zetten? Ik vind dat niet raar...
Kan me ook zo voorstellen dat iemand even een balletje hooghoudt voor de staatsiefoto zodat de hond van nature de oren spitst. Maar nee, allemaal die poten in hun nekOren snap ik nog wel, maar een verhoging in de ring?
![]()
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Joh, dat was me nog nooit opgevallen. Maar het stoort wel als je er op let hoor! Waarom niet gewoon een hand voor hem houden zodat hij zich daar op richt?
- gyanty
- Zeer actief
Kan ook prima zonder en eigenlijk heb ik het niet vaak gezien dat ze dit bij borders doen. Ik heb met Kay wel wat losse ringtrainingen gelopen en om zijn oren naar voren te krijgen was erg moeilijk, maar ik kon het uiteindelijk zonder kunstmatige ingreep. Maar goed bij hoeveel rassen word het hoofd niet met een hand omhoog gehouden en de staart met een hand ondersteund? Het is gewoon een zwak punt van de borders. Ze laten hun oren liever hangen. Tja als ze ze naar voren doen door enkel je hand er neer te leggen. Tja waarom dan zoveel mensen het doen? Tja voorbeeld doet volgen en dan wordt er niet anders getraind, wereldjewordt toch vaak beheerst door bepaalde mensen....

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Let maar eens op bij de grotere shows. Daar zie je het stacking best veel, zeker in de UK en VS. Ik heb het bij m'n eigen honden nooit gedaan. Buiten dat het voor mijzelf niet echt praktisch uitvoerbaar is, vind ik het veel mooier om een hond gewoon in free stand zichzelf te laten presenteren. Handler voor de hond, koppie alert omhoog en geen gefrunnik aan de poten. Het aparte is dat veel honden die gestacked worden dit eigenlijk helemaal niet nodig hebben omdat ze goed gebouwd zijn en dus ook zonder hulp van de handler gewoon goed staan (na een beetje ringtraining). Een alerte expressie met dito oordracht is iets waar je ook op kunt trainen. Toch is het stacken heel populair, zeker bij de 'grote namen' in het showwereldje.Magic schreef:Ik heb het nog nooit eerder gezien.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 21 apr 2010 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
De York is volgensmij omdat ze op een rood kleed beter uitkwamen (de vacht dan). 
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
gyanty schreef:Ze laten hun oren liever hangen. Tja als ze ze naar voren doen door enkel je hand er neer te leggen
Het is over het algemeen niet zo dat de hond dan uit zichzelf de oren in de gewenste stand brengt. Die worden d.m.v. de duim in de juiste positie geduwd.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Zijn ze ook zeker niet. Ik zou het zelf dus ook niet zo doen. Met een hoog stemmetje tegen ze praten of een koekie in de hand houden is minstens zo effectief en vormt naar mijn mening een veel mooier totaalplaatje. Ik showde m'n hond dus ook meer zoals je op jouw laatste foto ziet, alleen hield ik m'n hand voor me en niet opzij.Nanna schreef:Totale waanzin. Een Collie met tiporen worden de oren ook niet in model gedrukt. Die wordt gewoon attent gemaakt met een voertje en zet dan de oren goed.Tamara/Bayko schreef: Het is over het algemeen niet zo dat de hond dan uit zichzelf de oren in de gewenste stand brengt. Die worden d.m.v. de duim in de juiste positie geduwd.
Je maakt mij niet wijs dat een BC daar te stom voor is.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik vind dat, als je border toevallig geen tiporen heeft, maar hangoren, je ze niet in een andere stand moet gaan duwen. Want dat hoort dan niet bij die hond. Die heeft dan toevallig hangoren.Nanna schreef:Totale waanzin. Een Collie met tiporen worden de oren ook niet in model gedrukt. Die wordt gewoon attent gemaakt met een voertje en zet dan de oren goed.Tamara/Bayko schreef: Het is over het algemeen niet zo dat de hond dan uit zichzelf de oren in de gewenste stand brengt. Die worden d.m.v. de duim in de juiste positie geduwd.
Je maakt mij niet wijs dat een BC daar te stom voor is.
Mijn Meagan heeft perfecte tipoortjes en die staan dan ook altijd zo. Ik heb ooit 1 show met haar gelopen en de oortjes bleven netjes staan. Even een voertje voor haar en aandacht.
Meagan staat dus helemaal uit zichzelf als een 'showhondje'. Daar zou ik, als ik ging showen (maar doe ik niet) helemaal niets of niet veel aan hoeven te doen.
Zij heeft dat denk ik van nature.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
De meeste showhonden die op een dergelijke manier worden gestacked hebben ook tiporen (want als pup geplakt). Mijn Bayko heeft, zoals je wellicht nog wel weet, verre van tiporen. Ze zijn best groot en er zit wel een knik in maar verder hangen ze in plaats van mooi boven op het hoofd te tippen. Die oren zijn ook nooit geplakt. De keurmeesters hadden er altijd commentaar op. Tja, het zij zo.
- Magic
- Zeer actief
Waarom staan er trouwens overal mensen met een sjaal achter? 

Iedere dag feest!
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Tja, dat zouden ze dan toch ook bij een wawa. maltezer of een papillon doenLéonieHonden schreef:De York is volgensmij omdat ze op een rood kleed beter uitkwamen (de vacht dan).

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
In de rasstandaard wordt er bij de oren gesproken over 'staand of half opgericht', maar de meeste keurmeesters prefereren perfecte tipoortjes. Toch zijn er genoeg borders met bijv. zeiloren die BOB of een kampioenstitel halen. Als de hond voor de rest goed in elkaar zit en die dag de beste is wint ie toch wel.
-
wita-lap
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Nanna schreef:Die hebben het koudMagic schreef:Waarom staan er trouwens overal mensen met een sjaal achter?
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Ik show mijn collie's ( schotse ) zo vrij en zo natuurlijk mogelijk en ook met een losse lijn , ik oefen erop dat ze allert zijn in de ring en de oren vanzelf zetten zonder dat ik er aan kom
Zodra ik het buiktasje om doe dan weten de twee teven waar ik mee show precies hoe laat het is .
Ik kom ook niet aan de benen , ga ze niet verzetten niks ...zet wel dan een stapje terug zodat ze wat beter in stand gaan staan .
Ze staat hier niet helemaal goed
maar vooruit maar ....maar ik zie ze het liefst zo natuurlijk mogelijk ...... we werden toch 3de van de 18

Zodra ik het buiktasje om doe dan weten de twee teven waar ik mee show precies hoe laat het is .
Ik kom ook niet aan de benen , ga ze niet verzetten niks ...zet wel dan een stapje terug zodat ze wat beter in stand gaan staan .
Ze staat hier niet helemaal goed

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja vind het ook raar maar was traditie geloof ik. Vind het zelf ook apart.ladybird schreef:Tja, dat zouden ze dan toch ook bij een wawa. maltezer of een papillon doenLéonieHonden schreef:De York is volgensmij omdat ze op een rood kleed beter uitkwamen (de vacht dan).Rood zou Pepita ook goed staan, maar je ziet me toch niet podium voor haar mee slepen de ring in
![]()
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Hmz ik kan er wel enigzins inkomen dat het voor de oren is. De BC van mijn zus is ook altijd zo lastig om zijn oren naar voren te krijgen haha. Als ie gewoon lekker loopt niet maar als je even iets van hem vraagt legt hij ze direct in zn nek. Ook al sta je dan met piepjes koekjes balletje en weet ik veel wat de roepen
maargoed het ziet er niet uit.
- gyanty
- Zeer actief
Een border is voor mij niet te vergelijken met een schot. Kay kan volledig geobsedeerd naar een piepbal in mijn handen kijken, maar toch zijn oren naar achter hebben. Geen van onze voorgaande schotten had de oren ooit zo ver naar achter geklapt, maar meestal gewoon in de normale positie. Daarbij denk ik dat de schotten het showgebeuren wat meer in de genen hebben dan de border en daardoor toch makkelijker staan.
Ik denk dat het gewoon simpelweg gemaktzucht van de handlers is. Met Kay moest ik toch ook wel behoorlijk trainen op zelfstandig staan, elke keer draaide hij zijn kont naar me toe en ging tegen me aan staan. Geloof niet dat het showen ooit voor ons wat gaat worden haha (alhoewel hij uiteindelijk best goed stond). Ik ben ook ook echt wel voor het zo natuurlijk mogelijk showen waarbij de hond zelfstandig gaan staan. Maar goed het is dus niet standaard voor de borders voor zo ver ik weet.
Ik denk dat het gewoon simpelweg gemaktzucht van de handlers is. Met Kay moest ik toch ook wel behoorlijk trainen op zelfstandig staan, elke keer draaide hij zijn kont naar me toe en ging tegen me aan staan. Geloof niet dat het showen ooit voor ons wat gaat worden haha (alhoewel hij uiteindelijk best goed stond). Ik ben ook ook echt wel voor het zo natuurlijk mogelijk showen waarbij de hond zelfstandig gaan staan. Maar goed het is dus niet standaard voor de borders voor zo ver ik weet.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nou van de eersten weet ik het niet maar die laatste 2 zijn dezelfde hond + handler 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- gyanty
- Zeer actief
Nu plaatjes om even te laten zien hoe het ook kan!

(dit is trouwens een van WA Championship Dog Show)
Foto 2 en 3 lijken me trouwens ook dezelfde hond
Tja op deze manier lijkt het alsof een heleboel handlers het doen, maar tot nu toe 3 op de weet ik hoeveel border collie.....

(dit is trouwens een van WA Championship Dog Show)
Foto 2 en 3 lijken me trouwens ook dezelfde hond
Tja op deze manier lijkt het alsof een heleboel handlers het doen, maar tot nu toe 3 op de weet ik hoeveel border collie.....
Laatst gewijzigd door gyanty op 22 apr 2010 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij deze laatste foto staat mij het slipkettinkje zo vlak achter de oren en flink op druk nogal tegen eerlijk gezegd.
Maar het met 2 handen vasthouden van de achterzijde van de kop vind ik helemaal geen gezich. Heb het hier op shows nog nooit bewust zo gezien trouwens, misschien is het meer een Amerikaans iets?
Maar het met 2 handen vasthouden van de achterzijde van de kop vind ik helemaal geen gezich. Heb het hier op shows nog nooit bewust zo gezien trouwens, misschien is het meer een Amerikaans iets?
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
dit soort "rare" dingentjes bevestigen mijn ( voor) oordeel......ik hou niet van showen 

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee kijk maar eens goed naar de aftekening bij de voorpoten.gyanty schreef: Foto 2 en 3 lijken me trouwens ook dezelfde hond
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
gyanty schreef:Foto 2 en 3 lijken me trouwens ook dezelfde hond
Dat jij het verder nog nooit hebt gezien, betekent niet dat het heel weinig gebeurt. Ik heb het wel al vaker gezien bij ietsje meer dan drie handlers
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Ik vind showen sowieso over het algemeen een vreselijk onnatuurlijk iets... Ik ken een aantal honden die naar show gaan, maar die hebben er totaal geen plezier in, maar omdat de fokker zei dat het zulke mooie showhondjes waren, gaat de eigenaar er toch mee naar show... Die vind het leuker dan de honden...
Vind het een beetje weg hebben van die beauty pageants (weet even het nederlandse woord niet) voor kinderen... de ouders vinden het geweldig, maar de kinderen spelen liever
Vind het een beetje weg hebben van die beauty pageants (weet even het nederlandse woord niet) voor kinderen... de ouders vinden het geweldig, maar de kinderen spelen liever