Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Dogs adoptions Nederland? Wie nog meer?

Ongelezen bericht door Eline* »

LongFields schreef:
Eline* schreef:
LongFields schreef: Maar net zo goed als het wat hypocriet is van een rashondeneigenaar om onder het mom van "de asiels in Nederland zitten al overvol" iemand te veroordelen die een buitenlandse hond wil adopteren, zou het ook niet netjes zijn van iemand die zelf herplaatsers heeft om iemands keus voor een rashond te veroordelen. Even voor alle duidelijkheid: ik bedoel dit in het algemeen, en niet op wie dan ook die in dit topic gepost heeft persoonlijk.
:neenee: Je citeert me dus ik voel me aangesproken. Ik doe dat ook niet, nergens. :neenee: De uitspraak die jij citeert van mij is keurig netjes. Ik spreek alleen uit dat ik niet snap dat een hondenfokker van rashonden iets moet vinden van de keuze van mijn herplaatsers.
Daarmee zeg ik nog niets over wat ik wel of niet vind van haar keuze's.
Dat vind ik namelijk ook niet, ik vind enkel dat mijn honden ook niet hoeven te worden weggezet. Mijn honden zijn geen druppels op gloeiende platen of gelul over honden uit het buitenland..alsof ze er niet toe doen. En wel fokken met speciale bloedlijnen die er blijkbaar wel toe doen.
Sorry Suzan, dan krijg ik inderdaad een zeer woedend gevoel over me.
Alsof al die honden, opeengestapeld in buitenlandse asielen geen bestaansrecht hebben, alsof mijn honden hier niet hadden mogen komen, weggezet als het probleem van een ander, omdat er toevallig geen bloedlijn of god mag weten wat voor belangerijke flauwekul achter zit.
Dan word ik inderdaad wel erg boos. Mijn honden hebben net zo veel recht op een fijn leven als iedere andere hond, iedere andere rashond, ieder andere asielhond, waar dan ook ter wereld.
En ja, ik ben boos, maar beticht me niet van dat ik niet netjes ben, want dat ben ik wel!
Rustig maar Eline, ik geef aan dat ik het met jou eens ben, vandaar dat ik je geciteerd heb. Ik wilde het alleen even nuanceren (omdat ik me door jóuw opmerking namelijk net zo goed aangesproken voelde :wink: )
Maar waarom voel je je aangesproken? lees nog eens rustig Suzan; ik zeg niets over de keuze om te fokken of de keuze voor rashonden. Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen die fokken en kiezen voor bv raspups zich drukmaken om welke herplaatser ik kies.
Jk bedoel dat niet lelijk, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik niet snap waar iemand zich mee bemoeid. Ik heb me nog nooit bemoeid met welk ras ik vond dat iemand moest nemen om daar vervolgens termen als "onzin, het lost niets op"aan vast te koppelen. :denken:
Dat staat toch belachelijk?

"Hallo, ik wil graag een duitse herderpup en die komt volgende week! :cheer: Zijn er hier nog meer mensen met een duitse herder?"

"Ja, belachelijk! Er zitten genoeg hollandse herders in het asiel! En het lost niet op, die pup!"

"Ja joh, druppels op een gloeiende plaat"

" Gg...waarom moet je nou zonodig een Duitse herder? Die zijn allemaal vals en ze bijten je in je rug"

Nou, vind je het nog een zinvol gesprek? :scratch:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Dat zeg ik ook helemaal niet. maar iedereen voelt zich onmiddelijk persoonlijk aangesproken terwijl iedereen zijn of haar mening moet kunnen geven. Ik ben een hypocriet omdat ik rashonden fok en tegen het halen van honden uit het buitenland. Een ander reageert omdat ik schrijf dat andere landen honden als huisvuil zien.

Probeer me liever te overtuigen van het feit dat we andere landen moeten helpen met dit probleem en het feit dat we buitenlandse honden moeten adopteren.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef: Ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen niet aardig klinkt. Elke hond is voor mij evenveel waard maar we lossen het probleem van het buitenland en zijn honden totaal niet op met deze manier. Misschien wordt er wel het een en ander al gedaan maar is dat allemaal genoeg. Maar wat ik jammer vindt is dat er niet gewoon gediscussieerd kan worden zonder boos te worden of zonder woede gevoelens. Ik wordt toch ook niet gemeen als iemand iets minder aardig over mij als fokker neer schrijft.

Goed, vertel eens...welke wereldschokkende problemen lossen jouw pups op?
Waarom moet ik met de keuze voor een hond iets oplossen?
Of waarom moet mijn hond maar blijven creperen in Spanje? Welk hoger doel dient dat? Wat lost dat dan op?
Honden bemiddelen lost niets op en dat pretendeert ook niemand. Ik heb althans niet de illusie een probleem op te lossen met het nemen van mijn hond.
Dat heb ik wel met onze stichting, waarbij we proberen struktureel in Spanje te helpen met projecten die hopelijk uiteindelijk de wereld een stukje beter maken voor de dieren in Spanje.
En dat kost enorm veel tijd, dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er niets veranderd. :wink:
Er veranderen langzaam dingen, maar dingen die verweven zitten in een mentaliteit en in een cultuur kun je niet van vandaag op morgen veranderen.
Dat kost tijd, veel tijd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Dianavdberkt schreef:niet persoonlijk opvatten maar ik vind het gelul dat er uit het buitenland honden gehaald worden
en dan moeten wij ons dat vooral niet persoonlijk aantrekken.
het zal wel.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dianavdberkt schreef:
Cash schreef:
Dianavdberkt schreef:hallo zeg gaan we weer met zn allen gemeen doen. ik veroordeel niemand maar zet mijn mening effe op papier en thats it. het moet toch een discussie blijven zodat mensen zoals ik misschien wel anders gaan denken of bij hun mening blijven. Nu ben ik als fokker opeens een boosdoener????????
Misschien is het voor mensen die een hond uit het buitenland hebben wel niet zo leuk om te lezen dat die honden voor sommige mensen beter daar hadden moeten blijven waar ze zaten.
Voor jou is mijn buitenlander wellicht niks waard maar voor mij is hij net zo dierbaar als mijn 'perfect' gefokte duitsers.
Ik kan begrijpen dat het voor sommige mensen niet aardig klinkt. Elke hond is voor mij evenveel waard maar we lossen het probleem van het buitenland en zijn honden totaal niet op met deze manier. Misschien wordt er wel het een en ander al gedaan maar is dat allemaal genoeg. Maar wat ik jammer vindt is dat er niet gewoon gediscussieerd kan worden zonder boos te worden of zonder woede gevoelens. Ik wordt toch ook niet gemeen als iemand iets minder aardig over mij als fokker neer schrijft.

Oh nee, lossen 'we' het probleem niet op? Ook niet als wij dierenbeschermers in Spanje, Turkije, Griekenland of waar dan ook steunen? Met raad en daad, met geld, met hulp en steun? Als we een hond adopteren via een bonafide stichting?

Ik vind het zo makkelijk om te zeggen: het is hun probleem, laten zij het maar oplossen.

En nogmaals: het kan allemaal naast elkaar bestaan hoor. Je kunt én een hond adopteren uit het buitenland én je kunt dierenbeschermers ter plaatste steunen. Je kunt kiezen voor een rashond en tóch je steentje bijdragen als het gaat om een vuist te maken tegen dierenleed waar dan ook ter wereld. Je kunt een hond uit een Nederlands asiel halen én een uit een Turks asiel.
Zo lang je maar ophoudt met dat denken in hokjes. Zo kortzichtig...
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Nog een citaat uit de krant

(Zwerf)honden uit andere landen
De laatste jaren zijn er steeds meer organisaties opgericht die zich toeleggen op het plaatsen van honden uit andere (Europese) landen bij eigenaars in Nederland. Vaak gaat het om volwassen honden, soms om pups. Er zijn organisaties die met goede wil en verstand van zaken honden onder voorwaarden naar Nederland halen maar er zijn er ook die puur uit winstbejag (of met eerbare motieven, maar onvoldoende kennis) buitenlandse honden in Nederland verkopen.

De Hondenbescherming is van mening dat het naar Nederland halen van honden geen oplossing is voor de problemen in veel landen. Zij ziet liever dat er ter plaatste voorlichting en educatie wordt verzorgd om de omgang met de honden in het betreffende land te verbeteren. Verder is zij een voorstander van castratieprojecten. Hierdoor worden veel meer honden geholpen en wordt de problematiek op de lange termijn opgelost.

Honden die naar Nederland gehaald worden, kunnen fantastische kameraden worden. Helaas zien wij echter te vaak dat honden in onze drukke Nederlandse maatschappij onvoldoende aarden. Ze zijn angstig, angstig-agressief, lopen steeds weg omdat ze gewend zijn te zwerven en zijn soms fervente jagers. Regelmatig ook komen honden ziek naar Nederland, wat voor de nieuwe eigenaar een flinke belasting kan zijn en soms zeer verdrietig eindigt.
Rami
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:Nog een citaat uit de krant

De laatste jaren zijn er steeds meer organisaties opgericht die zich toeleggen op het plaatsen van honden uit andere (Europese) landen bij eigenaars in Nederland. Vaak gaat het om volwassen honden, soms om pups. Er zijn organisaties die met goede wil en verstand van zaken honden onder voorwaarden naar Nederland halen maar er zijn er ook die puur uit winstbejag (of met eerbare motieven, maar onvoldoende kennis) buitenlandse honden in Nederland verkopen.

De Hondenbescherming is van mening dat het naar Nederland halen van honden geen oplossing is voor de problemen in veel landen. Zij ziet liever dat er ter plaatste voorlichting en educatie wordt verzorgd om de omgang met de honden in het betreffende land te verbeteren. Verder is zij een voorstander van castratieprojecten. Hierdoor worden veel meer honden geholpen en wordt de problematiek op de lange termijn opgelost.

Honden die naar Nederland gehaald worden, kunnen fantastische kameraden worden. Helaas zien wij echter te vaak dat honden in onze drukke Nederlandse maatschappij onvoldoende aarden. Ze zijn angstig, angstig-agressief, lopen steeds weg omdat ze gewend zijn te zwerven en zijn soms fervente jagers. Regelmatig ook komen honden ziek naar Nederland, wat voor de nieuwe eigenaar een flinke belasting kan zijn en soms zeer verdrietig eindigt.
Ja, er zijn bonafide en malafide stichtingen. Net zo goed als er bonafide en malafide hondenfokkers zijn. Alsof een rashonden-pup niet angstig-agressief kan zijn, alsof hij/zij niet kan weglopen en/of kan uitgroeien tot een fervente jagen. Over ziekten en gebreken maar te zwijgen... :roll:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:
Probeer me liever te overtuigen van het feit dat we andere landen moeten helpen met dit probleem en het feit dat we buitenlandse honden moeten adopteren.
Je hoeft van mij geen buitenlandse hond te adopteren. Maak lekker plezier met je eigen ding, je herders en de sport! Prima! Maar ga mij alleen niet vertellen dat ik mijn honden in de shit had moeten laten zitten voor een hoger doel of omdat het niets oplost.
Ik snap niet dat je niet snapt hoe raar dat staat. :ugh:

We moeten vind ik persoonlijk inderdaad druk zetten op landen die onbeschaafd met hun dieren omgaan, net zoals we dat in eigen land moeten blijven doen.
De enorme zwerfhondenproblemathiek in Zuid-Europa en landen rondom de Balkan lossen we niet zo even op. Dat kost jaaaaren. En dat lossen we inderdaad niet op met het bemiddelen van honden. Maar is dat een reden om een hond, die hier een plek kan krijgen, daar te laten zitten? Omdat het de wereldproblemen niet oplost? Nee toch?
Ik had bij nelson helemaal geen enkel nobel streven. Ik zocht alleen een sociale hond en dat was toevallig een spanjaard. En?
Overigens gaat van het bedrag van de bemiddeling van de hond geld terug naar het asiel, die het geld weer kan gebruiken. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Dianavdberkt schreef:
Omdat het een hond is en we van honden houden :19: Als mensen een herplaatser uit het buitenland willen nemen, wie is een ander om daar over te oordelen? Ik word ook niet graag veroordeeld op keuzes die ik maak betreffende de aanschaf van een (ras)hond. Ik importeer ook een hond als ik daar zin of behoefte aan heb. Dat is dan geen sneue herplaatser, maar m.i is daar weinig verschil tussen. Het is een keuze die je maakt bij de aanschaf van een hond.
Laatst gewijzigd door ladybird op 21 apr 2010 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

http://www.dierenhulpcadiz.nl/nieuws/2008/nieuws.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier, de hetze van 2008, bespaart jou zoeken en mij reactie's tikken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

quote Eline
Dat heb ik wel met onze stichting, waarbij we proberen struktureel in Spanje te helpen met projecten die hopelijk uiteindelijk de wereld een stukje beter maken voor de dieren in Spanje.
En dat kost enorm veel tijd, dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er niets veranderd.
Er veranderen langzaam dingen, maar dingen die verweven zitten in een mentaliteit en in een cultuur kun je niet van vandaag op morgen veranderen.
Dat kost tijd, veel tijd

Hier heb ik respect voor. Het probleem wordt dus in het land zelf aangepakt. En nee, dat gaat inderdaad niet in een korte tijd. Dit gaat jaren kosten. Ik heb ondertussen gelezen dat honden en katten daar gecastreerd worden en weer op dezelfde plaats worden losgelaten. Niet fijn voor de beestjes zelf maar meestal weten zij niet beter dan het hebben van een zwervers bestaan. De mentaliteit van de roemenen of spanjaarden moet omgebogen zien te worden. Zij moeten gaan inzien dat een hond een kameraad is en geen stuk afval. Is het niet zo dat projecten in het land zelf meer zoden aan de dijk zet dan de honden hierheen te halen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Eline* schreef: Maar waarom voel je je aangesproken? lees nog eens rustig Suzan; ik zeg niets over de keuze om te fokken of de keuze voor rashonden. Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen die fokken en kiezen voor bv raspups zich drukmaken om welke herplaatser ik kies.
Jk bedoel dat niet lelijk, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik niet snap waar iemand zich mee bemoeid. Ik heb me nog nooit bemoeid met welk ras ik vond dat iemand moest nemen om daar vervolgens termen als "onzin, het lost niets op"aan vast te koppelen. :denken:

"Hallo, ik wil graag een duitse herderpup en die komt volgende week! :cheer: Zijn er hier nog meer mensen met een duitse herder?"

"Ja, belachelijk! Er zitten genoeg hollandse herders in het asiel! En het lost niet op, die pup!"

" Gg...waarom moet je nou zonodig een Duitse herder? Die zijn allemaal vals en ze bijten je in je rug"

Nogmaals: ik ben het daar gewoon helemaal mee eens!
Ik vind ook niet dat iemand zich daarmee moet bemoeien of daar iets van moet vinden.
Alleen wordt (NIET door jou) soms ook wel eens andersom beweert, dat het maar afgelopen moet zijn met het fokken van rashonden, juist omdat er nog zoveel asieldieren zijn.
Die andere kant probeerde ik met mijn post even kort te belichten, maar dat is blijkbaar zodanig niet goed door mij neergezet dat het nu helemaal verkeerd opgevat is.

Mijn fout, sorry.
Cash
Zeer actief

Rami schreef:

Ja, er zijn bonafide en malafide stichtingen. Net zo goed als er bonafide en malafide hondenfokkers zijn. Alsof een rashonden-pup niet angstig-agressief kan zijn, alsof hij/zij niet kan weglopen en/of kan uitgroeien tot een fervente jagen. Over ziekten en gebreken maar te zwijgen... :roll:
Nou zeg dat.
Ik heb met mijn goed gefokte duitseherders tot nog toe alleen maar ellende. Woopy heeft nog nooit iets gemankeert. Hij wordt dit jaar 8.
Afgelopen week is hij voor het eerst onder narcose geweest om zijn gebit schoon te laten maken.
Verder heeft hij de DA nog nooit gezien. Op zijn prikjes na.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

LongFields schreef:
Eline* schreef: Maar waarom voel je je aangesproken? lees nog eens rustig Suzan; ik zeg niets over de keuze om te fokken of de keuze voor rashonden. Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen die fokken en kiezen voor bv raspups zich drukmaken om welke herplaatser ik kies.

Nogmaals: ik ben het daar gewoon helemaal mee eens!
Ik vind ook niet dat iemand zich daarmee moet bemoeien of daar iets van moet vinden.
Alleen wordt (NIET door jou) soms ook wel eens andersom beweert, dat het maar afgelopen moet zijn met het fokken van rashonden, juist omdat er nog zoveel asieldieren zijn.
Die andere kant probeerde ik met mijn post even kort te belichten, maar dat is blijkbaar zodanig niet goed door mij neergezet dat het nu helemaal verkeerd opgevat is.

Mijn fout, sorry.
:roos:
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:
Hier heb ik respect voor. Het probleem wordt dus in het land zelf aangepakt. En nee, dat gaat inderdaad niet in een korte tijd. Dit gaat jaren kosten. Ik heb ondertussen gelezen dat honden en katten daar gecastreerd worden en weer op dezelfde plaats worden losgelaten. Niet fijn voor de beestjes zelf maar meestal weten zij niet beter dan het hebben van een zwervers bestaan. De mentaliteit van de roemenen of spanjaarden moet omgebogen zien te worden. Zij moeten gaan inzien dat een hond een kameraad is en geen stuk afval. Is het niet zo dat projecten in het land zelf meer zoden aan de dijk zet dan de honden hierheen te halen.
Erg veel stichtingen die honden bemiddelen werken er hard aan op de situatie ter plaatse te verbeteren. Er worden spullen gebracht en geld ingezameld om ter plaatse te bouwen aan een betere toekomst. Wat je aanhaalt, het weer vrijlaten van gecastreerde zwerfdieren is een zeer beproefde manier om het aantal zwerfdieren terug te brengen. Je kunt daar veel over lezen op de site van No Kill Europe. :wink:
Ik ben dus vrijwilliger bij een stichting en wij proberen de situatie ter plaatse te verbeteren en we bemiddelen af en toe honden. Het éen hoeft het ander niet uit te sluiten en kan prima hand in hand gaan. Wat verder denk ik meespeelt is dat geen enkele spaanse vrijwilliger het uithoudt binnen dit werk als je enkel en alleen maar shit hebt en nooit een opsteker.
Als wij honden vanuit Kimba naar Nederland bemiddelen (wij bemiddelen weinig, hond of 8 max per jaar) staan de vrijwilligers soms te huilen van blijdschap. Honden, die soms al 10 jaar bij hun wonen, die ze als pup hebben opgevangen en die dan na 10 jaar een plek vinden in nederland, daar teren de vrijwilligers in Spanje maanden op en de hele zwik zit dan huilend achter de pc als we ze foto's toesturen.
De mensen daar moeten het doen. Die staan daar elke dag maar weer in de ellende. Voor hun is het van enorm groot belang dat er honden worden bemiddeld. Het houdt ze overeind daar.
Ergens moet de motivatie vandaan komen om de lange adem te hebben die nodig is hiervoor. Het bemiddelen van honden helpt daar in.
En verder red je simpel gezegd een hond, klaar. Dat behoeft geen uitleg ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Mja, misschien had je je beter wat uitgebreider kunnen inlezen voordat je begint met het citeren van wat de Nederlandse dierenbescherming allemaal vindt en denkt.
Er zijn heel wat stichtingen/organisaties, dierenbeschermers overal ter wereld die zich inzetten voor zwerfdieren. Ook voor wat betreft de oplossingen op de lange termijn.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef: Mijn fout, sorry.

Neehheee, niks jouw fout! :wink: Ha, ik moest ook even stoom afblazen! Bedankt, het heeft me wel even opgelucht! :F: :oeps:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Eline, wat betreft die druppel op de gloeiende plaat en je reactie met foto's daarop: je hebt gelijk. Voor dat hondje is het geweldig. Ik ben ook blij als ik een hond(je) zie wat het goed heeft, of het nu gered is uit Spanje Roemenie of uit een asiel komt of als pup gekocht is.
Natuurlijk is het voor genoemd hondje ZIJN leven. Ik vind het mooi en goed dat mensen zich daarvoor inzetten en als er geen geld is in bepaalde landen om het beter te doen, dan geef ik ook oude hondenspullen waar zij blij mee zijn.
Dat er veel honden rondlopen die het nu goed hebben is alleen maar mooi.
Ik snap nu ook het verschil tussen nl asielhonden en de honden uit bv spanje beter.

Daarna echter begin je zelf met cijfers dat het meevalt in de Nederlandse asiels. Voor die honden is het ook HUN leven.
Die zitten daar ook te lijden. Die krijgen geen spuitje maar of ze beter af zijn als ze jaren in zo'n asiel zitten????????

Doden van zwevers in Spanje is heel akelig, maar misschien is het akeliger als ze daar lang lijden. Als ze een goed leven hier hebben is het voor hen natuurlijk top.
Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zo akelig omgaan met dieren en iedereen die er goed mee omgaat draag ik sowieso een warm hart toe :ok:

Dus, als jij honden redt, dan ben ik blij voor die honden. Dat staat en dat blijft staan :ok:
Dianavdberkt
Zeer actief

Dank je wel Eline :ok: Helemaal top.

Kun je ook vertellen wat diverse projecten ( kunnen) doen aan de instelling van de bevolking zelf enzo. Hoe dat in zijn werk gaat en of het wel haalbaar is etc.
AnneMarie
Zeer actief

Wat mij echter opvalt is dat bijna alle herplaatsers die ik hier zie, uit spanje, roemenie en portugal komen en het asiel zit hier WEL vol...het lijkt bijna not done meer om naar een Nederlands asiel te gaan....

Maar als je daar zelf voor kiest, prima. Iedere hond die het goed heeft is er één. En als jij kiest voor een sociaal fransoosje dan snap ik dat
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:
Daarna echter begin je zelf met cijfers dat het meevalt in de Nederlandse asiels. Voor die honden is het ook HUN leven.
Die zitten daar ook te lijden. Die krijgen geen spuitje maar of ze beter af zijn als ze jaren in zo'n asiel zitten????????

:
Annemarie, ik ben het helemaal met je eens! Alleen met die cijfers probeer ik te objectiveren dat de nederlandse asiels niet vol zitten en dat er geen honden jaren lang zitten te lijden.
Heb je wel eens een hond willen adopteren uit een asiel in Nederland?
Ik wel; ik zocht gewoon een doodnormale hond, zonder al te veel ingewikkelde problemen.
Weet je hoe lang ik heb gezocht? 4 maanden. Ik ben in 15 asiels geweest! 15 asiels!!!!
Geen enkel asiel had een hond die tegemoet kon komen aan wat we zochten. In sommige asiels zaten amper 4 honden, 2 husky's, een rottie en een herder..en dat zochten we dus niet.
Verder had het gros van de honden gedragsproblemen.
En werkelijk; de asiels zaten toen niet vol en dat zitten ze nu nog niet.
Er zijn honden die er lang zitten, maar echt, dat is niet voor niks! Niemand wil een herplaatser met bv forse agressieproblemen. Dat soort honden komen niet aan een baas.
Maar dat komen ze ook niet als er geen hondje uit Timboektoe mag komen. Maar echt, geloof me als ik je vertel dat de nederlandse asiels niet uitpuilen met kansloze nooit meer aan een baas komende honden. Echt, dat is niet waar. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dianavdberkt schreef:Dank je wel Eline :ok: Helemaal top.

Kun je ook vertellen wat diverse projecten ( kunnen) doen aan de instelling van de bevolking zelf enzo. Hoe dat in zijn werk gaat en of het wel haalbaar is etc.
Ik ga even voetbal kijken. Ik krijg een stijve nek van al die drukte..hahahah!
Maar er gebeurt veel en het heeft nut. Lees maar eens wat bv GINN heeft bereikt bij Scooby, een prachtig educatief centrum voor de spaanse jeugd!
Wij zijn nu 5 jaar aktief bij Kimba en we zien dingen echt veranderen en we zien ook hoe hard we daarbij nodig zijn. :wink:
En Diana, als ik gewoon mijn spaanse trutje mag hebben zonder dat iemand daar iets van vind, ben ik prima gelukkig.
Leven en laten leven. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Wat mij echter opvalt is dat bijna alle herplaatsers die ik hier zie, uit spanje, roemenie en portugal komen en het asiel zit hier WEL vol...het lijkt bijna not done meer om naar een Nederlands asiel te gaan....

Maar als je daar zelf voor kiest, prima. Iedere hond die het goed heeft is er één. En als jij kiest voor een sociaal fransoosje dan snap ik dat
Waar woon je? Den Haag? Rotterdam?
Ben je al eens wezen kijken in die asiels en heb je gezien wat er zit aan honden?
Ik moet je zeggen dat wij vanuit de stichting eigenlijk zelden mensen krijgen die gericht een buitenlandse hond zoeken. De meeste mensen zijn al een poos op zoek naar een leuke probleemloze hond en kunnen die in nederland gewoon niet vinden via asiels. Er zijn maar weinig mensen die echt bewust voor een buitenlandse hond kiezen. Vaak kiezen ze enkel de hond die ze het leukste vinden en die het beste past in de situatie volgens hen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

veel plezier met de voetbal wedstrijd. ik ga morgen de site van kimba lezen. Nu eerst honden uitlaten.
AnneMarie
Zeer actief

Ontspannen nu en lekker bij de hond(en) op de bank zitten :pop:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

AnneMarie schreef:Hoi Eline,

Ik hoorde van de dierenarts dat er buitenlandse ziekten meekomen, ik zal navragen welke precies. Dat wil niet zeggen dat dat nu een reden moet zijn om die honden niet te willen. Het lijkt mij vrij logisch, ik ken ook mensen die veel reizen en die hebben ook ziekten die wij hier niet kennen. Dat wil nog niet zeggen dat je dan in Europa moet blijven als je graag naar Afrika op reis gaat....

De honden met een probleem die een spuitje hebben gehad, die ken ik toevallig. En ja, ik zie ook dat de eigenaar hier een rol in gespeeld heeft...in ieder geval ken ik er een paar die nogal happerig zijn. Ik ken er zeker zoveel die prima gedijen en dat zijn leuke honden met gebruiksaanwijzing maar dat is ook wel weer grappig.
Waarbij ik me bij enkele ook afvraag of niet iemand deze verschrikkelijk mist in Spanje want dat zijn echt geen zwervertjes. Eerder weggelopen en meegenomen vrees ik.

Waar ik vooral op doelde en waar jij je ook weer van af wend, is dat mensen elders de boel willen redden terwijl diezelfde mensen hier via een omweg meedoen aan dierenmishandeling.
Wij Nederlanders kunnen anderen toch zo goed de les lezen...

Ik vind het verschrikkelijk hoe er in de Zuid - Europese Afrikaanse en Aziatische landen met dieren wordt omgegaan, maar ze redden door ze hiernaar toe te halen, tja die druppel op de gloeiende plaat, daar ben ik niet zo voor.
Ik zou me eerst eens even goed inlezen in wat buitenlandse-hondenstichtingen exact doen en hoe en waarvandaan honden in hun asiels en vervolgens in Nederland terechtkomen, voordat je hier nog meer nonsens komt spuien.

edit: Effe gecheckt, en ik zie dat je zelf een broodfok-boomer hebt. Als we het nou hebben over meehelpen aan dierenmishandeling weet ik wie er zou winnen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Rami schreef:
Dianavdberkt schreef:
Mja, misschien had je je beter wat uitgebreider kunnen inlezen voordat je begint met het citeren van wat de Nederlandse dierenbescherming allemaal vindt en denkt.
En laten we niet vergeten dat de Nederlandse DB officieel wel tegen adoptie van buitenlandse honden is, maar wel vrachtwagens vol gratis buitenlandse honden in hun asiels zet omdat die makkelijke sociale hondjes zo lekker centen opbrengen....
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:
Dianavdberkt schreef:snap ik helemaal dat je andere honden die het vele malen slechter hebt wilt helpen. Maar we hebben hier maar liefst 130 asiels in nederland. Denk je nu heus dat we 130 asiels hebben omdat ze allemaal half leeg zijn. Dan was de helft al gesloten geweest.
Ook hier is nog steeds hondenleed. Denk je dat de honden hier in het asiel het super naar hun zin hebben. Er zijn er zat die wegkwijnen omdat ze het verschrikkelijk vinden en meer aandacht nodig hebben dan ze krijgen.
Cijfers..geef me eens de cijfers? Het is niet waar namelijk! Echt niet!
En ja, er zitten honden in het asiel hier, maar er zit niet voor iedereen zo even een hond van zijn gading in het asiel. Een gemakkelijke hond zit geen maand in het asiel. De moeilijker honden wel, maar moet je dan als je een herplaatser wil maar nemen wat er zit?
Dat is toch onzin?
Ik ken minstens 1 asiel waar ze regelmatig nul honden hebben, en dan na maanden 1 herder of rottweiler die na een tijdje toch ook wel weer geplaatst wordt, en dan hebben ze weer nul honden (wel 20 katten en 40 konijnen). En dat zal echt niet het enige asiel in Nederland zijn met een 'tekort'.
Yvon58
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Roemeense Straathond
Abessijnen
Thai

Ongelezen bericht door Yvon58 »

Ik heb 2 honden geadopteerd van Dogsadoptions Nederland, Luca en Jamie.

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik wil graag even opmerken dat er verschillende DB asiels redelijk gevult zijn met buitenlandsehonden.. dus honden uit asiels uit spanje etc... zo blijven de hokken mooi vol en blijft de subsidie die er gevangen word jaarlijks terug keren.
Het grote orgaan dierenbescherming is wat dat betreft zo hypochriet als het maar kan, elk jaar diverse waarschuwingen en geld uitgeven aan campagnes over honden uit het buitenland maar ze zelf ook in je asiel doen.. tja :U:
Als de dierenbescherming alle donaties die ze krijgen gewoon gaan gebruiken waar ze voor zijn en niet in ontroerend goed stoppen kunnen ze mss eens doen war ze voor zijn...dierenbeschermen in nederland.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”