Maar waarom voel je je aangesproken? lees nog eens rustig Suzan; ik zeg niets over de keuze om te fokken of de keuze voor rashonden. Ik zeg alleen dat ik niet snap waarom mensen die fokken en kiezen voor bv raspups zich drukmaken om welke herplaatser ik kies.LongFields schreef:Rustig maar Eline, ik geef aan dat ik het met jou eens ben, vandaar dat ik je geciteerd heb. Ik wilde het alleen even nuanceren (omdat ik me door jóuw opmerking namelijk net zo goed aangesproken voeldeEline* schreef:LongFields schreef: Maar net zo goed als het wat hypocriet is van een rashondeneigenaar om onder het mom van "de asiels in Nederland zitten al overvol" iemand te veroordelen die een buitenlandse hond wil adopteren, zou het ook niet netjes zijn van iemand die zelf herplaatsers heeft om iemands keus voor een rashond te veroordelen. Even voor alle duidelijkheid: ik bedoel dit in het algemeen, en niet op wie dan ook die in dit topic gepost heeft persoonlijk.Je citeert me dus ik voel me aangesproken. Ik doe dat ook niet, nergens.
De uitspraak die jij citeert van mij is keurig netjes. Ik spreek alleen uit dat ik niet snap dat een hondenfokker van rashonden iets moet vinden van de keuze van mijn herplaatsers.
Daarmee zeg ik nog niets over wat ik wel of niet vind van haar keuze's.
Dat vind ik namelijk ook niet, ik vind enkel dat mijn honden ook niet hoeven te worden weggezet. Mijn honden zijn geen druppels op gloeiende platen of gelul over honden uit het buitenland..alsof ze er niet toe doen. En wel fokken met speciale bloedlijnen die er blijkbaar wel toe doen.
Sorry Suzan, dan krijg ik inderdaad een zeer woedend gevoel over me.
Alsof al die honden, opeengestapeld in buitenlandse asielen geen bestaansrecht hebben, alsof mijn honden hier niet hadden mogen komen, weggezet als het probleem van een ander, omdat er toevallig geen bloedlijn of god mag weten wat voor belangerijke flauwekul achter zit.
Dan word ik inderdaad wel erg boos. Mijn honden hebben net zo veel recht op een fijn leven als iedere andere hond, iedere andere rashond, ieder andere asielhond, waar dan ook ter wereld.
En ja, ik ben boos, maar beticht me niet van dat ik niet netjes ben, want dat ben ik wel!)
Jk bedoel dat niet lelijk, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik niet snap waar iemand zich mee bemoeid. Ik heb me nog nooit bemoeid met welk ras ik vond dat iemand moest nemen om daar vervolgens termen als "onzin, het lost niets op"aan vast te koppelen.
Dat staat toch belachelijk?
"Hallo, ik wil graag een duitse herderpup en die komt volgende week!
"Ja, belachelijk! Er zitten genoeg hollandse herders in het asiel! En het lost niet op, die pup!"
"Ja joh, druppels op een gloeiende plaat"
" Gg...waarom moet je nou zonodig een Duitse herder? Die zijn allemaal vals en ze bijten je in je rug"
Nou, vind je het nog een zinvol gesprek?