Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn sommige mensen toch Hypocriet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Wat zijn sommige mensen toch Hypocriet

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

we zijn net 2 dagen naar Texel geweest..
het was echt super leuk..
dag 1 liepen we met storm gewoon netjes aan de lijn
we zijn alleen ochtends om 6.30 u op het strand geweest omdat er toen niemand was..
gelukkig staan de toeristen niet zo vroeg op hihi
en het is echt niet normaal hoeveel mensen hun honden hun gang laten gaan daar...
ze mogen met iedereen kennis maken en lopen te pas en onpas los.. ook in de duin/natuur gebieden waar tussen
1 april en 1 september de honden aangelijnd moeten...
niks gebeurt maar storm natuurlijk wel bekvechten als ze echt neus aan neus stonden.. maar nog schrikt dat mensen niet af..
2e dag storm maar een muilband/korf omgedaan..
en dan word er ineens vanuit ooghoeken gekeken, gefluisterd en de hond snel bij zich geroepen
of naar de andere kant gehaald..
terwijl die dan juist niets kan doen :scratch:

dus als wij voortaan de stad in gaan of drukke gebieden in gaan met storm krijgt ie een muilkorf aan
want dan hebben we lekker veel ruimte :lol: niemand durft dichtbij te komen...
(storm is het gewend)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Wat zijn sommige mensen toch Hypocriet

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inderdaad apart, zodra ze een muilkorf dragen en dus weinig meer kunnen uitrichten qua bijten gaan ze de honden bij zich roepen. :smile:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb lang geleden ooit eens Gina een blauwe maandag aan een halti gehad en dat had hetzelfde effect, mensen liepen nog sneller naar de overkant dan ze normaal al deden :F:
Moet zeggen dat ik dat wel een super bij-effect vond van die halti, voor de rest vond k het drie keer niks ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

renee-uk schreef:ik heb lang geleden ooit eens Gina een blauwe maandag aan een halti gehad en dat had hetzelfde effect, mensen liepen nog sneller naar de overkant dan ze normaal al deden :F:
Moet zeggen dat ik dat wel een super bij-effect vond van die halti, voor de rest vond k het drie keer niks ;)
Hier precies hetzelfde!! Mitch heeft eens een tijdje een halti omgehad en juist op dat moment kwam ik weer thuis bij mijn ouders wonen, de mensen in de buurt kenden Mitch dus niet. Iedereen liep met een boog om ons heen en de roddel ging al dat ik een agressieve hond had :mrgreen:

Ik denk dat het alleen maar mensen zijn die niet in de hondenwereld zitten die zo reageren, het schrikt natuurlijk wel een beetje af als je een hond met muilkorf ziet lopen. Mensen vergeten dan volgensmij dat hij juist niks kan doen zo..
Mitch & Kiyo
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nou hier werkt dat dus niet.

Ze zien het als een vrijbrief om de hond maar lekker naar mijn hondagressieve kortaangelijnde gemuilkorfde hond te laten gaan.

Want ze is gemuilkorft en kan toch niks doen.

Dat ik dan mijn kwaaie hond weer een meter de lucht in moet hijsen in de hoop dat de muilkorf niet perongeluk af gaat ( want dat kan helaas gebeuren ) , daar denken ze dan voor t gemak maar ff niet aan :boos:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Wat aso van die mensen zeg!
Zelf zou ik nooit mijn honden een muilkorf om doen. Sorry hoor, maar ik vind dat aangelijnde honden zich ten alle tijde moeten kunnen verdedigen (niet aanvallen) waar nodig. Ik waarschuw mensen met loslopende honden wanneer zij hun honden naar mij (vooral Taiko) laten toe komen. Krijg ik vaak reacties dat ik een agressieve pup heb. Hij is niet agressief leg ik dan uit, hij is juist heel erg bang voor andere honden. Ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat, maar ja er zijn altijd mensen die niet willen luisteren. Tja, dan ben ik er ook klaar mee :klaar: Eigen schuld als hij dan bijt.

Vandaag ook naar het bos geweest. Had ik Shinji lekker (los) laten rennen. Ik zag dat er nog een hond kwam. Toen heb ik netjes Shinji geroepen en hem weer aan de riem gedaan. Vervolgens met de honden aan de kant gaan staan. En Taiko rustig laten zitten en hem brokjes gegeven. Niet 1x heeft hij naar die hond gekeken. De eigenaar van die andere hond had zijn choco lab ook aan de riem gedaan en liep rustig voorbij. Kijk zo kan het dus ook.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat een onzin dat een hond zich ten alle tijden moet verdedigen. Mijn vorige hond liep op behendigheidswedstrijden met een muilkorf om. Hij werd er veel relaxter van, daagde andere honden dan ook niet meer uit als die volgens hem te dicht in zijn persoonlijke cirkel kwamen en nam daardoor niet meer eem macho houding aan. Dit had als gevolg dat andere honden ook niet meer op zijn houding reageerde. Want wat heb je als je hond wordt aangevallen en hij bijt terug, dan wordt het gevecht dus altijd harder. Dat stukje haal je er dan dus uit, waardoor een gevecht ook stukken makkelijker te handelen is, maar bij mij is er met muilkorf nooit een gevecht uitgebroken. Mensen hadden alleen het idee dat ze daarom wel dicht op mij konden gaan staan, want mijn hond kon toch niks meer doen. Dan moest ik ze even uitvoeteren, maar goed je bent er zelf om je hond ook te beschermen...Je beschermd je hond tegen dingen van buiten af en je beschermd de maatschappij voor je hond...

En dan krijg je, je hoort wel eens, of ik ken een hond die toen die gemuilkorfd was, is aangevallen en ernstig verwond werd (of zelfs overleed). Wie weet was dat ook gebeurd als de hond geen muilkorf had omgehad. Er zijn altijd voorbeeld te vinden waarbij iets verkeerd is gegaan, maar die gebeuren maar zelden gelukkig en staat los van het muilkorfen.

Was trouwens ook op Texel zondag. Zat me ook te ergeren aan mijn zussen die de honden mee hadden (ik had hem bewust uit logeren gebracht) en maar wat aan hun lot overlieten. zucht.... Gelukkig nam 1 van de zussen wel haar verantwoordelijkheid.....
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

gyanty schreef:Wat een onzin dat een hond zich ten alle tijden moet verdedigen. Mijn vorige hond liep op behendigheidswedstrijden met een muilkorf om. Hij werd er veel relaxter van, daagde andere honden dan ook niet meer uit als die volgens hem te dicht in zijn persoonlijke cirkel kwamen en nam daardoor niet meer eem macho houding aan. Dit had als gevolg dat andere honden ook niet meer op zijn houding reageerde. Want wat heb je als je hond wordt aangevallen en hij bijt terug, dan wordt het gevecht dus altijd harder. Dat stukje haal je er dan dus uit, waardoor een gevecht ook stukken makkelijker te handelen is, maar bij mij is er met muilkorf nooit een gevecht uitgebroken. Mensen hadden alleen het idee dat ze daarom wel dicht op mij konden gaan staan, want mijn hond kon toch niks meer doen. Dan moest ik ze even uitvoeteren, maar goed je bent er zelf om je hond ook te beschermen...Je beschermd je hond tegen dingen van buiten af en je beschermd de maatschappij voor je hond...

En dan krijg je, je hoort wel eens, of ik ken een hond die toen die gemuilkorfd was, is aangevallen en ernstig verwond werd (of zelfs overleed). Wie weet was dat ook gebeurd als de hond geen muilkorf had omgehad. Er zijn altijd voorbeeld te vinden waarbij iets verkeerd is gegaan, maar die gebeuren maar zelden gelukkig en staat los van het muilkorfen.

Was trouwens ook op Texel zondag. Zat me ook te ergeren aan mijn zussen die de honden mee hadden (ik had hem bewust uit logeren gebracht) en maar wat aan hun lot overlieten. zucht.... Gelukkig nam 1 van de zussen wel haar verantwoordelijkheid.....
storm loopt ook veel nettter met muilkorf en relaxter.. hij gaat dan niet uit zijn plaat.. maar heb meer het idee dat dat komt omdat ie weet dat ie niets kan..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

hier net zo, sommige mensen laten heel soms juist hun gang gaan, 1 brul van ik kan de muilkorf ook afdoen als je je hond niet nu! roept helpt wel altijd heel goed.

ik moet zeggen dat mensen toch al snel hun hond aan lijnen als ze een rottweiler zien hihi.
Tatti
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond
Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Tatti »

Wat is het toch allemaal herkenbaar.

Mijn Tsjech draagt in de auto een muilkorf omdat hij dus vind dat het beroep van binnen-auto-architect voor hem is weg gelegd. :roll:
De AB laat de auto heel dus die draagt ook geen korf, maar die vertrouw ik dus niet aangezien hij vreemde mensen niet moet.
Maar wat word er gedacht als de achterklep eens open staat, dat de voor mensen gevaarlijke hond gekorfd is :wink:

Of van die grappige mensen tijdens het wandelen, die hun hond dus inderdaad maar gewoon los lopen laten als ze zien dat ik mijn jongens vast pak.
Tegenwoordig als ik een antwoord krijg van "maar die doet niets" roep ik alleen terug, maar die ruim 80kg van mij wel.
Het is trouwens heel leuk om te zien hoe die mensen, voornamelijk mannen dan achter hun hond aan rennen, om deze toch even snel in te vangen. :lol1:
Gr
Tatiana

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”