Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samara kreupel aan 2 voorpoten update 28-4

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Samara kreupel aan 2 voorpoten update 28-4

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zaterdag zag ik dat Samara niet lekker liep, niet kreupel maar iets onregelmatig.. aangezien zij aan dat poot een kapot enkelgewricht heeft en daar artrose inzit is komt dat vaker voor en heb ik ook altijd metacam inhuis.
Ik had zoiets van even aankijken en is het morgen nog zo dan krijgt ze metacam... zondagochtend liep ze goed dus hadden we even een hele rustig aan wandeling gedaan van ongeveer een uurtje..komen we thuis en zie ik haar zo haar goede poot verzwikken.. tja kreupel dus
Ik wilde nog geen metacam geven want we zwikken allemaal weleens.. gisteravond viel het ook wel mee.. en vanmorgen echt vreselijk kreupel aan 2 voorpoten.. ik heel even gelopen met haar kijken of het er met lopen iets uit zou gaan, mss wat stijf ofzo... helaas ze wilde niet kon niet en had echt pijn.
Dus da gebeld want ik wilde foto's ... kon gelukkig vanmiddag direkt terecht, eerste wilde ze haar nog een roesje geven wat ik dus echt niet wil.. dus zonder roesje haar op de tafel gelegt en gelukkig bleef ze heel stil liggen, komt door de angst dan verstijfd ze en dat komt op zo een moment heel goed uit... maar ik heb dan altijd wel even moeite om niet tegaan janken je ziet echt de angst in haar ogen...maarja het moest echt even.
Gelukkig snel de foto's ook klaar.... en we zijn echt niet zo blij nu...
Wat zijn haar poten ook slecht geworden zeg ..gelukkig geen woekering maar de artrose zit dus in beide poten en beide in het enkelgewricht... ze zakte ook meer door dan een paar jaar terug ( hebben we ook foto's laten maken en testen laten doen ivm het kapotte enkelgewricht) ..
Gaat hij ook nog beginnen over de mogelijkheden die we kunnen doen, zegt hij ook nog inslapen...pfffffff wat een schijtdag.
Nouja ben inmiddels weer uit mijn hysterica zeg maar .. ze blijft nu nog even op de metacam... en dan ga ik over op het nieuwe medicijn, ben even de naam kwijt... dat moet je d eerste keer om de 2 week geven en daarna 1x per maand geloof ik... kijken hoe ze het daar op doet.
Het zal toch verdorrie niet zo zijn dat die poten haar de das om gaan doen
Ik baal echt zo.. als er gvd 1 nog wat jaren verdient is het mijn Maartje wel, ik heb nog niet alle ellende wat ze heeft meegemaakt goed kunnen maken in die 5 jaar hoor, ik wil er nog zeker een paar jaar bij...
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 28 apr 2010 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wilm@

Re: Samara kreupel aan 2 voorpoten

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Wat is dit schrikken. Ik hoop echt dat je nog wat fijne jaartjes hebt met Samara.

Kun je nu alleen nog het nieuwe medicijn geven?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wat je bedoelt is Trocoxil, en dat hoeft na de opstart dosis maar een keer in de maand gegeven te worden, ik help het je hopen dat het gaat werken .
Ik ben er met DuCain weer vanaf gestapt, omdat het na 2 weken was uitgewerkt, en dan kun je ze geen extra pijnstilling meer geven die maand, en hij strortte dan echt in.

Ik ben met hem nu weer terug op de Previcox, en dat geef ik naar behoefte.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je goed geschrokken bent, ook omdat dan gelijk dat woord val :roos:
ik hoop dat ze nog heel lang bij je mag blijven en dat de behandeling aanslaat :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Wat je bedoelt is Trocoxil, en dat hoeft na de opstart dosis maar een keer in de maand gegeven te worden, ik help het je hopen dat het gaat werken .
Ik ben er met DuCain weer vanaf gestapt, omdat het na 2 weken was uitgewerkt, en dan kun je ze geen extra pijnstilling meer geven die maand, en hij strortte dan echt in.
Dus als ik het goed begrijp mag je er niks naast geven, dus als het na 2 weken is uitgewerkt dan moet je wachten tot de volgende keer dat je mag geven..je mag niet eerder geven of wat ernaast dan?
Pff ik heb al een aardig lijst van vragen want ik was natuurlijk alles al bijna weer vergeten wat hij zei... maar dat schrijf ik er meteen even bij... dat is niet zo handig namelijk...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja, de eerste keer geef je met 2 weken weer, en daarna om de 4 weken en dan mag je daarnaast niks meer erbij geven
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje Jacq, wat een kl#tenieuws zeg!
Hopelijk kan ze inderdaad toch nog een poos mee, die lieverd.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Bah...

Ik hoop dat de medicijnen aanslaan en dat ze nog een tijdje vooruit kan zo.

Sterkte hoor!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

heb er inmiddels een nacht over geslapen en ben eroveruit dat de Trocoxil geen oplossing is, er zitten teveel nadelen aan mocht het niet aanslaan of idd maar 2 weken werken.. de rijd dat ze dan zonde rpijnstillers moet zijn vind ik telang.
Samara kwam 5 jaar geleden kreupel en met pijnstillers naar nederland, in Spanje hebben ze haar voorpoten kapot gemaakt en 1 daarvan is niet goed geheeld, haar enkelgewricht is niet een mooi gesloten gewricht maar een open kommetje waardoor haar poot op die plek misvormd is maar in dat kommetje zit dus de artrose.
Op de nieuwe foto's was duidelijk tezien dat de artrose flink verergert was ook naar d ebuitenkant van het gewricht toe en de andere poot ( de goede) is op de oude breuklijn duidelijk artrose tezien..
Ze heeft gister haar eerste metacam gehad en ze liep vrij snel daarna weer rond en heeft ook weer gewoon gegeten.
Ik heb besloten dat ik haar nu op de metacam laat staan, er zijn honden zat die het langere tijd er goed op doen en daar hoop ik dan ook maar op.
Ze krijgt al sinds ze hier is ook glucasomine met chondroitine van groene os... en nu dus de metacam.
Ze staan nu op de volle dosis en die wil ik als ze een paar dagen goed heeft gelopen heel langzaamaan afbouwen naar een lagere dosis waar ze het goed op doet.. het voordeel is dat mocht ze een wat mindere dag hebebn dat je makkelijk wat bij kan geven..
Welk medicijn je ook geeft voor langere tijd er zitten altijd haken en ogen aan en op de langere termijn zijn ze allemaal schadelijk , de metacam heeft ze als ze het nodig had altijd goed opgedaan dus daarom blijf ik bij de metacam.
Ze verdient nog een leuke tijd hier maar dan wel pijnvrij....
Al doet het me vreselijk veel pijn en ben ik erg verdrietig dat we nu toch zover zijn gekomen... ik wist dat het ooit zou komen maar als het zover is is het toch onverwachts... doet me echt pijn om tebeseffen dat we mss wel langzaam aan naar haar einde aan het toewerken zijn.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

:J:
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat je de goede beslissing maakt, ik ben er blind ingestapt met Tjoek en kwam er inderdaad achter dat het spul maar 2 weken werkte bij hevige pijn en daarna 2 weken hel meegemaakt, nu krijgt hij gewoon alle dagen pijnstilling en gewoon op effect. Het gevoel dat ik bij kan sturen als het nodig is, vind ik persoonlijk heel erg belangrijk en die machteloosheid, toen ik niets kon doen voor hem :jank: , was niet fijn.

Ik hoop dat het gewoon nog heel lang goed gaat, en wens je gewoon heel veel sterkte -
Ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten, en ik weet hoe moeilijk het is, :J: :roos:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik denk dat je de goede beslissing maakt, ik ben er blind ingestapt met Tjoek en kwam er inderdaad achter dat het spul maar 2 weken werkte bij hevige pijn en daarna 2 weken hel meegemaakt, nu krijgt hij gewoon alle dagen pijnstilling en gewoon op effect. Het gevoel dat ik bij kan sturen als het nodig is, vind ik persoonlijk heel erg belangrijk en die machteloosheid, toen ik niets kon doen voor hem :jank: , was niet fijn.

Ik hoop dat het gewoon nog heel lang goed gaat, en wens je gewoon heel veel sterkte -
Ik denk dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten, en ik weet hoe moeilijk het is, :J: :roos:
idd het feit dat als het niet aanslaat en dat je niks kan wil ik niet aan beginnen... en als het jouw hond kan overkomen waarom die van mij niet plus ik heb meerdere mensen gesproken en email gehad die hetzelfde hadden... en daar is ze gewoon teslecht voor, het is niet gewoon mank lopen het is gewoon stokkreupel, en dat wil ik niet voor haar.
Als de enige optie idd pijnstillig is zoals nu dan moet het iets zijn waarvan ik weet dat het werkt en dat is d emetacam, Previcox weet ik niet hoe dat gaat werken want dat heb ik nog nooit gebruikt bij haar... moet eens met mijn da erover hebben welke goed epijnstiller op d elange termijn nu "beter" is... al heb je dnek niet echt 1 die niet schadelijk is op de lange termijn, maarje je moet wat.
Ik denk ook dat we wat dat betreft in hetzelfde schuitje zitten... laten we voor allebei maar het beste hopen en wie weet hoe lang beide het nog goed doen hierop :roos:
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Donna krijgt al 5 jaar een dagelijkse dosis pijnstilling.
Eerst 3 jaar metacam en nu al zo'n 2 jaar Previcox.
Nooit iets van bijwerkingen vernomen en het helpt haar erg goed tegen
de pijn van artrose in haar beide ellebogen.
Ze krijgt ook al jaren Groenlipmossel(2 x gestopt en zag echt achteruitgang,bij nieuwe direkt weer vooruitgang)en glucsamine van de glucosamine.com.
Ik had nooit verwacht dat ze er nog steeds zou zijn maar ze hobbelt nog steeds vrolijk mee :D
Ik heb zeker wel een gehandicapte hond maar zolang ze straalt en vrolijk is vind ik het prima!
Pijnstillers geef je natuurlijk nooit zomaar maar als het alternatief veel pijn of inslapen is lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Sterkte met Samara!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

ze doet het echt weer helemaal goed, is blij en danst weer heerlijk mee op de wandelingen... ze toont echt een heel stuk fitter, dus ws had ze gewoon al langer pijn en is dat ons nooit echt opgevallen.... ze laat ook alleen iets zien als het echt niet meer gaat, ze heeft zo een hoge pijngrens tis echt een bikkel...ach ja anders had ze Spanje ws niet overleefd.
Maar ze blijft nu op de metacam, ik weet hoe ze nu loopt en ga wel proberen om de dosis na een week teverminderen maar zodra ik zie dat ze minder wordt dan meteen weer de dosis die ze nu heeft... en so be it dan maar....
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Fijn dat het weer beter gaat joh! :ok:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

we zijn nu een tijdje bezig met de metacam , had het terug gebracht tot een hond van 20 kilo maar helaas ze loopt niet goed, vooral in stap loopt ze slecht.. in draf zie je weinig behalve als ze een uigestrekt drafje heeft gedaan en daarna terug gaat naar een kortere pas zie je onregelmatigheid.
Sinds vanmorgen heeft ze dus weer de volle dosis en dat blijft nu maar zo.. ik weet het ook even niet meer.
Moet van de week zowiezo langs de da voor haar medicijnen en dan breng ik het direkt ter sprake....
Ik baal er zo vreselijk van, had echt zo gehoopt dat het goed zou gaan, we moeten binnen niet al telange tijd ook Tyson in laten slapen en daar ben ik me echt op aan het voorbereiden want dat vind ik echt al zo vreselijk en heb nu echt het gevoel dat ik binnen niet al telange tijd nog maar 1 hond overheb.... en ik weet het oudjes moet je van genieten zolang ze je hebt maar zou toch wel fijn zijn als ze niet te snel na elkaar zouden gaan... pfff ben er een soort van beroerd van.
Hopelijk heeft de da nog een goed advies voor Samara.... ik vind het niet eerlijk om haar met pijn telaten lopen omdat ik het niet aan zou kunnen maar ik wil haar nog wel even bij me houden hoor.
Afbeelding
shanty

Re: Samara kreupel aan 2 voorpoten update 19-4

Ongelezen bericht door shanty »

Duimen draaien hier hoor voor samara
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

He wat een zorgen.... :( Ik duim hier voor jullie !
Sterkte meis en een knuffel voor Samara. :roos:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ach Jacq, wat een verdrietig berichtje over Samara en Tyson... :(
Ik hoop dat de DA nog iets voor Samara kan betekenen, zodat ze nog een poosje kan genieten van het leven, en jij van haar. Sterkte hoor! :roos:
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Bah wat een zorgen om Samara en Tyson :(
Hopelijk krijg je een goed advies van de da zodat ze nog een hele poos meekan :ok:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Wat verdrietig om te lezen :( Ik hoop dat beide honden toch nog een tijdje bij je kunnen blijven. Misschien heb ik het gemist, maar wat heeft Tyson dan?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:Wat verdrietig om te lezen :( Ik hoop dat beide honden toch nog een tijdje bij je kunnen blijven. Misschien heb ik het gemist, maar wat heeft Tyson dan?
nee je hebt het niet gemist ik heb het voor me gehouden.
Tyson is 3 jaar geleden geopereerd aan een kwaadaardig gezwel die er van de 1 op andere dag zat op zijn slokdarm en bij zijn luchtpijp, als hij niet direkt werd geopeerd zou hij gestik zijn.
Na die operatie is hij eigenlijk niet meer dezelfde hond geworden, hij heeft altijd al een lage bijtgrens gehad maar sinds een half jaar wordt het echt heel erg... ik heb altijd nog een "goede"reden kunnen vinden, eten in de buurt wat hij wilde beschermen, mensen die langs liepen waar hij boos om was, hij zag niet goed dus schrok en beet daarom... 2 week geleden was hij echt zo vreselijk verkeerd, hij wilde me echt aanvliegen,en ik kon deze keer echt helemaal niks bedenken wat het had kunnen zijn want er was gewoon niks..helemaal niks :(: gelukkig is hij klein dus ik kon mijn onderbenen beschermen met een krant maar hij kwam tot 3x toe echt met tanden bloot , platte oren en pis en pis link op me af...en ik keek hem aan en wist dat het klaar was.
Dit kan gewoon niet meer, ik heb het ws telang laten sluimeren....
Dat hij volwassen mensen in ene pakt is vervelend maarja die houden er weinig aanover maar vorig weekend gromde hij ook zo gevaarlijk toen kleinzoon Sem 3 meter verderop stond.. echt lelijk... ik heb Sem naar buiten geroepen zodat ik de tijd en ruimte had om Tyson op een andere plek tezetten... maar tyson gaat dan zo vreselijk uit zijn schedel, waar ik hem tot een tijd geleden nog makkelijk in een becnh kon zetten als ik het niet vertrouwde gaat hij nu door het lint.
Het kan niet meer zo... het risico wordt tegroot, er komt binnen 4 week weer een kleinkind bij, hij heeft al een grote hekel aan baby's dus ik heb er totaal geen vertrouwen in dat dat goed gaat komen...en tegen de dochter van mijn vriend zeggen dat ze pas mag komen met de kinderen als ze 3 jaar zijn is geen optie.. en slaat ook nergens op, het is geen oplossing voor de langere termijn... en ik besodemieter mezelf want zijn gedrag gaat niet meer beter worden.
Mijn da sloot een half jaar geleden al niet uit dat er toch iets in zijn koppie zit aangezien hij meerdere uitzaaiigen heeft die al een tijdje niet meer groeien maar je ziet niet wat er binnenin hem gebeurt he....
Ik vind het echt vreselijk dat ik een hond laat inslapen door zijn gedrag.. maar ik weet gewoon dat het de juiste beslissing is maar wat heb ik het er moeilijk mee.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Jee wat een verhaal en wat verschrikkelijk moeilijk. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat dit echt heel moeilijk voor je is. Maar als ik het zo lees is het echt gevaarlijk en zeker met kinderen over de vloer. Vreselijk moeilijke beslissing. Maar wat je al zegt, kan idd best iets in zijn koppie zitten.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze moeilijke beslissing :(
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Re: Samara kreupel aan 2 voorpoten update 28-4

Inmiddels staat Samara weer een aantal dagen op de volle mep metacam en ze loopt goed, is blij en gelukkig.... dus ik heb me er bij neergelegt dat ze gewoon niet meer goed kan lopen zonder volle mep metacam... vind het niet leuk maarja, ik ben niet zo belangrijk in deze :F:
De assistente van mijn da vertelde dat haar hond 9 jaar lang de volle mep metacam heeft gehad en nooit een bijwerking oid heeft gehad... dus dan gaan we ok maar voor 9 jaar en dan heb ik de oudste windhond ooit denk ik :cheer:
Ik ga het wel zien hoe het loopt... het wordt ook weer warmer en ze heeft erg last van de warmte, loopt buiten binnen 5 minuten met dr snavel zo wijd open dat het lijkt of het 30 graden is en ik al 4 uur aan het lopen ben..., dus overdag maar korte rondjes en s'morgens en sávonds als het koeler is de langere... ze zit nu ruim 8 maanden aan de benakor dus ik hoop dat het van de zomer beter gaat dan vorig jaar... gelukkig hebben we airco in huis en kan ze daar lekker bijkomen.
Zo jammer dat ze niet oud wordt zonder mankementen he...
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Misschien en tip en dan over een tijdje van de medicijnen af is hydrotherapie

Werkt echt perfect. Ik heb het met een labrador van mij.

Hij kan alles weer, terwijl hij eerste niet kon lopen. Nu al vijf jaar verder doet hij het nog steeds goed. En hij is nu al 10 jaar oud.

Ik ga naar aquadog nederland.

Als je meer info wilt kun je me altijd mailen je kunt ook gewoon bij aquadog nederland info opvragen

Werkt echt heel erg goed.

Ik hoop dat het jullie ook helpt.

Mijn DA zei toen ook laten inslapen en ik wilde alles proberen en het is me gelukt.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”