Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwarte vlek op tand. slecht nieuws/ upd.blz 5 goed nieuws!
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Gitzwarte vlek op tand... slechts nieuws, nieren
Jeetje Caroline wat een schrik. Arme Caja
Ik ga hard voor je meisje duimen dat je over 6 weken een beter bericht krijgt over haar nieren 

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja heel herkenbaar. Gevraagd aan de DA vooraf over de baarmoederoperatie wat voor gevolgen dit kon hebben voor Lila. Ja ivm haar ehrlichia en hartworm veel, verder niets, was alleen maar beter hoe ze zich ging voelen. Lila werd ziek, nieren slecht, ja zegt de DA dat kan he, een op de zoveel honden kan dat krijgen na een gesloten baarmoederontstekingCaro. schreef:
Zou ik zeker maar doen..... pffff. Ik wist het dus ook niet, al weet je natuurlijk wel dat alle medicatie een belasting voor de nieren is.
Kaya dronk niet meer dan anders en haar eetlust is prima, behalve als ze last van d'r maag heeft. Dus zeg zo'n 1 keer per 2 á 3 weken
wil ze even een uurtje niks eten, maar daarna eet ze dan weer gewoon.
Het enige wat we gemerkt hebben, is dat ze weer wat sjagrijniger werd, maar dan vooral ten opzichte van ons. Naar Puchu toe is ze
eigenlijk behoorlijk lief en laat ze enorm veel toe, maar knuffelen met ons dat wil ze steeds minder.
Wel verder fit eigenlijk, ze speelt iedere dag, rent, maar is ook wel moe daarna. Maar ja... 8 jaar en overal pijntjes, dus dat wijt je daaraan dan.
Er werd nu (heel fijn nu dus) gezegd dat bij dagelijkse medicatie je minimaal één keer per jaar bloed moet laten prikken.
Maar potverdorieik kom altijd bij die dierenarts al jarenlang met Kaya. Afgelopen herfst nog met d'r maag, echo's gemaakt en 2 maanden geleden voor de check-up en inentingen. Speciaal nagevraagd tot 2 keer toe over de Zitac..... en dan nu 'eigenlijk jaar bloed testen' pffff..... krijg wat!
Het maakt voor Lila niet uit, ze had toch geopereerd moeten worden, maar toch....
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Jeetje ga je voor een gaatje in de tand en kom je met deze diagnose thuis
Hopelijk gaat het op de dieet voer wat beter. Lastige keuze ook, wel of niet doorgaan op de pijnstillers, wetend dat het slecht is voor de nieren
Sterkte met alles en geef Kaya een dikke knuf
Hopelijk gaat het op de dieet voer wat beter. Lastige keuze ook, wel of niet doorgaan op de pijnstillers, wetend dat het slecht is voor de nieren
Sterkte met alles en geef Kaya een dikke knuf
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat is toch iets anders? na een baarmoederontsteking kan je die complicatie verwachten, niet na een baarmoederoperatie, toch? wat had die dan dan anders moeten zeggen of doen?[/quote]Inge O schreef:
Ja heel herkenbaar. Gevraagd aan de DA vooraf over de baarmoederoperatie wat voor gevolgen dit kon hebben voor Lila. Ja ivm haar ehrlichia en hartworm veel, verder niets, was alleen maar beter hoe ze zich ging voelen. Lila werd ziek, nieren slecht, ja zegt de DA dat kan he, een op de zoveel honden kan dat krijgen na een gesloten baarmoederontsteking![]()
Het maakt voor Lila niet uit, ze had toch geopereerd moeten worden, maar toch....
Ik had hem gevraagd of de narcose in combinatie met de ontsteking nog kwaad kon eventueel na de narcose en dat kon absoluut niet, want ze kreeg na de operatie een AB kuur dus dat was uitgesloten. Nu achteraf vertelden ze mij dat dit vaker voorkomt. Het maakt ook verder niet uit hoor, maar ik vind wel dat hij daar antwoord op had moeten geven toen ik daar naar vroeg.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
ah oké, dit is weer iets anders geformuleerdInge O schreef:Ik had hem gevraagd of de narcose in combinatie met de ontsteking nog kwaad kon eventueel na de narcose en dat kon absoluut niet, want ze kreeg na de operatie een AB kuur dus dat was uitgesloten. Nu achteraf vertelden ze mij dat dit vaker voorkomt. Het maakt ook verder niet uit hoor, maar ik vind wel dat hij daar antwoord op had moeten geven toen ik daar naar vroeg.Demi schreef:maar dat is toch iets anders? na een baarmoederontsteking kan je die complicatie verwachten, niet na een baarmoederoperatie, toch? wat had die dan dan anders moeten zeggen of doen?Inge O schreef:
Ja heel herkenbaar. Gevraagd aan de DA vooraf over de baarmoederoperatie wat voor gevolgen dit kon hebben voor Lila. Ja ivm haar ehrlichia en hartworm veel, verder niets, was alleen maar beter hoe ze zich ging voelen. Lila werd ziek, nieren slecht, ja zegt de DA dat kan he, een op de zoveel honden kan dat krijgen na een gesloten baarmoederontsteking![]()
Ja sorry las het net terug, stond er idd een beetje krom
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
jeetje wat klote zeg.. hopelijk gaat het dieetvoeding zijn werk doen....
Sterkte hoor!
Sterkte hoor!
- Liesbeth
- Zeer actief
Jeetje Caro, dat is echt kl*te. Mijn duimen draaien voor jullie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Youp
- Zeer actief
Wat klote, Caro!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou daar zeg je me watInge O schreef:zolang je maar niet zelf hun medicijnen neemtDemi schreef:
Ja sorry las het net terug, stond er idd een beetje kromWas aan het tikken en medicijnen aan het geven bij de honden, gaat toch niet helemaal goed samen
.
- Hamilton
- Zeer actief
Dat zijn de verkeerde berichten voor Kaya
hopelijk lukt het om met minder medicatie en dieet de waardes weer op beter pijl te krijgen
dikke knuf voor jullie en je meissie
en hier wordt ook geduimd

hopelijk lukt het om met minder medicatie en dieet de waardes weer op beter pijl te krijgen
dikke knuf voor jullie en je meissie
en hier wordt ook geduimd
-
pepim
- Zeer actief
Hè gatver, wat een naar nieuws, ik ga zeker voor jou en je meisje duimen

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Bedankt allemaal!
Ze is sinds 10 minuten ineens enorm aan het piepen, zo zielig. Maar als ik naar haar toega om bij haar te zitten of
haar even te aaien, dan gromt ze enorm.
Ze is dus volgens mij enorm aan het 'trippen'. Jakkes wat een rot geluid dat piepen
Verder heeft ze geen oog dicht gedaan; ze ligt steeds op hetzelfde plekje met haar ogen open en blijft zo liggen.
Buiten liep ze overigens best prima mee en pakte alweer een stok op
maar binnen is ze 3 keer niks waard.
Dierenarts had hier wel al op gewezen dat het met een opiaat best lang duurt. Hopelijk is ze morgen weer hersteld.
Voor nu maar proberen allemaal wat te slapen...
Ze is sinds 10 minuten ineens enorm aan het piepen, zo zielig. Maar als ik naar haar toega om bij haar te zitten of
haar even te aaien, dan gromt ze enorm.
Ze is dus volgens mij enorm aan het 'trippen'. Jakkes wat een rot geluid dat piepen
Verder heeft ze geen oog dicht gedaan; ze ligt steeds op hetzelfde plekje met haar ogen open en blijft zo liggen.
Buiten liep ze overigens best prima mee en pakte alweer een stok op
Dierenarts had hier wel al op gewezen dat het met een opiaat best lang duurt. Hopelijk is ze morgen weer hersteld.
Voor nu maar proberen allemaal wat te slapen...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, wat sneu. Hoop dat Kaatje snel weer opknapt en ook weer de lieve oude Ka wordt 
-
Sanja
- Actief
Oh nee maar zo bedoelde ik het ook niet.Caro. schreef:Sanja schreef:Hey Caro
Wat een heftig nieuws ineens over haar nieren zeg!
Ik sta een te kijken van het feit dat ze zeg maar moeilijk benaderbaar werd daarvan en ook je andere hond.
Kan dat komen door een nieraandoening ja?
Mijn hond (die 5 jr geleden ingeslapen moest worden) met zwaar zieke nieren werd naar mijn toe heel erg lief, zacht en aanhankelijk.
Ik wist niet dat honden hier ook zo op konden reageren....
Of is dat dan misschien een combinatie van een hoop dingen.
In ieder geval heel erg veel sterkte, en ik hoop dat het goedkomt zo goed als mogelijk!
Sterkte!
Weet ik niet hoor of dat specifiek door d'r nieren komt. Ze werd de laatste tijd wat sjagrijniger naar ons toe.
Bij de dierenarts is het zo, dat Kaya altijd erg bang is: staart letterlijk tegen d'r buik aan en half kruipend.
Toen moest ik haar ook nog achterlaten, wat ik nog nooit in 8 jaar tijd heb gedaan zonder dat ze onder zeil was.
Overigens was ze niet agressief hoor!! Dat heb ik nog speciaal nagevraagd, maar ze was zo vreselijk bang dat hun bang van
haar werden. Ze kroop in een hoekje en zette enorme grote ogen op en toen werd zowel de dierenarts als de assistente bang
van haar. Ze heeft dus niet gebeten en ook niet gegromd, maar een bange hond.... moet je niet letterlijk in een hoekje drijven,
want dan kan het fout gaan.
Ze hebben haar toen razendsnel een snuitje omgedaan en geprobeerd bloed af te nemen, maar ze was zo enorm bang en gespannen,
dat ze dit zelfs met snuitje niet durfden te doen en toen hebben ze haar een prik met opiaten gegeven.
De dierenarts zei dat de extreme angst extra aangewakkerd kan worden door slechte nieren, ze zijn al bang, voelen zich erg
beroerd en dan versterkt ieder gevoel.
En verder weet ik het niet. De ene hond wordt misschien heel aanhankelijk bij ziekte, de andere hond gaat meer afstand nemen.
Kaya nam de laatste tijd wat afstand, wilde minder knuffelen en was minder aanhankelijk. Maar zeker geen koele zeer afstandelijke
hond hoor
Iedere hond reageert weer anders natuurlijk.
Misschien dat mijn hond destijds juist toenadering zocht omdat ze zich slap en niet lekker voelde.
Niet dat ik dacht dat je een gemene hond had ofzo hoor!
Ik hoop dat het snel wat beter gaat!
Veel sterkte.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Wat een schrik.
Ik duim mee dat Kaya met een goede combinatie van medicatie en dieet weer opknapt.
En dat piepen en 'trippen' herken ik: Billy had destijds bij z'n operatie methadon gekregen.
Vond het een nare ervaring (voor mij zelf, Bill merkte er verder niets van). De volgende ochtend was het trouwens wel helemaal over. Sterkte vannacht!
Ik duim mee dat Kaya met een goede combinatie van medicatie en dieet weer opknapt.
En dat piepen en 'trippen' herken ik: Billy had destijds bij z'n operatie methadon gekregen.
Vond het een nare ervaring (voor mij zelf, Bill merkte er verder niets van). De volgende ochtend was het trouwens wel helemaal over. Sterkte vannacht!
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
hopelijk komen jullie de nacht rustig door en gaat Kaya ook zo lekker slapen.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Jee Caro...wat een nieuws zeg...en wat shit....
Er wordt aan jullie gedacht en er wordt voor jullie geduimd dat het toch vlotjes beter gaat
Er wordt aan jullie gedacht en er wordt voor jullie geduimd dat het toch vlotjes beter gaat
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat er ook gebeurt en wat je ook doet, sterkte met het verwerken van deze nieuwe tegenslag
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Tjezus, Caroline wat een ongelovelijk klotenieuws...

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Hoe gaat het vandaag?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Hoe ging het vannacht?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is allemaal goed gegaan vannacht
Ze is rustig geworden en heeft goed geslapen.
De enige zorg was nog, dat ze niet meer geplast had vanaf gistermiddag 12.30 uur, maar gelukkig heeft ze dat
vanmorgen ook weer gedaan.
Ze is nog een klein beetje 'loddig' en heeft een ontstoken oogje, maar verder een eetlust als een paard en ze wilde
alweer volop rennen met stokken, maar dat heb ik wel wat ingebonden, want helemaal vast op haar achterpoten staat ze nog niet.
Dag één zonder maag medicijnen en de helft van Previcox.... afwachten hoe het gaat.
Bedankt voor de belangstelling, hartstikke lief allemaal
De enige zorg was nog, dat ze niet meer geplast had vanaf gistermiddag 12.30 uur, maar gelukkig heeft ze dat
vanmorgen ook weer gedaan.
Ze is nog een klein beetje 'loddig' en heeft een ontstoken oogje, maar verder een eetlust als een paard en ze wilde
alweer volop rennen met stokken, maar dat heb ik wel wat ingebonden, want helemaal vast op haar achterpoten staat ze nog niet.
Dag één zonder maag medicijnen en de helft van Previcox.... afwachten hoe het gaat.
Bedankt voor de belangstelling, hartstikke lief allemaal
- yuki
- Zeer actief
Jeetje Caro, ik lees dit nu allemaal pas! Wat een schrik met jullie meisje
Ik hoop dat jullie nog een hele tijd samen is gegeven, maar wat een rotnieuws en wat onverwachts allemaal.....
Sterkte Caro
Ik hoop dat jullie nog een hele tijd samen is gegeven, maar wat een rotnieuws en wat onverwachts allemaal.....
Sterkte Caro
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Oh getver Caro wat een schrik
Ik haalde hier; http://www.anyanimal.nl/index.php/producten/vers-vlees/" onclick="window.open(this.href);return false; versvlees (nierdieet) voor Chira. Het is niet bij jou om de hoek maar wellicht kunnen zij je helpen aan een adres bij jou in de omgeving
Ik haalde hier; http://www.anyanimal.nl/index.php/producten/vers-vlees/" onclick="window.open(this.href);return false; versvlees (nierdieet) voor Chira. Het is niet bij jou om de hoek maar wellicht kunnen zij je helpen aan een adres bij jou in de omgeving

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je Cloris
Ik sla het allemaal op. Heb voor nu toch brokken gekocht van Hills, maar als dat niet goed gaat (tandsteen, maag/darmen of wat dan ook)
dan is het handig om toch vervlees voor nierdieet achter de hand te hebben.
Ik heb ook iets gevonden van black-dog, dat schijnt vrij nieuw op de markt te zijn.
Ik sla het allemaal op. Heb voor nu toch brokken gekocht van Hills, maar als dat niet goed gaat (tandsteen, maag/darmen of wat dan ook)
dan is het handig om toch vervlees voor nierdieet achter de hand te hebben.
Ik heb ook iets gevonden van black-dog, dat schijnt vrij nieuw op de markt te zijn.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
och jeetje Caro , wat een berichten, hopelijk gaat het gauw beter met Kaya!!
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Sietske
Caro, ik heb nul en generlei verstand van hondenmedicijnen, maar valt Previcox in de klasse NSAID?
Voor mensen althans, is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken (en kan uit ervaring met manlief beamen) dat de combinatie van NSAID pijnstillers met brandnetel, een versterking van de werking van de NSAID opleverde.
De vuistregel was dat men dan met ongeveer de helft van de NSAID toe kon. Manlief heeft absurde (illegale) dosissen Diclofenac geslikt en kon met geen gram minder toe. Met brandnetelblad (gedroogd in capsule) kon hij ineens echt met de helft minder toe.
Nogmaals, ik weet niet wat voor pijnstiller Previcox is, maar misschien is er homeopatisch nog een alternatief te verzinnen.
In ieder geval onwijs veel sterkte!
Voor mensen althans, is uit wetenschappelijk onderzoek gebleken (en kan uit ervaring met manlief beamen) dat de combinatie van NSAID pijnstillers met brandnetel, een versterking van de werking van de NSAID opleverde.
De vuistregel was dat men dan met ongeveer de helft van de NSAID toe kon. Manlief heeft absurde (illegale) dosissen Diclofenac geslikt en kon met geen gram minder toe. Met brandnetelblad (gedroogd in capsule) kon hij ineens echt met de helft minder toe.
Nogmaals, ik weet niet wat voor pijnstiller Previcox is, maar misschien is er homeopatisch nog een alternatief te verzinnen.
In ieder geval onwijs veel sterkte!
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Shit, Caro. Dat kon er ook nog wel bij. Maak je je zorgen om d'r gewrichten en d'r maag en dan krijg je dit
Ik kan je verder weinig raad geven, behalve dan om in je afwegingen hoe nu verder heel goed te kijken naar waar Kaya het 't beste op lijkt te doen. Jij kent je meisje en kunt haar iedere dag observeren, een arts zal toch meer af moeten gaan op de resultaten van de onderzoeken. Ik duim in ieder geval dat over zes weken de situatie er rooskleuriger uitziet.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
He verdomme, daar zat ze nu niets op te wachten.
Hoop dat de nieren gaan herstellen

Hoop dat de nieren gaan herstellen

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Wat een vervelende berichten Caroline.
Hopen dat de nieren van Kaya iets opknappen.
Sterkte.
Hopen dat de nieren van Kaya iets opknappen.
Sterkte.

Cash v Heiligental en Flow.