Wat een verschrikkelijk dilemma. Veel sterkte, ik hoop dat je straks nog meer duidelijkheid hebt.Caro. schreef:Geen idee wat de vooruitzichten zijn met deze nierwaardes en wél Previcox blijven geven, ik denk niet best.
Dus ik zal wel gaan proberen om hiermee te minderen, maar het moet wel te doen zijn voor Kaya.
En ik zei steeds: of haar gewrichten geven het op of haar maag.... en nu dus nog een derde killer: d'r nieren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwarte vlek op tand. slecht nieuws/ upd.blz 5 goed nieuws!
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Gitzwarte vlek op tand... slechts nieuws, nieren

Linda, Izzie en Bram
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Je schrikt je rot met dit nieuws!
Ik kan je alleen veel sterkte wensen!
Ik kan je alleen veel sterkte wensen!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
wat een rot nieuws
ik duim voor jullie meisje.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
nou ja zeg, natuurlijk ben je helemaal van de kaart. Op dit soort nieuws reken je helemaal niet.
Aan de andere kant is het ' fijn' dat je dit nu weet, maar wat nu te doen.....ik zou het niet weten.
Ben benieuwd of de DA nog andere/meer info heeft dan dit als je straks terug bent.
Aan de andere kant is het ' fijn' dat je dit nu weet, maar wat nu te doen.....ik zou het niet weten.
Ben benieuwd of de DA nog andere/meer info heeft dan dit als je straks terug bent.

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeetje Caro
Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt zodat ze pijnvrij blijft.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Paddle
- Zeer actief
Dat is niet niks zeg
.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat het vlug beter!
Wat ik me afvroeg, hoewel dat wsl al over nagedacht is geweest, kan er geen andere pijnstiller worden gegeven die wat minder belastend is voor haar nieren?
Heel veel sterkte, hopelijk gaat het vlug beter!
Wat ik me afvroeg, hoewel dat wsl al over nagedacht is geweest, kan er geen andere pijnstiller worden gegeven die wat minder belastend is voor haar nieren?

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wat ontzettend klote, Caro
Heel veel sterkte meis, een een knuffel voor Kaya.
Heel veel sterkte meis, een een knuffel voor Kaya.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jee wat een rotnieuws weer en wat sta je voor een ellendig dillema.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Zijn opiaten niet minder belastend voor haar nieren?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jeetje, dat klinkt helemaal niet goed allemaal.
Ik hoop dat je zo bij de dierenarts wat meer duidelijkheid krijgt en dat er al is nagedacht over een oplossing die haar zo veel mogelijk kwaliteit van leven geeft en waar ze het het langste op zal volhouden.
Wat een kl*tezooi, maar aan de andere kant is het misschien wel beter dat je er nu achter gekomen bent, door de afgebroken hoektand, en niet over een poos als ze doodziek zou zijn geworden.
Ik hoop dat je zo bij de dierenarts wat meer duidelijkheid krijgt en dat er al is nagedacht over een oplossing die haar zo veel mogelijk kwaliteit van leven geeft en waar ze het het langste op zal volhouden.
Wat een kl*tezooi, maar aan de andere kant is het misschien wel beter dat je er nu achter gekomen bent, door de afgebroken hoektand, en niet over een poos als ze doodziek zou zijn geworden.
-
Marion.
Dit is niet wat je wilde horen
Ik hoop dat de DA straks met een oplossing komt. Sterkte voor jullie en voor Kaatje Ka natuurlijk. Ze moet nog even blijven hoor!
Ik hoop dat de DA straks met een oplossing komt. Sterkte voor jullie en voor Kaatje Ka natuurlijk. Ze moet nog even blijven hoor!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
Lance kreeg tegen de pijn van zijn hernia methadon , hij ging overal spoken zien , en voelde zich helemaal niet happy.Demi schreef:Zijn opiaten niet minder belastend voor haar nieren?

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is weer idd een groot nadeel aan opiaten, Calsey had dit ook en laatst had Cujo ook een flinke dosis opiaten gehad ivm de pijn na haar narcose en die begon ineens te gillen 's nachts. Da gebeld en die zei dat ze echt lag te trippen op dat moment van de opiaten die aan het uitwerken waren. Dit klopte idd wel, een paar uur daarna was er niets meer aan de hand.jip007 schreef:Lance kreeg tegen de pijn van zijn hernia methadon , hij ging overal spoken zien , en voelde zich helemaal niet happy.Demi schreef:Zijn opiaten niet minder belastend voor haar nieren?
Calsey kreeg een tijd tramadol en dit werkte niet zo heftig als methaddon, daarvan zag ze ook echt spoken. Donja kreeg toen ze kanker had tramadol en heeft het hier heel lang goed op gedaan. Donja had kanker in haar nieren, dus vandaar dat ik daar even aan dacht.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat erg
Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie een oplossing vinden om de hoge waardes te verminderen.
Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie een oplossing vinden om de hoge waardes te verminderen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jeetje dat is wel schrikken weer zeg! Hopelijk is er een oplossing voor 
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bah, wat een dilemma 
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wat een rotbericht 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Dat is niet iets waar je rekening mee had gehouden, wat rot
Veel sterkte voor jullie en hopelijk is er snel beter nieuws 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kan me voorstellen dat je er doorheen zit;wat een rotbericht!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat je toch een beetje goed nieuws hebt gekregen....
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
jeetje wat een rot nieuws
Zou je niet iets van homeopatische pijnstilling kunnen geven?
Zou je niet iets van homeopatische pijnstilling kunnen geven?

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Zo, ik ben weer terug met een enorme 'groggy' Kaya die dus vanwege haar nieren (of haar gedrag in eerste instantie)
opiaten had gekregen en dus nu compleet tript
Heel veel wijzer ben ik niet geworden, want het komt er eigenlijk op neer dat we nu moeten afwachten wat haar nieren gaan doen
met een nierdieet en, indien mogelijk, verminderde medicatie.
Kaya had in het najaar veel last van haar maag, na een echo bleek dat ze een maagwandontsteking had en ze heeft hier medicijnen
voor gekregen. Die hielpen erg goed, dus bij controle werd gezegd dat ik daarmee door moest gaan.
Nu blijkt dus dat ook deze medicijnen belastend zijn voor haar nieren.... heel fijn
In plaats dat dan gezegd wordt na pakweg
2 maanden om af te bouwen en te kijken hoe het gaat, nee, ze moest ze 'gewoon' doorslikken.
Dus het laatste ruime half jaar, kreeg ze 2 medicijnen die belastend zijn voor haar nieren. Het zou mogelijk zijn, dat áls ze het redelijk doet
zonder maagmedicijnen en de helft van de Previcox én een nierdieet, dat haar nieren wat herstellen, maar dat is pas over ongeveer 6 weken
duidelijk.
Over 6 weken dus terug komen, dan wordt bloed geprikt en urine nagekeken.
Albumine was trouwens op de allerlaagste ondergrens van acceptabel (mag minimaal 22 zijn en het was 22), dus dat is ook maar net aan.
Kreatinine was op zich niet heel erg verontrustend, maar wel samen met Ureum van 40, want dat laatste is erg slecht. Omdat de Kreatinine niet heel beroerd is, kan het nog alle kanten op.
Kortom: ze krijgt vanaf nu geen maag medicatie meer (mogelijk was ze toen niet eens zo ziek van d'r maag, maar al van d'r nieren) en de helft van de dosis Previcox die ze nu krijgt en een nierdieet.
Over 6 weken terug en dan valt er iets te zeggen over de prognose, op dit moment kan het nog de goede en slechte kant op en is daar niets zinnigs over te zeggen.
Gods, wat baal ik weer van die maag medicatie. Ik heb er nog specifiek om gevraagd 2 maanden geleden of het geen kwaad kon en ik het echt kon blijven geven
Andere pijnstilling durven we op dit moment niet uit te proberen. Ze heeft al diverse soorten in het verleden gekregen, maar Kaya reageert hier erg sterk op qua gedrag en haar gedrag is al niet zo best de laatste tijd (mogelijk dus door d'r slechte nieren).
Previcox is ivt bv Rimadyl minder schadelijk en hier blijft ze ook normaal op, mits de dosis niet te hoog wordt.
Dus experimenteren met bv opiaten is eigenlijk geen optie met Kaya.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!!
Duimen kunnen we de komende weken dus nog wel gebruiken voor de volgende bloeduitslagen die dus een min of meer definitieve uitslag zullen geven of haar nieren achteruit denderen of een beetje stabiel blijven.
Kiezen zijn dus niet getrokken, tand ook niet. Ze zijn niet goed, maar nog te goed om te trekken.
Toch weer proberen te poetsen :N:
opiaten had gekregen en dus nu compleet tript
Heel veel wijzer ben ik niet geworden, want het komt er eigenlijk op neer dat we nu moeten afwachten wat haar nieren gaan doen
met een nierdieet en, indien mogelijk, verminderde medicatie.
Kaya had in het najaar veel last van haar maag, na een echo bleek dat ze een maagwandontsteking had en ze heeft hier medicijnen
voor gekregen. Die hielpen erg goed, dus bij controle werd gezegd dat ik daarmee door moest gaan.
Nu blijkt dus dat ook deze medicijnen belastend zijn voor haar nieren.... heel fijn
2 maanden om af te bouwen en te kijken hoe het gaat, nee, ze moest ze 'gewoon' doorslikken.
Dus het laatste ruime half jaar, kreeg ze 2 medicijnen die belastend zijn voor haar nieren. Het zou mogelijk zijn, dat áls ze het redelijk doet
zonder maagmedicijnen en de helft van de Previcox én een nierdieet, dat haar nieren wat herstellen, maar dat is pas over ongeveer 6 weken
duidelijk.
Over 6 weken dus terug komen, dan wordt bloed geprikt en urine nagekeken.
Albumine was trouwens op de allerlaagste ondergrens van acceptabel (mag minimaal 22 zijn en het was 22), dus dat is ook maar net aan.
Kreatinine was op zich niet heel erg verontrustend, maar wel samen met Ureum van 40, want dat laatste is erg slecht. Omdat de Kreatinine niet heel beroerd is, kan het nog alle kanten op.
Kortom: ze krijgt vanaf nu geen maag medicatie meer (mogelijk was ze toen niet eens zo ziek van d'r maag, maar al van d'r nieren) en de helft van de dosis Previcox die ze nu krijgt en een nierdieet.
Over 6 weken terug en dan valt er iets te zeggen over de prognose, op dit moment kan het nog de goede en slechte kant op en is daar niets zinnigs over te zeggen.
Gods, wat baal ik weer van die maag medicatie. Ik heb er nog specifiek om gevraagd 2 maanden geleden of het geen kwaad kon en ik het echt kon blijven geven
Andere pijnstilling durven we op dit moment niet uit te proberen. Ze heeft al diverse soorten in het verleden gekregen, maar Kaya reageert hier erg sterk op qua gedrag en haar gedrag is al niet zo best de laatste tijd (mogelijk dus door d'r slechte nieren).
Previcox is ivt bv Rimadyl minder schadelijk en hier blijft ze ook normaal op, mits de dosis niet te hoog wordt.
Dus experimenteren met bv opiaten is eigenlijk geen optie met Kaya.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden!!
Kiezen zijn dus niet getrokken, tand ook niet. Ze zijn niet goed, maar nog te goed om te trekken.
Toch weer proberen te poetsen :N:
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat voor medicijn kreeg ze voor haar maag?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zitac.Demi schreef:Wat voor medicijn kreeg ze voor haar maag?
Daar werd ze overigens in rap tempo een stuk beter van, maar misschien heeft ze ze nu helemaal niet meer nodig volgens
de DA. Dus dat is uitproberen.
Afgesproken is, dat als ze het niet goed doet zonder of met vermindering van medicijnen, dat ze wel weer haar gewone dosis
krijgt. Beter nog even redelijk dan lange tijd pijn en ellende.
Maar hopelijk slaat het nog door naar de goede kant.
Ik maakte de optimistische opmerking dat de kreatinine nog wel meevalt en dat beaamde hij, maar ondanks dat de ureum minder
belangrijk is, is die toch wel zo slecht, dat het wel behoorlijk ernstig was, maar ook dat het nog de goede kant op kan slaan.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Kenzo en Cujo staan al een hele lange tijd op de Zitac, Kenzo al jaren zelfs.... Ik ga uit voorzorg hun bloed ook laten testen, zeker omdat Kenzo meer water begint te drinken de laatste tijd....Caro. schreef:Zitac.Demi schreef:Wat voor medicijn kreeg ze voor haar maag?
Daar werd ze overigens in rap tempo een stuk beter van, maar misschien heeft ze ze nu helemaal niet meer nodig volgens
Afgesproken is, dat als ze het niet goed doet zonder of met vermindering van medicijnen, dat ze wel weer haar gewone dosis
Ik maakte de optimistische opmerking dat de kreatinine nog wel meevalt en dat beaamde hij, maar ondanks dat de ureum minder
belangrijk is, is die toch wel zo slecht, dat het wel behoorlijk ernstig was, maar ook dat het nog de goede kant op kan slaan.
Ik duim heel hard dat het de goede kant op gaat met Kaya!! Eet ze wel goed?
-
Sanja
- Actief
Hey Caro
Wat een heftig nieuws ineens over haar nieren zeg!
Ik sta een te kijken van het feit dat ze zeg maar moeilijk benaderbaar werd daarvan en ook je andere hond.
Kan dat komen door een nieraandoening ja?
Mijn hond (die 5 jr geleden ingeslapen moest worden) met zwaar zieke nieren werd naar mijn toe heel erg lief, zacht en aanhankelijk.
Ik wist niet dat honden hier ook zo op konden reageren....
Of is dat dan misschien een combinatie van een hoop dingen.
In ieder geval heel erg veel sterkte, en ik hoop dat het goedkomt zo goed als mogelijk!
Sterkte!
Ik sta een te kijken van het feit dat ze zeg maar moeilijk benaderbaar werd daarvan en ook je andere hond.
Mijn hond (die 5 jr geleden ingeslapen moest worden) met zwaar zieke nieren werd naar mijn toe heel erg lief, zacht en aanhankelijk.
In ieder geval heel erg veel sterkte, en ik hoop dat het goedkomt zo goed als mogelijk!
Sterkte!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou ik zeker maar doen..... pffff. Ik wist het dus ook niet, al weet je natuurlijk wel dat alle medicatie een belasting voor de nieren is.Demi schreef:Kenzo en Cujo staan al een hele lange tijd op de Zitac, Kenzo al jaren zelfs.... Ik ga uit voorzorg hun bloed ook laten testen, zeker omdat Kenzo meer water begint te drinken de laatste tijd....Caro. schreef:Zitac.Demi schreef:Wat voor medicijn kreeg ze voor haar maag?
Ik duim heel hard dat het de goede kant op gaat met Kaya!! Eet ze wel goed?
Kaya dronk niet meer dan anders en haar eetlust is prima, behalve als ze last van d'r maag heeft. Dus zeg zo'n 1 keer per 2 á 3 weken
wil ze even een uurtje niks eten, maar daarna eet ze dan weer gewoon.
Het enige wat we gemerkt hebben, is dat ze weer wat sjagrijniger werd, maar dan vooral ten opzichte van ons. Naar Puchu toe is ze
eigenlijk behoorlijk lief en laat ze enorm veel toe, maar knuffelen met ons dat wil ze steeds minder.
Wel verder fit eigenlijk, ze speelt iedere dag, rent, maar is ook wel moe daarna. Maar ja... 8 jaar en overal pijntjes, dus dat wijt je daaraan dan.
Er werd nu (heel fijn nu dus) gezegd dat bij dagelijkse medicatie je minimaal één keer per jaar bloed moet laten prikken.
Maar potverdorie
- *Esther
- Zeer actief
Natuurlijk ga ik duimen voor je! Hopelijk krijg je over 6 weken een beter bericht!
Wat kan t raar lopen zo he?
Sterkte met je meisje!!!
Wat kan t raar lopen zo he?
Sterkte met je meisje!!!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanja schreef:Hey Caro
Sterkte!
Weet ik niet hoor of dat specifiek door d'r nieren komt. Ze werd de laatste tijd wat sjagrijniger naar ons toe.
Bij de dierenarts is het zo, dat Kaya altijd erg bang is: staart letterlijk tegen d'r buik aan en half kruipend.
Toen moest ik haar ook nog achterlaten, wat ik nog nooit in 8 jaar tijd heb gedaan zonder dat ze onder zeil was.
Overigens was ze niet agressief hoor!! Dat heb ik nog speciaal nagevraagd, maar ze was zo vreselijk bang dat hun bang van
haar werden. Ze kroop in een hoekje en zette enorme grote ogen op en toen werd zowel de dierenarts als de assistente bang
van haar. Ze heeft dus niet gebeten en ook niet gegromd, maar een bange hond.... moet je niet letterlijk in een hoekje drijven,
want dan kan het fout gaan.
Ze hebben haar toen razendsnel een snuitje omgedaan en geprobeerd bloed af te nemen, maar ze was zo enorm bang en gespannen,
dat ze dit zelfs met snuitje niet durfden te doen en toen hebben ze haar een prik met opiaten gegeven.
De dierenarts zei dat de extreme angst extra aangewakkerd kan worden door slechte nieren, ze zijn al bang, voelen zich erg
beroerd en dan versterkt ieder gevoel.
En verder weet ik het niet. De ene hond wordt misschien heel aanhankelijk bij ziekte, de andere hond gaat meer afstand nemen.
Kaya nam de laatste tijd wat afstand, wilde minder knuffelen en was minder aanhankelijk. Maar zeker geen koele zeer afstandelijke
hond hoor
- MJ
- Zeer actief
Potdomme , wat een shitnieuws, Caro.....
Mijn duimen draaien natuurlijk ook voor je Kaatje Ka.
Dikke knuffel meis.
Mijn duimen draaien natuurlijk ook voor je Kaatje Ka.
Dikke knuffel meis.