Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spoedvraag: Carnibest nierdieet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Spoedvraag: Carnibest nierdieet?

Ongelezen bericht door Caro. »

Even spoed... later volgt uitleg: Heeft Carnibest ook speciaal voer voor een nierdieet?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Spoedvraag: Carnibest nierdieet?

Ongelezen bericht door M@scha »

gééén idee! site van CB zelf geeft geen uitsluitsel?
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

toch niet een van je eigen honden he!! Zo even uit mijn hoofd is er CB light, maar of dat echt voor een nierpatient is durf ik niet te zeggen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Yep, Kaya :jank: Ik zet het zo bij medisch neer, maar wilde eerst dit weten omdat ik haar zo
weer bij de DA kan ophalen en dan ongetwijfeld nierdieet mee krijg en als ze het van Carnibest hebben, wil
ik haar dat liever geven omdat ze altijd Carnibest krijgt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Op de site van CB kan ik niet iets speciaals voor een nierdieet vinden, misschien even een verkooppunt bellen, die kunnen het je vast vertellen. Hoop niet dat het voor een van je dieren is hoor :roos:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:Yep, Kaya :jank: Ik zet het zo bij medisch neer, maar wilde eerst dit weten omdat ik haar zo
weer bij de DA kan ophalen en dan ongetwijfeld nierdieet mee krijg en als ze het van Carnibest hebben, wil
ik haar dat liever geven omdat ze altijd Carnibest krijgt.

Neeee dat meen je niet!! Ik lees het zo bij medisch, hoop dat je iets meer hoop hebt als wij hier....
M@scha
Zeer actief

via google lees ik dingen over bandit nierdieet. geen idee of dit kvv is?

edit: dit lees ik verder: Bandit heeft idd een KVV nierdieet, mede gemaakt door Tannetje Koning
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Shit! Lees je verhaal zo bij medisch

Nee, er is geen Carnibest nierdieet (ben zelf verkooppunt). Met name de kwaliteit van de eiwitten is datgene dat belangrijk is als het gaat om nierproblemen en voeding. Hoe het precies zit, durf ik je niet te zeggen want vind het altijd wel een beetje eng. Je zou met Tannetje Koning; 0318-590403 of Wim de Leeuw 043-6011418. Beiden holistisch dierenarts en verstand van voeding.

Succes!!!!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Ik ken alleen het nierdieet van Royal Canin.
Zelf koken kan ook hoor.

En gatver de gatver als jouw hond het nodig heeft.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
M@scha
Zeer actief

Duck lijkt ook zoiets te hebben....

zoekt weer verder....

stomme kaya! :jank:
Afbeelding
Mary
Zeer actief

massam schreef:Duck lijkt ook zoiets te hebben....

zoekt weer verder....

stomme kaya! :jank:
Klopt....Duck heeft het ook
Afbeelding
Mijn maatje en schurkie
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Mij werd idd Bandit en Duck aangeraden, beide lust Lila helaas niet. Lila is altijd een moeilijke eter geweest en dat maakt het allemaal niet makkelijker om goed voer te vinden. Lila krijgt nu gedwongen eten met een spuit, het blikje van Royal Canin Renal.
Wat ontzettend kut Caro :jank:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

massam schreef:via google lees ik dingen over bandit nierdieet. geen idee of dit kvv is?

edit: dit lees ik verder: Bandit heeft idd een KVV nierdieet, mede gemaakt door Tannetje Koning
Bandit is een gemalen voeding en valt niet onder KVV, omdat het volledig biologisch is en geen vitamine/mineralenpremix bevat. Persoonlijk zou mijn voorkeur daar naar uitgaan en niet naar een Duck Therapie dat enkel uit (bioindustrie...)kip bestaat en premix bevat, als ik niet zelf samen zou stellen.
http://www.banditvoeding.nl/pdf_bestand ... rdieet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Carnivoer heeft ook nierdieet. Kun je laten samenstellen en is ook op de markt gezet door dierenartsen: http://www.carnivoer.nl/diten" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Carnivoer gebruikt geen premixen.

Daarnaast zou je vuile (gemalen) pens kunnen geven om af te wisselen. Niet een Smuldierversie, maar gewoon een vers gedraaide vuile pens met inhoud, zonder premix. Heeft een 1:1 calcium/fosforverhouding, die makkelijk opneembaar en te filteren zijn voor de nieren. In een zelf samengesteld nierdieet mag minstens 30% van het vlees/bot gedeelte uit vuile pens bestaan.
Laatst gewijzigd door mwillow op 19 apr 2010 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mary
Zeer actief

Het onderstaande heb ik even gejat van de Barfplaats.
Misschien heb je er iets aan.

Bij nierdieten raadt men een laag fosfor gehalte (dingen als kaas moet je vooral niet geven. Staat stijf van de fosfor). Maar, men raadt ook vaak een laag eiwitgehalte aan. Toch is dat niet helemaal juist. Niet de hoeveelheid eiwit vind ik belangrijk. De kwaliteit van het eiwit is belangrijk. En voor een hond is er maar 1 geschikt eiwit: rauw/vers vlees, vleesbotten en orgaanvlees. Maar goed, omdat eiwit ook veel fosfor bevat wordt er aangeraden toch de hoeveelheid eiwit te beperken. Hoeveel het beperkt moet worden, schijnt weer af te hangen van hoe ernstig de nierproblemen zijn.

Goed, als het mijn hond was, dan zou ik zelf gaan samenstellen want je kunt het dieet exact aanpassen aan dat van een nierpatient. Je weet exact wat je geeft en in welke hoeveelheden. En dat is bij nierproblemen dus wel zo prettig. Aangezien je dan ook fosfor kunt beperken en eiwit in bepaalde zin kunt beperken.

Wat ik zou geven: 20% tot 40% rauwe vleesbotten geven van gevogelte. Ik zou een verhoogde hoeveelheid groente geven. Zo'n 20% a 30%. Omdat het laag in fosfor is en ook waterrijk is. Biologische groente schijnt overigens minder fosfor te bevatten als niet-biologische groente.

Verder zou ik er lekker wat vet aan toe voegen in de vorm van schapenvet + olijfolie en visolie. Vergeet de visolie niet voor de omega 3 vetzuren! Dat zou ik sowieso doen, visolie geven. Voor de omega 3 vetzuren! Dat schijnt essentieel te zijn bij nierproblemen! Vetten bevatten sowieso weinig fosfor. Weer niet teveel vet: anders gaat je hond aan de dunne.

Ander plantaardig vet (zonnebloemolie enzo): niet geven! Omega 6 vetzuur mag je hond niet hebben. Echt niet geven!

Verder zou ik spiervlees geven. Rund, kip, lam, kalkoen. Ik zou niet al te veel zuivel geven en weinig eieren. Dat bevat teveel fosfor. Af en toe wat yoghurt mag wel.

En als laatste zou ik 5% orgaanvlees geven. In de vorm van hart/lever. Ik zou een uitzondering maken voor pens. Ik zou lekker wat pens geven. Dit bevat niet zoveel fosfor.

Groentes bevatten allemaal relatief weinig fosfor. Fruit bevat ook weinig fosfor. In mijn ogen bevat vooral bot van gevogelte niet teveel fosfor. Veel minder als bijv. kalfsbot. Dus nogmaals, ook voor de nierproblemenen zou ik botten van kleine dieren nemen zoals kip, eend, parelhoen, fazant, konijn, dat soort dingen. Geen grote botten. Die bevatten echt veel fosfor. Ik zou sowieso niet teveel bot geven. Maximaal 20% a 40% vleesbotten lijkt me echt genoeg (10% a 20% bot kaal). Eventueel nog iets minder. Botten bevatten namelijk wel weer veel mineralen....

Geef geen zeewier/kelp: teveel zout.

Qua versvleesvoeding (kant en klaar) weet ik niet zo goed wat je het beste kan geven. Bij mijn weten zijn er twee merken die een speciaal versvlees nierdieet hebben samengesteld. Dat is Bandit en Duck. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze met het voer gedaan hebben om het geschikt te maken voor nierpatienten.... Ik weet ook eerlijk gezegd niet of het persee nodig is. Ik zou sowieso verse voeding preferen boven iedere brok omdat a)de kwaliteit van het eiwit veel beter is en b)omdat het vochtrijk is en dit belangrijk is bij nierproblemen en c)omdat brokken sowieso tynnuf is en in mijn ogen volstrekt ongeschikt is als hondenvoeding, laat staan voor honden met zieke nieren.

Ter ondersteuning zou ik zelf Solidago geven.

Afbeelding
Mijn maatje en schurkie
M@scha
Zeer actief

maar valt niet onder kvv=is niet compleet?

ik snap er echt de ballen van hoor, dus is vast een heel stomme vraag :N: :engel:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

massam schreef:maar valt niet onder kvv=is niet compleet?

ik snap er echt de ballen van hoor, dus is vast een heel stomme vraag :N: :engel:
Het is een verkooppraatje dat een KVV 'compleet' genoemd kan worden.......
Met afwisseling en een degelijke inhoud maak je je boeltje 'compleet' voor honden die het 'nodig' hebben. Niet door het toevoegen van synthetische vitamine/mineralenpremixen. Dat is een tekortkoming van de fabrikant met als enig doel zoveel mogelijk winst te maken, want mensen kunnen het dagelijks geven. Men heeft alleen geen weet wat die premixen aan ellende kunnen veroorzaken. Het wordt toch wel verkocht.
Laatst gewijzigd door mwillow op 03 sep 2010 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt allemaal voor het meedenken :ok:

Omdat ze vrij snel over moet op een nierdieet, ik inmiddels ook gehoord had dat Carnibest geen niervoer heeft, heb
ik toch een zak Hills brokken gekocht :oeps:
Ik ben geen voorstander van brokken, maar mijn dierenarts zei dat ik echt de gewone Carnibest niet meer mocht geven en ik
had niet binnen een uur iets anders voorhanden (voor mijn dierenarts moet ik een uur rijden).

Geheel zelf samenstellen, durf ik echt niet aan. Ben veel te bang dat ik daar een fout in zou maken en dat het slechter met haar zou gaan.

Ik ga zeker nog wel kijken naar Duck en Bandit en heb nog iets gehoord over 'Black en-nog-iets' wat ook nierdieet zou hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

M@scha
Zeer actief

als ze zichzelf maar lekker voelt caro! dat is het belangrijkste!
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Nierdieet voor honden van Dr. Ian Billinghurst (zelf samenstellen) te vinden op
http://www.barf-natuurlijk.nl/barf/barf ... onden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”