de meeste mensen bij ons de straat zullen ook wel denken dat ik ze bijna nooit uitlaat daar ik bijna nooit hier in de straat met ze loop maar altijd naar het bos of de plas ga
maar het klopt wel, de meeste mensen lopen alleen in het bos met middelwarm droog en windvrij weer volgens mij en op zondag
ik moet wel toegeven dat ik swinters ook minder lang en ver loop met de honden, ze hebben het gauw koud en zoals afgelopen winter was de plas bevroren met een wak in het midden ( de plas is 200 meter breed ofzo ) en was smitthy zo leuk bezig door er in te springen, ik ben toen niet meer naar de plas gegaan want ik durfde ze daar niet meer los te laten en dat zijn ze daar gewent dus probeer ze dan maar eens fatsoenlijk aan de lijn te houden :N: we zijn toen wel naar andere plekken gegaan natuurlijk maar de mensen die ik tegenkom bij de plas dachten wellicht ook wel dat ik het te koud vond, en dat terwijl de honden het dus eerder te koud vinden dan ik

en alleen smitthy en barry vinden een jas fijn dus dat schiet voor de rest ook niet op, kan ze een jas aan trekken maar dan lopen ze als een zoutzak achter me aan met een kop van "gaan we weer naar huis aub? " where is the fun in that?
daarbij is het swinters erg vroeg donker en kan ik ook niet meer met ze naar het bos of naar de plas na zeg maar 16 uur, iets wat ik bij langer licht na het eten meestal wel doe of als ik uit mijn werk kom. Normaal krijgen ze elke dag een lange losloop wandeling en soms zelfs 2, maar swinters zijn die wandelingen in de regel inderdaad minder vaak en minder lang
en ik geloof overigens niet dat de honden daar een probleem mee hadden.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.