Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)
Ach, hoe naïef, Schattig gewoon. Wedden dat als ik een pitbull-pup voor Nanna mag uitzoeken zij na 3 maandjes niet meer het bos in kan met de hond. Ik ken pitbull-pups die vanaf 12 weken al gingen matten. Wat, vanaf 6-7 weken met elkaar en de bloedspatten zaten tegen de werpkist. Dus nee, als je denkt dat opvoeding dat weg krijgt heb je het mis. Je kan de hond wel zo zwaar onder appel zetten dat hij kan lopen zonder een hond aan te vallen, maar interactie en dan leuk spelen kan domweg niet. Dat is echt wel genetisch. Vraag het eens rond op het forum bij de eigenaren van staffies. Geen van hen heeft de hond gehitst en de meeste zien hun eigen hond als heel link met andere honden. 
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
MARC_S schreef:Ach, hoe naïef, Schattig gewoon. Wedden dat als ik een pitbull-pup voor Nanna mag uitzoeken zij na 3 maandjes niet meer het bos in kan met de hond. Ik ken pitbull-pups die vanaf 12 weken al gingen matten. Wat, vanaf 6-7 weken met elkaar en de bloedspatten zaten tegen de werpkist. Dus nee, als je denkt dat opvoeding dat weg krijgt heb je het mis. Je kan de hond wel zo zwaar onder appel zetten dat hij kan lopen zonder een hond aan te vallen, maar interactie en dan leuk spelen kan domweg niet. Dat is echt wel genetisch. Vraag het eens rond op het forum bij de eigenaren van staffies. Geen van hen heeft de hond gehitst en de meeste zien hun eigen hond als heel link met andere honden.
Wil wel wedden dat ze het wel kan maar Nanna wil niet...helaas
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
Nanna schreef:Hohoho. Ik ben ook God niet hoor. Ik denk dat er zat pitbulls zijn waar ook moi (compleet met maat 43) gemuilkorfd (de hondnana schreef: Nee denk niet dat Nanna het goddelijke vermogen heeft om een pitje zich te laten gedragen als een blije golden
die je overal tussen kunt gooien en die nergens op reageert. Je kunt van deerhounds of whippets ook geen goldens maken.
Maar denk niet dat haar pittbul gemuilkorft door het bos zou moeten lopen.) mee door het bos moet hoor.
Mocht je je nog ooit bedenken dan gaat het wedje in
voorlopig concentreer ik me maar op het winnende staatslot en de kommondor.
lydia
lydia
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Precies.Eline* schreef:Yep, een aanval van bv een andere hond in een gevoelige periode om maar eens iets te noemen.Ik vind het echt een verkeerde aanname dat honden die agressie tonen naar andere honden verprutst zijn door de baas. In hond-hondcontacten kun je als baas nou eenmaal niet alles sturen, maar ben je ook erg afhankelijk van de factor mazzel of pech.
Langharen staan doorgaans bekend om hun zachtaardige karakter en onze emotrut Tomas is geen uitzondering, behalve als hij een vreemde reu tegenkomt.
Gelukkig blijft het doorgaans bij een enorme hoop kabaal en rondvliegend haar maar leuk is anders.
Dat ik hem dan verprutst zou hebben zou inderdaad teveel gezegd zijn, maar ik had hem mischien meer moeten steunen toen hij als jonge hond altijd het mikpunt was.Geen idee of hij het dan niet gedaan zou hebben.Je kunt nooit alles voorzien.Het blijven levende wezens die je nooit voor 100 % kunt sturen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou ja, dan haak ik af. Ik denk dat je met dit soort reactie's een heel aantal mensen hier enorm kwetst. Hier zitten kundige mensen met hondagressieve honden. En ja, je vindt dus inderdaad dat de agressie die er wel of niet uitkomt grotendeels te wijten is aan het gedrag van de baas.nana schreef:
Ik zou zeggen; Laat Marc een leuk pitje voor jou uitzoeken en laten we dan eens zien wat jij ervan bakt.
Mogelijk dat je daarna dingen wat beter in zijn perspectief ziet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Sorry, maar ik vind je hier heel erg ver gaan met je argumentennana schreef:[
Ja ik zou graag meer vechthonden bij hondenliefhebbers ( mensen die er serieus mee bezig zijn) zien en wat minder bij de tokkies.
Nee ik bedoel niet dat je een jachthond het jagen compleet kunt afleren je kunt wel voorkomen dat hij de smaak te pakken krijgt. Dit zal veel inzet en oplettendheid kosten maar het kan wel.
Ik heb 3 "vechthonden"
1 teef daarvan kan met alles, teven, reuen het maakt haar niet uit.
Mijn reu kan niet met andere reuen
en 1 teef kan nergens mee
Allemaal dezelfde opvoeding en cursussen
Hmmm, ben ik nu 3kwart Tokkie ofzo?

- nana
- Zeer actief
Wil absoluut niemand kwetsen en ik heb niet gezegd dat mensen met hond agressieve honden onkundig zijn.Eline* schreef:Nou ja, dan haak ik af. Ik denk dat je met dit soort reactie's een heel aantal mensen hier enorm kwetst. Hier zitten kundige mensen met hondagressieve honden. En ja, je vindt dus inderdaad dat de agressie die er wel of niet uitkomt grotendeels te wijten is aan het gedrag van de baas.nana schreef:
Ik zou zeggen; Laat Marc een leuk pitje voor jou uitzoeken en laten we dan eens zien wat jij ervan bakt.
Mogelijk dat je daarna dingen wat beter in zijn perspectief ziet.
Ik benoemde de omgeving, het geluk en de genen van de hond en de invloed van de eigenaar (in dit geval Nanna). Jij pikt alleen het aandeel van de eigenaar eruit.
Laat je Nanna naar amsterdam verhuizen met als wandelplek het vondelpark en geef je haar een pitbull van een jaar met vechtervaring dan zou dat mijn veronderstelling veranderen en zou ik er minder op wedden.
Nogmaals gedrag van de hond wordt volgens mij bepaald door genen, ervaring, omgeving en eigenaar ( misschien nog wat zaken zoals gezondheid en karakter van de individuele hond ). Wat het meeste bepaald weet ik niet.... of dat nu de genen of de eigenaar of de ervaringen zijn of de omgeving.
Beetje flauw je opmerking wat ik ervan bak
Andersom in een omgeving waar de hond veel nare ervaringen heeft met andere eigenaren, gefokt uit de beste vechthonden en een eigenaar die er niets van bakt denk ik dat de kans op agressie groter is.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
Nee ik noem jou geen tokkie en heb ook niet gezegd dat ik alle eigenaren van vechthonden tokkies vind.Jane Doe schreef:Sorry, maar ik vind je hier heel erg ver gaan met je argumentennana schreef:[
Ja ik zou graag meer vechthonden bij hondenliefhebbers ( mensen die er serieus mee bezig zijn) zien en wat minder bij de tokkies.
Nee ik bedoel niet dat je een jachthond het jagen compleet kunt afleren je kunt wel voorkomen dat hij de smaak te pakken krijgt. Dit zal veel inzet en oplettendheid kosten maar het kan wel.
Ik heb 3 "vechthonden"
Wil je zeggen dat de pittbul bijvoorbeeld een algemene gezinshond is die gelijk verdeeld over allerlei bevolkingsgroepen gehouden wordt?
Je hebt zelf misschien wel een verklaring waarom je ene reu wel met reuen kan en de ander niet...... karakter, ervaringen,
genen of iets wat je zelf hebt gedaan of niet hebt kunnen voorkomen. Jou honden hebben misschien wel dezelfde opvoeding en cursussen gehad maar misschien is je ene hond net wat vaker geschrokken of uitgedaagd dan dan de andere, misschien is hij gewoon feller.
lydia
lydia
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Neeheh...., hebben ingefokte vechtgenen... ze kunnen slecht anders dan dat...nana schreef:Nee ik noem jou geen tokkie en heb ook niet gezegd dat ik alle eigenaren van vechthonden tokkies vind.Jane Doe schreef:Sorry, maar ik vind je hier heel erg ver gaan met je argumentennana schreef:[
Ik heb 3 "vechthonden"
Wil je zeggen dat de pittbul bijvoorbeeld een algemene gezinshond is die gelijk verdeeld over allerlei bevolkingsgroepen gehouden wordt?
Je hebt zelf misschien wel een verklaring waarom je ene reu wel met reuen kan en de ander niet...... karakter, ervaringen,
genen of iets wat je zelf hebt gedaan of niet hebt kunnen voorkomen. Jou honden hebben misschien wel dezelfde opvoeding en cursussen gehad maar misschien is je ene hond net wat vaker geschrokken of uitgedaagd dan dan de andere, misschien is hij gewoon feller.
- Moos
- Zeer actief
Daar zeg je het toch zelf al? Dat het gewoon in de hond kan zitten? Niemand maakt van een hond die in puur basiskarakter niet met andere honden kan eenmaal volwassen, een hond die leuk snuffelend door het bos kan lopen hoor. Net zoals niemand van een gemiddelde Golden een hond maakt die huis en haard met hand en tand verdedigt, en net zoals niemand van de gemiddelde Komondor een hond maakt die bij elke bezoek gezellie op de bank komt knuffelen.nana schreef:misschien is hij gewoon feller.

- nana
- Zeer actief
Moos schreef:Daar zeg je het toch zelf al? Dat het gewoon in de hond kan zitten? Niemand maakt van een hond die in puur basiskarakter niet met andere honden kan eenmaal volwassen, een hond die leuk snuffelend door het bos kan lopen hoor. Net zoals niemand van een gemiddelde Golden een hond maakt die huis en haard met hand en tand verdedigt, en net zoals niemand van de gemiddelde Komondor een hond maakt die bij elke bezoek gezellie op de bank komt knuffelen.nana schreef:misschien is hij gewoon feller.
Ja het kan in de hond zitten maar het kan ook te maken hebben met zijn persoonlijke karakter,de omgeving, eigenaar en ervaringen of een combinatie hiervan. Lees ff terug wat ik hiervoor heb geschreven daar schrijf ik precies wat jij ook zegt.
lydia
lydia
- Moos
- Zeer actief
Nou nee, want je was in je berichten steeds erg gefocussed op de invloed van de baas, en je vraagt je of wat zwaarder weegt, genen, of de invloed van de baas.nana schreef:Moos schreef:Daar zeg je het toch zelf al? Dat het gewoon in de hond kan zitten? Niemand maakt van een hond die in puur basiskarakter niet met andere honden kan eenmaal volwassen, een hond die leuk snuffelend door het bos kan lopen hoor. Net zoals niemand van een gemiddelde Golden een hond maakt die huis en haard met hand en tand verdedigt, en net zoals niemand van de gemiddelde Komondor een hond maakt die bij elke bezoek gezellie op de bank komt knuffelen.nana schreef:misschien is hij gewoon feller.
Ja het kan in de hond zitten maar het kan ook te maken hebben met zijn persoonlijke karakter,de omgeving, eigenaar en ervaringen of een combinatie hiervan. Lees ff terug wat ik hiervoor heb geschreven daar schrijf ik precies wat jij ook zegt.
Ik denk dat in het geval van dit soort ingefokte raseigenschappen de genen dus gewoon tig keer zwaarder meewegen. Sterker nog, ik denk dat die allesbepalend zijn. Hoe je daar als baas vervolgens mee omgaat is weer iets anders, maar een in aanleg hondagressieve hond maakt niemand een gezellige snuffelaar, en een in aanleg totaal niet waakse hond daar maakt niemand een hond van die op eigen initiatief de boel zeer zwaar verdedigt.

- nana
- Zeer actief
Nee daar was eline op gericht in mijn eerste antwoord noem ik alle zaken die het gedrag van een hond kunnen bepalen.
knap dat die stelling zo getrokken wordt dat alles alleen maar door genen wordt bepaald.
De wetenschap is er nog niet eens uit hoe dat bij mensen zit laat staan bij honden.
Weet je wie ook die stelling had dat alles in de genen vast lag en dat er maar 1 uberras was??
Niemand weet precies hoe groot het aandeel genen of omgeving is "nature of nurture"
Ik denk niet dat genen het meeste bepalen maar ik zeg ook niet dat ze niets bepalen.
Hoe komt het dat jou honden nooit agressief zijn is dat puur genen of heeft dat ook iets met je aanpak, de ervaringen van je hond, karakter van je hond en je omgeving te maken??
Dus elke jachthond zal op den duur gaan jagen en kan niet meer loslopen. Een golden zal nooit bijten wat je ook doet??
Een vechthond zal altijd een agressieve hond worden die niet met andere honden kan?
knap dat die stelling zo getrokken wordt dat alles alleen maar door genen wordt bepaald.
De wetenschap is er nog niet eens uit hoe dat bij mensen zit laat staan bij honden.
Weet je wie ook die stelling had dat alles in de genen vast lag en dat er maar 1 uberras was??
Niemand weet precies hoe groot het aandeel genen of omgeving is "nature of nurture"
Ik denk niet dat genen het meeste bepalen maar ik zeg ook niet dat ze niets bepalen.
Hoe komt het dat jou honden nooit agressief zijn is dat puur genen of heeft dat ook iets met je aanpak, de ervaringen van je hond, karakter van je hond en je omgeving te maken??
Dus elke jachthond zal op den duur gaan jagen en kan niet meer loslopen. Een golden zal nooit bijten wat je ook doet??
Een vechthond zal altijd een agressieve hond worden die niet met andere honden kan?
Laatst gewijzigd door nana op 16 apr 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
lydia
lydia
- Moos
- Zeer actief
Niet ALLES, maar wel bepaalde diep ingefokte raseigenschappen. Anders hadden 'we' net zo goed geen verschillende hondenrassen hoeven te fokken.nana schreef:knap dat die stelling zo getrokken wordt dat alles alleen maar door genen wordt bepaald.
Hoe komt het dat jou honden nooit agressief zijn is dat puur genen of heeft dat ook iets met je aanpak
en je omgeving te maken??
Ik ken het nature/nurture debat ook hoor
Je vergelijking met Hitler vind ik erg flauw, om die richting mij te maken.
En oh ja, dat mijn honden niet agressief zijn is puur genen inderdaad. Ik heb totaaaaaal niet de illusie dat dat door mij komt met het type honden dat ik heb nee.
Laatst gewijzigd door Moos op 16 apr 2010 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen zijn niet gefokt... over het algemeen... dacht ik...nana schreef:knap dat die stelling zo getrokken wordt dat alles alleen maar door genen wordt bepaald.
Hoe komt het dat jou honden nooit agressief zijn is dat puur genen of heeft dat ook iets met je aanpak
- nana
- Zeer actief
Moos schreef:Niet ALLES, maar wel bepaalde diep ingefokte raseigenschappen. Anders hadden 'we' net zo goed geen verschillende hondenrassen hoeven te fokken.nana schreef:knap dat die stelling zo getrokken wordt dat alles alleen maar door genen wordt bepaald.
Ik ken het nature/nurture debat ook hoor![]()
Je vergelijking met Hitler vind ik erg flauw, om die richting mij te maken.
En oh ja, dat mijn honden niet agressief zijn is puur genen inderdaad. Ik heb totaaaaaal niet de illusie dat dat door mij komt met het type honden dat ik heb nee.
Dat is grappig dat jou hond sociaal is is dankzij jou en zijn genen en dat een pittbull agressief is is alleen maar door zijn genen en heeft niets met de eigenaar en omgeving te maken.
Een vechthond zal altijd een agressieve hond worden die niet met andere honden kan.
lydia
lydia
- Moos
- Zeer actief
Een hond die aangeboren een mega jachtdrift heeft zal altijd uiteindelijk die spoortjes gaan willen volgen denk ik ja. Hoe je daar als baas me omgaat is dus weer een tweede.nana schreef:
Dat een Golden nooit zal bijten valt niet in dezelfde categorie
Een hond die aangeboren hondagressief is zal nooit gezellie met elke vreemde hond kunnen snuffelen. En hoe je daar dan als baas mee omgaat is ook weer een tweede.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik vind het allemaal zulk makkelijk gelul dat Nanna zo'n beetje elke hond wel op kan voeden tot een schattig sociaal wezen die prima luisterd en doet.
Als dat zo was geweest vraag ik mij af waarom er een hond vanwege jachtdrift weg moest.
Als dat zo was geweest vraag ik mij af waarom er een hond vanwege jachtdrift weg moest.

Cash v Heiligental en Flow.
- Moos
- Zeer actief
Lezen. Ik zeg dus dat mijn honden, het type honden wat ik heb, niet agressief zijn puur door hun genen. Dat ik niet de illusie heb dat dat door mij komt.nana schreef:Moos schreef:
Dat is grappig dat jou hond sociaal is is dankzij jou en zijn genen en dat een pittbull agressief is is alleen maar door zijn genen en heeft niets met de eigenaar en omgeving te maken.

-
Jane Doe
- Zeer actief
Precies, dat mijn ene teefje met alles kan is meer uitzondering dan de regel in dit ras.Badu schreef:Neeheh...., hebben ingefokte vechtgenen... ze kunnen slecht anders dan dat...nana schreef: Nee ik noem jou geen tokkie en heb ook niet gezegd dat ik alle eigenaren van vechthonden tokkies vind.
En zeker niet iets waar ik op gerekend heb toen ik haar aanschafte
Dat opvoeding en ervaringen de genen en daarmee aanleg voor gedrag zullen afzwakken of helemaal laten verdwijnen vind ik nogal een zware uitspraak.

-
Jane Doe
- Zeer actief
Ja ik heb wel een verklaring waarom de meerderheid van mijn honden niet met andere honden kunnen.nana schreef:Nee ik noem jou geen tokkie en heb ook niet gezegd dat ik alle eigenaren van vechthonden tokkies vind.Jane Doe schreef:Sorry, maar ik vind je hier heel erg ver gaan met je argumentennana schreef:[
Ik heb 3 "vechthonden"
Namelijk de genen die ze mee hebben gekregen toen ze werden geboren.
Dat mijn ene teefje wel met andere honden kan, heeft verder niks met opvoeding te maken, maar echt met "mazzel" en een buitenbeentje als het om raskenmerk gaat.
Net als bijvoorbeeld een jachthond die geen drang heeft om te jagen
Het is trouwens Pitbull

- nana
- Zeer actief
Een hond wordt niet hond agressief geboren geloof dat de meeste vechthonden de eerste tijd nog best met andere honden kunnen.Moos schreef:Een hond die aangeboren een mega jachtdrift heeft zal altijd uiteindelijk die spoortjes gaan willen volgen denk ik ja. Hoe je daar als baas me omgaat is dus weer een tweede.nana schreef:
Dat een Golden nooit zal bijten valt niet in dezelfde categorieEen Golden is niet gefokt op "u zult nooit en te nimmer bijten".
Een hond die aangeboren hondagressief is zal nooit gezellie met elke vreemde hond kunnen snuffelen. En hoe je daar dan als baas mee omgaat is ook weer een tweede.
Hoe verklaar je dat dan, schakelen ze dan de agressieve genen even tijdelijk uit? Ik ga er niet vanuit dat een pittbull met elke hond gezellig moet kunnen snuffelen maar gewoon aan de lijn een andere hond rustig passeren moet toch kunnen en een hond niet gelijk kapotbijten als hij ff komt snuffelen.
Dat een jachthond het spoortje zal willen volgen denk ik ook maar dat probeer je als eigenaar toch ook te voorkomen ken genoeg mensen met jachthonden die niet jagen en gewoon loslopen zijn dit allemaal jachthonden die het jachtgen missen of heeft de eigenaar toch invloed gehad (met een konijnarme omgeving enzo).
Oke een golden is niet gefokt om nooit te bijten ander voorbeeld een retriever kun je ontmoedigen om de retrieven is wel lastig maar kan wel.
lydia
lydia
- nana
- Zeer actief
Jane doe als dat zo is dat agressie een gen is dan is het hele probleem vechthond bijna opgelost en gaat het lukken om agressieloze pitbulls te fokken. Dan kunnen we in de toekomst testen welke hond het gen heeft.
Niemand kan jou teefje dus aan het knocken krijgen wat er ook gebeurt? Is dat gen of karaker?
Als je het gen mist om alcohol te verteren dan kun je het ook niet een beetje maar helemaal niet ookal zou je willen.
Wil jij zeggen dat jou teefje helemaal niet kan vechten ?
Niemand kan jou teefje dus aan het knocken krijgen wat er ook gebeurt? Is dat gen of karaker?
Als je het gen mist om alcohol te verteren dan kun je het ook niet een beetje maar helemaal niet ookal zou je willen.
lydia
lydia
-
Jane Doe
- Zeer actief
Nee dat wil ik niet zeggen, mijn teefje kan zeker wel vechten.nana schreef:Jane doe als dat zo is dat agressie een gen is dan is het hele probleem vechthond bijna opgelost en gaat het lukken om agressieloze pitbulls te fokken. Dan kunnen we in de toekomst testen welke hond het gen heeft.
Al zal ze waarschijnlijk de energie er niet aan willen verspillen
Waarom zul je agressieloze pitbulls willen fokken? Waarom 1 van de grootste raskenmerken er helemaal uithalen?
Waarom dan nog verschillende rassen?
Dat het vechthonden zijn, ligt zeker in de genen.
Dat mijn teefje met andere honden kan, heeft te maken met karakter die reageren op haar genen.
Waar mijn andere honden een karakter hebben om geen gevecht te mijden, heeft zij juist iets van, doen jullie maar, als je mij maar met rust laat.
Maar ook karakter is een aangeboren raskenmerk

- Moos
- Zeer actief
Maar dat willen mensen dus niet, dat is net het hele punt.nana schreef:Jane doe als dat zo is dat agressie een gen is dan is het hele probleem vechthond bijna opgelost en gaat het lukken om agressieloze pitbulls te fokken.
En niemand zegt dat het 1 makkelijk te isoleren gen is. Wel dat hondagressie aangeboren kan zijn, er worden niet voor niks rassen op gefokt

- nana
- Zeer actief
Is de RAD niet afgeschaft omdat de visie er nu is dat niet het ras maar de opvoeding cruciaal is.Jane Doe schreef:Nee dat wil ik niet zeggen, mijn teefje kan zeker wel vechten.nana schreef:Jane doe als dat zo is dat agressie een gen is dan is het hele probleem vechthond bijna opgelost en gaat het lukken om agressieloze pitbulls te fokken. Dan kunnen we in de toekomst testen welke hond het gen heeft.
Al zal ze waarschijnlijk de energie er niet aan willen verspillen![]()
Waarom zul je agressieloze pitbulls willen fokken? Waarom 1 van de grootste raskenmerken er helemaal uithalen?
Waarom dan nog verschillende rassen?
Dat het vechthonden zijn, ligt zeker in de genen.
Dat mijn teefje met andere honden kan, heeft te maken met karakter die reageren op haar genen.
Waar mijn andere honden een karakter hebben om geen gevecht te mijden, heeft zij juist iets van, doen jullie maar, als je mij maar met rust laat.
Maar ook karakter is een aangeboren raskenmerk
Dus de pitbulls met de juiste raskenmerken en de juiste genen zijn allemaal honden die niet met andere honden kunnen?
Karakter is volgens mij gedeeltelijk aangeboren gedeeltelijk beinvloedbaar door omgeving, opvoeding en ervaring.
Genen die heb je of die heb je niet.
lydia
lydia
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
De RAD is afgeschaft omdat het een wet was die puur over uiterlijke kenmerken ging, en nergens anders over. Als je hond er op een bepaalde manier uit zag, was je de lul. Zelfs mijn Roos had waarschijnlijk onder die wet gevallen en die doet echt geen vlieg kwaad.nana schreef: Is de RAD niet afgeschaft omdat de visie er nu is dat niet het ras maar de opvoeding cruciaal is.
Dus de pitbulls met de juiste raskenmerken en de juiste genen zijn allemaal honden die niet met andere honden kunnen?
Karakter is volgens mij gedeeltelijk aangeboren gedeeltelijk beinvloedbaar door omgeving, opvoeding en ervaring.
Die wet stond volledig los van baasjes en opvoeding.
- nana
- Zeer actief
Moos als in nederland de belangrijkste raskenmerk van een pitbull nog steeds de vechtlust is dan zakt mijn broek hiervan af (dacht dat er voornamelijk naar uiterlijk werd gekeken en ook karakter) maar kennelijk nietMoos schreef:Maar dat willen mensen dus niet, dat is net het hele punt.nana schreef:Jane doe als dat zo is dat agressie een gen is dan is het hele probleem vechthond bijna opgelost en gaat het lukken om agressieloze pitbulls te fokken.
En niemand zegt dat het 1 makkelijk te isoleren gen is. Wel dat hondagressie aangeboren kan zijn, er worden niet voor niks rassen op gefokt
Waarom hebben veel mensen zich dan druk gemaakt om de afschaffing van de RAD??
Als het aangeboren is waarom is een hond dan vanaf het begin niet hondagressief maar gaat het vaak de eerste twee jaar goed?
lydia
lydia
-
Jane Doe
- Zeer actief
Nee de RAD is afgeschaft omdat het aantal bijtincidenten tussen honden en mens niet af namen, nadat de pitbulls wel in grote getallen afnamen.nana schreef: Is de RAD niet afgeschaft omdat de visie er nu is dat niet het ras maar de opvoeding cruciaal is.
Nogal een groot verschil he, tussen hond en mens agressie.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer jij een Stafford of een Pitbull aanschaft, dat het niet kunnen met honden, iets is waar je altijd rekening mee moet houden.
Ik wil niet zeggen dat een hondvriendelijke pitbull, geen echte pitbull is.
Maar het is eerder uitzondering dan regelmaat.
En elke echte stafford of pitbull liefhebber zal dit beamen.
En ja, ik denk dat dit karakter echt in de genen van de hond ligt, al dan niet in karakter
Gedrag is aangeleerd, karakter niet
Laatst gewijzigd door Jane Doe op 16 apr 2010 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- Moos
- Zeer actief
Omdat die puur over uiterlijk ging, wat Mayla al zei, en volgens mij had dat toch ook veel meer te maken met agressie naar mensen? Vanwege een aantal bijtincidenten, met mensen dus, niet met andere honden.nana schreef: Waarom hebben veel mensen zich dan druk gemaakt om de afschaffing van de RAD??
Omdat de hond eerst volwassen moet worden. Wil je nou echt beweren dat hondagressie niet een aangeboren iets kan zijn, terwijl er gewoon rassen zijn die dat als kenmerk hebben?Als het aangeboren is waarom is een hond dan vanaf het begin niet hondagressief maar gaat het vaak de eerste twee jaar goed?
Laatst gewijzigd door Moos op 16 apr 2010 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.