Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond geestelijk moe maken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Re: Hond geestelijk moe maken

Ongelezen bericht door antheman »

Kees komt bekaf thuis van een dag reddingswerk trainen.
Hier moet hij zo over nadenken, en al die andere mensen en honden, dat hij echt moet bijkomen.

s Winters idd de puzzels en nieuwe oefeningetjes leren.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas is buiten altijd aan het speuren dus die maakt zich zelf moe.Binnen doen we, naast het verstoppen van bv de piepmuis van de kat, het apporteerspel á la Martin Gaus; ik leg een aantal speeltjes neer en dan moet hij het juiste komen brengen.Als hij dat eenmaal doorheeft doe ik er steeds een ander voorwerp bij( handveger, plastic doosje, flesje).Alleen een ei heb ik nog niet geprobeerd :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 16 apr 2010 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik neem Luka regelmatig mee om een klein boodschapje te doen. Het (aangelijnd) wandelen door een winkelcentrum of tuincentrum geeft zoveel indrukken dat Luka er lekker moe van wordt. Ook laat ik hem met veel dingen "helpen" in en rond het huis. Als ik boodschappen heb gedaan helpt Luka met de boodschappen naar binnen te brengen, dan loopt hij trots met een grote tas vol toiletrollen rond :mrgreen: Ook bij het oud papier wegbrengen (wij hebben een papiercontainer vlak voor huis) helpt Luka heel goed door ook wat krantjes of een doos mee te nemen. En nadat hij het yoghurtdoosje heeft uitgelikt moet hij het zelf in de prullebak gooien :pffff: Allemaal leuke dingen om samen te doen, waarbij Luka zich ook nog eens heel nuttig voelt :wink:
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Als niet voedsel georrienteerd spelletje ging ik de honden plagen en dat monde altijd uit in een kleine stoei partij.
Ik gebruik m'n handen dan als 'bek' en hap in hun snuit, wangen, poten, oren, staart ik duw ze weg, ga boven op ze liggen alsof ik dood ben, trek een poot onder ze vandaan etc. Echt geniaal, zo veel pret! Zij happen dan natuurlijk terug, proberen je te snel af te zijn of prroberen onder je vandaan te komen, rennen weg om je van achteren weer te besluipen.
Belangrijk is hierbij dus wel dat ze zachtjes happen en weten dat genoeg ook echt genoeg is.

Een ander spel is dat je een speeltje pakt en er zelf mee gaat lopen spelen tot je hond het wilt. Op dat moment leg je het op de grond neer en loop er een eindje vandaan. De hond wilt het gaan pakken en net voor hij het heeft verhinder je hem. Dat kan bijvoorbeeld door ervoor te staan, 'm weg te duwen of het speeltje iets verder weg te schuiven. Mijn honden werden dan steeds gemotiveerder. Zo nu en dan laat je ze natuurlijk winnen. Het moet niet eeuwig duren.

Wat ook voor wat tijdverdrijf kan zorgen is een handdoek/theedoek om de staart of een poot binden met een simpele knoop. Op deze manier kunnen ze hem zelf los maken.

Het zijn een beetje treiter spelletjes, dus je moet goed opletten dat het voor de hond leuk blijft en voor jou veilig. Onze honden vonden het in elk geval erg leuk en ik ook!
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

mijn honden worden vooral moe van nieuwe dingen leren of nieuwe indrukken opdoen :D een nieuw wandelgebied verkennen, mee op visitie etc.
als ze een nachtje/weekendje meegaan met de camper zijn daarna total los.
alle pikkels en indrukken, de sleur doorbreken en op de camper passen als we even weg gaan is schijnbaar geestelijk vermoeiend :mrgreen:

in huis laat ik ze regelmatig iets moeilijks oplossen: een pindakaaspot leeglikken waar ze net niet bij de bodem kunnnen of een fles met brokjes of voerbal of brokjes verstoppen in huis of de tuin.

wat ik ook leuk vind is om tijdens het wandelen ineens te verstoppen, ze moeten dan echt speuren om me te vinden.

gelukkig heb ik verder honden die best lui zijn in huis, slapen is hun favoriete hobby maar gaan we iets doen dan staan ze paraat :wink:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Martijn schreef:Maar een rondje over de markt of het winkelcentrum geeft ook veel prikkels.
Dat doe ik met Shib ook regelmatig. Hij vindt alle aandacht die ie krijgt geweldig en ik heb de hele avond een slapend hondje. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Ik merk het inderdaad aan Bob als we door een nieuw gebied lopen, hij is daar ook veel alerter op mij (loopt wat minder ver weg, kijkt vaker enzo).
Een half uurtje rondrennen achter ganzen en eenden aan is ook goed voor een vermoeide Bob (hij is nog maar 6 maanden :wink: )

Camper gaan we begin mei uitproberen met hem :E:

Zoekspelletjes in huis gaan we maar eens mee beginnen en ook ga ik zo'n fles in elkaar zetten :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MenM schreef:Hoe maken jullie je hond(en) geestelijk moe?
Veel visite laten komen :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reny schreef:Camper gaan we begin mei uitproberen met hem :E:
En lukt dat niet, dan mag hij bij mij in de tent. Met 2 schone dames :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”