Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Timber eet planten !!!! Help
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
Timber eet planten !!!! Help
Vanochtend werd ik wakker van timber zijn gepiep...
Hem even naar buiten in de tuin gelaten en daar heeft hij 20min lang gras staan eten...
Nu zit ik even tv te kijken en valt het me op dat mijn vet plantje op tafel aangevreten is en er mist een flink stuk uit.....
Dus heb ik de plant ook even ge"inspecteerd die naast de bank staat (volgens mij een gaten plant) en daar missen ook 3 nieuwe bladeren uit...
Kunnen deze planten kwaad voor hem? Ik moet vanmiddag namelijk wel gewoon aan het werk. Nu weet ik dat honden over het algemeen niks van planten eten die giftig zijn maar timber vreet alles als hij misselijk is....
wie helpt me?!
Hem even naar buiten in de tuin gelaten en daar heeft hij 20min lang gras staan eten...
Nu zit ik even tv te kijken en valt het me op dat mijn vet plantje op tafel aangevreten is en er mist een flink stuk uit.....
Dus heb ik de plant ook even ge"inspecteerd die naast de bank staat (volgens mij een gaten plant) en daar missen ook 3 nieuwe bladeren uit...
Kunnen deze planten kwaad voor hem? Ik moet vanmiddag namelijk wel gewoon aan het werk. Nu weet ik dat honden over het algemeen niks van planten eten die giftig zijn maar timber vreet alles als hij misselijk is....
wie helpt me?!
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
Re: Timber eet planten !!!! Help
Welke planten zijn het?
Er is hier op dit forum ergens een topic over giftige planten geloof ik.
Noa heeft ook al eens een gedeelte van de japanse roos gegeten (natúúrlijk de mooie bloemen en knoppen), en een vlinderstruik...

Er is hier op dit forum ergens een topic over giftige planten geloof ik.
Noa heeft ook al eens een gedeelte van de japanse roos gegeten (natúúrlijk de mooie bloemen en knoppen), en een vlinderstruik...

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
De gatenplant is giftig, maar dan meer dat ze er goed misselijk van kunnen worden. Dus wel logisch dat hij net 20 minuten gras heeft staan te eten.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het feit dat hij planten heeft gegeten kan als reden hebben dat hij last van zijn maag heeft. Zo heel af en toe vergrijpt Nelson zich hier aan de planten en dat is altijd als hij maagklachten heeft. Heeft Timber niet gebraakt?
Ik zou het even goed in de gaten houden..
Ik zou het even goed in de gaten houden..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
*Jolanda*
nee hij heeft nog niet gebraakt maar hij braakt sowieso niet snel...
hij ligt nu onder mijn benen te slapen (en flink te stinken)
Die gatenplant kan dus geen kwaad?
Hij wordt er dus alleen misselijk van... Maar die vetplant dan?
want ik kan er ook geen foto van maken er is namelijk een flink stuk uit en niet meer echt herkenbaar...
hij ligt nu onder mijn benen te slapen (en flink te stinken)
Die gatenplant kan dus geen kwaad?
Hij wordt er dus alleen misselijk van... Maar die vetplant dan?
want ik kan er ook geen foto van maken er is namelijk een flink stuk uit en niet meer echt herkenbaar...
-
*Jolanda*
Gatenplant (Monstera)
GIF: Blad en stengels.
SYMPTOMEN:
Braken, diarree, tast de keelholte het maag-darmstelsel en de ademhaling aan
hmmz moet ik er nu wat mee? of zal het wel wat mee vallen.... maak me enigsinds zorgen...
SYMPTOMEN:
hmmz moet ik er nu wat mee? of zal het wel wat mee vallen.... maak me enigsinds zorgen...
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
bel de da voor de zekerheid die weet wel raad*Jolanda* schreef:Gatenplant (Monstera)
SYMPTOMEN:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
*Jolanda*
Gedaan is inderdaad giftig...StormenRoxy schreef:bel de da voor de zekerheid die weet wel raad*Jolanda* schreef:Gatenplant (Monstera)
SYMPTOMEN:
Ze kunnen alleen niks voor hem betekenen nu raden me aan om een flinke lading ontbijtkoek te voeren. Alleen zo maar even kijken of ik wel naar het werk ga en anders moet mijn baas maar toestemming geven om hem mee te nemen het terrein op....
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen (zal wel goed lijkt me zo) maar dan voornamelijk met de ontbijtkoek.
Grote hoeveelheden kan namelijk erge verstopping veroorzaken, zo erg dat ze het er zelf niet meer uit krijgen omdat het 1 harde bonk wordt...
Grote hoeveelheden kan namelijk erge verstopping veroorzaken, zo erg dat ze het er zelf niet meer uit krijgen omdat het 1 harde bonk wordt...
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
Dayne
- Actief
- Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond
Giftige planten lijst
Lijst van (voor de hond) giftige planten en stoffen:
http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijst van (voor de hond) giftige planten en stoffen:
http://www.hondenplaza.nl/page/infoplanten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
*Jolanda*
Dat zei ik ook maar twee ontbijtkoeken verspreid over de dag moest absoluut kunnen.Knoeppie schreef:Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen (zal wel goed lijkt me zo) maar dan voornamelijk met de ontbijtkoek.
Het veroorzaakte pas verstoppeningen als ik ging denken aan veel in 1x voeren. En dan meer dan twee in 1x.
Timber is twee dagen aan de diarree geweest en zonet tijdens de ronde werd het voor het eerst weer wat steviger. Dus zal morgen wel weer over zijn...
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
2 ontbijtkoeken?
Dat méén je niet!
Ik weet niet bij wie dat was hier van het forum maar iemand had zijn hond ook ontbijtkoek gegeven en dat was met veel minder al gevaarlijk!
Fijn dat het goed gegaan is trouwens
Ik weet niet bij wie dat was hier van het forum maar iemand had zijn hond ook ontbijtkoek gegeven en dat was met veel minder al gevaarlijk!
Fijn dat het goed gegaan is trouwens
Groetjes Michaëla en Knoeppie